Sümegen, a Vár tövében a Várkert Múzeumban tavaly kiállításra került egy nagy méretű terepasztal. Rendelkezünk 2 db PIKO HO-ás MÁV-osított NOHAB-bal, melyek rendszeresen futnak, vagyis, csak futottak... (Eredetileg DSB, dán festésűek voltak.)
Több, mint valószínű, mindkét mozdonyban SZÉNKEFE csere esedékes volna, mivel valószínűleg ELKOPTAK, így a motor futása már nem egyenletes, AKADozNAK, a mozdonykerekek megpucolása, és a motorok kitisztítása után továbbra is fennáll ez a hibajelenség.
Milyen megoldással lehet orvosolni ezt a problémát? Foglalkozik valaki ilyesmivel. A Csíkos Műhely-t már felkerestük, egyből választ is kaptunk, de sajnos ők jelenleg nem tudnak segíteni, mivel nincsen alkatrészük, mást pedig nem ismerünk (még), aki ezzel foglalkozna.
Bár ez biztos nem új információ; dupla motoros Piko Nohabokról van szó, így mozdonyonként 2, tehát összesen 4 motort érint a szervízelés.
Köszönjük előre is a választ, különösen, ha érdemben segítséget kaphatnánk e téren.
Ráadásul (ha jól látom, gyárilag) rosszul is van pozícionálva a vezetővas, a közepének a vezetősín és a könyöksín között található elméleti keresztezési pontban kéne lennie :)
Légy óvatos ezzel. Itt van előttem a RAL mintasorozat és az 1007-es nekem túl okkeres! Három eset van: 1./ a mintasorozat az évek során megváltoztatta a színét (zárt fiókban tartom!) 2./ rosszul látom 3./ a villamos nem RAL 1007.
Megint valami újat csináltam, konkrétan Tillig EW3 talpfába kellett sínszálakat fűzni. Nem volt túl macerás, bár a csúcssín hosszát nagyon pontosan kellett belőni, mert az állítás úgy történik, mint a gyárin, vagyis a csúcssín elejéből vannak kiképezve a csapok. Viszont azt nem csodálom, hogy sokan panaszkodnak a siklásra ezeken a kitérőkön, mert a tősín- vezetősín távolsága kb. megegyezik a föld-hold távolság kétszeresével! :-) Egyáltalán nem látja el a feladatát.
A talpfa kialakítása miatt a belső síneket nem tudtam elektromosan összekötni a tősínekkel, ezért ezt majd az asztal alatt kell megtenni, a lemezek a kitérő alján erre szolgálnak, ill. a hátsó a szívdarab polarizálására.
Nekem úgy tűnik, hogy a kibelezett kocsiszekrényt afféle erdei turistaházként bevágták a susnyásba. Túraútvonalak mentén nagyon sok helyen vannak (többnyire fából épült) házfélék, amikbe be lehet bújni egy eső elől, ez szerintem annak valami alternatív formája. Erre utal az is, hogy a kocsiszekrény alját látszólag levágták, legalábbis valószínűtlennek tűnik, hogy ennyire elsüllyedt volna a földben egy alapvetően "szellős" valami.
Egyébként kár érte, nem tudom, mikori kép, de már nem igazán menthető (pláne, hogy a főkeret meg a hajtás fene tudja hol van).
Valahol olvastam róla hogy a 24-est a vöröshadsereg mind hadizsákmány behozta az akkori szlovákia területére de arról seholsem találtam információt hogy pontosan hová került. Egyes feltétetelezések szerint lehet hogy más gépekkel együt az NDK-ba került de nincs róla infó hogy itt üzembehejezták volna.
Sajnos még arról sim megbizható infó hogy a 4darab szlovák verzió melyike pontosan hol végezte.Egy biztos hogy az egyik egy erdö közepén a kárpátokban lassan elrohad több tízkilométerre a legközelebbi vasúttól két darabban/egymástól 2,5 km-re reltéj hogyan kerültek oda/.
Ez egy álláshirdetés. Bár született néhány jelentkezés, be kell látnom, hogy a múltkori megfogalmazás nem volt a legszerencsésebb. Íme ugyanez módosítva:
ÓRIÁSTEREPASZTAL-ÜZEMELTETŐ kerestetik.
