Pazar képek!
Remélem hosszú távon sem fogsz csalódni a kék V180-ban! Szerintem is megérte a pénzt, amit adtál érte. A képeiden látszik is, hogy a kasztni Gützoldéknál alapjaiban nem változott. Viszont a kéken a kora ellenére szépek a feliratok, és nem hajtották szét. Az árustól, akitől származik, már én is vettem egy tökéletes BR110-et, igaz nem volt doboza, csak hibátlan. Az ára sem volt tisztességtelen. Ez azt bizonyítja, hogy érdemes a börzére járni. Voltak a börzén lámpák is, én is vettem 600Ft/db-ért. Pont jók lesznek a leendő teherpályaudvaromhoz!
steve
Felraktam az uj kepemet a keptarba. Katt ide. Nem csak a kek V180-rol, de foleg arrol vannak most uj kepek. Jovo heten befejezem az alagut-kijaratot es a felsovezetekkel is tovabb haladok kicsit.
Keszitettem par mozit is, 33mp-esek egyenkent; de nem tudom sehova felrakni mert kb 10-12MB/darab :-(
Izelitonek egy kep, nem ferde az oszlop hanem az optika csalt ennyit :-) (2200x1700-as kep, a legaljabol lett kivagva a kis csik)
> Kint volt a mugyantas srac (szegedrol) egy armadanyi kasznival.
> Megneztuk oket, volt koztuk egesz jo is;
> de volt, aminek be volt esve rendesen a teteje-oldala..
Én is megnézegettem a gyanta kasznikat. Távolról egész jol néztek ki. Aztán kézbe vettem az M63 kasznikat, és sajnos közelrôl nézve azért nem voltak tökéletesek. Pl. a tetô és az oldalfal találkozásánál horpadt volt az oldalfal. Mind a két kirakott kaszni egyformán volt horpadt, úgyhogy ez valószínüleg az öntôforma hibája. A rácsok és tetôszellôzôk kivitele is elég gyengének tűnt.
Már régi vesszôparipám, hogy miért nem készítik a műgyanta modelleket úgy, hogy nem egyben az egész kasznit, hanem az oldalfalakat egyenként és a végén összeragasztják. Sokkal vékonyabbak lehetnének a falak, könnyebb lenne egyenesre készíteni a formát de ha nem egyenes, könnyű lenne kijavítani. Emellett nem lenne a vacakolás a belsô öntômaggal!
Kozben keresgettem en is kepeket REKO-kocsikrol, es talaltam is, regi es uj forgovazzal egyarant. Nekem ugy tunt, hogy a regebbi az, amit a TT kocsin lathattunk, az ujabb az Y-kocsi forgovazhoz hasonlatos.
A V180-ast megpucoltam, gyonyoru lett a kasznija. Belul is pucolasztam, de nem szedtem darabokra. Szepen fut, erintkezoket is megtakaritgattam. A jo futashoz es a halk hanghoz valoszinuleg nagyban hozzajarul az is, hogy fembol keszult fogaskerekek vannak benne!! Ezek csak nem kopnak el egyhamar... Az ujabb gyartasu 118-asokon mar minden muanyagbol volt, itt meg apro csavarok, nutok, rugok vannak! Teljesen mas konstrukcio. Volt itthon izzom, bele is tettem gyorsan, szepen vilagit. Keszult jo par foto a 3 geprol, V180 - V180 - 118, es V180 - V180 - 118 - 119 osszeallitasban. Aztan ment a vitrinbe, a masik PIKO 118-al egyutt. Ha annak a festese elkeszul, akkor majd elokerul tovabbi atalakitasokra :)) Egyebkent ha nem lettel volna ott, akkor nem veszem meg :) de tenyleg jobb, hogy ez lett, nem a masik, ami kopott es szethullott volt kisse...
