Valahogy a mai nap elért hozzám annak valamilyen szintű felismerése , amit a Satguruk folyamatosan hajtogatnak : csak a jelen pillanat a valós , mindig csak az létezik és a mult csak az emlékekben létezik , a jövőt pedig ennek alapján gondoljuk el.Tegyük fel , hogy időnként , tudatosan létezek a pillanatban.(A vicc az , hogy valójában mindig ott vagyunk:))
Szóval mit ér valaki azzal az életében , ha időnként a pillanatra koncentrál és azt teszi megfigyelés alá ? A hétköznapi ember számára mi ennek a haszna ?
Miért jó a "pillanatra" figyelni ? Én semmi különöset nem érzek ebben , egyszerűen csak azt érzem , hogy tudatos létező vagyok , aki egyszerűen csak létezik.Viszont a tudatom nem csak a nagy semmiben van , hanem össze van kötve a testemmel , ami egy bizonyos összefüggésrendszerben benne helyezkedik az univerzumban.Törvényeknek van alávetve.
Nem érzem azt , hogy ez a tudat , amit tapasztalok az valamiféle külön létező lenne , szerintem ez az agyműködésünk összeségének nagy illúziója.
Azzal egészíteném ki, hogy a nyugati (értsd ez alatt - fejlett intellektussal rendelkező ember, aki lehet akár már keleti is manapság) embernek bármilyen vallást "kezébe adni" azaz értlemezni, és gyakorolni...
Ezért tartom fontosnak, hogy a jóga tanításait megismerje ez az embertípus, hisz itt egy előre definiált, végig vezetett és kontrolált lelki/testi fejlődést érhet el, melynek végcélja minden vallás végcélja... és a jóga mégsem vallás.
A buddhistáknál találtam erre egy jó magyarázatot:
"mikor elkezdtem a lelki életem, a hegy nem volt többé hegy, mikor a közepére értem, akkor a hegy az valami más lett, s mikor elértem a végére, akkor a hegy újra hegy lett."
Szóval mikor a guru ezt-azt mond, akkor azt sem biztos, hogy tutinak kell vedd. A keleti tanításokban a "szivatás" be van kódolva. Ott az a természetes. Mikor ráhagyatkozol a gurura - mert ezt várja el tőled -, akkor azt hiszed, hogy ez így természetes és okés. Utána meg jön a "ne higgy vakon" duma, ami ellentéte a ráhagyatkozásnak minden tekintetben.
Ennek az a lényege, hogy magadnak kell eldöntened, hogy miben meddig mész el. Ha nagyon ráhagyatkozol a gurura, akkor nagyon pórul járhatsz, ha reálisan gondolkodsz, akkor meg lehet nem jársz pórul, de megtapasztalásaid sem lesznek. Zsákutca.
Ezért nem kell keletről iderámolni nyugatra ezt a vallást, mert a nyugati ember az itteni tanítási módszerekhez van szokva. Kérdezek és igazat mondanak, mikor válaszolnak(nekem ez volt természetes menetrend). Mire a nyugati rájön, hogyan működik a keleti tanítási rendszer - és ez egy nyugati gurunál még körmönfontabban szar -, addigra az egész lelkiségét megöli. A megfelelési kényszer nagy úr...A hatalommániás nyugatinak keleti tanítási rendszert a kezébe adni meg emberiség ellenes cselekedet....
Méghogy a vallás a szeretetről szól....na ezt ne hidd még el.
""""Nem mondom , fiatalabb koromban egy rakat fűtől nekem is volt egy ilyen élményem - de az hallucináció volt.Érzékcsalódás.Efféle érzékcsalódások beállhatnak drogok nélkül is , például skizofrének esetében.""""
igen, és sok embernél ezek is vannak...viszont ezek külső segítséggel létrejövő kóros állapotok.
azonban a valódi jógi irányítottan, abszolút tudatossággal irányítja saját elméjét, amit érzékel és tapasztal, azt mások is megtapasztalják, pontosan ugyanúgy (míg befüvezett állapotban a saját képzelgéseid kelnek életre), azaz szabályokat és tanításokat lehet rá alkalmazni. Mondhatnánk azt is, hogy törvényeket lehet rá írni. Márpedig ami törvényszerűen bekövetkezik, s attól nem leszel sem mentálisan, sem fizikailag beteg, az talán jelenthet valamit.
