Emilek tömkelegét kapjuk, fogaskerekeken kivül más meló is van velük igy a mi csináljuk meg.
Most egy elég szép megrendelést kaptunk azon dolgozunk, igy egy hét türit kérünk.
Átvételt meg beszéljük mindenkivel, de pl. a börze is egy helyszin lehet.
Rézgaras ! Gondolom poénnak szántad. Nem írtam bővebben a megoldásról, mert az ,ha úgy tetszik üzleti titok. Annyit azonban elárulhatok, hogy bármennyire is viccesnek tűnhet, de valóban létezik olyan fogaskerék, ami a 16,7 fogúnak felel meg. Természetesen nem fogszámban értendő, hanem átmérő és fogszám viszonyában. Ezt úgy hívják, hogy korrigált fogaskerék. Itt egy X fogszámú normál fogaskeréknek megfelelő átmérőre Y számú fogat marnak, forgácsolnak, kinek ahogy tetszik. Ebbe viszont mélyebben nem mennék bele, mert könyvtárnyi a szakirodalma és aki csak egy picit is irtózik a matematikától ezen belül is a függvény elmélettől, azt csak halálra untatnám. Egyébként pontosan a megfelelő korrigált fogaskereket nehéz megtalálni, mert a változatok száma akár nyolcvan - száz is lehet, amit a fogkialakítás még tovább hatványozhat.
Hát ezaz! írod "Nekem attol szep ez a mozdony :))"
Nekem is! Arról nem is beszélve, hogy szerintem még designes is (pedig gondolom, hogy funkcionálisan csinálák ilyenre)
Valaki keresett TT-tervező progit. Én mondtam, hogy van valami lengyel oldal, ahonnan le lehet tölteni. Előkerült egy régi floppym, amin tömörítve - WinZip - rajta van.
Ha még aktuális, át tudom küldeni e-mailben!
Szia Bogár!
Tartok tőle, hogy megint félreértettük egymást. Nem én kritizálom egyik oldaladat sem, csak írtad, hogy egy olyan oldalt csinálsz ami mindenkinek tetszhet. Erre reagáltam. Az új design pedig jó ötlet, általában szokták évenként változtatni, de -mint írtam- nekem ez is tetszik.
Nem sok, de azért valamivel, hogy én is beszálljak a Webzin éltetésébe:
Faller összes megjelent TT-s makett oldalt befejeztem ma, és már jönnek nagyban is a képek. Noch-hoz tettem 2 figura szettet. Old oldal még az árakkal és a vásárlás dátumával a héten véglegesítődik (merő viccességdiből az árak, és nem gerjesztésből).
Mint azt luc72 hevenyészett hozzászólásából megtudtátok, kész a Fuggerth V43 meghajtásának javító szettje. Tegnap lett készen és azon frissiben a teszt is elkészült. Ezt szeretném megosztani veletek. Először is. A meghajtás egyik eddig rejtett hibája az újonnan megrendelt fogaskerekek beépítésénél előbukott. Sajnos a tengely távolságok nem minden esetben tették lehetővé, hogy a 0,5 Modulos fogaskerekek egész fogszámmal kerüljenek beépítésre. Tudom ez elsőre furcsán hangzik. Ez azt jelenti, hogy sajnos két helyen is elrontották a furatokat, így az az eredmény, hogy egyik helyen 16.7 a másikon 15,6 fogszámú kereket kellett volna alkalmazni. Ezt a gondot sikerült megoldani és így nem egészen négy hónapi vajúdás után megszületett a meghajtás. A feljavított mozdony a következő paramétereket produkálta: Mivel nincs lehetőségem a feszültséget mérni igy az FZ 1-es rubrikáit veszem alapul. A mozdony valamivel a 1,5 fokozat felett indul, ami kb. 2,5 - 2,8 V