A borze utan atmentunk Luc72-vel a Westendbe, Marklinezni. Szerencsenkre TEE volt az uzletben, ugyhogy gyorsan kipakoltattunk mindent es nezelodtunk :)))) Elokerult az 1-es meretu V60-as a kirakatbol. Bakker, ha nem autora gyujtenek, akkor mar terveznem a kerti vasutat! :) Nagyon szep kis masina, van vagy 3-4kg sulya, majdnem minden fembol van rajta. Itt is keszult persze jo par foto, ezekrol majd picit kesobb.
Meg egy kis borze-beszamolo:
A borze szerintem egesz jo volt. Kint volt a mugyantas srac (szegedrol) egy armadanyi kasznival. Megneztuk oket, volt koztuk egesz jo is; de volt, aminek be volt esve rendesen a teteje-oldala... A lenyeg, hogy kis munkaval szep modelleket lehet epiteni ezekbol. Volt kint 1047-es kaszni, MAV es GYSEV festesben, PIKO alaprol keszitve. TT-s csorgo kaszni, H0-as V43, 63. 42; M44, M63, MDmot.
A TT-s start-szettes mozdonyokat most is megneztem, 2000-ert adtak volna egyet, sokallottam, 1800-1500-ert is volt mar kint (igen, 200Ft is szamithat). TT-s valasztekbol meg az NoHABok minden valtozatat volt erdemes megnezni. Tenyleg minden fele volt, nem csak atfestesek, hanem rendes atepitesek (pl belga gep villamos fek hutovel a tetejen, orrfenyszoro nelkul...). Atfestett TT-s es MAVos kocsik is voltak boven.
Az OFF-rol: remelem, hogy csak szerenyen MB lesz a nickem :) De meg nem dolt el, sok minden lesz meg addig! ON
A DR 230 sor. Skoda gyártmányú mozdonyait a Beckmann gyártja. Biztos nem olcsó.
Az amerikai F7-et a Rühle/Hunger gyártja, erről a cégről még nem hallottam.
F7-et gyárt még az UNION TT is. Ahogy ezt a képet nézem, lehet, hogy csak 1 darabot, fényképezésre.
Valamikor egykor régen,
Mikor Bagdadban a piactéren..."
Volt korábban szó arról, hogy mi történik, ha a BTTB régi motorjaiban eltüntetjük a "szintkülönbséget" a kommutátorok között. Vagyis, hogy a köztük lévő szigetelés szintben legyen a szénkefékkel érintkező felülettel. Elméletileg a dolog világos és hasznos. Gyakorlatilag nincs jelentősége.
Korábban írtam, hogy megcsináltam a képtáramban is látható BTTB-s BR130-on. Ellenőrzés képpen megcsináltam egy szintén BTTB-s V36-on is. Most lettem kész a futáspróbával. Véleményemet megerősítem: nem éri meg foglalkozni a dologgal. A zaj nagy része a hajtásból ered, nem a motorból. Így nem igazán éri meg a fáradságot. A modellek "lecsendesítése" gondos ápolással megoldható, a konstrukció olyan, amilyen. A '70-es években készült kapitalista termékek sem jobbak. Az új TT modellek más kategóriába tartoznak.
Sajnos ez van.
Nem hagyott nyugodni, amit ma a börzén észrevettél, miszerint a 4 tengelyes REKO kocsi forgóváza stimmel-e. A '82 BTTB katalógus azzal a forgóvázzal ábrázolja a prototípust, amit láttál nálam. A Tillig '96-os füzete meg már kétfélével hozza, attól függően, hogy milyen a színezés. Mellesleg megnéztem az itthoni négy kocsimat, amik krémsárga/zöld színűek a másik forgóvázzal készültek.
steve
P.S. és OFF: mi lesz a nick-ed, ha eladod a mostani kocsidat? ON
Szia!
Nekem csak egy bajom van a ROKAL cuccokkal: a börzén hajdanában feltűnt néhány ilyen múzeumi darab. Ugyan TT méretnek írják, és tudja mindenki, de igazából a ROKAL egy fajta "torzított" méretaránynak felel meg. A nyomtáv ugyan 12mm, de a modellek olyan 1:100 körüliek. Nem vettem meg a BR24-es gőzöst, pedig jó állapotban volt, mert gyakorlatilag az 1:120-as pályán nem fér el pl. a peronok mellett.
