Másképp itt nem írhatsz igaziból,nem szerepelhetne név,telefonszám,link mert az már reklámnak minősül(ne). Azért próbál mindenki aki ezzel tisztában van,virágnyelven kérdezni/válaszólni. Több fórum társnak is javítottam,és tőlem kérdezgették az elérhetőségedet mert amiket árulsz kellettek volna Nekik,mint ahogy engem is érdekelne pl. a vízszivattyú(k)..
Üdv! Tudna nekem valaki segíteni D3WZ kiegészítő fűtés állófűtésé alakításában? Esetleg kábelszínek mi micsoda? Sehol nem találok hozzá semmit. Köszönöm előre is!
NA ma sikerült gépre tenni és ahibakódot kiütni, utána el is indult a kályha. Bár kicsit fura volt hogy mintha csaka zúgó (gondolom szivattyú) hangot hallom a duruzsolását nem de a kipufogó azért pöfékel holnap tök hideg motorral is kipróbálom.
Ki lett tisztítva belül, létezhet hogy ezért halkabb? meg fura hogy eddig korábban meg azúgó hangot nem ahllottam csaka duruzsolását...?!
Honnan és mennyibe fáj hozzá a kütyü? TE ilyenekkel foglalkozol vagy csak így magadnak?
A jobb oldali ülés alatt valóban van valami de lövésem nem volt eddig hogy mi. Lentről nézve egy nagy műanyag doboz ami sérülékeny el is tört már egyszer akkor onnan beázott a kocsi esőben, mennek oda valami kábelek is, így lehet hogy aksi is van de eddig nem néztem meg jobban. Miért annak mi jelentősége van ez esetben?
talán d4w vagy d5w nemtudom pontosan de majd utánanézek.tavaly ment szépen beállítottam bekapcsolt,fűtött rendesen.aztán télen már nem bírta az akksi és nem volt használva.
vagy vissza levegősödik,mert ahogy kattog a szivattyú néha változik a hangja.olvastam már másnál is hasonló gondot,de ez hibakódot nem ír ki.amúgy 1990es merciben van bár lehet nem gyári.
Egy 2005 ös ford galaxy programozható állófűtésével van némi gond. A szerelő szerint az elektronikai része makkant meg. Tudnátok segíteni, hogy kihez hova fordulja segítségért az ügyben? Elég ezt a részt cserélni vagy??? Szóval minden infó és megoldás érdekel és sokat segít. Kösz előre is!
Akkor neked a 2-s pinen (a 6 pives csatiban) van a busz jelvezeték.
Sajna ezt gép nélkül nem igen tudod elindtani. De 3db vezetéket a kocsi bal első kerékjáratából megtoldani nem vészesen lehetetlen dolog!
Felhivnám továbbá a figyelmedet, hogy diag nélkül a kocsiban sem fog elindulni mert mostanra (3 sikertelen indtás) tuti lezárta a klimapanel hiba miatt az inditási parancsot. Magyarán hiába kötöd be (akár csak tesztelésre) nem fog elindulni üzemszerüen. Diaggal minden megoldható amúgy, a teszt is és a törlés is.
Ha jól sejtem 94/03 utáni lehet és kell neki busz jel sajna... de
Ezt elindthatja a klima és a távirányitő, de a motor hőntartásához nem tudom honnan kapja az ukászt.
Ha pesti vagy tudok segiteni diagban (ha tényleg bmw-ből származik, a vezérő miatt), kiszerelt állapotban is, magyarán nem kell a kocsi hozzá. El is inditható igy.
Ha látod a rajzot akkor a 6 pines csatiban a 6-s pin és a test közé kell az ua. pumpát kötni, és az 1-s pin indtja, de hogy elég neki oda táp vagy busz jel kell neki, nem sikerült kiderteni.
A Golf 3 Tdi-mben van Defa, ami a hűtővizet fűti. Ha (jó) előre tudod mikor indulsz,(és van áram a kocsi körül) akkor jó kis szerkezet. 40-50 fokra melegíti a vizet, de kell hozzá félóra-óra-másfélóra, attól függ milyen idő van.
kérek szépen egy kis segítséget. Vettem egy 730D E38-at amiből hiányzott az állófűtés kályha, Webasto Thermo Top Z/C-D vezetékek, vízcsövek, ac pumpa megvolt. Vettem egy bontott kályhát, de ahogy olvasom a fórumot szét kellene kapnom és átnézni beszerelés előtt? Hogy tudnám kívül lepróbálni? Van a nagy csatlakozó az gondolom a táp, de a másik csatlakozón lévő 2 vezetékre ha adok valami jelet akkor nem tudom kipróbálni?
Sziasztok. A segítségeteket kérem. Van egy D1LC Eberspacher kályhám. Bekapcsolom a tekerőjét és semmi sem történik csak a vezérlő doboz kattog 3-4szer majd annyi, semmi reakció. Ha felcsrélem a tápot akkor csak a pumpa kattog, gondolom a zárlat végett. Valakinek hasonló vagy tapasztalat mi lehet a baj? Kontakt hiba? Relé? Vezérlő doboz? Izzítógyerzya? Pumpa? Előre is köszönöm a segítséget, (mayerzsola@hotmail.com). Zsola
Nekem a Golfban van ilyen izzitógyertya szerűség a hengerfejtől jövő-fűtőradiátor felé menő ágban, 3 db és azt kell mondjam, hogy (Tdi-ből ültem át másik Tdi-be) amíg a passatom mondjuk 0C- fokban 8-10 km megtétele után érte el az üzemi hőfokot és addig alig fűtött, addig ennek kb fele idő alatt tudja a golf.
Arról nem beszélve, hogy én átkozom a climatronikot. A passat nem fúj csak mondjuk olyan meleg levegőt amit kiírt pl 29C -ot, majd bele fagytam, addig ez a golf olyan meleget tud fújni, mint a régi swift, egyszerűen elszédülsz olyan meleget csinál, ha meleg a motor már.
Remélem az állófűtés-fűthető bőr-motor kellemes melegével-téli szövet tető kombóval rácáfolok a sok okosra, hogy "majd kifagysz a cabrióból" . Hmm
Sziasztok!lenne egy eber vizes kályhám,ami bekapcsolás után 7percnél leáll.szivattyú bekapcsol be is gyullad igaz csak rövid időre,aztán leáll ujra begyújt majd utána lekapcsol .órán a fütés jel viszont marad.merre induljak,előre is köszi.
az automba szeretnek egy allofutest ( range rover p38, 2.5DT diesel uzemu, 1997. )
a motort szeretnem elofuteni elsodlegesen,( mivel oreg joszag es szeretnem kimelni) a belter annyira nem fontos, mert,ha meleg a rendszerben a viz , akkor ket perc alatt Komfortos meleget csinalnak a ventillatorok.
szoval a kerdesem az lenne,hogy esetleg van valakinek elado es be is tudna szerelni?
Épp most jövök egy Vivaro alól, egy Eber D5-öst tettünk föl utólag, ami egy Vito-ból jött.
GSM modullal indul, + kézi kapcsolóval az utastérből.
Kap tápot, az idító érzékelőket átvertem egy +12V-al. ( illetve az lett a start jel )
Teljesen független a az autó elektromos rendszerétől, ( nyilván az akku kivételével)
A szivattyúhoz kellett egy leálláskésleltető, meg a telefonos modult berakni.
Néztük a vizet hová kössük, és arra jutottunk, hogy a szivattyú megy az alváz alá, legalább lesz ráfolyás, könnyebben légtelenedik.
Azt a csövet vágjuk szét, ami megy a hengerfejtől a fűtésradiátorba, ide lesz sorosan bekötve a kályha. Mondjuk most hogy írom, nem tudom, hogy fűtéscsapos a szabályozás, vagy a levegő keverésével variál. Na majd megnézem.
A gázolaj meg a tartályból a szívóágból lesz levéve egy "T" elágazóval, mivel nincs a tankban szivattyú, csak a motortérben.
Már bepöffent, csak még se víz, se gázolaj nincs kiépítve.
Hát amíg működik, töltés nincs igazából, mert a genrátor küzd vele. Ha rövid távokra jársz a kocsival és mindig megy, akkor szép lassan le is térdel az akksi. Haver corodoba-jában gyárilag volt ilyen, ki kellett venni a biztijét emiatt. Én a saxom-ba tettem utólag, nincs hőfokmérőm, de nem nagyon volt észrevehető különbség. Vmivel biztos jobban melegszik, de nem számottevő. Egy kályha ezerszer többet ér.
