Keresés

Részletes keresés

WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59415

Egy érdekes kérdés. Seci szerintem tudja a választ :-) Megjött a council tax papír. Látom, hogy a lakásunk Band A-ban van. Ami az érdekes, hogy a Band A-ba (a councilos papír szerint) olyan ingatlanok tartoznak, amik up to 40,000 fontot érnek. ?! 40,000? Most tényleg ennél kevesebbet érne ez a lakás (meg az előző ahol laktunk az is, az is Band A volt és arra annak idején 145,000-t mondtak árnak ha meg akartuk volna venni, ez még persze a válság előtt volt), (ha tényleg <40000 akkor gyorsan megvesszük :-)) vagy valami "érdekes" módon számítják a council-nál az ingatlanárakat? (Vagy ez csak a telekár?) ... hmmm....

WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59414

Én egyet nem értek. Miért van az, hogy a munkahelyeken nincs tusoló és öltöző???!!!???!!! Pl. a mi gyárunk is egy bő 10-20 milliós termelőegység, hatlamas alapterülettel, de se tusoló, se öltöző. De egyetlen egy helyen sem láttam még tusolót és öltözőt. Nem csak gyárakban, irodakomplexumokban sem (vagy ott méginkább nem). Pl. ahol korábban dolgoztam, havonta 200-500 rendőrtiszt jött különféle tanfolyamokra. Sokuk Skóciából, Cornwall-Devon félszigetről, Walesből stb. jött, több órát aszalódva vonaton, öltönyben. Akik nem foglaltak előző napra szállást, azok úgy ültek be tanfolyamra, ahogy voltak, ahogy előtte utaztak több órát. Fáradtan, izzadtan. Rendszeres volt, hogy a rokkant WC előtt álldogált sorba pár ember, mert ott öltöztek át. WTF? Egy (szintén 10-20 milliós komplexumban) nem telik két tusolóra megy pár öltözőszekrényre?!

 

USA-ban járva (mert USA ugye ebben (is) előbbre van mint Európa) volt/lett egy ismerősöm, irodai dolgozó, aki a kb. 6 km-re lévő cégéhez futva ment be és ment onnan haza (miért is ne, egy parkon keresztül majd egy ipari parkon keresztül vitt az útja, forgalom egyikben sem volt). Volt egy (méretes) öltözőszekrénye, abba (hetente egyeszer mikor autóval ment be) beletett 5 váltás irodai ruhát, meg ugyanannyi szadidő ruhát, aztán reggel odakocogott, letusolt, átvette az irodai ruháját, munkaidő végén átváltott szabadidőruhára és hazakocogott... Mivel flexibilis ebédideje volt (max. 2 óra hosszú) ezért ebédidőben sokszor teniszezett kollégáival a cég saját teniszpályáján (ami nem igazán volt luxus, ugyanis munkaidőn kívül kiadták bérbe, pár év alatt vissza is hozta az árát...) Egyébként a cége támogatta ezt, félévente ingyen (márkás, puccos) futócipőt illetve két évente márkás puccos (800-2000 dolláros kategóriában, katalógusból választhatóan) ingyen bicicklit kapott az, aki vállalta, hogy heti átlag 3x gyalog vagy biciklivel megy dolgozni (de volt görkorcsolyás is...). Hogy ez itt miért nincs? Nyáron pl. sokszor csiga lassúsággal bandukolok be a céghez, mert félek hogy leizzadok, és nincs tusoló-öltöző. Volt kolléga aki biciklivel teker be jó iramban, és az a kolléga néha nagyon illatfelhőben úszik - ilyenkor lehet tudni hogy leizzadt, és magáranyomott fél kiló spray-t hogy elnyomja a későbbi izzadságszagot... Nem higénikusabb lenne ha le lehetne tusolni és átöltözni, mint büdösen (illatfelhőben) ülni egész nap? ... ...

Előzmény: Törölt nick (59405)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59412

Nekem az a halálom, amikor a járdára pakolják a bicikliutat. Mo-n több városban is ahol korábban laktunk csináltak ilyen "bicikliutakat". Jellemzők:

A) A gyalogos rightig a járda biciliút felén fog gyalogolni és nem a gyalogosoknak fentartott felén, és ha meg mered csengetni akkor morgósan néz rád hogy mi van már...

