Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 2017.06.10 0 1 15494

Ha szimplán gitárhúrt (citerahúrt, stb.) használsz, nem annyira körülményes a hajlítás. Csinálhatsz kis sablont is hozzá, hogy egyforma hosszúak legyenek a korlátok.

 

Illetve ha 0,3-as huzalból csinálod, és azt fested, nem lesznek ilyen vastagok a kapaszkodók (mérethelyesen 0,34mm lenne az átmérőjük).

Előzmény: biroczkiv (15493)
biroczkiv Creative Commons License 2017.06.10 0 2 15493

Sziasztok!

 

Én is mostanság estem neki az egyik fuggerth vagonom felújításának.

Korlátnak én 0,5ös rugóacélt használtam, a középsőket persze hagytam a régieket.

Kicsit körülményes méretre hajtani és igényel némi türelmet, de cserébe egy masszív korlátot kapunk, ami ellenáll egy kisebb balesetnek.

Színnek pedig vajkrém színt használtam, hogy a napszívta sárga hatást keltsem, szerintem nagyon jó összképet ad a vagonnak.

Azt nem döntöttem el, hogy a korlát tetejét feketére fessem, vagy sem. (mintha láttam volna ilyet is, olyat is)

 

 

Szerintem az összes fuggerth állomány át fog esni ezen a felújításon.

Előzmény: alkotasu (15474)
róbertke Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15492

Ezért szúrt szemet a csillogó-villogó króm kapaszkodó...

Előzmény: alkotasu (15491)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15491

Csak azoknak a rúdjai eredetileg fából voltak. Legalábbis az első 1-2 szériának.

Előzmény: róbertke (15490)
róbertke Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15490

3 -as metrón a kocsik közti átjárónál is hasonlóan van kiképezve a (sosem használt) kapaszkodó .... :-))))

Előzmény: alkotasu (15486)
braun Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15489

Inkább amiatt, hogy közelebb legyen a delikvenshez a kapaszkodó

Előzmény: rezgaras (15488)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15488

Na azt a kis huncut oldalt-hajlítást senki nem fogja modellezni... :-))

(bizonyára azért van, hogy az ajtó be ne csípje a delikvens kezét)

Előzmény: braun (15485)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15487

Ha jól emlékszem, 1975 körül. De Bárdos Imre tudná pontosan megmondani.

Előzmény: rezgaras (15484)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15486

Köszönöm, le fogom menteni!

Előzmény: braun (15485)
braun Creative Commons License 2017.06.09 0 1 15485

Remélem, ez segít.

 

Előzmény: alkotasu (15483)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15484

Miért, ez mikor volt? (még nincs felsővezeték...)

 

Előzmény: alkotasu (15480)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15483

Köszönöm, akkor nem keresgélek!

 

A nyaktag gyakorlatilag a csővel azonos vastagságú, viszont a kocsi oldalánál levő felerősítés elég markáns jelleget ad neki. Mivel a Fugi kocsik oldalán a lyuk is elég nagy, így nem tartom szentségtörésnek azt a mások által alkalmazott megoldást, hogy a drótra a sarokban ráhúznak egy kis szigetelést. Elismerve azt, hogy rezgaras topiktárs ennél sokkal precízebb megoldásokat szokott készíteni.

A 3D nyomtatás is jó lenne, csak valami szívós anyag kellene hozzá.

Előzmény: RhB (15482)
RhB Creative Commons License 2017.06.08 0 0 15482
Előzmény: alkotasu (15481)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.08 0 0 15481

"De ahogy látom, a tartó sm vastagabb a csőnél csak ott, ahol a kapaszkodócső belemegy."

 

Fene tudja. Majd keresgélek, hátha találok közelebbi képet.