jelent. Lassítva egészen az 1 fokozatig lassítható. Ez kevesebb mint 2 V. Lassú menete kiegyensúlyozott, szinte hangtalan ! Egy pici remegés továbbra is tapasztalható, de ez egyértelműen a teljesen kontár módon elkészített kardántengelyek illetve csuklók rovására írható. Ha kicserélitek ezeket Roco-ra, megszűnik a remegés. A mozdony fél-fél órát futott a minimális sebességével mindkét irányban. Alig tapasztalható a motor melegedése, tehát a meghajtás könnyen és kicsi súrlódással mozog. Ezek után, egy-egy órát teljes sebességgel mindkét irányban. Hangja nem változik, kerregés, illetve más a meghajtás hibájára utaló zaj nem tapasztalható. Harmadik lépésben egy-egy óra teljes sebességű futás mindkét irányban 5 db Roco 1/100-as DB IC + 5 db Sachsen 282mm hosszú Y vagon, azaz 10 viszonylag nehéz személyvagon ráakasztásával. Semmi eltérés sem tapasztalható. A mozdony továbbra is halk, egyenletes mozgású. A kínzás vége fél-fél óra minimum sebességű menet a fent említett szerelvénnyel. Ekkor a minimális sebessége visszalassított módszerrel picivel a 1,5 fokozat alatt volt. Ez annak is köszönhető, hogy a próbapálya a Roco IC digitális alapkészlat sínjeiből áll és köztudottan nagyon szűkek a kanyarok, ami ilyen hosszú szerelvénynél nagyobb erőkifejtést igényel a mozdonytól. Jelenleg a 24 órás futásteszt folyik. Tegnap 19:00 kezdődött. én most a munkahelyemen vagyok és annyit tudok mondani, hogy most telefonos kérdezés után apám azt mondta, hogy a mozdony fut semmi különös hangja nincs minden normál. Ez eddig 22 óra és 45 perc. A nagy sebességről való hirtelen irányváltást is kipróbáltam, ami analóg üzemben nagyon durva. A mozdony fogaskerekei nem kerregnek, hanem ellenkező irányba forgatják a kerekeket és a mozdony a tehetetlensége miatt csúszik egy kicsit, majd elindul az ellenkező irányba. Összegezve a meghajtás nagyon jól sikerült, merem ajánlani mindenkinek, aki az eredetivel nincs megelégedve. Az át építést ketten csináljuk, Luc72 és én. Bármelyikünknél meg lehet rendelni. Jelenleg mintegy száz mozdony átalakításához van alkatrész raktáron. Tegnap délután bemutattuk a Modell és Hobby-nál a Váci úton és ők is azonnal közölték, hogy remek és értesítik a vevőiket a lehetőségről. Elnézést, ha hosszú voltam.
> Várom a cikket, valószínűleg átsiklottam felette,
Na csak lassan a testtel! A "cikk" ugyanis cakk-pakk 2,1MB helyet foglal el és 174 file-ból áll. Nem vagyok biztos abban, hogy csak úgy E-mail attachment-ként elküldhetem! Szóval szvsz. ebben még meg kell egyeznünk.
Ideiglenesen feltettem a weblapomra, meg lehet ott nézni:
Reagálnék a hozzászólásokra.
Roland: Tudod, hogy a Warez oldalamat érte innen kritika, de mivel a Warez társaság dicséri, és nekem is tetszik, ezért eszembe se jutott, hogy azon változtassak. A Webzine így is jó? Én egy beige színű lapra gondoltam, egy kis grafika tuninggal. Színre példa: céges weblapom.
Tothgun és Luc: Az ilyen apróhírdetéseket várnám az oldalra.
Rézgaras: Várom a cikket, valószínűleg átsiklottam felette, de lehet, hogy nem is olvastam, azaz lemaradtam róla.