B) Minőségük csapnivaló, gödrök, fagyökerek által felnyomódott puklik, stb.

C) És ez talán a legrosszabb: főút mentén városon belül ahol sok piros lámpás mellékút van, állandóan meg kell állnod. Ha mehetnél magán az úton (de nem mehetsz mert van "kerékpárút" és akkor azt kell használnod), akkor egy 30 km/h-t tartva simán át tudnál menni 4-5-6 lámpán. De mivel a járdára rakott biciliúton mész, ezért mész 150 métert, majd megállsz mert piros lámpa a bicikliseknek a kereszteződésben (egyáltalán nincsenek összehangolva). Vársz két percet, átmész (vigyázva, mert bár zölded van, de a jobbra kanyarodó autósoknak is zöldjük van...), tekersz 100 métert, majd újabb kereszteződés, piros lámpa a bicikliúton, vársz 2 percet. És így tovább. Szinte senki nem is használta ezeket a "bicikliutakat". Én is inkább tettem egy kerülutat olyan irányban ahol nem volt "bicikliút", csak hogy ne kelljen száz méterenkén perceket várnom a zöldre...

Előzmény: Nincstöbbnick (59406)
WhiteEagle Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59411

A régi városrészek (Eynesbury, Eaton Ford és Eaton Socon) nagyon hangulatos, takaros városrészek (az egy-két tömbházas részt leszámítva). A belváros (High Street) különösen jópofa. Csütörtökönként nagy piaccal. Az új lakótelepek (vasút túloldalán keleten, autópálya mellett Little Paxtonnál, és lennt a Tescotól nyugatra az A428 mentén) kicsit gettósabbak (szépen rendben vannak tartva, de jellemzően a sokadik generációs segélyen élő white British-ek lakják). De ezeken a helyeken ritkán járok. Pakisztáni, afrikai, kínai meg hasonló városrészek itt nincsenek, színesbőrű embereket ritkán látni, még pakisztániból sincs talán fél százaléknál több. Viszont viszonylag magas a kelet-európaiak koncentrációja, sok boltban (persze Tesco-ban nem...) meg üzemben stb. van sok (főleg lengyel, litván stb.) kelet európai. Magyarból egy csajszi volt pár ideig, a Lidl-ben dolgozott. Túl sok minden nincs, van pár szép templom, két leisure centre, de mozi meg bevásárlóközpont (hacsak TEsco Extrát annak nem tekintjük), strand stb. nincs, de elivleg 3 éven belül építenek mindezeket (szerintem azért, mert 5 év alatt a lakosság alig 24000-ről majdnem 30000-re hízott, elérte a kritikus határt, most már kifizetődő :-))

 

Biciklizés szempontjából nem a városka kitűnő, hanem a környező utak, pláne az A1 túlfelén lévő utak. Ezek többsége szűk kétsávos út, de jelentős részük még szűkebb (3 méter vagy még kevesebb, ezeken felezővonal sincs), ugyanakkor nagyon jó minőségű aszfalt utak. A lényeg, hogy gyakorlatilag minimális vagy nem létező rajtuk a forgalom. A "legforgalmasabb" ilyen kis utakon mondjuk percenként 1 autó. Az átlagosokon 5-6 percenként egy. Az igazán szűk nagyon-sokadrendű utakon (ezeken két kocsi nem fér el egyszerre, valakinek le kell húzodni a susnyásba, ha esetleg két autó találkozna szemközti irányból de ez nagyon ritka) 30 percenként egy, de van olyan is ahol még sohasem láttam autót járni (egyszer egy traktort). Ráadásul nem holt vízszintes az egész (nem Hortobágy), mert az azért idővel unalmas, hanem dacára hogy nincsenek 20-30 méternél nagyobb szintkülönbségek van rengeteg 2-3-4-5 százalékos lejtő-emelkedő, sőt, van néhány 6-10 százalékos is, persze ezek nem hosszúak, max. 100-150 méter. De azért erőteljes rátekereéssel lefelé be lehet rajtuk gyorsulni akár 55-60 km/h-ig a bicajjal. És van néhány útszakasz ami annyira jó minőségű, hogy görkorizni is lehet rajta, a leghosszabb ilyen szakasz több mint 3km hosszú :-)