Előzmény: rezgaras (15478)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.08 0 2 15480

Úgyhogy vigyázz, miket írogatsz itt nekem... :-))

 

(A balesetet élőben nem láttam, mert pont akkor nyaralni voltunk, de pár nappal később a már kettévágott kocsit egy pőrére felpakolva közelről is megszemléltem. Aztán előkerült valami hülye vasutas is, aki elkezdte magyarázni, hogy ez nem is volt olyan régi kocsi. Kérdésemre, hogy ezt miből gondolja, a REV. dátumot mutogatta...)

Előzmény: róbertke (15479)
róbertke Creative Commons License 2017.06.07 0 0 15479

Már megint rosszalkodtál a Déliben??? :-)))

Előzmény: alkotasu (15477)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.07 0 0 15478

Ja értem. De ahogy látom, a tartó sm vastagabb a csőnél csak ott, ahol a kapaszkodócső belemegy. Ezt talán lehet imitálni egy apró, szigetelőből kivágott gyűrűvel.

(ilyen kettéhajlott kocsit is modellezel? :-)))

Előzmény: alkotasu (15477)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.07 0 0 15477

"Fuggerth gyári kapaszkodókon rajta van."

 

Az új (sárga) konstrukciónak megfelel, mert ott a rúd vége meg van hajlítva,  és el van laposítva. A réginél egy tartóba volt befogva a cső. Tehát az én barkácsomhoz nem igazán passzol a Fugi, ha precízek akarunk lenni.

 

Előzmény: rezgaras (15475)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.07 0 0 15476

Csak a sarkokra húznék, a tartót imitálva. Lehet, hogy nem voltam elég világos...

Előzmény: rezgaras (15475)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.07 0 0 15475

Miért húzol rá szigetelést? Szerintem a 0,5mm-es vastagság éppen elég, még egy kicsit vastag is. Be kell fújni... Milyen színre, az jó kérdés. A külső kapaszkodók festetlenek voltak? Azt tudom, hogy buszokon mindig szigetelő PVC csövet húztak rájuk, mert fékezéskor fel tudott töltődni az egész kaszni és csúnyán megcsapta azt, aki hozzáért a kapaszkodóhoz (láttam ilyet). Vasúton talán ez nem volt szempont, hiszen le volt földelve a sínre.

 

Nagyobb probléma a rézdróttal, hogy a kapaszkodó nem csak úgy "kijött" a falból, hanem volt egy szerelőlapja, amivel csavarozva volt. Ezt nem könnyű modellezni. A Fuggerth gyári kapaszkodókon rajta van.

Előzmény: alkotasu (15474)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.06 0 0 15474

Köszi!

Pont úgy jártam és is, mint Te, csak a a kisgyőri kocsikkal... A guta majdnem megütött...

Tulajdonképpen megoldási lehetőség még a 0,5-ös félkemény rézdrót, amire ráhúz az ember egy 0,5-ös drót szigetelést, majd az egészet lefesti szürkére. Vagy a fene tudja milyenre, mert úgy emlékszem, hogy ezek a kapaszkodók talán alumíniumból készültek. Akkor meg lehet, hogy valami matt ezüst lenne a jó szín?

Előzmény: puskaspeti (15473)
puskaspeti Creative Commons License 2017.06.06 0 0 15473

Gratulálok!

Én is kénytelen voltam visszatérni a gyári , rugalmasabb kapaszkodókra. Rendeltem 3D nyomtatottat, lefestettem, felraktam az egyik oldalra, átfordítottam felraktam a másikra is és szomorúan tapasztaltam, hogy az előzőek fele eltörött annyitól, hogy elfektettem a kocsit.:-)

Előzmény: alkotasu (15472)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.05 0 2 15472
kokusz191 Creative Commons License 2017.05.24 0 0 15471

Üdvözletem!

 

Tudnátok nekem segíteni, hogy a képen látható (szerintem bőven háború előtti) német vasúti harangjelző, modell vasúthoz volt használatos, vagy ez egy szimpla gyerekjáték harangjelző lehetett??

 

 + az eredeti érdekességképpen:  

 

Köszönöm előre is a segítséget!

