Keresés

Részletes keresés

zoger Creative Commons License 2014.04.12 0 0 95549

20 évvel ezelőtt számomra az volt a legjobb mozdony ami a leggyorsabban ment. Most meg azt csodálom, hogy a piko br55-ös digitális mozdonyom szinte észrevehetetlenűl, de mm-ről, mm-re folyamatosan megy előre.

burgeri Creative Commons License 2014.04.12 0 0 95548

Nálunk még nem is jártál...

Előzmény: nazareth (95546)
hodika1977 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 95547

Valoban zavaro ez a szakaszkapcsolos megállás/ indulás ,de hozzzá kell tennni,hogy a látogatok nagy százalékát ez teljesen hidegen hagyja.Játékként tekintenek az egészre,fogalmuk nincs a gördülö állomány értékéröl.Nem egy lefehéredett anyukát láttam már egy mozdony árának a megtekintése után.Persze sok embert zavar is emellett ez,ahogy engem is ,és a még mindig sok helyen  fénysebességel közlekedö vonatok.Én elhiszem,hogy érintkezési hibák,de lehetne törekedni kicsit a valosághüségre.

nazareth Creative Commons License 2014.04.12 0 0 95546

 

Én rendszeresen látogatom a kiállításokat, és rendszeresen kiábrándulok a modulrendszereken folyó "játékból". A tapasztalatom az, hogy a hagyományos felállás, ahol az "állomásfőnökök" vezérlik a vonatokat, képtelenek megoldani azt, hogy a vonatokat ne a szakaszolásokkal állítsák meg, hogy ne menesszenek rendszeresen szembe, hogy engedélyt kérjenek és megvárják a szomszédos állomás visszaigazolását. De miért?

 

Általában az "analóg" rendszereken "játék" folyik, a közönség szórakoztatása a cél. És mint olyan, elég pörgős az élet. Visszaszólni az előző állomásnak, hogy jöhet a vonat, beállítani a vágányutat és feszültségszintet; engedélyt kérni a következő állomástól, megvárni a visszajelzést (mindezt véletlenszerűen, hiszen menetrend nincs), ismét pontosan beállítani a feszültségszinteket, mindeközben odafigyelni, hogy a vonat 40-nel járjon be, megálljon – elég komoly odafigyelést igényel. Meg lehet csinálni profin (mintha a Linzbauer-féle könyvben szó lett volna még a különféle vezérlési szakaszok közti feszültségkülönbséget mérő műszerekről is), de erre nem igazán láttam példát (és az átlagvendég részéről igényt sem). És mennyivel vagányabb, ha lendületből csapkodjuk a szakaszszigetelő billenőkapcsolókat, mellette sörözünk, és közben még a közönséget is oktatjuk :)

 

Nos, szedjük ki a fentiekből mindazt, ami zavar: szétválasztjuk a mozdonyvezető, forgalmi szolgálattevő, esetleg tolatásvezetők szerepkörét, és egy csapásra elkezd működni a gyorsítás-lassítás, hiszen külön ember figyel rá; immár nem a jelző fogja meg a gépet, hanem a mozdonyvezető; nincs satufék és Vmax-os kitérő; legyen menetrend és megszűnik az improvizáció; legyen kötelező engedélykérés és visszajelentés, és megszűnik a szembemenesztés; ne legyen közönség, aki kérdezősködne, vagy panaszkodna, hogy nincs elég vonat; ne legyen sör... ja, de az mégis inkább legyen :)

 

A fenti sok különbség közül nyilván az első pont, a szerepkörök szétválasztása a kulcs. Ennek nyilvánvalóan meg kell legyen a műszaki háttere (analógban szinte lehetetlen, míg a Loconetet úgy tákolom, faragom a modulrendszerhez, ahogy akarom). Kérdés, hogy ez az egy pont a minőségi vasútüzem modellezésének szükséges, vagy elégséges feltétele? Vagy egyik sem? :)

 

(És ha valaki a második forgatókönyvben a FREMO-ra ismert, nem véletlen, hiszen a FREMO az, aki kötelezővé tette a felsorolt pontokat.)

Előzmény: alsó madárfogás (95545)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.11 0 0 95545

Jó kis anyag, éles a kamera képe. Mivel készült?

Még élvezetesebb lenne, ha kicsit bátrabban vágták volna ki az érdektelen részeket, illetve ha észlelhető volna minimális törekvés a valószerű vonatsebességekre és -összeállításokra. Félelmetes volt látni a 20-as korlátozásokat kívánó fekszinthibákon teljes töltéssel átvágtató vonatokat. Amelyek két másodpercen belül elérik utazósebességüket, és nem kell több a megállításukhoz sem. Ez az analóg vezérlés bűne vajon?