 

Itt egy térkép: http://maps.google.com/maps?q=St+Neots,+UK&hl=hu&ie=UTF8&ll=52.223436,-0.309763&spn=0.032178,0.104113&sll=37.0625,-95.677068&sspn=42.445866,106.611328&oq=st+n&hnear=St+Neots,+Cambridgeshire,+Egyes%C3%BClt+Kir%C3%A1lys%C3%A1g&t=m&z=14  Az A-val jelölt pont a High Street. Onnatól kb. 5-6 perc a város határa. Csütörtök délután szabin voltam, körbetekertem az alábbi útvonalat (érdemes rázoomolni, bekapcsolni műholdat-domborzatot és fényképeket): A pont, majd nyugatnak Duloe, le délnek végig a Staploe road-on, aztán nyugatnak a Colesden Road-on, tovább nyugatnak Wilden, Ravensden (ezekből a kis falvacskákból árad a béke és nyugalom, nagyon hangulatosak, öreg korunkban szívesen élnénk egy ilyenben, nézzetek rájuk StreetView-vel ha van), majd végig a Thurleigh Road-on északnyugatnak Thurleigh-ig, majd kicsit keletre, majd északnak-északkeletnek fordulni a Keysoe Road-on, tovább északkeletnek Little Staughtonig, majd le délnek a Colmworth Roadon, a St Neots road-i kereszteződésnél keletnek fordulni, Upper Staploe, majd Duloe és vissza A pontba High Street-re. Ez kb. 47 km. Nagyon szép kör. De annyi kis utacska van, hogy még most, 5 év után is találok újakat, amin még sosem jártam korábban. Pici 6 km-es körtől kb. 4-5 km-es lépcsőkben up to 80 km-es körig minden félét meg lehet csinálni úgy, hogy közben alig pár tucat autóval találkozol a több órányi bicajozás közben.

 

Itt van néhány fényképem a tájékról. A "Narrow road near Begwary" és a "Water tower near Ravensden" címűeken látható egy egy ilyen felfestés nélküli utacska, amin 15-20 percenként megy el egy-egy autó átlagban. A "Near Duloe, St. Neots" címűn látható rosszabb minőségű út egy mezőgazdasági út, ez péládul teljesen el van zárva autó forgalom elől, de biciklivel-gyalog lehet rajta menni. http://www.panoramio.com/user/1065692/tags/Around%20St.%20Neots%20(UK)

És itt van néhány képem a városról: http://www.panoramio.com/user/1065692/tags/St.%20Neots%20(UK)

 

Na, ennyi kedvcsinálót. Ha tehetjük, sokáig itt maradunk. Van minden amire szükségünk van, posta-bolt-egyebket szomszédban, van 80Mbites internet, edzőterem, miegymás :-) ugyanakkor nyugis város, és jó alacsonyak az albérletek (bárhol máshol drágábbak a környéken).

Előzmény: ocso79 (59407)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59410

http://backtotheukblog.wordpress.com/2012/03/22/ez-tortenik-egy-ora-alatt-londonban/

Ezt nem ertem: ha 1 uj lakoja lesz a varosnak, mikozben 3 par hazasodik ossze, az igen hamar oda vezetne, hogy mindenki hazas. Hacsak nem jut ugyanerre az 1 orara 3 (vagy mondjuk 2.9) valas, esetleg az 1 uj lako ugy jon ossze, hogy 3 hazaspar elhagyja Londont, es 7 szingli ember erkezik :)... ok, vegulis matematikailag van megoldas a kerdesemre :)

Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59409

Francba, elszallt a kommentem. Mindegy: nem voltam sosem budapesti, de lehet, hogy olyan fejjel gondolkodom :D Itt nem tudok eltevedni, de barhol a magyar fovaroson belul egy perc alatt elveszek :D

De a lenyeg: ami szerintem fontos lenne a tomegeknek, az a kenyelem es biztonsag, a koltseg szerintem sem annyira fontos (lehet, hogy igy jott le, de nem igy gondoltam). Viszont amig a "kiepitett" superhighwayen Mertonbol a varoskozpontig idealis esetben 45 perc az ut biciklin (tehat masfel ora tekeres naponta), addig ez a tomegeknek nem lesz valos alternativa. Az elszantabbak igyis-ugyis letekerik, hoban-esoben is, de a bicikliutakat nem nekik kellene csinalni, hanem a tomegeknek.

