Keresés

Részletes keresés

lucFörster Modellbahn Creative Commons License 2002.03.20 0 0 9360
Hali

Mint lejebb irtuk 2500Ft

Emilek tömkelegét kapjuk, fogaskerekeken kivül más meló is van velük igy a mi csináljuk meg.
Most egy elég szép megrendelést kaptunk azon dolgozunk, igy egy hét türit kérünk.
Átvételt meg beszéljük mindenkivel, de pl. a börze is egy helyszin lehet.

Előzmény: joem (9359)
joem Creative Commons License 2002.03.20 0 0 9359
Nem akarok anyagiasnak tűnni (pedig az vagyok :-)), de egy átalakítást mennyiért vállaltok?
Előzmény: Förster (9345)
Förster Creative Commons License 2002.03.20 0 0 9358
Rézgaras ! Gondolom poénnak szántad. Nem írtam bővebben a megoldásról, mert az ,ha úgy tetszik üzleti titok. Annyit azonban elárulhatok, hogy bármennyire is viccesnek tűnhet, de valóban létezik olyan fogaskerék, ami a 16,7 fogúnak felel meg. Természetesen nem fogszámban értendő, hanem átmérő és fogszám viszonyában. Ezt úgy hívják, hogy korrigált fogaskerék. Itt egy X fogszámú normál fogaskeréknek megfelelő átmérőre Y számú fogat marnak, forgácsolnak, kinek ahogy tetszik. Ebbe viszont mélyebben nem mennék bele, mert könyvtárnyi a szakirodalma és aki csak egy picit is irtózik a matematikától ezen belül is a függvény elmélettől, azt csak halálra untatnám. Egyébként pontosan a megfelelő korrigált fogaskereket nehéz megtalálni, mert a változatok száma akár nyolcvan - száz is lehet, amit a fogkialakítás még tovább hatványozhat.
RolandTT Creative Commons License 2002.03.20 0 0 9357
Hát ezaz! írod "Nekem attol szep ez a mozdony :))"
Nekem is! Arról nem is beszélve, hogy szerintem még designes is (pedig gondolom, hogy funkcionálisan csinálák ilyenre)
Előzmény: Törölt nick (9355)
Törölt nick Creative Commons License 2002.03.20 0 0 9356
OFF: Luc72, Forster, mail ment, csatolmanyokkal! ON
Törölt nick Creative Commons License 2002.03.20 0 0 9355
Szerintem arrol irt, de hat eppen az a "duznije" a dolognak! Nekem attol szep ez a mozdony :))
Előzmény: RolandTT (9353)
suri50 Creative Commons License 2002.03.20 0 0 9354
csikosháTTú!
Az egyik progi kereső én voltam. Ha a suri50@axelero.hu címemre elküldenéd, hálás lennék érte.
Kösz: Péter
Előzmény: Törölt nick (9351)
RolandTT Creative Commons License 2002.03.20 0 0 9353
Jézusom! Te a panoráma ablakról beszélsz?
Előzmény: karella (9352)
karella Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9352
Kösz Matiz!

Igazából nekem nem tetszik a vezetőfülke,mert olyan mint ha összedőlne.

Törölt nick Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9351
Lusta vagyok visszaolvasni:

Valaki keresett TT-tervező progit. Én mondtam, hogy van valami lengyel oldal, ahonnan le lehet tölteni. Előkerült egy régi floppym, amin tömörítve - WinZip - rajta van.
Ha még aktuális, át tudom küldeni e-mailben!

csíkos

seTTebello Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9350
Még valami, milyen festéket használjak?
seTTebello Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9349
A TT Bi30-as kocsijai hasonlítanak a régi magyar kéttengelyes kocsikra Cz, Dh. Mi lehet a Cz, Dh kocsik RAL kódja?
Hol lehet rézlemezt kapni?
rezgaras Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9348
Förster írta:

> egyik helyen 16.7 a másikon 15,6 fogszámú kereket kellett volna alkalmazni. Ezt a gondot sikerült megoldani

És legalább szabadalmaztattátok a 16.7 és 15,6 fogszámú kereket? ;-))))))

Előzmény: Förster (9345)
BoGar Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9347
Szia Föster!