Előzmény: Vonatguru (95541)
neo8222 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 95544
Előzmény: neo8222 (95543)
neo8222 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 95543

Vasútmodell-centrum

 

http://www.vasutmodell-centrum.hu/

Előzmény: hegesztő89 (95542)
hegesztő89 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 95542

Üdv! Kérdésem lenne hogy vizes matrica nyomtatást hol vállalnak vagy ki tudna segíteni szabirolin kívül. Vagy itt vagy: 10nohab@gmail.com
Vonatguru Creative Commons License 2014.04.10 0 0 95541

Sziasztok!

 

Múlt hétvégén került megrendezésre a győri vasútállomás várótermében a már szokásosnak mondható kiállítás. Erről készült egy videó, de kétféleképpen feltéve "Mit lát a mozdonyvezető?" címmel.

 

Az egyik normál tempós: http://youtu.be/atUezRuc1Lw

 

A másik felgyorsítva látható: http://youtu.be/AS-H8sDUKI8

Jó szórakozást hozzá! :)

maTTato Creative Commons License 2014.04.10 0 0 95540

Szia!

 

Az alábbi fórumon keresd lezlinilzen kollégát! Ő készségesen segít neked, ha kéred.

 

http://www.hobbivasut.hu/forum/topic_105_from.html#from

 

Készítettem egy szegmensasztal tervet és az ő útmutatásai alapján meg is rajzoltam hozzá a dominó biztbert. Igaz ez az asztal így sohasem fog megépülni, de a kapcsolás jó és pont három vágányra van méretezve.

Előzmény: Törölt nick (95539)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.09 0 0 95539

Üdv!

 

Kedves fórumozók a segítségeteket szeretném kérni: szeretnék otthonra egy Dominó 55 biztosítóberendezést építeni három vágányos állomáshoz. Igazából nekem maga a biztosítóberendezés modellezése a lényeg, nem a modellvasutazás, az csak a külső téri szerelvények miatt épült meg. Nos a baj az, hogy bár temérdek ötletem van és egy jó könyvem "Dominó 55 rendszerű állomási biztosítóberendezések" címmel, mégsem tudom hogyan álljak neki, milyen jelfogókkal dolgozzak, mert őszintén bevallva eddig nem sokat foglalkoztam az elektrotechnikával.

A kezelő készülékhez beszereztem pár mezőegység-fedőlemezt "burkolatként" (tudom, hogy teljes mezőegységekhez hozzájutni lehetetlen). Kicsit foghíjas a készlet, ha minden kötél szakad, akkor megrajzolom számítógéppel a "kockákat", bár a hatás úgy nem az igazi...

Bármilyen ötletet, segítő kezet hálásan köszönök előre is.

 

Üdvözlettel:

egy megszállott fszt. gyakornok

pikoman Creative Commons License 2014.04.07 0 0 95538

Szia!

 

Tipp1: csekkold a Roco weboldalán, hogy kapható-e az alkatrész. Ha nem, akkor tök mindegy, hogy hol rendeled meg...

Tipp2: ha nem kapható, akkor másik Taurus alkatrészjegyzékéből nézz hasonlót! Lehet, hogy pl. szürke helyett feketét kapsz, vagy hasonló, de gondolom, az is jó lesz (átfesthető, stb)

 

Üdv,

Pikoman

Előzmény: GARFIELD (95534)
V46 021 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 95537

 

 

M&H-ban megrendeltem, ( 133483 gumi nélküli) és egy hét múlva a gép alatt forgott.

                                              (Nem reklám...)

 

 

Előzmény: GARFIELD (95534)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.07 0 0 95536

Csíkos mestert kerested már ez ügyben?

Előzmény: GARFIELD (95534)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.07 0 0 95535

Köszönöm!

Előzmény: siófoki35 (95533)
GARFIELD Creative Commons License 2014.04.07 0 0 95534

Help, Hilfe, segítség :-) 

 

Tudja valaki, hogy hol lehet ROCO (taurus kerekek) alkatrészt kapni????

Évek óta képtelen vagyok beszerezni :-( 

Rendeltem Medikernél, Modellhobbinál, Byg modellnél... elteltek hónapok, majd törölték a rendelést....

 

5letek?

siófoki35 Creative Commons License 2014.04.06 0 0 95533

http://www.csikos-muhely.hu/

 

Keresd fel a Csíkos Műhelyt Kispesten a vasútállomás/42-es villamos végállomás közelében.

Előzmény: Törölt nick (95532)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.06 0 0 95532

Sziasztok!

 

Édesapám 1967-es gyártású Piko E44 villamosmozdonyát négyéves koromban leejtettem, és az egyik pantográf megsérült. Ha éppen ki tudtuk nyitni, elég csálén állt. Azóta eltelt 20 év, és édesapám 60. születésnapjára szeretném felújíttatni/megjavíttatni a mozdonyt.

 

Ismert hibák:

  • egy pantográf sérült,
  • egy vontatómotor nem működik,
  • nem látható alkatrészek (csavar) hiánya.

Szeretném a fenti hibákat orvosolni, valamint a digitalizálást elvégeztetni. Az sem lenne rossz, ha 2,1 mm magasságú vágányon is lehetne használni.