A tomeg pedig szerintem nem fog ennyit tekerni, legfeljebb csak 15-20 percet, ami meg kenyelmes. Bicikliut hianyaban viszont inkabb a biztonsagosabb autot, buszt stb. valasztjak, meg ha idoben, penzben, kenyelemben stb. is mind rosszabb utobbi. Nagyon sokan laknak kozel a munkahelyukhoz, nekik viszont nincs bicikliut szinte sehol. Amit annak mondanak, azok nagyresze csak (jobbesetben) egy zold-kek felfestes az autout szelen, de legtobbszor csak egy zold vonal a terkepen. Igy meg nem fognak ezrek a nyeregbe pattanni, mert veszelyes ilyen forgalomban hajtani. Abban a Chicagos videoban pl. egyszeruen letettek nehany poznat, amivel mar van valami biztonsagerzete az embernek, de egy zold csik alattam nem fog semmilyen szinten megvedeni egy white van mantol. :(

Előzmény: netszkvid (59408)
netszkvid Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59408

Szerintem "magyar", pontosabban budapesti fejjel gondolkodsz. Az angol fejeben, amikor merlegel, hogy biciklizzen-e vagy sem, sokkal tobb szempont merul fel. 1) persze, a koltseg 2) parkolasi nehezsegek 3) ido 4) testedzesi lehetoseg 5) dugot ki lehet kerulni.

 

A benzin olcsosaga vagy dragasaga a londoni parkolasi arak mellett mar nem merul fel. (a budapesti szamara sokkal nagyon presztizse van az autonak, hogy egyalatan elkezdjen merlegelni. Ez a presztizs itt ahogy latom, nem letezik)

 

(mellesleg en szarazabban erkezem meg esos napokon bicajjal, mint a kollegaim (csak lehamozom magamrol az esoallo reteget es kesz)

Előzmény: Nincstöbbnick (59404)
ocso79 Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59407

Valaki ha jol emlekszem el St Neots kisvarosban,ha igen kivancsi lennek milyen a hely?Kepek alapjan kis takaros town.

Beadtam a CV egy 6 honapos contractra hatha osszejon.

Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59406

Tehat tobb, par kilometeres, kisebb szakaszokat kellene nekik csinalni, ami biciklivel meg egy atlagembernek is konnyen hasznalhato. Szerintem azzal lehetne attorest elerni, mert nagyon sokan mennek nehany megallokat a busszal, villamossal stb., mikozben megtehetnek biciklivel is (ha nem lenne veszelyes vagy "lehetetlen" az utak hianyaban).

A tizenkilometeres superhighway olyan, mint a 8 savos autopalya Eszak-Koreaban. Latvanyos, de semmi ertelme, mert nincs eleg forgalom hozza. Ha beindulna ez a helyi bringazas eloszor, raszoktatna az embereket a biciklire, akkor idovel megnone az igeny a superhighwayre is. Vagy itt ez a cikk: Chicagoban tizedannyi penzbol mit sikerult csinalniuk az itteni kekseggel szemben:

http://cyclelondoncity.blogspot.co.uk/2012/01/why-do-londons-cycle-superhighways-cost.html

Elkeritett bicikliut (kb. 5 meterenkent egy pozna), boven eleg a biztonsagerzethez, nem kell ennel tobb. Ha nem centikre kell egy HGV mellett elsuhanni, akkor mar tobben mereszkednenek az utakra biciklivel. De nem, nekunk kek sav kell, 2-4 millio fontert merfoldenkent (!).

Előzmény: Nincstöbbnick (59404)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59405

Most, hogy beutott a hoseg, en is jatszom a gondolattal. Bicajt ugyan nem vennek, de most tettek le 3 Boris Bike tarolot a kornyekemen, szerintem direkt heccelnek engem :) Melohely korul meg mar ezer eve itt vannak. Havi 4 fontbol meglenne a kozlekedes 112 font helyett.