Köszönöm a válaszod, de esetleg picit bővebben lehetne kérni? Pl. Miben nyilvánul meg a sokat fogyasztása? Mennyire kevés? Észre sem vehető? Ha volt esetleg Neked, akkor bizonyára nézted, hogy pl. eddig a szokásos úton 8km alatt érte el a 90 fokot, azzal meg 7,9? :)
onnan gondolom, hogy van köze a műszerfalon lévő kijelzőnek a webastohoz, hogy ma a szervizben "lefagyasztották" az érzékelőt, hogy menjen a kályha. A belső, (műszerfalon lévő ) kijelző, -17 fokot mutatott. Tehát gondolom akkor ezt az érzékelőt használja a kályha.
A probléma a gondolatmenetben ott is lehet, hogy esetleg nem a kályha hőmérője indítja, hanem a motorvezérlő kapcsolja be a kályhát... Nálam például így van...
Azért gy kérdés, még mindig itt motoszkál a fejemben. Hátha Ti tudjátok rá a választ.
Ha a 16 fokos pincéből elindulok, és kb 5perc autózás után a kályha külső hőérzékelőjének adója azt méri, hogy a kinti hőmérséklet 2 fok, a hűtővíz pedig még szinte hideg, akkor beindul-e menet közben?
Vagy csak akkor ha eleve hidegben indítom az autót?
kérek szépen egy kis segítséget. Vettem egy 730D E38-at amiből hiányzott az állófűtés kályha, vezetékek, vízcsövek, ac pumpa megvolt. Vettem egy bontott kályhát, de ahogy olvasom a fórumot szét kellene kapnom és átnézni beszerelés előtt? Hogy tudnám kívül lepróbálni? Van a nagy csatlakozó az gondolom a táp, de a másik csatlakozón lévő 2 vezetékre ha adok valami jelet akkor nem tudom kipróbálni?
No egy kicsit jobban utánanéztem, és lehet, hogy megtaláltam a választ.
Ennek asszem segítenie kéne felmelegíteni a vízterét a motornak.
Elindultam a pincémből,(18 fok) és mentem kb 5km-t. Közben az autó hőmérője lement 3,5 fokra. No ott leállítottam a motort amely még el sem indult az alap 50 fokról, hehát hidegnek mondható. 1 perc múlva újra beindítottam az autót, mivel most minden feltétel teljesült a pótfűtés beindulásához. (5 fok alatti kinti hőmérséklet, motor hőfok 70 alatt, és járó motor) Hát kérem nem indultez a kályha, szerintem, így sem:(
Mentem vele még 10 km-t, és még mindig nem volt üzemmeleg a motor. Kb 75 fokig ment fel ennyi km alatt. Azért szerintem 15 km alatt fel kéne melegedni. Ez normális?
Nekem mostanában olyat csinál néha, hogy miután használtam a kályhát, elindultam az autóval, 5-10-20 perc múlva valamikor egy óriási kékes füstpamacsot okád ki, jó büdöset. Jól rámhozza a frászt ilyenkor, hogy hol kezdett el dőlni valami a motorból :)
(amúgy kályhatípust is írj szerintem tata, az enyém ugyebár webasto akámilyen akármennyi, dízel :P)
Ha a programórán kikapcsolom a fűtést a kályha azonnal abbahagy mindent. Nincs a szokásos 1-2 perces szellőztetés, hanem mintha elvágták volna abban a pillanatban leáll. Emiatt aztán elkezdi okádni a füstöt és borzalmas büdös. Mind bejön a fülkébe. Amíg nem kapcsolom ki, addig tökéletes. Van valakinek ötlete, hogy mit kellene csinálnom vele?
Használtan vettem a kályhát, izzítóstift hibásan. Itthon ment bele új stift, de üzemanyag adagoló nem akart menni. Szétszedtem az adagolót, kis golyó letapadt benne...kipucoltam és onnantól kezdve volt hajlandó elindulni a kályha. Ha ezáltal elállítottam az adagoló dózisát, lehet kevesebbet kap és ezért nincs is fűtőteljesítmény?
Jelenleg kipufogó nélkül van bekötve egy kb 10 centis csonkkal, viszont elmarad a kívánt fűtőteljesítmény. Termosztát nemrég cserélve lett, a kályha vízpumpája keringtet, de akár egy órára is ott hagyhatom, nem fűti fel a vizet 60 fokra sem.
Tömítést cseréltem alkalmával, egy kis korom lerakódás észleltem az ízzítógyertya helyén. Megpróbáltam kitakarítani, és akkor vettem észre, hogy a tűztér felé szita van behelyezve. Sikeresen átszakítottam.
Kérdésem, hogy lehet e cserélni, kell-e vele foglakozni?
Védülis a kályha szépen indul, megy, csak induláskor lők egy kevés füstöt. Beindulást követően szépen füstmentesen működik.
Hogyan ? : Hát ha a gyári kábeleivel van összekötve akkor semmi nagy dolgod mint tápot adsz neki +/- piros/barna,meg összedug a programórával .rárakod a gárolajcsövet ,a csonkig buborékmentes legyen !! lavór vízbe dugod a két csövet !
Az óra addig villog míg az időt be nem állítod rajt ( asszem) De ez nem fontos most !
Ha megnyomod a piros hullámos gombot máris elindul a kazán Ha elindul morog ,,akkor valószínű hogy elindul a beépített vízszivattyúja is ,na ekkor jól beleszívsz abba a csőbe amelyik nem a szivattyú közepébe megy ,mert ott megy be a víz ,hanem a másikba figyelj hogy elinduljon a víz körforgása! Nagyot ne nyelj ! :))
Aztán vársz kiszellőztet és elkezdi a begyújtási folyamatot , mivel nincs rajt kipufogó jó hangos lesz ! Ha begyutott ugyis érzed mert a kipufogógáz jó 300 fok körül fog távozni :)
Ha megy zúg fütyül akkor valószínű menni fog beépített állapotban is .
Szerencsésebb ha veszel rá egy kipufogót,meg egy ""webasto air intake silencer"" sokad dob a hangján ! Finom duruzsoló lesz :)oda ahová kérdezed :második képen látható bal oldali ág az micsoda ?
Milyen hosszú kipu cső ? : Hát hogy kiérjen a kocsi aljára távol mindentől ! ne gyújtson fel semmit .
A vízcső bekötése : a belső fűtsradiátorba vezető cső elvágása ,és közérakása,a vízkör irányának megfelelően !
Ezt találtam az ajtófélfán. Tehát nem is D5WZ. De ahogy utánanéztem a Z meg az S között annyi a különbség, hogy saját vagy az autó vízpumpáját kezeli a kályha.
Ezt a fotót most csináltad? Ha ebben az állapotában van a kályha most is, akkor ne keress vezérlőt, ott van benne !!!. De könnyen lehet, hogy csak a hozzátartozó Mercedessel fog működni. Ezt majd Balu megmondja.
Én a riasztó csomagtartó nyitó kimenetét és egy hátsóablak fűtés relét házasítottam össze erre a célra. Bár nem programozható, de cserébe csak akkor indul, ha már én is lassacskán :) Nem mellesleg csak 2k volt a relé...
Tegyél fel egy-két fényképet a készülékről,felettébb ahol az izzítógyertya található. A használt,jó vezérlő "nagy" kincs,de újat tudok egy villanás alatt!
Elnézést ha összekevertem mindenkit a problémám hogy a kályhámnak a vezérlője tönkrement mert a garázsom leégett és nagyon szeretnék valahonnan szerezni egyet mert ugye nincs garázsom. Remélem hogy így már érti mindenki hogy mit keresek és remélem hogy valaki tud segíteni. A kályha (eberspracher D5WZ) egyben van minden más alkatrésze megvan csak ez a vezérlő hiányzik. Az a kép amit belinkeltem csak példa mert az ami típus szerint hozzá tartozik nemtudom hogy néz ki. Remélem érthető!
Éppen a héten találkoztam egy ilyennel, annak nem melegített eleget az izzítója. Füstölt keményen, de nem gyulladt meg a gázolaj rajta. Az izzító csere megoldotta.
Nálam, egy D5WZ kályhánál utyan ez volt a jelenség. A gyertya-szita-tömítés cseréje megoldotta a hibát. Viszont a tűzfalon évő szivattyú állapotát is ellenőrizd le, mert amiatt is tilthat.
