Mögöttem egy Galaxy-szerűség (vagy Sharan, vagy ilyesmi) jött, én Jeep Renegade-ban ültem, a 206-os-ból semmit sem láthatott az ember abból, ami előtte történik. Lassítottunk - előzött gondolkodás nélkül.
Sajnálom szegény nőt. A két "norvég" úgy ordított vele, mint valami idiótával. Pedig abban a keskeny utcában előzni eleve hülyeség. Pár 100 méter az egész.
Ok, hogy ő a hibás, de ott, a helyszínen végignézve mégiscsak az volt az ember érzése, hogy a sort ezerrel előző bunkót nem védheti a törvény. Ezek szerint de.
Félre ne érts, azt se értem, hogy a keresztutcából hogy mert kijönni valaki balra kanyarodni.
A kresz-vizsgán csak egy járművet rajzolnak irányonként a feladványba. A tanultak szerint balra kikanyarodhat egyszerre a védett útról jobbra kanyarodóval. Az övé a 3 pont. Ja, mégsem.
Oké, valóban (pedig visszaolvastam előtte direkt). Változtat ez bármin?
"Másrészt le volt írva miért, és 3 előtte menő autóval ezt láthatta is."
Jaja, a 206-osból szépen átlátta a komplett forgalmi helyzetet, az a kocsi pont arról híres. :-) (jimnek nemtom, milyen autója van amúgy.) Főleg ha már előzésben gondolkodott, akkor esetleg ki is lógott a szembesávba, majd pont onnan látja a hárommal előtte menő indexét.
Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor nem tudhatod, a lekanyarodó mögötti vagy az amögötti nem gondol-e hirtelen egyet és kezdi kikerülni a lekanyarodót.
Ez nem egy tiszta, rizikómentes helyzet semmiképp.
Félre ne érts, azt se értem, hogy a keresztutcából hogy mert kijönni valaki balra kanyarodni.
"Ha "szubjektív igazságérzetet" nézek akkor is minimum 80-20-ra adnám a felelősséget a nő "javára"."
A rosseb tudja, nézzük a másik felet. Mennek előtted többen (N>2), aztán egyszer csak lassítanak, majd megállnak, gőzöd sincs, miért. Ilyenkor arra KELL gondolni, hogy "bazmeg mijarák van vajon?"; akinek ilyenkor az az első meg a második gondolata is, hogy "nyomom a gázt, itthagyom a tötymörgő barmokat", az közveszélyes.
Ott van az. Ahogy a XVIII. utcából Ároktői lesz és átfordul a Diadalba. De ugyanebben a kanyarban az S előtt visszafelé is ott a főútvonal tábla, de a Diadal-Bártfai keresztben is van ismétlő tábla.
Mi (valójában a lányom) tavaly mikulás óta küzdünk egy szabálysértéssel. A szabálysértési előadó (fhdgy.) azt nem tudta, hogy hol kell megállni stop tábla esetén.
Simán lehet, hogy a jelen esetben a helyszínelő sem ismeri az előzésre vonatkozó szabályokat. A felelősséget sem ő fogja megállapítani.
Ez alapján csak volt valami: "főúton szabályos kereszteződésben is előzni, plusz megbüntették szabálysértésért, mert nem adott elsőbbséget a főúton közlekedőnek."
Nem teljesen belátható kereszteződésben előzni, hát nem egy okos dolog. Gondolom - mivel nem történt személyi sérülés és a kár sem jelentős - így volt a legegyszerűbb a rendőrség részéről. Nyilván nem is vizsgálják, hogy mennyivel mentek a norvégok.
Nem kattintgattam végig az utcaképen. Az ominózus részen ki van téve a főútvonal tábla? Mert egyébként nem lehet kereszteződésben előzni. Főútvonal ellenére akkor sem szabad előzni, ha záróvonal, vagy gyalogátkelőhely is van.
Amit nem látunk be, oda nem kanyarodunk. Ha motoros jött volna akár halott is lehetne.