üdv. Bence 

rezgaras Creative Commons License 2017.05.24 0 0 15470

Na igen. Ezen a képen én 14 küllőt számolok...

 

http://www.alaskarails.org/modeling/TC-S160/

Előzmény: rezgaras (15469)
rezgaras Creative Commons License 2017.05.24 0 0 15469

Talált, süllyedt! Érdekes, hogy ez sok-sok év alatt nem jutott az eszembe. Mondjuk a Roco előtt csak a DJH-tól volt modellje az S160-nak, bizonyára Romford kerekekkel. De akkor miért nem tűnt fel eddig, hogy lenne ilyen a Romford kínálatban? Lehet, hogy a DJH modellen nem stimmelt a küllők száma?

 

Állítílag a Roco szállít alkatrészeket kereskedőknek (régebben legalábbis így volt). A Fleischmann-nál lehetett direktben is rendelni - de nem tudom, mi a helyzet azóta, hogy mind egy ernyő alatt vannak.

 

Előzmény: S.A.S (15468)
S.A.S Creative Commons License 2017.05.24 0 1 15468

Ha jól emlékszem akkor az s160-nak van 13 küllős kereke 1448mm-es átmérővel. Ami talán jó is lehetne ha a Roco esetleg nem pontosan gyártotta.

Előzmény: rezgaras (15467)
rezgaras Creative Commons License 2017.05.24 0 0 15467

Hozzátenném, hogy persze vannak olyan méretek, amit sehol sem lehet kapni. Ilyen sajnos az egyik leggyakoribb magyar gőzmozdony hajtókerék, 1440mm, 13 küllővel. Ilyen van a 325-ösben, 324-esben, 401-esben, 601-esben. Régen egyszer találtam egy angol cégnél (Sharman wheels), de azóta bezárt. És persze angol kerékprofillal.

 

Meg lehetne próbálni készíttetni 3D nyomtatással egy mesterdarabot, amit öntéshez lehetne használni, akár uretánból, akár rézből (nem tudok fehérfém öntésről nálunk). Én kerékpánt nélkül készíteném, mert azt öntéssel úgysem lehet elég pontosan elkészíteni és utána kellene esztergálni.

Előzmény: rezgaras (15465)
szergely22 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 15466

Én anno elkezdtem egy ilyen topikot, ahol lehetne keresgélni donorokat, de senki nem írt bele, nem folytatta.

Előzmény: rezgaras (15465)
rezgaras Creative Commons License 2017.05.23 0 0 15465

Én úgy szoktam kereket keresni, hogy végignézem az igazi német mozdonyokat, hogy melyiknek volt olyan kereke, ami átmérőben és a küllők számában megegyezett. Aztán csak azt kell kikeresni, hogy melyik modell gyártó hozta ki annak a mozdonynak a modelljét.

 

Annyi trükk lehet, hogy a modell gyártók a (gőzmozdony) kerekeket általában kisebbre készítik, mint ami méretarányos lenne, hogy a modell nagyobb nyomkarimája mellett a tengelyek távolsága még stimmeljen. Ezt be lehet kalkulálni.

 

A szerkocsi, küllős kocsi kerekekkel egyszerűbb a dolog. Ezek Magyarországon - kevés kivételtől eltekintve - 1050mm átmérőjűek voltak, 10 küllővel. Az átmérő megint csak lehet egy kicsivel kisebb. (nálunk ugyanis a kerekek átmérőjét új korukban adták meg, a németeknél pl. a közepesen kopott méret volt általános, ami azt jelenti, hogy az ottani 1000mm ugyanaz, mint a mi 1050mm-ünk). Ilyen futókereke volt több porosz gőzmozdonynak. Lehet ilyen kereket a Romfordtól is kapni, mind fehérfém öntvényt, mind pedig alpakka kerékpántosat. De mindkettő keskeny, angol nyomkarimával rendelkezik (nem "alacsony", hanem "keskeny")

Előzmény: Gábor 70 (15464)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!