D3WZ kátyhám nem akar begyújtani, egész pontosan elindul a begyújtási folyamat, füstöl is de mikor magasabb fordulatra vált eltünik a füst és el kezd csepegni az üzemanyag a kipufogón. Kis idő múlva leáll.
Köszi a váleszt, átnézem az alkatrészeket. Az ellenállás mérés megbízható a hiba kiszűrésére? A vezérlőt hogy lehet letesztelni? Ez valami Opel specifikus cucc, azt mondták. csak a tech2 viszi. vagy mégsem?
Sziasztok ilyen elektronikát keresek eberspracher d5wz- hez:
p2.vatera.hu/photos/0a/f4/80d6_2_big.jpg
vagy e nélkül is be lehet kötni? Ha igen akkor valamilyen bekötési rajzot tudna valaki adni? Minden más része megvan.
Az enyemben mindig megy a szivattyu es ha leallitom akkor legalabb 2-3 percig megy meg.Ha rateszed a gyujtast es nem inditod el akkor is egy ido utan bekapcsol...
A többiek adnak csöveket is, meg minden szart, szóval szerintem még lehet alkudni bőven. Elég gáz, hogy külön vezérlőpanelja nincs senkinek, fateromnak is most az döglött meg az e38-ban...
Ha valakinek látömezőbe kerülne, vagy a satupad alatt heverne bmw-ből való ThermoTop Z/C elektronika, de ha komplett kályha az is érdekelne, kérem jelezzétek.
Eberspacher D!W SC-hez keresnék valami technikai megoldást esetleg elektronikát mert már idegesítő, hogy állandóan leáll 9 prc után F64-es hibakóddal. Lángőr már cserélve lett benne. Szaki azt mondta valószínű, hogy hősokkot kapott az elektronikája. Ha valaki tud megoldást, megköszönném!
Vectra C autómban (2007-es) gyári beépítésű Hydronic D5WZ kályha van. Három telet hibátlanul húzott le a kályha. Ebben szezonban azonban teljesen hektikusan működik. Van hogy bekapcsol rendben, van hogy nem. Két-három indítást megy aztán meg nem tudom beíndjtani. Ha bekapcsol akkor van hogy irtóra füstöl, van hogy egy füstpamacs se távozik belőle. Egy biztos, hogy az utastérben irtóra érezni a büdösét (ez régebben is így volt, de nem ennyire). A szezon előtt cseréltem benne tömítést (a motor alattit és a nagy O gyűrűt).
Gyári tech2 műszerrel letesztelték a kályhát és nem mutatott hibakódot (kivéve szakadás a levegőmotorban) A tömítés cseréjekor megnéztem a motort és a vezetékeket is. Akadásmentesen, hangtalanul forog, kábelek rendben)
Mi lehet a gond szerintetek?
Ha végignézem a gyári javítási manual szerint az izzító, a lángőr meg a hőérzékelők ellenállását, azzal ki tudom szűrni a hibát?
Néztem közben alkatrészeket (pl: levegőmotor, izzító) de valami hihetetlen cikkszámkatyvasz van a D5WZ esetében az alkatrészeket illetően. Izzítóból legalább három félét találtam hozzá a neten. Csak stift (körsarus csati kell rá, ahogy láttam), stift kábellel, üzemanyagadagolós szűrős stift egyben. Csak az újabb szétszedéssel lehet kideríteni, hogy mi kell bele ránézésre? Vagy a webshopok félrevezetőek?
Milyen T ágról írsz ? az üzemanyag ág az hagyján hogy T ágas DE az is ,ha a kocsi üza pumpája a tankba van ,akkor az a kazána üza pumpája nem fogja szeretni,mert abban az ágban nyomás lesz ,van !!
Ha a vízcsőre gondolsz ahhoz meg semmi T ág nem kell !
Bekötni nagy álltalánosságban a hengerfejből jövő , belső fűtőradiátor felé menő csövet szokták elvágni ,és közé fabrikálni a kazánt !
Adott egy Golf3-as 1.9 TdI /ahu/ amit nemrég vettem egy Hydronic D4WSC 40W/4000W kályhával, lenne pár kérdésem, mert csak "félig" van bekötve...
- gázolajat megkapja, a szűrő előtt van egy T ág, onnan kapja a gázolajat
- konzolja behozva a fülkébe, és ha összedugom a csatit (gyári vw csati) a motortérben akkor villog rajta az idő, miegymás
- viszont a vízcsövek le vannak dugózva, az egyik kb 1m hosszú, a másik kb 60-70 cm hosszú
Hová kellene ezeknek T ágat gyártani?
Nem látok levakolt csatlakozását, illetve olyat, hogy pl régebben lett volna valahol T ág és most annak a helyén egy csőtoldat lenne pl két bilinccsel.
Honnan bizonyosodnék meg a kályha egyáltalán jó-e mielőtt nekiállok T ágat faragni valahová?
Kinti kocsi, de nem értem, miért tesz bele valaki kályhát ha be sincs kötve?
Kérdésem lenne, Nissan Patrol Y61 3.0d szeretnék állófütést érdeklődék van-e valakinek építő ötlete tapasztalata milyen kályhát érdemes keresni a beszerelés mennyire bonyolult és ami a lényeg kb. mennyibe kerül mindez. Találtam néhányat hirdetési oldalakon de fogalmam nincs milyen lenne alkalmas a Patrolba.
Igen Sharan és a tűzfalon lévő szivattyú hol megy hol nem, szénkefét kell benne cserélnem. Ez is okozhatja? Azt hittem ez csak leállítás után keringet egy ideig.
Tegnap beraktam a kájhát, talán ma sikerül a csöveket is rákötni. De sajna a csövek bekötésével van egy kis homály, google fordítóval fordítottam le nem igazán jól fordít. Baj lenne ha kérnék elérhetőséget telefonon? Ha nem gond akkor az emailemre is küldheted.
A kipufogógáz vizmelegítőjének (a motor és a váltó találkozása felett,egy saválló kis tartály szerű) a fűtőradiátorra mennő csövét kell elvágni,és oda sorosan bekötni a kályhát. Egy hónapja csináltam egyet,az is 2.8 HDI volt...
Beépítéssel kapcsolatban kérek tanácsot, ha a motor melegítésére szeretném a kazánt felhasználni, a vízkörbe hol célszerű bekötni ? Boxer 2.8 HDI-ről van szó...
Milyen kiegészítők lehetnek ilyen bekötésnél szükségesek, a kályha hidronic d5w.
Szétkaptam. Izzító stift kuka. Hogyan tudom megnézni,hogy amúgy érdemes-e vele foglalkozni,vagy hajítsam messzire?
Adva neki 12 Voltot,akkor műszer szerint vesz fel nehány mA-t. Az izzító csatiján megjelenik olyan 5-6 V közötti fesz és a ventillátor motor egy pillanatra megmozdul,de éppen hogy csak,aztán már meg is állt.
Könnyű megállapítani,nem kell hozzá kazánt bontani...:-)
Ha a két fekete fedél között jön ki az üzemanyagcső,akkor a pajzsba közvetlen van beletekerve az izzítóstift (Pl.: Sharan/Galaxy/Alhambra I.,Transporter 1998-2000,stb.. 25 1864 Ausfhürung számmal) ha a befúvómotor fedelén átjön egy gumigyürűn a fém üzemanyagcső akkor a "kehelybe" kell az izzítóstiftet betekerni (Sharan/Galaxy/Alhambra II. /25 2163/,VW T4 /25 2121/,Opel-Saab /25 1998/,stb...) ,és ebbe az úgynevezett kehelybe megy még bele a lángszita. (abból is kétfajta létezik,az egyenes és a 'vállas'...)
A problémám az hogy a garázsom leégett és a kályha elektronikája az egyik szekrényben volt ami szintén elégett a többi része megvan mert az egyik cimborámnál volt mert beépítésre várt. Hogy égőkosaras e azt nemtudom én nem értek ehhez sajnos de azbiztos hogy d5wz a típusa.
Sziasztok! Eberspracher d5wz kályhához keresnék vezérlő elektronikát vagy ha be lehet kötni e nélkül akkor valami bekötési rajzot. Minden megoldás érdekel!!!
Egy kis segítséget szeretnék kérni egy D5Z-F kályhával kapcsolatban. Hibakód olvasóval a tápszivattyút jelezte. A tápszivattyút kipróbáltuk az működik, az elektronika nem adja neki az impulzusos jelet. Az ilyen javítható elektronika csere nélkül vagy kuka?