Ha takarásban van az út azon része, akkor úgy kell venni, hogy jöhet valami.
Tegnap engem is hasonló szituban lehetett volna csattanás, motorral voltam, jobb oldalon állt egy autó, jobbról parkolóból persze hogy akkor jött ki egy másik autós balra kanyarodva. Engem épp akkor nem láthatott, én sem őt de már féken voltam hogy hátha jön ki valaki. Bejött. Vizes fehér aszfalton biztos belecsapódok ha tartom a 50-es tempót.
Az előttem menő autó szépen indexelve lekanyarodott jobbra, ettől lelassultam én is, meg a mögöttem jövő is. Mögöttünk leghátul jött egy szakadt 206-os Peugeot, ezerrel. Azonnal el is kezdett előzni minket, üveghangon. A mellékutcából, a jobbra kanyarodó autó takarásából ki akart jönni és balra kanyarodni egy Octavia. Semmit nem láthatott a közeledő pözsóból, mert az neki takarásban volt. Amikor meglátta, megállt azonnal, de így is koccantak egy nagyot.
A pözsóban két kigyúrt, nem a napon barnult 30 körüli bizalomgerjesztő fiatalember ült, a tizenéves Octavia-ban egy 30-40 közötti eléggé kétségbeesett nő. Adtam neki egy névjegyet, hogy ha kell tanú csak szóljon.
Este küldött egy sms-t, hogy a rendőr őt hozta ki hibásnak 100%-ban, főúton szabályos kereszteződésben is előzni, plusz megbüntették szabálysértésért, mert nem adott elsőbbséget a főúton közlekedőnek.
Ezt valahogy nem tartom igazságosnak. Ha én vagyok az ő helyében, pont úgy kijöttem volna.
Ez egy egyenes szakasz. Borzalmas, hogy megint 2 ártatlan embernek kellett meghalnia, világos nappal, száraz széles úton... Az ok ismeretlen, de ott van írva, 60 éves nő... nem tudom mit csinálhatott, de nagyon sok hasonlót látni, akik kapaszkodnak a kormányba és láthatóan nagyon bizonytalanok az úton...
Mondjuk sokkal könnyebb, mint eddig volt, ha nehézkes is. Mondjukúgy, hogy reggel és a munkaidő végén egyáltalán lehetséges. És még sokat segítene, ha odatennének egy rendőrt, aki elmagyarázza az Edelény felé menőknek, hogy indexeljenek kifelé.
A nyáron elkezdett körforgalmat hivatalosan a múlt héten adták át a 26-os és 27-es főutak kereszteződésében Sajószentpéteren. A négy ág a 26-os főút átmenő forgalma, a leágazó 27-es főút, és belekötöttek egy szupermarket parkolót. A körforgalom indoklása az volt, hogy a 27-es útról nehéz a macisajton keresztül ráhajtani a másik főútra. Minderre elköltöttek félmilliárdot. A kikanyarodás továbbra is nehézkes, mert a 26-os főút forgalma akkora, hogy továbbra sem tudnak besorolni a körforgalomba.
"Körforgalom oda való, ahol valamelyik irányból nincs kitüntetett domináns forgalom."
Itt most pont építettek egyet a Szilléri sgt. közepére; a Szilléri a kitüntetett és domináns (jár ott busz meg troli is), a két keresztutca nem kérdés, hogy alárendelt. Mégis, ez a körforgalom itt teljesen rendben van. Szóval amit írsz, az nem igazán kerek.
(Egyébként a Csillag téren a körforgalom meg olyan, hogy a domináns útvonal most is domináns, és be tudja dugítani a többi (másik két) irányt. Attól még oda is az a legjobb.)
Ez konkrétan a város kellős közepe, nem olyan könnyű elkerülni. Természetesen engem nem érint, falusi vagyok, szédülök a beton, csak egyelőre erősen úgy néz ki, az eddigi lámpás kereszteződés jobb vót.