Nos, megérkezett a Gützold V180.131 psz-ú gép. Panoráma ablakok, bordó kaszni két vajszínű csíkkal, elvileg korlátozott számban kiadott modell. Menetpróba még nem volt, talán holnap, így csak a kaszniról. A tető ugyanaz, mint a régi (PIKO) modellen, és talán egy-két másik elem is a gép oldalán. A kapaszkodók külön felszereltek. A feliratok tűélesek, hibátlannak tűnnek (sajnos, az eredeti gépről nem áll rendelkezésre elég jó minőségű fotó az ellenőrzésre). A fényezés igen szép kivitelű. Gyári tábla, féktábla, minden gyönyörű szép. KKK-val ellátva. Külön felszerelhető fékcsövek és szerelvények. Új a forgóvázmaszk is. A világítás ledes, váltófényes, 2+3 leddel. A dekódernek külön kialakított hely van a fémkaszniban. A meghajtás a szergejből ismert, 4 tengelyes változatban. A modell súlya tekintélyes, szerintem a 120-asnál nehezebb, hihetetlennek tűnik! :-)) Érintkezés minden tengelyen van, patinált kerekeket kapott. Hirtelenjében ennyi, de szerintem hétvégére újabb fotósorozattal bővül a képtáram! :))
Az emlegetett Roco digitális készletekre szeretnék reagálni egy felhívással:
Eladásra szeretném fekínálni a tulajdonomban lévő gyári új Roco ICE2 digitális készletet (mozdony+étkezőkocsi+irányítókocsi) dekóderrel, LokSound-dal. (nincs vele semmilyen problémám csak én a magyar modelleket gyűjtöm...)
Szia Rézgaras!
Nem az én asztalom, de mivel Bogár sokszor elfoglalt, azt tudom javasolni, hogy van egy alsite a Webzinen ahol az én dolgaim vannak, ha elküldöd feltenném oda, még Bogár felteszi a helyére!!
Megitélésem szerint, minden ami közölni való van azt közzé kell tenni a Webzinen! Azt hiszem ez volt a kitűzött cél.
Elnézést, hogy belekotyogtam.
Az ötleteid jók, sok sikert hozzá (én szurkolok Neked)! A design nekem tetszik de, ha megváltoztatod az is biztos jó lesz! (A kritika nem a Webzines designt érte, hanám a Bogárwarez oldalt!! -ezt ne feledd)
A link elküldése már régen foglalkoztat engem is, össze is gyűjtöttem pár helyet ahol szívesen látják, de még az én dolgaimmal van tele addig nem eröltetem, az inkább "magánsitenak" lenne elfogadható.
Roland: Nem, nem tévedés, a Hírdetés nem véletlenül nem jön be, illetve üres. Az igazság az, hogy terveztem, tervezem, hogy megfelelő látogatottság esetén az oldalt bejegyeztetem. Ehhez hoztam létre a Hírdetés részt, ahova fizetett hírdetések kerülnének fel. (Persze ilyenek bannerként is feltünnének az oldalon.) Addig nem tehetek fel hírdetéseket, amíg ingyenes tárhelyen van, mivel nem etikus. Most jut eszembe, látogatottság nőveléséhez bejegyeztetem néhány keresőbe. Gondolokozom még, hogy megint változtatok a kinézeten és mostmár tényleg egy igazán jót csinálok, hogy mindenkinek tessen/tetszen.
Igen, légyszíves szkenneld be!
Eddig úgy tudtam, hogy a 30'-as években az olaszok is a PCC kocsik mintájára gyártottak villamosokat. Az elővárosi villamosok* pedig multiple unit-ok voltak. Aztán az 50'-es évek elején jelentek meg az első csuklós kétrészes villamosok.
*Olyan, mint a HÉV, csak villamoskocsikkal, mára azt hiszem mind megszűnt, vagy átalakult.
Arról a villamosról fényképem is van, két acélvázas kéttengelyes kocsit kötöttek össze egy középső résszel, ide egy széles ajtót tettek. Úgy emlékszem Pestszentlőrinc felé járt.