Annyira primitiv, egyszerű alkatrész a szivattyú forgórésze (kör alakba elhelyezett mágnesek, műanyag gyantába ágyazva, ugyanezen gyantából a lapátok és még talán a csapágyazás is), nem is értem miért csak kompletten árulják.
Más Pieburg viz szivattyú forgó része nem csereszabatos vele?
Nagyon szépen köszönöm! Valószínű hogy holnap elkezdem beépíteni a cuccot!
Kell valamire figyelnem? Valami tanácsod lenne,
A gázolaj csövet megvettem, azt a tankból fogom bekötni.
Ahogy néztem egy-két képet E46 BMW-ről, ott a motortérbe az aksi helyére szokták berakni a kályhát, mivel diesel, nekem hátul van a csomagtérbe az aksi.
Sajnos a jelenlegi kínálat használt piacon, nem igazán bő, örültem, hogy rátaláltam. De most egy picit elszomorodtam, nem olyan jó vétel volt ez!!!!
Milyen árban mozog ezekhez az alkatrészek amiket mondtál típus hibának, szivattyú, izzító gyertya, agy?
Pedig ahogy mondtad első ránézésre azt gondoltam nem lesz ezt nehéz bekötni, a helye is jó helyen van, könnyen hozzáférhető, a vezetékek befűzése sem rémisztő, de a vízcsövek bekötése az tényleg érdekes lesz.
Tényleg még-egyszer köszönöm a válaszodat, nagy segítség ez számomra.
A D5W SC egy (Standheizung)állófűtés (Complet)Komplett kályha,amiben megtalálható tényleg a vízszivattyú,és az üzemanyagpumpa is! Alapjából nem rossz portéka,de az agya megérne beszerelés előtt egy kiolvasást....
Gyenge pontja lehet a v.szivattyú,izzítógyertya,esetleg az agya,tehát az elektronikája.
A Tankból kell(!) venni a gázolajat!! Ez fontos! Nem olyan gáz,aránylag "könnyedén" kivitelezhető
A legnehezebb része talán a vízcsővek elhelyezése.
Az idén csináltam már 2db ilyen 3betűs autót....,egyenlőre mindegyik működik is...
Érdeklődni szeretnék, látom nagy szakértője vagy a témának, hogy vásároltam egy használt állófűtést a mai-nap.
Az azonosító táblájára ez van írva Eberspacher Esslingen Hydronic D5W SC, Disel, 50W-12 V, 5000W.
Elméletileg működik, ki lett próbálva, minden egyes darabját megkaptam, előttem szerelték ki a kocsiból, egy A4-ből 1997 évjáratból.
Én egy BMW E46 320 D-be szeretném belerakni egy 2002 évjáratba.
Kérdésem az lenne, bele lehet e rakni a kocsimba, illetve nekem azt mondták hogy az üzemanyag szivattyú, keringető szivattyú minden a kályhában van /Ez tényleg így van?/. A kályhán kívül még kaptam rengeteg kábelt ,2 db. csövet, kipufogót, és a vezérlőjét /amin be, ki, és időzíteni tudom./
Mit lehet erről a modellről tudni? Van e betegsége?
Nagy nyomású szivattyús a BMW motorja, elég ha csak simán egy T csővel belekötöm a gázolaj vezetékbe, vagy a tanktól kell hozni külön egy csövön?
Nem hallottam még másik állófűtést nem tudok viszonyítani, de nincs jó előerzetem, mintha valami elromlott volna.Nem égne eggyenletesen.Nem füstöl, szépen fefűt de a hangja.
Ha a kályha VW-ből van,vagy valamelyik autógyártó márkajelzése megtalálható rajta akkor DP40 vagy DP41-es jelű üzemanyagpumpával próbáld! Ez sz.tem DP42-es ü.pumpa,ami a Thermo Top V-hez a megitélésem szerint nem jó!(?)
vasárnap megyek hozzá,megkérdem megadható-e a száma,sztem igen,de majdő dönt.
érdemes vele beszélni,mert tényleg érdekli a dolog és sztem a webasto német fejlesztőinél is jobban.van 1-2 újítása ami pl. költségcsökkentő is tud lenni adott esetben.
a beszélgetésünk során kiderült kerüli az átlag fűtésfelhasználót,mert már sokan rongálták az évek alatt.
A régi D5W Z-s kályha vezérlőjét már vittem be a Galaxy-m első ülése alá. Nem volt sok sikerje a dolognak,mert szerintem (ehhez nem nagyon konyitok,megnövekedett ellenállás?) a megnövekedett vezeték hossz miatt szerintem falsch adatokhoz jutott az elektronika az érzékelőktől,befúfómotortól és az izzítógyertyától.
Kiprobálható a dolog,egy szép,szabad nyári napon majd legyártok egy ilyen hosszabítot kábelköteget,és meglesem majd,hogy mi fog történni...:-))!?
Hááááát,biztos,hogy nem a legtutibb hely a vezérlő számára a kályha tetején lévő sivatagi hőség...
De ennek meg ellent mond a Webasto Termo Top-ja,nem?? Annak már alapból a tetején volt a vezérlőpanel!
tudom kezelni a fórum felületét és csak egy kis része szólt neki.lusta voltam több hozzászólást írni.
aki elolvassa az vagy magára érti vagy sem.
direkt nem fogok itt nick-eket emlegetni pedig tudnék.....de mivel nem engem kárositott/kárositottak meg nem fogok.nálam csak lecsapódott a dolog,de nem csak nálam másnál is volt hasonló már.
Ha a válaszgombot nyomva válaszolsz, akkor azt is tudnánk, hogy kivel beszélgetsz most. Mindenesetre Balu posztját jobb lett volna úgy kezelni ahogy azt szánta, vagyis tréfának......
nem vagyok sértődős csak nem szeretem az álltalánosítást.
aki ismer tudja milyen ember vagyok.
én is soknak segítettem/segítek innen és máshonnan is még ha nem is tudjátok......most pl. egy galaxiba csinálok egy webasto állófűtést egy embernek akivel eddig 3x találkoztam összesen és a C kazán+kábelköteg(ezt én csináltam meg hozzá,mert nem volt meg)+bekötés anyagárban 35ért megy,nekem ennyibe fájt úgy hogy én mentem a kazán után is helyette.
van akitől hosszútávon visszakapom azt amit adok,de van hogy nem.
nem vagyok egy pénzéshes ember sem,aki már találkozott velem az tudja!
sokszor vadidegen embereknek fél-egy napokat dolgozom max egy pizzáért.
ez a fűtéses dolog nálam amolyan kikapcsolódás,vannak dolgok amiket nem annyira ismerek benne,de szerintem nagyobb részét vágom.amit meg nem tudok azt igyekszem megtanulni.
ez is csak olyan szerkezet amit ember csinált,így megtanulható.
pl. beszéltem személyesen a minap egy emberkével aki a vezérlőpanelt keni-vágja....sztem az az igazi rákfenéje a dolognak.a többi csak mechanika.beszélgettünk elég sokat és az jött le nekem mint az autóknál is:hiába tudsz diagolni sokszor nem az a baj és ha nincsenek elektornikai ismereteid akkor olyanokra szorulsz mint ő.nem volt rest megérteni amikor ő is beleszaladt abba,hogy mindenki csak vonogatja a válát amikor az a rossz.és nem csak mondta,hogy ezt nem nagy dolog reprodukálni.meg is csinálta és gyártja folyamatosan....
mindenkinek olyan tapasztalata van,feltéve hogy érdekli amit csinál,amivel már találkozott.
szóval én nem lehúzni járok ide(mint egy pár user,akinek nem inge ugyebár...) és más fórumokra hanem tanulni,nekem is vannak a saját másik hobbymban olyan trükkök amit nem mondok el mindenkinek.ezt is megértem csak akkor nem kell lefikázni a másikat.az sem baj ha vki azt mondja ezt meg azt én meg tudom neked oldani ennyiért aztán az ember eldönti reális-e az összeg vagy sem.
de akkor tudja megoldani ne pedig csak szédítse a másikat.megoldás mindíg van csak kérdés mennyire rentábilis.
nyilván mindennek annyi az ára mennyiért megveszik ezek sem feltétlen fix árak,de azért elmondanám,hogy láttam az elmúlt pár hónapban pár érdekes fűtést érdekes áron elkelni.volt amit velem rakattak be és ezekhez képest arany áron vették.
pont 4 napja volt egy ember nálam aki megvett egy bbw fűtést 90ért....arra mit mondtok?
ezeket kipróbáltam és nem csak 1x 2 perc erejéig.ha én szerelem be akkor vállallok rá némi garanciát is persze.ennyi....
azért van itt másnak is "drága" cucca.....nem is kicsit drága.amit én meg tudok venni 14ért azt majdnem dupláján adja.
nem hinném,hogy nektek én konkurencia lennék ennélfogva nem értem a fikázást sem.
vagy jobb úgy vásárolni mint egy-két szerencsétlen aki itt is jelenlévő user-től vett pl. komplett fűtést és valahogy az első indításnál nem működik.persze posta volt és az ember esküdözik,hogy az jó csak én nem tom bekötni.
szóval inkább ezeket kellene kiselejtezni innen szerintem.....
de nem akartam senkit megbántani,akinek nem inge....
szeretek tanulni és új dolgokat megismerni,így jött az állófűtés is,meg persze kényszerből is.
ha valamit nem tudok vagy nem vagyok biztos magamban akkor kérdezek olyanoktól,pl. az itt megtalálható emberkék akik aztán vagy segítenek vagy nem.