Bar nem mortgage-re kell nekem sem az a havi 108 font sporolas :) Nameg nem valnek hard-core bicajossa, szoval esoben meg mindig a 30 centire levo utastarsakat valasztanam, akiknek raadasul meg azott ruha szaguk is van :)

Előzmény: netszkvid (59401)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59404

Nem tudom, csak tippelek, hogy a domb szamithat. Mert ha kimondjuk a szot, hogy "bicajozunk", akkor egy atlagember elott megjelenik a kep, hogy egy napsutotte parkban csinal nehany kort. De ha munkaba menet aztan onnan hazafele jovet fel kell tekerni egy nagyobb dombocskara, akkor mar nem annyira vonzo ez a dolog, raadasul minden nap (tehat atlagemberekrol beszelek). Akik vegigmennek 15-20 km-eket, azoknak ugyis mindegy, ok feltekernek rajta (Barnetba is akar), de ok szerintem, amig van elerheto aron tomegkozlekedes es benzin, addig kisebbseg is fognak maradni. Talan Borisnak jobb lenne megcelozni a nagyobb tomegeket, akik mondjuk 5-10 km-re mar megfontolnak a bringat, de megfelelo utak hianyaban inkabb nem vallalkoznak ra. Pont a napokban beszelgettem egy szomszeddal, o is eppen ezt hozta fel ervnek. Szerinte is tobben tekernenek, ha nem lenne egyszeruen veszelyes a kocsik kozott araszolni. Ha lenne valami alternativa ezeknek a helyi bringasoknak (pl. a varoskozpontokba sugariranyba be- es kimeno bicikliutak), szerintem biztos novekedne a szamuk.

 

Igaz, ez nem megy felfestessel, tobb penz kell a bicikliutak kialakitasahoz, de ugye ez mar Borison is kifog. A superhighwayek igazabol csak a belvaros kozvetlen hataraban mukodnek, ahol mar sok a bringas, de kijjebb gyakorlatilag semmi hasznuk, a semmit kotik ossze a semmivel. Olyan erzesem van veluk kapcsolatban, mintha autos szemszogbol nezve keszitettek volna oket (talan a kitalaljuk sosem tekert biciklin), mikozben a bringanak nem az autokkal (es utvonalaikkal) kellene versenyezni, szerintem.

Előzmény: netszkvid (59401)
netszkvid Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59402

bocsanat a sok gepelesi hibaert! dugo, domb, mortgage...

Előzmény: netszkvid (59401)
netszkvid Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59401

Nem, tenyleg nincs igazan nagy domb az utban (csak az epulo olimpiai falu, amitol mar 4 eve mindenki dogoban araszol a kornyeken). Nem tudom, tenyleg egy dom ennyi embert visszafogni a bicajozastol? (High Barnetbol is jar be kollega- kiemelnem a nevbol a HIGH szot, ami nemcsak atvitt ertelmet takar). Szerintem a mortgage- kozlekedesi koltsegek csak reszben magyarazzak a bacajosok nagy szamat. Reszemrol a londoni eletminosegem emelkedett meg 2 szinttel attol, hogy nem kell 20 cm rol 3 masik ember kepet bamulnom 30 percen keresztul- ha szerencses vagyok es felkerultem a metrora. Ehelyett biciklivel csendes utcakon es parkokon bicajozom at, mostanaban nezegetem a narciszokat es krokuszokat.... Kit erdekel a morgage! :-)

Előzmény: Nincstöbbnick (59400)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59400

Egyetertek. A kek utak nem lennenek rosszak, ha nem csak felfestesek lennenek - a tobbi autos, buszos stb. karara, mert toluk veszi csak el a helyet. Nem hinnem, hogy feltetlenul szem elott kene lenniuk ezeknek az utaknak, hanem masod- harmadrangu mellekutakra vihetnek oket. Egyreszt egeszsegesebb is lenne a bringasoknak, masreszt nem is annyira veszelyes, mint mondjuk a videon is lathato szakasz. Vagy (de az kerulne a legtobbe) egyszeruen megcsinalnak rendesen a bicikliutat, elkeritve az autos forgalomtol. Szoval ja, a Borisz-felfestesek csak latvanyosak (szep kekek), de gyakorlati hasznuk a nullahoz konvergal, foleg a kulsobb szakaszokon.