Nem ide tartozik, de már elpanaszoltam a bajom a FALLER TT házával kapcsolatban: a ház nagyobb, mint az AUHAGEN közösített H0/TT épületei. Az 1:120-as IFA befér az ablakán ponyvástul! Most vagy a FALLER nagyon nagy a TT-hez, vagy a TT saját saját cuccai, és az AUHAGEN közös H0/TT cuccai túl kicsik. Ez utóbbiban kételkedem...
Fényképek a képtáramban (http://kep.tar.hu/br56):
- JATT modernizált poggyászkocsi,
- FALLER 3042-es lakóház,
- VERO vízimalom, felújítva, ma az AUHAGEN újdonsága.
P.S.: van egy új album is, a kollégákhoz kapcsolt hölgyek örömére.
Van! JSB-nél kölcsönbe, a Ganz-Mávag Bulletin 14-ben! Végig veszik a teljes magyar mozdony gyártást, és külön fejezet van az M31-ről. Sajna angol nyelven...
A Lionel az "amerikai" Márklin, csak 0 méretben és 3 sines kivitelben. Eddig nem tudtam rola, hogy a Lionel TT-ben is mozgolodna, jobban nézd meg az oldalt, hogy mit irnak. Az F7-es volt többször TT méretben a katalogusokban (Valamikor a ROKAL, késöbb a Parisel idökben a BTTB is programra tette, söt meg is jelent az amerikai hirdetésekben, de a boltokba soha nem jutott el. Lehet, hogy megvette a Lionel a formákat.....?
A Lionel 0-ás modellek igen régi tradicio szerint még a mai napig is váltoáramuak, 3 sinesek, otromba kerekekkel és fene nagy fogyasztással. Emellett van nekik egy pár korszakalkoto ujitásuk is (távvezérelt kupplung, mechanikus mozdonysip stb.) de mint modellek igen játékszerüek. Csak a gyüjtöknek érték.
Valaki E-Mail-ezett, hogy pont ez a kép Neki nem jön le, csak az összes többi. Megpróbálom megadni az URL-t, mert azon szerkesztéshez én nem férek hozzá, csak Bogár. Szóval:
http://super.malom.hu/vasut/Ttmozdonyok2001/MozdonyokDobozban22Ze%fckeT334-T334.jpg
Hátha így lejön.
Más. Újabb 7 db 2002-es újdonság vagon érkezett készletembe, legkésőbb hétvégén felteszem, még mindig csak dobozos formában, de hamarosam pótolom Őket rendes formátumban:)
A Tillignél igaz, de a régi Zeüke (mivel a BTTB soha nem gyártotta ezt a szériát) megfelel, mivel a tengelytávok egyformák, mint az M62.
Ha érdekel a WebZinen VSanci tette még fel a képek manüből a:
- A régmúltból két érdekes Csehszlovák tolató mozdonya TT-ben Klettner Rolandtól az érdekessége, hogy a 60-as évekből "maradt itt" (2001.03.01.)
pont alatt.
Helló!
A T334 elvileg jó lehet az M32-höz, de van némi különbség. (Már én is gondoltam az átalakításra.) A hossza jó, akit 0,3mm differencia zavar, az hasogasson szőrt! A gond, hogy a kerekek az M32-n egyenlő távolságban vannak, a T334-en meg nem, ahogy a fotón is látszik. A kasztniból újat kell csinálni, és az alváz oldalát sem árt átalakítani, mert nem hasonlítanak.
Üdv!
steve
Az EPIVK ismerős, a másik logójában az MDmot az én rajzom és nagyon nem kérdezett meg senki, hogy használhatja -e. Természetesen megengedtem volna; de ez milyen már, csak úgy...