Köszönjük a kimerítő tesztet. Kérdésem, hogy ha vége, felkerülhet-e a teljes teszt leírása Webzine-re?

BoGár

Előzmény: Förster (9345)
RolandTT Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9346
Szia Bogár!
Tartok tőle, hogy megint félreértettük egymást. Nem én kritizálom egyik oldaladat sem, csak írtad, hogy egy olyan oldalt csinálsz ami mindenkinek tetszhet. Erre reagáltam. Az új design pedig jó ötlet, általában szokták évenként változtatni, de -mint írtam- nekem ez is tetszik.
Nem sok, de azért valamivel, hogy én is beszálljak a Webzin éltetésébe:
Faller összes megjelent TT-s makett oldalt befejeztem ma, és már jönnek nagyban is a képek. Noch-hoz tettem 2 figura szettet. Old oldal még az árakkal és a vásárlás dátumával a héten véglegesítődik (merő viccességdiből az árak, és nem gerjesztésből).
Előzmény: BoGar (9341)
Förster Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9345
Mint azt luc72 hevenyészett hozzászólásából megtudtátok, kész a Fuggerth V43 meghajtásának javító szettje. Tegnap lett készen és azon frissiben a teszt is elkészült. Ezt szeretném megosztani veletek. Először is. A meghajtás egyik eddig rejtett hibája az újonnan megrendelt fogaskerekek beépítésénél előbukott. Sajnos a tengely távolságok nem minden esetben tették lehetővé, hogy a 0,5 Modulos fogaskerekek egész fogszámmal kerüljenek beépítésre. Tudom ez elsőre furcsán hangzik. Ez azt jelenti, hogy sajnos két helyen is elrontották a furatokat, így az az eredmény, hogy egyik helyen 16.7 a másikon 15,6 fogszámú kereket kellett volna alkalmazni. Ezt a gondot sikerült megoldani és így nem egészen négy hónapi vajúdás után megszületett a meghajtás. A feljavított mozdony a következő paramétereket produkálta: Mivel nincs lehetőségem a feszültséget mérni igy az FZ 1-es rubrikáit veszem alapul. A mozdony valamivel a 1,5 fokozat felett indul, ami kb. 2,5 - 2,8 V jelent. Lassítva egészen az 1 fokozatig lassítható. Ez kevesebb mint 2 V. Lassú menete kiegyensúlyozott, szinte hangtalan ! Egy pici remegés továbbra is tapasztalható, de ez egyértelműen a teljesen kontár módon elkészített kardántengelyek illetve csuklók rovására írható. Ha kicserélitek ezeket Roco-ra, megszűnik a remegés. A mozdony fél-fél órát futott a minimális sebességével mindkét irányban. Alig tapasztalható a motor melegedése, tehát a meghajtás könnyen és kicsi súrlódással mozog. Ezek után, egy-egy órát teljes sebességgel mindkét irányban. Hangja nem változik, kerregés, illetve más a meghajtás hibájára utaló zaj nem tapasztalható. Harmadik lépésben egy-egy óra teljes sebességű futás mindkét irányban 5 db Roco 1/100-as DB IC + 5 db Sachsen 282mm hosszú Y vagon, azaz 10 viszonylag nehéz személyvagon ráakasztásával. Semmi eltérés sem tapasztalható. A mozdony továbbra is halk, egyenletes mozgású. A kínzás vége fél-fél óra minimum sebességű menet a fent említett szerelvénnyel. Ekkor a minimális sebessége visszalassított módszerrel picivel a 1,5 fokozat alatt volt. Ez annak is köszönhető, hogy a próbapálya a Roco IC digitális alapkészlat sínjeiből áll és köztudottan nagyon szűkek a kanyarok, ami ilyen hosszú szerelvénynél nagyobb erőkifejtést igényel a mozdonytól. Jelenleg a 24 órás futásteszt folyik. Tegnap 19:00 kezdődött. én most a munkahelyemen vagyok és annyit tudok mondani, hogy most telefonos kérdezés után apám azt mondta, hogy a mozdony fut semmi különös hangja nincs minden normál. Ez eddig 22 óra és 45 perc. A nagy sebességről való hirtelen irányváltást is kipróbáltam, ami analóg üzemben nagyon durva. A mozdony fogaskerekei nem kerregnek, hanem ellenkező irányba forgatják a kerekeket és a mozdony a tehetetlensége miatt csúszik egy kicsit, majd elindul az ellenkező irányba. Összegezve a meghajtás nagyon jól sikerült, merem ajánlani mindenkinek, aki az eredetivel nincs megelégedve. Az át építést ketten csináljuk, Luc72 és én. Bármelyikünknél meg lehet rendelni. Jelenleg mintegy száz mozdony átalakításához van alkatrész raktáron. Tegnap délután bemutattuk a Modell és Hobby-nál a Váci úton és ők is azonnal közölték, hogy remek és értesítik a vevőiket a lehetőségről. Elnézést, ha hosszú voltam.
Törölt nick Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9344
Előzmény: karella (9339)
BoGar Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9343
Szia!