NE vegyél belőle használtat! Borzasztó megbízhatatlan az "agyuk"! Az egyik legismertebb internetes aukciós portálon van a termékeim között új,meg tudod nézni.
Nem akarok magamnak vevőt hajtani,eladom azt anélkül is,de sajnos a tapasztalataim a D5Z-F elektronikával elkeserítőek. Maga a kályha ügyes tervezés,de az agyuk egy kalap kak..:-)...!
Sajnos nem megfelelő böngèszőről írtam ezèrt butàn jelent meg a szöveg,elnèzèst!Tehàt Ëber kàlyhàim ès alkatrèszeim vannak eladók!Üdv.mindenkinek.06702826060
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy AirTop 2000-es olajkályhám. De semmi más ninxcs hozzá. Azt szeretném kérdezni, hogy, hogyan lehetne bekötni a csatlakozó lábait, hogy ki tudjam próbálni. Azt tudmo hogy a Fekete 8 lábú csatlakozó a betáp és a poti de esetleg valaki nem tudja a lábkiosztást?
Nagyon hállás lennék a segítségért. Előre is köszönöm.
Ha rá lehet rakni, akkor érdemesebb szerintem az újabb thermo top szivattyút felrakni rá, mert az újban már nem tud átrepedni a víz rész az elektromos résszel... Az e34 fűtéscsapjára is érdemes szerintem feltenni ezt a fajta Pierburg szivattyút...
Nekem ugyanez a bajom, de annyival másabb, hogy az enyém kb. félpercig megy...
Valamiért eldobja a lángot és leáll, de nem derült ki miért... aszonták panelcserés... nekem még sajna nem jött össze a panel egyéb okok miatt, úgyhogy remélem meggyógyul addig :)
van egy webasto thermo top c asszem,ami kiegfűtés volt xsarában.diesel.....na ez olyat csinál,hogy elindul de kb 3-4 mp után leáll teljesenmajd kb. 5 mp kussolás után kiszelőztet és leáll teljesen.
Mennyibe kerül Magyarországon egy univerzális beépítő készlet Webasto EVO 5-höz? Itt 180EUR kb 54000Ft. Ezt egy kicsit sokallom néhány gumicsőért, bilincsért kipufogóért, meg kábelért...
Üdv mindenkinek.A héten vásároltam egy használt thermo top E kályhát telestart t70 távval.Nem tud valaki magyar használati utasítást a t70-hez estleg a neten?Bépítésre 20 és.40 közötti összeget mondtak.Gondolom ez kedvezőbb mint a webasto szervízben.
Jó reggelt! Az előző kérdésemhez még annyit tennék hozzá, hogy valaki legyen már olyan kedves, hogy leírja hogyan kellene normális esetben elindulnia a kályhának! Köszönöm előre is! Ja azt elfelejtettem leírni, hogy ez még a régi D5W, ez a fajta: http://butlertechnik.com/download/44/Eberspacher_D5W_Technical_Overview.pdf
Sajna az angol tudásom nem túl magas, így nem sokra megyek a leírással!
Hát vízzel feltöltve sem csinál sokkal többet! Mikor bekapcsolom egy pillanatra elindul a keringető, és a reléjéneknek is furcsa hangja van, mintha nem bírna behúzni. MIt tudok esetleg megnézni benne?
A 1526 (zold es piros hattervilagitassal, fel ora illetve ora fix futesi idotartammal), illetve a 1530, utobbi megegyezik a 1533-al funkcioban, csak a kinezete mas (3 allithato idopont, stb). A 1526 abban ter el, hogy idoziteskor ugy kell hagyni (!) a beallitott idon az orat, kulonben nem fog elindulni (a set ujboli megnyomasa itt TORLI(!) a bellitott idot... nemet logika...).
Az amelyik pl. a DEFA katalógusban a kocsid motorkódjához van rendelve. Szerintem mással nem érdemes kísérletezni.
Igen, a kérdés ez alapján merült fel. A DEFA egy kontaktos olajmelegítőt ajánlott, a Calix pedig vízmelegítőst. Szerintem a vízrendszerbe épített hatékonyabb.
Autót gyujtásra rakod, és elkezded kihúzgálni a reléket a biztitáblából, amelyiknél megáll a befúvás, az lesz a klíma reléje, és azt kell meghúzni egy másik relével... Én legalábbis így kötöttem be a BMW E34-ben, de a gyári bekötés is így van... Ha létezett az autóhoz gyári állófűtés, (márpedig létezett) akkor a klímapanelen kéne lenni csatlakozónak, vagy valahol a kötegben, amit ha összezársz, letesteled, vagy 12V-ot adsz rá akkor tudni fogja hogy mostt állófűtés ON, szóval fűtéscsap kinyit, és szélvédőre csuma meleggel fúj. Ehhez, hogy ezt kiderítsd kéne egy kapcsolási rajz :/ Merciben sajnos nem vagyok otthon :(
A fekete-lila/fekete páros az az utastér ventihez kell. Ahhoz, hogy megnézd, indul-e nem muszáj vizezni, de ha begyújt, rögtön le kell állítani. Üzemanyagot egy kis üvefből adsz neki.
Lenne egy kérdésem az állófűtéssel kapcsolatban. Régóta olvasom a fórumot, csak nem nagyon írok.
Adott egy 2000es évjáratú w210es Merci digitális klíma panellel.(320cdi)
Van benne egy gyári Webasto Thermo Top Z/C kazán, ami kiegészítő fűtésként működik.
Vettem hozzá egy gyári programórát, amit most szeretnék bekötni, de egy kicsit elakadtam, így inkább kérdezek mint hogy bajt csinálljak.:)
Magát a programórát már bekötöttem, az működik is, az áramot is kiadja amikor kell neki.
A kályhához még nem kötöttem be az még most következik majd.
Viszont itt mertült fel bennem a kérdés, hogy a digit. klímapanelt mi fogja megvezérelni, hogy elinduljon a ventilátor, és a keringető szivattyú, és persze, hogy kinyisson a fűtéscsap is?
Ebben kérnék segítséget, hogy mit hova kössek, mert ehez nem találtam kapcsolási rajzot, a kályhámban meg nem szeretném felforalni a vizet.
Korrekt teszthez egy kisebb vizkort kene csinalni, mert akkor tenyleg kiderul a mukodes. Par liter viz, par cso, kis tartaly, akar nyitott rendszer is lehet.
Segítségre lenne szükségem, a hozzáértőktől! Adott egy Eber D5W kályha tokkal vonóval szatyorral, illetve szatyorban! Hogy tudnám legegyszerűbben kipróbálni működik e? A vezetékek között asszem kiigazodtam már, a barna a test, a biztitábla adott, van még egy fekete, lila-fekete páros ami nem tudom mi! Ahhoz, hogy kipróbáljam fel kell tölteni vízzel? Mit kell esetleg még csinálnom? Köszönöm előre is a segítséget!
Köszi a választ. Akkor lehet hogy otthon rakatom bele. Még nincs meg az összes komponens, a beépítőszett még hiányzik. Most azt vadászom valami elfogadható áron...
Én Ausztriában élek, megkérdeztem egy kinti szervízt, nekem a kályhán kívül semmi sem volt az autóban. Tehát egy óra szerelést mondtak, ami alatt csak megnézik mi kell bele, utána 1-4 órát szerelik + a Tiemer, vízpumpa. Ha jól emlékszem erre mondtak 500€. (150e forint)
De gondoltam, hogy durva lesz 1 kerék centírozására számoltak 27€ (8000Ft) A motor oldali szűrőt is ott vettem, 29€ volt!!! Kintieknek ez normál ár én sokalltam.Itthon rakattam bele távindítót.Kb azért az árért berakták.