A Miniversum keresi azt az 1 kollégáját, aki a már itt lévő 2 csapattaggal együtt a terepasztal vezérlőtermi üzemeltetését felügyeli. Jelentkezz, ha:
* jól értesz a digitális modellezéshez (nem ragadtál le a Multimausnál, hanem használtál már vezérlő szoftvert is...),
* elektromos szerelésben, járműjavításban és karbantartásban is harcedzett vagy,
* tudsz kommunikálni az emberekkel (a vezérlőterem látványelem lesz: a látogatókat ki kell tudni szolgálni türelemmel, információval, kedvességgel, stb.),
* a magyar mellett legalább 1 világnyelven beszélsz társalgási szinten,
* nem vagy túlméretes: az asztalok alatti és kibújónyilásokon keresztüli bujkálás bizony méretbeli korlátokat is jelent!
A fizetéseddel, munkakörülményekkel meg fogunk becsülni, ráadásul munkahelyszerűen a hobbiddal foglalkozhatsz naphosszat! A Miniversum minden nap nyitva lesz, ami azt jelenti, hogy a hétvégi műszakokat is vállalnod kell.
Érdeklődők a job pont ulbula kukac gmail pont com email címre írjanak.
Már régebben megcsináltam két PIKO A geometriájú kitérőt, most előkaptam őket, gyorsan felragasztottam a talpfáikat, és ezeket is lefújtam a kicsikkel együtt. Készítek még két íveset is hamarosan (ha közbe nem jön megint valami), bár ezek nem PIKO geometriájú cuccok lesznek, hanem saját tervezés, de PIKO A vágányzatba lesznek beépítve.
Majdnem megsz*vtam, mert elfelejtettem, hogy ezek a törpék nem csak működési elvükben, de elektromos kialakításukban is a "nagy ősökre" hasonlítanak, mivel a csúcssín szedi a delejt a középrésznek. Én viszont ezt jól elfelejtettem, és nem maszkoltam ki az érintett területet. Már kezemben volt a retuspisztoly, amikor valami belső hang megsúgta, hogy valamit még kéne csinálni! :-)
Nem tudom, miért, de alig tudok haladni ezekkel a törpékkel! :-(
Valaki megátkozta a projectet! Minden esetre elkészültek a szerkezetek. Ami "újítás" van benne, hogy tk. úgy működnek, mint a régi kalapsínes váltók, ugyanis a mozgó rész egy egységet képez, de itt nem csapon fordul el, mint a régi cuccokon, hanem egy rugóbronz lemezzel van a helyén tartva. Ez az egyenes csúcssín (ívesnél a belső) külső felére van forrasztva. Így egyenes állásnál az íves csúcssínben van egy pár tizedes hézag, de ez egyrészt nem látszik, másrészt kitérőbe állításkor összezárul.
Látom, kicsit lemaradtál, biztos vannak még szép emlékeid "abból a korból". Azóta viszont a vendéglátással foglalkozó helyek hétvégén is nyitva tartanak, sőt nemcsak kommunista, de mocskos kapitalista látogatókat is fogadnak! :)
Még fízetnék is, ha egy ilyen nonstop komunísta szombatos munkát meg csíphetnék./ Csak magam miatt 2014-et írunk./ Apropó akkor 3,60Ft volt 1kg. kenyér. Mennyi lesz a belépő ára? Vajon a MINIVERSUMban mennyit keres a portás? Bocs!!!
A Miniversum keresi azt az 1 kollégáját, aki a már itt lévő 2 csapattaggal együtt a terepasztal vezérlőtermi üzemeltetését felügyeli. Jelentkezz, ha:
* jól értesz a digitális modellezéshez (nem ragadtál le a Multimausnál, hanem használtál már vezérlő szoftvert is...),
* elektromos szerelésben, járműjavításban és karbantartásban is harcedzett vagy,
* tudsz kommunikálni az emberekkel (a vezérlőterem látványelem lesz: a látogatókat ki kell tudni szolgálni türelemmel, információval, kedvességgel, stb.),
* a magyar mellett legalább 1 világnyelven beszélsz társalgási szinten,
* nem vagy túlméretes: az asztalok alatti és kibújónyilásokon keresztüli bujkálás bizony méretbeli korlátokat is jelent!
Sokat fizetni nem tudunk, viszont munkahelyszerűen a hobbiddal foglalkozhatsz naphosszat! Még 1 rossz hír: a Miniversum minden nap nyitva lesz, ami azt jelenti, hogy a hétvégi műszakokat is vállalnod kell!
Érdeklődők a job pont ulbula kukac gmail pont com email címre írjanak.