Részemről nyugodtan jöhet, kábelnetem van, 10 MB-os fiókkal.

Előzmény: rezgaras (9342)
rezgaras Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9342
BoGar írta:

> Várom a cikket, valószínűleg átsiklottam felette,

Na csak lassan a testtel! A "cikk" ugyanis cakk-pakk 2,1MB helyet foglal el és 174 file-ból áll. Nem vagyok biztos abban, hogy csak úgy E-mail attachment-ként elküldhetem! Szóval szvsz. ebben még meg kell egyeznünk.

Ideiglenesen feltettem a weblapomra, meg lehet ott nézni:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/amivasut/ami.htm

Előzmény: BoGar (9341)
BoGar Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9341
Sziasztok!

Reagálnék a hozzászólásokra.
Roland: Tudod, hogy a Warez oldalamat érte innen kritika, de mivel a Warez társaság dicséri, és nekem is tetszik, ezért eszembe se jutott, hogy azon változtassak. A Webzine így is jó? Én egy beige színű lapra gondoltam, egy kis grafika tuninggal. Színre példa: céges weblapom.

Tothgun és Luc: Az ilyen apróhírdetéseket várnám az oldalra.

Rézgaras: Várom a cikket, valószínűleg átsiklottam felette, de lehet, hogy nem is olvastam, azaz lemaradtam róla.

A Webzine Él és ÉLNI FOG!! d:-)))

Üdv: BoGár

Előzmény: lucFörster Modellbahn (9340)
lucFörster Modellbahn Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9340
Sziasztok

Kész a szili átalakítás.

emilezen akinek meg csináljuk.
Az átalakítás ára 2500 Ft.

karella Creative Commons License 2002.03.19 0 0 9339
Matiz!

Sajnos nem lehet megnyitni.

Törölt nick Creative Commons License 2002.03.18 0 0 9338
Nos, megérkezett a Gützold V180.131 psz-ú gép. Panoráma ablakok, bordó kaszni két vajszínű csíkkal, elvileg korlátozott számban kiadott modell. Menetpróba még nem volt, talán holnap, így csak a kaszniról. A tető ugyanaz, mint a régi (PIKO) modellen, és talán egy-két másik elem is a gép oldalán. A kapaszkodók külön felszereltek. A feliratok tűélesek, hibátlannak tűnnek (sajnos, az eredeti gépről nem áll rendelkezésre elég jó minőségű fotó az ellenőrzésre). A fényezés igen szép kivitelű. Gyári tábla, féktábla, minden gyönyörű szép. KKK-val ellátva. Külön felszerelhető fékcsövek és szerelvények. Új a forgóvázmaszk is. A világítás ledes, váltófényes, 2+3 leddel. A dekódernek külön kialakított hely van a fémkaszniban. A meghajtás a szergejből ismert, 4 tengelyes változatban. A modell súlya tekintélyes, szerintem a 120-asnál nehezebb, hihetetlennek tűnik! :-)) Érintkezés minden tengelyen van, patinált kerekeket kapott. Hirtelenjében ennyi, de szerintem hétvégére újabb fotósorozattal bővül a képtáram! :))

Addig is, a gyári fotó.

tothgun Creative Commons License 2002.03.18 0 0 9337
Sziasztok!