Nagyon köszönöm a választ! Mennyibe kerül Magyarországon egy beszerelés Audi A6-ba (2002-es évj,) Erre azért vagyok kíváncsi mert ha nagy árkülönbség van az osztrák árhoz képest akkor nyilván inkább Magyarországon szereltetném be.
Eberscpacher merci állófütésre szeretnék bekötni univerzális programórát, mert a gyári can buszos egység fordulatszabályzója behalt. Vettem egy webasto programórát+órahosszabító vezetéket+keringető szivattyút+egy hátsó pajzsot, amin az elektronika van.
Technikailag hogyan tudnám /vagy kell/ bekötni, mert ugyi a can busz része így nem fog működni, de azért csak jó lenne egy hozzáértő ember tanácsa. kÖSZÖNÖM
Szeretnek egy allofütest beszereltetni (a kalyha mar megvan EVO 5 Diesel Basis kit) az lenne a kerdesem hogy az univerzalis beepitöszett az egyforma-e a diesel es a beniznes kalyhakhoz? Következö kerdes: T91-el szeretnem vezerelni, kell-e akkor is programozoorat berakatni vagy eleg csak a T91?
Egyenlőre csak a motort szeretném felfűteni vele, majd később, ha rendesen üzemel akkor az utastér fűtéssel is kiegészíteném. A kapcsolásához van egy GSM rendszerű távindítóm amit annó még a kapumhoz vettem de nem lett beszerelve, gondolom ehhez is használható. A keringető szivattyúnak elég egy sima 12V-os vagy valami különleges cucc kell? Kapcsolási vázlatot találok valahol az átépítéshez?
Annyi kérdésem lenne sharanba a pótfűtés lett átalakítva állófűtéssé.Távirányítós webasto t90 vezérlővel.A kérdésem a következő,ha távirányítóval működtetem akkor figyeli a külső hőmérsékletet?
Pótfűtésként elindítottam a külső hőérzékelőnél kapott +12v-ot.Van valami ötlet,tapasztalat hogy tudnám megprobálni működőképes a távirányítóval a rendszer?A kályha új,az elektromos vizszivattyú megjavítva.Kösz a segítséget!
Van egy Mercedes W210 E220CDI (143 LE) autóm és elgondolkodtam, hogy egy távirányítós állófűtést beszereltetnék. Gyárit tud esetleg valaki? Maga az állófűtés milyen elemekből áll? Árba mennyiből jönnék ki?
Gibbonpittinek!A programóràd bekötèse nem túl bonyolult!Ha levegős kàlyhàhoz van akkor van kèt szàl a hőfokszondànak,kettő a tàpnak,egy az indítószàl ès egy az óra hàttèrvilàgítàsa!Rèszletek emeilben!Üdv.
Üdv.Balu!Nincs sajnos levegős kàlyhàm eladó de pàr cuccom van azokhoz is na meg nèmi konyítàs!Gyakorlatilag a diagnosztizàlàs minden nem gyàri szoftveres elektronikàn megy!Nèhàny gyàri is megy!Üdv.
van egy eber órám és nem tom bekötni......251482730000....ez a száma.
8 vezetékes hosszúkás stekker megy az óra hátuljába.ebből 6 vezeték ben benne,kettő üres.1-2 üre,3as kék,4es fekete,5ös barna,6os piros,7es sárga és a 8as szürke színű.
:).Értem.Most 1-es fokozaton hagytam a ventit, és belső keringetésen, így egy kicsit hamarabb melegedett ma reggel.
Kiváncsi vagyok, szombaton felkerül a kipuff a kályhára.Változik-e a hangja. Remélem ki tud majd égni rendesen, állítólag sok autót szerelnek gyárilag kipuff nélkül.
Mezei horelevel/hokapcsoloval sorbakotve pl. ez siman modosithato. (csak valami combos kene, ami bir pl. 30A-t - ThermoTopT-nel pl. a fekete vastag kabelre, gondolom a tobbi webastonal is ugyanez ez a resze, most nincs elottem azoknak a rajza)
Húha...,én meg bukdácsoltam fizikából meg matekból is,de azt tudom,hogy ha egyszer az 5Kw-os kályha elindul akkor 3-4perc alatt 60-70-80C'-s vízet csinál...
Mivel a kályha vezérlője a saját hőgombáját használja,és nem az utastér radiátorának a hőmérsékletét figyeli...,ezért abból az adatból fog indítójelet adni a belső venti reléjének...
Ezek álltalában gyárilag vannak tanítva,nem lehet velük mit kezdeni. Ez nem csak ezért van így,hanem akku kímélés miatt,mivel indításkor aránylag sokat vesz fel a kályha ezért ilyenkor még nem indítja el a belső ventit. Ha az izzítás lezajlott/leállt,felállt a láng akkor már kb. 30-40C' vízhőmérsékletnél adja a jelet...
Keringetőszivattyú és egy 2áramkörös mágneskapcsoló kell hozzá, + valami amivel az igényeid szerint bekapcsolod. Ez akkor, ha csak a motort akarod fűteni. Ha az utastér a cél, akkor a ventilátort is működtetni kell, de az passz, nem ismerem a típust ilyen szempontból.
A bal hátsó kerék előtt van a kályha. Ez egy rásegítő fűtés, ami rádolgozik a vízre. Az enyém +8 fok alatt indul autómatikusa. Ha semmi életjelet nem ad, meg kéne nézni, egyáltalán ott van-e a helyén. Ha hibás, az eladó/kereskedő a csatlakozóját egyszerűen szét szokta húzni, hogy ne derüljön ki a hibája. A biztitáblában emlékeim szerint a 12-es számú az övé. A motortérben, a táguló-tartály mögött van a hőmérséklet-jeladó, aminek indítani kellene. Állítólag ennek a jeladónak a hátrafele menő vezetéke is meg szokott szakadni. Amikor indul, felpörög benne egy venti, gyújt, majd melegít. Ha valami okból nem gyújt be, akkor, (miután rendesen füstöl) kiszellőztet. Mindezt eléggé látványosan, hangosan. Itt az Indexen keresd az Állófűtés fórumot. Jó sok infót fel lehet csipegetni. Segítenek is.
"Szóval a memória semmi híbát nem ír ki, hogy mi is lehet a probléma,"
Milyen memória?
Ha nem található a kályhavezérlő, akkor vagy nem kap tápot, vagy a diag vezeték szakadt, vagy döglött a vezérlő, vagy nincs benne kályha. Ez utóbbi pl. az olasz importból bekerültekkel megesik.
Szóval egyszerűbb lenne egy hozzáértőnek megmutatni mint találgatásokkal próbálkozni. Szerintem.
Bocs, én nem a kályha teljesítményét akarom növelni megy az fullgázon szerintem.Fizikából sosem voltam 5-ös de ha egy lassan melegedő vizet elkezdünk hűteni az sosem fog felmelegedni, vagyis csak jóval később.
Időt akarok neki hagyni hogy, elöbb melegedjen fel és csak aztán fűtse az utasteret.
Most már remélem érthetőbb voltam, de ha nem lehet állítani akkor mindegy.
Szeretném a segítségetek kérni. Másfél hete vásároltam egy Seat alhambrát, ami épp 10 éves, és a multhéten még jó ídők voltak, de a tegnapi és a mai reggelen 0 fok volt, és nem melegedett be az utastér. A kollégák mondták +5 fok alatt autómatikusan kéne menni a fűtés rásegítőnek, mert ebben a kocsiban nincs állófűtés, csak az a valami amit másik kocsikban annak hívnak, de én ezt nem tudom vezérelni, csak saját maga az autó.Szóval a memória semmi híbát nem ír ki, hogy mi is lehet a probléma, kérlek segítsetek ha tapasztaltatok ilyet.A motor kód ha az segít AUY.
Üdvözlet mindenkinek!Sajnos az előző írásom valamiért hibásan jelent meg!Tehát Állófűtés és Autó-Épület Klíma amiben ha tudok segítek nektek!Van Pár cuccom is néhányról teszek fel képet!Komplett Éber Kályha,Programóra,Kipufogó,Do,Csövek,Stiftek,Hangtompítók...Stb.