 

Kelet felol neked nem kell dombra felmenned, ha a varosba mesz, nem? Ugy remlik, hogy arrafele eleg sik a terep. Meg mondjuk nem is keken mesz akkor. Szerintem nyugodtan nevezhetnek oroszrulett-savnak is. :D

Előzmény: netszkvid (59394)
Zlot Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59399

Azert ne altalanosits kerlek :)
Kelet-Angliaban a feher angolok aranya durvan 92% ... ennyi szazalekban latod oket a kulonbozo munkahelyeken. 
Nekem kismillio ismerosom dolgozik ruhaboltokban, kavezokban Kelet-Angliaban, akik kulfoldiek (magyarok) ... szoval nem kell remhireket kelteni es valotlansagokat allitani

Előzmény: ocso79 (59390)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59398

Persze, sokan bringaznak, foleg most kezdenek szaporodni ismet az utakon :)

De az biztos, hogy kisebbsegben vannak azok, akik a "beepitett" varosreszeken kivulrol jarnak be, mert az egyszeruen sok, es veszelyes ut. Gondolom ott a mortgage lesz a megoldas kulcsa :D

Tobben csinaljak azt szerintem, hogy ilyen tavolsagokbol (vagy meg messzebbrol) inkabb bejonnek vonattal valameddig, aztan onnan tekernek. Pl. Waterloo allomason nevetsegesen sok bicikli van a taroloban, harom Halfords teljes raktarkeszlete ott parkol, de sokan mennek csak Claphamig (olcsobb a berlet). Aztan onnantol kezdve mar tenyleg sokat lehet sporolni idoben a bringaval.

Valoszinu a kollegad azon 5 ember koze tartozik, akit egy kezemen meg tudok szamolni mondjuk a 7-esen Colliers Woodtol Claphamig :D

Előzmény: Törölt nick (59393)
Zlot Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59397

Csak erettsegim van ... bocs :) es szakteruleten dolgozok ... Az angolok leszarjak a papirt, meg nem vetted eszre?

 

 

Előzmény: ocso79 (59368)
Zlot Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59396

En 2008-ban eltem Manchesterben es a mai napig egy csomo cimboram dolgozik es el ott. Sajnos ennek ellenere napi szintu munkaugyi dolgokban nem tudok tanacsot adni, de az teny hogy Manchester nem "kisvaros" hanem kozep anglia egyik legfontosabb kozpontja. Mar evekkel ezelott elkezdodott a "felemelkedese" es nagyon klassz beruhazasok lettek ott es rengeteg ceg koltozott oda. Szoval en nem felnek hogy nem talalsz munkat. A kozvetlen vonzaskorzetevel egyutt kozel 4 millioan lakjak es jarnak be szoval tenyleg nyuzsgo nagyvaros.
Amiert megsem ajanlanam hogy odakoltozz az a kovetkezo:
1. Bunozes: nagyon kemeny hely Manchester, rengeteg az eroszak, a bunozes, stb. Hatarozottan visszatarto tenyezo. Rough city2. Idojaras: honapokig nem latod az eget. es ez nem vicc. Liverpool felol jonnek az alacsonyan szallo szurke vastag fellegek, amikbal allandoan esik az eso, valami mindig szital. A pennine tuloldalan mar mas a helyzet, de Manchester megkapja a magaet. Iszonyat depresszios leszel, mert az ido, keves naptol eltekintve mindig szar es hideg. Nyaron 8 fok volt es allandoan kabatban voltunk. Ha van eszed, akkor keruld el messzire, mert megkattansz :)
De hogy pozitivumot is mondjak rola, nyuzsgo hely, es az emberek nagyon kedvesek. De ennyi.
En orulok hogy megszabadultam onnan

Előzmény: Browning (59377)
netszkvid Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59395

de igen, jo a benyomasod. A munkahelyemen az elmult 3 evben 2x bovitettek a bicajparkolot, es megis, amikor megerkezem ugy 10 ora fele sokszor alig talalok helyet. (tudok kollegarol, aki  Gatwick kornyekerol jar, mondjuk o a legextremebb (>25 km), de a 15 km nem szamit extranak.