Az emlegetett Roco digitális készletekre szeretnék reagálni egy felhívással:

Eladásra szeretném fekínálni a tulajdonomban lévő gyári új Roco ICE2 digitális készletet (mozdony+étkezőkocsi+irányítókocsi) dekóderrel, LokSound-dal. (nincs vele semmilyen problémám csak én a magyar modelleket gyűjtöm...)

Árajánlatokat a tothgun@freemail.hu címre várok.

Üdvözlettel, tothgun

RolandTT Creative Commons License 2002.03.18 0 0 9336
Szia Rézgaras!
Nem az én asztalom, de mivel Bogár sokszor elfoglalt, azt tudom javasolni, hogy van egy alsite a Webzinen ahol az én dolgaim vannak, ha elküldöd feltenném oda, még Bogár felteszi a helyére!!
Megitélésem szerint, minden ami közölni való van azt közzé kell tenni a Webzinen! Azt hiszem ez volt a kitűzött cél.
Elnézést, hogy belekotyogtam.
Előzmény: rezgaras (9334)
RolandTT Creative Commons License 2002.03.18 0 0 9335
Szia Bogár!

Az ötleteid jók, sok sikert hozzá (én szurkolok Neked)! A design nekem tetszik de, ha megváltoztatod az is biztos jó lesz! (A kritika nem a Webzines designt érte, hanám a Bogárwarez oldalt!! -ezt ne feledd)
A link elküldése már régen foglalkoztat engem is, össze is gyűjtöttem pár helyet ahol szívesen látják, de még az én dolgaimmal van tele addig nem eröltetem, az inkább "magánsitenak" lenne elfogadható.

Előzmény: BoGar (9333)
rezgaras Creative Commons License 2002.03.18 0 0 9334
BoGar írta:

> Sziasztok!

A webzinrôl van szó? Jó hónapja kérdeztem itt, hogy az még létezik-e és érdekel-e valakit egy cikk, de semmi választ nem kaptam.

Előzmény: BoGar (9333)
BoGar Creative Commons License 2002.03.18 0 0 9333
Sziasztok!

Roland: Nem, nem tévedés, a Hírdetés nem véletlenül nem jön be, illetve üres. Az igazság az, hogy terveztem, tervezem, hogy megfelelő látogatottság esetén az oldalt bejegyeztetem. Ehhez hoztam létre a Hírdetés részt, ahova fizetett hírdetések kerülnének fel. (Persze ilyenek bannerként is feltünnének az oldalon.) Addig nem tehetek fel hírdetéseket, amíg ingyenes tárhelyen van, mivel nem etikus. Most jut eszembe, látogatottság nőveléséhez bejegyeztetem néhány keresőbe. Gondolokozom még, hogy megint változtatok a kinézeten és mostmár tényleg egy igazán jót csinálok, hogy mindenkinek tessen/tetszen.

Előzmény: RolandTT (9320)
seTTebello Creative Commons License 2002.03.18 0 0 9332
Igen, légyszíves szkenneld be!
Eddig úgy tudtam, hogy a 30'-as években az olaszok is a PCC kocsik mintájára gyártottak villamosokat. Az elővárosi villamosok* pedig multiple unit-ok voltak. Aztán az 50'-es évek elején jelentek meg az első csuklós kétrészes villamosok.

*Olyan, mint a HÉV, csak villamoskocsikkal, mára azt hiszem mind megszűnt, vagy átalakult.

Előzmény: rezgaras (9329)
seTTebello Creative Commons License 2002.03.18 0 0 9331
Nem a Büssinget és a Bisselt kevertem össze.

Arról a villamosról fényképem is van, két acélvázas kéttengelyes kocsit kötöttek össze egy középső résszel, ide egy széles ajtót tettek. Úgy emlékszem Pestszentlőrinc felé járt.

Előzmény: rezgaras (9330)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!