Jó estét mindenkinek lenne egy kérdésem. Van egy Eberspacher D4 24V voltos kályhám és olyan baja van hogy csak füstöl induláskor és nem akar beindulni, vadi uj az izzitó stift és a kosár is benne nem tudom mi lehet vele. A készülék alig múlt 2 éves és nem is ment sokat. Ha valakinek van ötlete kérem osza meg velem. Köszi
Amikor a kälyhäban levö viz eler egy bizonyos höfokot! Azt Te nem fogod tudni ällitani! A hatäsfokhoz semmi köze ennek,nem befolyäsolja a kälyha teljesitmenyet.
Kérdezném, hog lehet állítani azt az időt, amikor az állófűtés elindulása után, elindul a belső légbefúvás?
Nálam kb 2 perc és bekapcsol, holott még közel sem meleg a levegő amit befúj, lehet hogy nagyobb hatásfokkal dolgozna ha egy kicsit később kpcsolna, főleg nagy hidegben. Egy Webasto Thermo tpo c-m van 2006-os gyárilag szerelt Mazdában, vezérlése cserélve lett az utángyártottra, távvezérlője van. Gongolom csak a szervízben tudják, ha lehet eggyáltalán.
Nem tudjatok veletlen, hogy a daf xf 105 allofutesenek hol az erzekeloje? Neha csinal olyat, hogy bekapcsolom, felfut es nem csak leszabalyoz, hanem kikapcsol. De nem mindig, ja es nem kapcsol vissza, ujra ki es be kell kapcsolnom. Ejszaka tobbszor is felebredtem, hogy hideg van. De aztan meg megjavult. Ma kipucoltam a szurot ahol szivja a levegot es rajottem, ha a jobb oldali ajto nyitva van es megy ra a hideg levego, akkor beindul mint allat es nyomja a meleget. A beszivott levego alapja szabalyoz, vagy hogyan nem tudjatok veletlenul?
Lehet vicceset kérdeztem. Én csak annyit tudok, hogy az előző villamosságszerelő végigfuttatott valami progit, és a sofőrök szerint utána hatásosabb volt a fűtés, melegebbet lehet csinálni. Azt mondják, hogy a Merci kályha kicsit le van folytva, és ezt szabadítja fel, vagy valami hasonló.
Ránézésre jó állapotban volt. Túlságosan nem néztem át. Belekukkantottam, mert hiba nem volt, mégse gyújtott be, először az izzitóra gondoltam, de végül az adagolopmpa lett.
Többen is kerestetek már nálam benzines kályhát,nos van egy B4W SC-m eladó..
Amit tudni kell róla:
-új izzítógyertya
-új lángőr
-új lángszita
-új tömítés-készlet
Csak az van ami afotókon látható,kell még hozzá egy pár dolog,hogy müködjön beszerelve,de magában a kályha tuti...!! Beszerelési,kapcsolási segítség,leírást természetesen adok hozzá!
A lüktetés normális is lehet(ne),de hallani kellene. Mivel a pumpa csak dózisokat spriccel be,attól van ilyen lüktető szerű égés. Olyan,mint régen voltak a gőzösők induláskor...:-)
Webasto van benne 2 KW-os. A csere pumpa is szintén 2 KW-os Webasto kályhával szerelt Merci Actros-ból való volt. Az a fura, hogy hallani a kályha hangján, lüktet , amikor befecskendez a pumpa. Szerintem folyamatos hangjának kellene lennie.
Ez egy Espace IV-es,azt nem tudom pontosan milyen típusu a kályha,az biztos,hogy webasto.Csak azt hallottam,hogy ezt csak 5 fok alatt lehet beindítani.Nem gondolom,hogy ez így jó,mert akkor én 10 fokban még simán fázhatok,hiába van benne egy ilyen cucc.Nem értek hozzá,ezért is kérdezem,hogy létezik ilyen,vagy valami gáz van az állófűtéssel.
Ez egy webasto állófűtés,amit az autóból vezérlek manuálisan,azzal az alap digitális egységgel!Egyszer már beindult,de az óta nem sikerül.Olyat hallottam,hogy ez csak 5 fok alatt működik,ha így van,ezen lehet állítani,na és hol?Még eddig nem használtam ilyet,utánna olvastam,de az igazság,hogy most jó idők vannak,nem tudom az 5 fokot"megmutatni"neki!
Sziasztok! Lenne egy 24 voltos gyári Merci kályhám. Nem működött, szétszedtem, hibát nem találtam benne. Aztán rájöttem, hogy az adagolószivattyúja hiába kattog, nem szállít üzemanyagot. Kicvseréltem egy bontottra. Működik, melegít, csak folyamatosan füstöl. Tud valaki segíteni benne, mit nézzek meg benne, vagy cseréljek ki? Várom válaszotokat.
A kezelő egy digitális kijelzős órás + van hibakód kiolvasóm azzal is kiolvastam és töröltem is vele! De ahogy kitörlöm vele és inditanám, egyből kiirja a hibát! :(
Szia!Szeretnék kérdezni az állófűtésről.Mégpedig,hogy van olyan hőmérsékleti minimum,hogy a fölött nem kapcsol be az állófűtés?Egyszer sikerült életet lehelnem bele,azóta nem indul el,akárhogy állítgatom!Várom a segítséget,mert nem tudom,így kell-e működnie,vagy probléma van vele!?
Sziasztok új vagyok itt. Van egy kis problémám. Van egy Eberspacher Airtronik D2 12v-os kályhám.
Szép tiszta minden szép minden jó. Úgy kezdődött az egész hogy összeraktam, minden oké beindult ment nyomta a meleget és kb.10perc mulva leált 64-es hibakódra (Lángérzékelő- szakadás ). Kiszereltem az érzékelőt és néztem az ellenállását, minden oké volt. Ilyenkor mi van? Elektronika kakukkolt be? Most már be sem indul álandóan a 64-es hibát dobja ki! Az ötleteket várom segitsetek! Köszi! Ha bármibe tudok segiteni valakinek itt vagyok Klima és Álófűtésbe bármit!
Több kérdésem is lenne. Most vettem egy DW50-es kályhát és nem tudom, hogy van-e benne keringetősziv. Külön adtak hozzá egy kis mercedes valamit, talán az a szivattyú? Hol kaphatok hozzá kipufogó szájához való gumigyűrűt?
Hangtompító sem ártana rá biztos. Nem baj ha 2db kip.dob van rajta,a hajóknál alap a kettő,de raktam már ben 3-at is!!! Igen,nem kell rajta csodálkozni,sőt gyárilag is létezik dupla!
De, komolyan írtam, mert tudom, hogy mit beszélek!2km alatt a kályha a működési metódusa miatt egy bolhaf@sznyit sem melegít a motoron. (persze, ha azt a 2km-t 30perc alatt teszed meg, akkor nincs igazam, de maradjunk a valóság talaján az elméleti fantáziálás helyett)
Van itt ilyen autó, 1.5-3km-t megy napi legalább tucatszor. A kályhát kikapcsolósra kellett alakítani, mert sosem indult el teljes üzemben addigra mire leállították, és a nap végén erősen füstölt. Évente megevett 2db izzítógyertyát.
Nem mosdatom a négert ,csak nem értünk egyet ,ezzel nincs is semmi baj .OFF : .Mindenkinek van véleménye dolgokról ,és az nem mindig egyforma ..PONT. ON :Lehet elbeszélünk egymás melett ..szó szerint nem beszéltünk kiiktatásról ,de akkor mit is csinál a kapcsoló ?? Nem azért rakod be hogy ne induljon el arra a pár kilóméterre ? De szerintem erről beszéltünk.És valójában ez is kiiktatás ,csakhát ideiglenes..Ezt mindketten így értelmeztük .Ne lovagoljunk a szavakon !
Mind egy ..
Viszont azt ugye nem írtad komolyan hogy ""ez semmit sem változtat a motor élettartamán" ..Mi ,,az hogy naponta ,nyáron még nem is ,de egész télen mínuszokba járatni a motort 1-2-5 km es utakom ,nem válltoztat a motor élettartalmán...Fóleg egy Dieselen..
Ha lakik a környéken valaki, akinek van állófűtés a kocsijában, onnan ismerheted meg, hogy sosem vakar jeget. Csak leveszi a kabátot, beszáll és elindul. Tovább »
Értem okés, nem bántom, amúgy C-4-esen van.Most kérdeztem meg azoktól akik szerelték, gyári kipuff van rajta, ahogy látom el van vezetve a kocsi alá egy rozsdamentes csövön, annak a végére kellene valami, Ők felajánlották hogy szerelnek rá még egy kipuffot.Szerinted?