 

Előzmény: Törölt nick (59393)
netszkvid Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59394

Ezek a kek csikocskak nagyjabol szimbolizaljak Boris Johnson osszes kezdemenyezeset a fovarosban az elmult 4 evben :-( (lehet, hogy Demszkitol tanulta, hogy eleg egy csikot huzni?!)  Ezek a kek utak szerintem teljesen hasznalhatatlanok. reszemrol en utalok foutvonalon biciklizni (nem is hasznalok egyet sem a napi 25 km emen), budos , tele van buszokkal es teherautokkal, eletveszelyes helyek.

 

ugy latszik Kelet London mas nagyon mint del London, mert en naponta tomegben bicajozok, es nem csak Islingtonnal, hanem kijebb is- van nehany allando bicajostars, akikkel mar koszono viszonyban is vagyunk. Mondjuk mint emlitettek ezek nem a kek ongyilkos palyak, hanem kis utcak, ahol szvsz a biciklisek nagy ersze kozlekedik.

Előzmény: Nincstöbbnick (59391)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59393

Hm, akkor lehet annyira nem rozsas a helyzet, pedig a sajat mini-statisztikam szerint nagyon sokan bringaznak. Es van olyan munkatarsam (2 a 6bol), akik 6-os zonabol jarnak be bringaval. De ezekszerint lehet nyug nekik is, csak sporolnak a mortgagera.

Előzmény: Nincstöbbnick (59391)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59392

Azt irtam "Anglia tobbi resze" = minden Londonon kivul. Beleertve Kelet-Angliat is :)

Előzmény: ocso79 (59390)
Nincstöbbnick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59391

Szerintem Londonban a bicikli csak akkor alternativa, ha kozel van a celallomas (pl. otthon-munkahely). Kulvarosbol gyakorlatilag mazochizmus bejarni, nem mellesleg eletveszelyes :D Egy ideig - nemregiben - naponta jartam pl. a CS7 utvonalan. Colliers Woodtol olyan Clapham magassagaig gyakorlatilag egy kezemen meg tudtam szamolni a bringasok szamat a nap barmelyik szakaban. Ami a legbosszantobb, hogy bicikliut epitese helyett az autosok utjaibol csippentettek le savokat a bicikliseknek, igy gyakorlatilag pl. Balham-Tooting-Colliers Wood kornyeke konstans dugoban szenved a 2 sav miatt (boven elferne egy-ket extra sav, ha nem lenne kijelolt biciklisav - ami viszont ures). Szerintem bolcsebb lett volna inkabb buszsavot kialakitani, hiszen nagyon nagy az autos forgalom arrafele, a bicikliutnak meg alternativ utat keresni a parhuzamos utcakban. Hely boven lenne ra, nem ertem miert kellett ugyanarra az utra raterelni a bringasokat, amiken az autosok is csak szenvednek.

 

Meg a masik, hogy Claphamnel van az utolso nagy "bucka", egy dombocska, amin fel kell tekerni, onnantol kezdve mar viszonylag kenyelmes es egyszeru tekerni Kenningtonon at be a varosba. Meglepo, de innentol kezdve mar joval tobb biciklist latni a kek savban. :)

 

 

A superhighway fasza otlet, de szerintem vagy 10-15 evvel megelozi korat, jelenleg inkabb nyug, mint elony. Erdemesebb lett volna lokalisan megoldani a bringasok utjait (varosreszeket osszekotni), ahelyett, hogy a belvarosba huznanak be egy hosszu kek utvonalat - mert igy nem meglepo, hogy gyakorlatilag a belvaroson kivul mind uresek ezek az utak. Szepen lassan osszekotogetni a boroughkat eloremutatobb lenne, szerintem. Ha pedig megindulna a forgalom ezeken, akkor el lehetne gondolkodni a superhighwayen is, addig csak szep, hosszu, ures kek utacskak maradnak. Ez az ut, ami fent lathato, Claphamtol viszonylag busy (gondolom Clapham Junctionba erkeznek elovarosi vonattal, aztan onnan tekernek sokan), de Claphemtol delre gyakorlatilag kong az uressegtol, ilyen forgalom csak autokbol van onnantol kezdve a hianyzo savok miatt.

 

Előzmény: Törölt nick (59385)
ocso79 Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59390

Mar Kelet Angliaban sem latsz kavezokban kulfoldieket.Only pure English.Meg feka es paki sincs megturve!