 

Tud bárki ajánlani nekem egy megbízható, jó áron dolgozó szakértőt?

Előre is köszönöm a segítséget!

Váltógyártó Creative Commons License 2014.04.05 0 0 95531

Lazításképp egy kis N-es íves:

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2014.04.04 0 0 95530

Sajnos nem, sőt holnap is mennem kell sátrat állítani! :-(

Nem is haladok úgy, ahogy kéne, Zirc állomásnak már kész kéne lenni! Ehhez képest jövő csütörtökön tudok csak megint haladni!

Előzmény: tomcat#01 (95529)
tomcat#01 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 95529

Szabin vagy Laci?? :-D Bődületes mennyiség :)

Előzmény: Váltógyártó (95526)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.04.04 0 0 95528

BakkeR! Iszonyú sokat szívtam ezzel a hózival, de végre kész a vágányzat.

 

   

 

 

Előzmény: Váltógyártó (95526)
makako293 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 95527

Köszönöm a légecsetes segítségeket!

Előzmény: rezgaras (95521)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.03.30 0 0 95526

Ez a hét kicsit termékenyebb volt! :-)

 

   

 

   

 

Ez három darab 9°-ra átgondolt XI-es kitérő FREMO modulokra, két PIKO A rendszerhez tervezett kitérő amelyek azonban nem részei a geometriának, egy TT 15°-os hármas váltó, és egy készülő két angolváltós hózentróger szintén egy FREMO modulra.

Előzmény: Váltógyártó (95497)
rezgaras Creative Commons License 2014.03.29 0 0 95525

Kösz szépen, megnézem.

Előzmény: Emperor_ (95523)
TomiH0 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 95524

Szép estét!

 

Lenne néhány eladó Roco termékem, hátha érdekel valakit.

Egy idős gyűjtő úr hagyatéka, én sajnos nem tudok velük mit kezdeni.

 

Roco 10030 - Padló alatti állítómű, elektromágneses, ikerrelével.

Bontatlanul, dobozában! Bolti ár: 11600 Huf

30 db van ebből, egybeni megvétele esetén 3500 Huf/db áron elvihető.

A teljes 348000 Huf bolti ár helyett így 105000 Huf-ért elvihető csomagban.

Átvehető személyesen Keszthelyen ill. postázom is igény esetén.

A csomag postai díja 4000 Huf lenne körübelül, értéknyilvántartással, 2 napos leszállítási idővel, törékeny matricázással.

 

Továbbá:

Roco 42423 - Íves sín, R3 419.6 mm, 2.1 mm Bolti ár: 570 Huf/db - 12 db van - 3500 Huf-ért elvihető.

 

Roco 42424 - Íves sín, R4 481.2 mm, 2.1 mm Bolti ár: 690 Huf/db- 9 db van - 3000 Huf-ért elvihető.

 

 

 

Érdeklőni ill. ajánlatot tenni az alábbi email címen lehet:

palp9076@gmail.com

 

Üdv!

Emperor_ Creative Commons License 2014.03.28 0 0 95523

Tisztelt rezgaras!

 

Publikus e-amil hiányában itt szeretném jelezni, hogy találtam egy 404-es hibát adó linket.

 

innen: http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/egyeb/Festes/bevezet.htm

 

"A szerszámok használata" link adja.

 

 

rezgaras Creative Commons License 2014.03.28 0 0 95522

Apropó, a propán nagyon gyúlékony. Meg lehet vele lángszórózni a modellt...

 

Előzmény: rezgaras (95520)
rezgaras Creative Commons License 2014.03.28 0 0 95521

Nem kell adagoló, de sok légecsethez adnak a flakonhoz való csatlakozót olyan (ha jól emlékszem) csavarmenettel, ami rámegy a flakonra. Ezen szokott lenni egy csavaros szabályozó, amivel egy kicsit lehet szabályozni a nyomást.

Előzmény: makako293 (95519)
rezgaras Creative Commons License 2014.03.28 0 0 95520

Nagyon egyetértek. Elég sokat festegettem kezdetben ilyen flakonos levegővel. Az a legbosszantóbb, amikor kimerül az utolsó flakon egy festési szeánsz közepén! Akkor ott állsz egy előkészített festéssel, minden szanaszét és nem tudod befejezni. Hozzá kell tenni, hogy - ahogy írtam a cikkben is - érdemes a flakont egy langyos vizes fazékba beletenni, mert a használat során erősen lehül és emiatt a nyomása is jelentékenyen lecsökken. De nem lehet a fazékban a víz túl meleg sem, mert akkor felforr a propán és belefröcsköl a légecsetbe! De anyagilag sem egy kifizetődő megoldás.

 

Festettem egyébként régen pótkerék levegőjével is. Az meg olyan, hogy kezdetben túl nagy a légnyomás, aztán ahogy fogy, egyre kisebb. Aztán elkezdesz imádkozni, hogy még kitartson a végéig... :-))

 

Előzmény: Törölt nick (95518)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!