Mondjuk ezért nem mennék fel Pestre, szerzek 1-et és rárakatom a helyi Mazdásokkal, vagy valakivel.Köszi
Üdv, egy Sharanban szereném életre kelteni a szerintem gyári Webasto állófőtést, eddig arra jutottam, hogy a vizkeringető és ventilátor elindul, a kályha és az ÜA szivattyú nem. A szivattyú kábelén 4-8 V-ot mérek ugrálva ha esetleg számít vmit, egyébként müködik, szépen kattog ha adok neki 12 V-ot. Szeretnék segítséget kéni h mit tegyek, mit probáljak meg, h iditsam el. Köszönöm előre is a válaszokat :)
"Jó hosszú motor-élettartamot kívánok mindazoknak akik kiiktatják a kieg fűtést az autójukból ..."
Most mosdatod a négert, mert magad is pontosan tudod, hogy ez semmit sem változtat a motor élettartamán a leírt használat mellett. !! Szó sem volt a kiiktatásról!!
Szerintem teljesen igaza van, hogy felesleges elindulnia a kiegfűtésnek, ha mire beindulna, felmelegedne, úgyis megállítja. Egyrészt minek nyúzza ezzel a kályhát, másrészt valóban van olyan helyzet, amikor ettől füstöl. Persze, ha hosszabbat megy és rendesen felmelegszik a kályha, akkor elmúlik a füst. Tettem már néhány ilyen használatú autóba én is kapcsolót.
Semmi gond de nekem ezt olyanok mondták akik nap mint nap ilyeneket szerelnek, tehát ha az illető maga kapcsolja és indítás után 4 perccel lefújja, amikor épp kezdene belelendülni, na az szerntem sem egészséges.
És biztos van köze a kályha élettartamához, jó működééhez.
.""Ha nem hagyod végigfutni a kályha programját, nem tud kiégni akkor elképzelhető füstölés de ez nem tesz jót neki""
Ez hülyeség !
Egy jó kályhát bármikor leállíthatsz akkor sem szabad ,fog füstölni ! Ha füst van akkor ott már elégetlen üzemanyag van ,ami már valami hibának az előjele !
Ha bármilyen kályha csak elkezd füstölgetni ,és hagyjuk hogy így menjen , akkor később annál nagyobb kárt is okozhatunk benne !
"jelen időben 5-8 perc alatt üzemre melegít.
Ez is nagyban függ a kocsi típusától külső hőmérsékletről ...Pl nekem 10l hűtővízet+ alu blokkot kell felmelegítenie, míg egyí másik autómban van öszzesen 3,5l víz .. na azt tény pillanatok alatt felnyoja :)
Egy webasto állófűtéshez keresnék valamilyen kipuffra való hangtompítót.Nincs összehasonlíási alapom ez az első állófűtésem, de elég hangosnak találom.Főleg az első periódust, amg fel nem fűt.
A távirányítón lehet állítani egy c1-c5-ig skálázott komfort funkciót ez egy Tele start 100-as asszem.Ez most 4-esen van ez befolyásolja a kályha intenzitását, tehát c1-en is ugyanilyen hangja lenne? A szervízben azt mondták ezt ne bántsam.Köszönöm.
Ne haragudj, de pont 2 kilóméteren nem melegszik be a motor, ezért kell az állófűtés.Nem hidegen kopogva melegszik fel a motor, egy jó fűtés jelen időben 5-8 perc alatt üzemre melegít.De ahogy kiveszem neked nem állófűtésed van hanem zuheizung, azaz csak hozzáfűt.Én is oviba hordom a gyereket és kb 1,5km reggel délbn, de én rakattam bele egy távketyerét és így meleg autóba szálunk be, motrindítás elött.Amúgy óránként esznek kb 2-3 dl, ezek a kályhák.Ha nem hagyod végigfutni a kályha programját, nem tud kiégni akkor elképzelhető füstölés de ez nem tesz jót neki. Nekem ezt mondták okos szerelők.Minden jót!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a D5WZ kályha lángcsövén lévő lyuban, amibe a lángszita belemegy, van-e még belül is egy másik, drótszálakból font szita-szerűségh, vagy csak egy korbbi szita maradványai vannak beleszorulva? Féktisztítóval, kompresszorral kitakarítottam, de makacsul tartja magát. A közepén van egy 6-8mm átmérőjű lyuk, átlátok a középső, kőrkörös perforációkra. Attól tartok, az a szita-szerű drótcsoda ott szándékos és így lyukasan hibás...
A BW50-ben ugye kétféle volt. Van az, (1) amelyikhez egyáltalán nincs kis üzemanyagpumpa, mert a kis tartálya telik meg benzinnel, s a kis mágnesszelep adagolja a benzint. Ha a ventillátor a lefújáskor még megy (hogy kitisztícccsa, kilevegőztesse az égőteret), akkor már a mágnesszelep zár. Nos, nekem ez nem zár tökéletesen, bugyborékol. Szerintem a (2) verziónál, ahol nincsen kis tartály oldalt, de van kis üzemanyagpumpa a kályhán kívül, ott nem biztos (de lehet!), hogy van ez a mágnesszelep, bár nem tudom. Meg kéne nézni. Azon az oldalon, ahol a tartály van, van egy ilyen kis szelep, nos, nekem ez a verzió kell. Meglesed?
De bamba vagyok,most olvastam tovább a h.szólásokat...
Nem akarlak megbántani,de akkor a 4-hengerből legalább 2-t kössél le,mert így még nyerhetsz 0,25L gázolajat...,ha jól számolom az már fél Liter...:-)
De még egyszerűb, ha a biztosíték-táblából a 12-es helyen lévő 25A-os (fehér színű) biztit kiveszed,és ha hosszabb útra mész mondjuk 4-5km akkor meg vissza dugod...:-)..:-)..
A kályha külső hőgombájának az állandó pozitív (v.színűleg csak járó motornál van benne delej..) szállját kell megszakítani egy kapcsolóval,és akkor nem fog elindulni a kályha.
Szia! Milyen autó,milyen tip. Eberspacher kályha?? Lángszitás vagy sem?
Csinálhat ilyent ettől (is),de más is lehet még a háttérben.
Sokáig nem kellene így kínozni,mert előbb-utóbb "behal" a vezérlője is!
Kell hozzá egy új gyertya(két kinálat van,a menetes végű,és a vezetékes,mindegyik helyettesíthető egymással),lángszita (ha van benne?),és egy tömítés-készlet.
Mindegyik van polcon nálam,sőt a menetes gyertyából original Eberspacher,a beütőtt E133-al..:-)
Bocsi, hogy belevau, de szerintem pont így eszik kevesebbet az autód, mert hamarabb bemelegszik a motor... A kályha fogyasztása, a motor hideg fogyasztásáshoz képest elenyésző...
Az a baj, hogy reggel hidegben beszállunk, megyek 2km-t és közben folyamatosan megy. Megállunk a sulinál, az állófűtés hibátlanul működik, csak füstöl (diesel). Szeretném úgy használni, hogy saját magam kapcsolhassam be, mert ahhoz hogy a suliba elmenjünk van ülőfütés és szélvédőfűtés.
Szóval nem csak a "füstölés" a baj, hanem hogy csak a hosszabb távon,úton van értelme és nem a 2km-en +negyed liter gázolaj.
Seat Alhemrán szeretném manuálisra átalakítani a kályha bekapcsolását, mert így rövid távon állandóan füstöl az alja és csak a gyerkőcöket viszem suliba. Van rá valami megoldás? Olvasgattam a hozzászolásokat, de laikusként......a hütővíz hömérséklet érzékelőnél kell (pl. 2 szálat) "buherálni"? És rárakni egy belső kapcsolót, ami vezérli a kályhát?
Kérdezném a hozzáértőktől, hogy egy D5WZ kályhában lévő E133-as gyertya ohmikusan nem szakadt, viszont a vége fele, az utolsó 8-10 mm-en a felülete asszimetrikusra van égve. Okozhatja eza dolog azt, hogy bekapcsoláskor sűrű, fehér füstöt okád és csöpög belőle az üzemanyag. Többszöri próbálkozás után leáll. A berothadt csavarok miatt nagy nehezen szét tudtuk húzni, az égéstere szép, nincs benne számottevő kojszosodás, mindenhol ép. A gyertya körüli szita szép állapotban van.