Előzmény: Törölt nick (59385)
netszkvid Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59389

annyira mas az angol es magyar nyugdijazas strukturaja, hogy ketlem, hogy barmifele parhuzam vonhato lenne. Az angol nyugdijas eddig is fizetett adot! (ugy tudom £29k felett) de ezt un tax credittel kompenzaltak, ezt csokkentettek most. Gyakoraltilag ugyanaz lesz ervenyes a nyugdijakra, mint a fizetesekre (kb £ 9-10k ig adomentes utana adozik).

Szerintem ez korrekt, plane ha figyelembe vesszuk, hogy a mostani nyugdijas korosztaly final salary scheme-jerol, amiben duskalnak a jelenlegi nyugdijasok,  a mostani 20 as generacio meg csak almodni sem mer majd 30 ev mulva.

Előzmény: Törölt nick (59384)
Munchausen Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59388

Meg jobb ha keres melot egy cafee-ban, rengeteg amolyan art cafee stilusu hely van, ott aztan chattelhet napestig. :-)

Előzmény: seci (59382)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59387

Unemployment talalatok:

http://www.guardian.co.uk/news/datablog/interactive/2011/nov/16/youth-unemployment-map

http://www.bbc.co.uk/news/10604117

 

Annyira nem is rossz a helyzet, mint gondoltam. Yorkshire mondjuk koztudottan nagyon gaz mostanaban, de a tobbi eszaki resz egesz turheto. En azert tovabbra is Londont javasolnam ha kulfoldikent melot keresni jon valaki :)

 

Előzmény: Törölt nick (59385)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59386

Nem vagyok szakerto, de szerintem vannak esetek amikor hosszabb ideig zarolva lehet egy osszeg a kartyadon. Most egy pelda jut eszembe: veszel valamit Amazonon. Szerintem (csak sejtem) ilyenkor az osszeg zarolodik a rendeleskor, de csak atvetelkor vonodik le. De hallottam mar "beragadt" zarolasokrol is, nem tudom azok mikor oldodnak fel automatikusan. Ha van idod, akkor menjel be a bankba, de ha varsz meg egy hetet lehet megoldodik magatol :)

Előzmény: WhiteEagle (59379)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59385

Eszak fele haladva rohamosan no a munkanelkuliseg Angliaban. Konkretan Manchastert nem tudom (google biztos megmondja), de ez kb olyan, mint egy nemreg megjelent magyar blogbejegyzesben volt: mivel nem volt rendes munka, az illeto elkoltozott videkre Pestrol. Es aztan kommentekben jottek a kerdojelek, mert ennek igy nincs ertelme! Itt van melo. Sok. Ott fent nincs. Persze talalhatsz, de sokkal nehezebben. Plusz vegyuk hozza, hogy London messze nagyobb olvasztotegely, mint Anglia tobbi resze. Itt teljesen normalis egy kulfoldi munkakereso, mig Eszak-Angliaban meg a Starbucks-ban is angol csajok szolgalnak ki! Nem vagyok benne biztos, hogy nem-e er hatrany ott ha a 15% munkanelkuli majd teljes resze angol, te pedig beszallsz kulfoldikent a munkaeropiacra.

 

London + bicikli tudtommal tokeletesen mukodik (egyelore meg csak masodkezbol tudom). Ime egy Boris bike miatt eletrehivott biciklis uttervezo Londonra:

http://cyclejourneyplanner.tfl.gov.uk/cycle/XSLT_TRIP_REQUEST2?language=en

Rengeteg kollegam jar bringaval, es rengeteg magyarrol is tudom, hogy azzal jarnak. Boris pedig tamogatja nagyon ezt az iranyt. Kulon hirerteke van annak, amikor egy-egy roundabout veszelyes bringas kozlekedesre, aztan szerveznek tuntetest is a bringasok, hogy javitsak ki a hibat :)

Előzmény: Browning (59377)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.23 0 0 59384

http://www.portfolio.hu/befektetesi_alapok/nyugdij/a_brit_kormany_sporolas_miatt_nyul_a_nyugdijrendszerhez.164683.html

A magyar utan az itteni nyugdijrol is lehet lemondani... meg jo, hogy itt legalabb vannak nem annyira lenyulos befektetok, ahol az ember tervezgethetni a sajat jovojet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!