Nézd meg ezekenek a valódi!! jógiknak az életét (példaként:Sivananda (aki mellesleg világi orvosból lett jógi), vagy a ma is élő BKS Iyengar) mindegyik önmegvalósított ember, s szerényen él/élt, anyagi javaktól mentesen, s hány ezer emberen segítettek önzetlenül. Sivánanda ingyenes kórházat patikát is működtetett a szegényeknek.....mely emberek vannak még a világon olyanok, kik mindenzt meg csinálják másokért, saját vagyon felhalmozása nélkül???
""""Szóval azért , mert a Jóga gyakorlója a létvágyat probálja meg legfőképp kioltani magában , az köti a szamszárába""""
felületesen szemlélve ez jöhet le, ez tény. Azonban:
A jógi nem a földi létezését adja fel, hisz azért született, hogy a rárót, hozott dolgait ebben a földi létezésében fejlessze, oldja meg. Ha megszüntetné a földi létét, az azért lenne értelmetlen, mert akkor ezeket a dolgait (nevezhetjük karmának is) tovább viszi magával....(a filozófia szerint is)
Tehát egy jógi nem attól lesz jógi, hogy többet nem gondol semmire, kiürült aggyal, érzékek nélkül ücsörög lótusz ülésben.
Hanem megoldja, tökéletesíti földi testét, amiben él (mind külsőleg, mind belsőleg) megoldja a földi dolgait, segítő kezet nyújt a keresőknek, a világnak, a rászorulóknak, és a tudatosságnak egy olyan szintjét próbálja elérni, amely nem üres, hanem pont fordítva - minden benne van. Amikor nincsenek miértek, mert tudod a választ rá. Mert magadban benne van a megoldás a földi, fizikai dolgokra. S mivel megtapasztal egy olyan világot, melyet a modern tudomány még nem ismer, ezért mondja azt, hogy a földi lét - mintegy - illúzió, magunk által létrehozott kép. Mondhatjuk, hogy ha eléri a samadhi állapotait, egyfajta szuper tudatosságra tesz szert. (ilyen állapotban voltak a nagy vallás alapítók, Jézus, Buddha, stb...)
""""Ahhoz , hogy felébredj -legalább is az elmélet szerint - totál szembe kell , hogy fordulj azzal a valósággal , amiben élsz , ami vagy - szóval mindennel , amit látsz magad körül.Mintha egy álomban lennél.""""
nem kell totál szembe állni, hanem meg kell érteni mélységeiben! az álom is "valóság" hisz létrejött, érzékeled, van, de mégsem valóság a Te fizikai/kémiai/biológiai törvényeid által ismert világban. A jógi megtapasztal egy olyan világot, mint Te az álmot.... ezért mondja azt, hogy ahhoz a világhoz, amit ő megtapasztal a fizikai világ egy álom csupán....
Nagyon lejjebbi bejegyzésemben mondtam, hogy a valódi!!! szupertudatosságot elért jógik olyant tudnak, ismernek, amit a mai tudomány még nem, vagy csak alig. Pedig sok kérdésben perdöntő jelentőségű lenne megismerni, hisz az emberiség létére ad magyarázatot. S az út mindenki számára adott, végig kell menni rajta - hittel, kitartással, akarattal... no és emiatt az emberek 99,99%-a nem képes rá, hogy végig menjen...
"Egyébként azt nem értem , ha úgy is az van , és az ember belső lénye valójában a legfelsőbb lény , akkor minek is bármiféle szellemi tökéletesedésre törekedni ?"
" kimegy idegesen a kertbe kapálni , közben azt mormogja , hogy tyukszar-tyukszar...tyukszar 20 perc mulva biztos jobban lesz."
"Halála előtt Gurum azt mondta: Higgy nekem, te a Legfelsőbb Valóság vagy! Ne vond kétségbe a szavaimat, ne kételkedj bennem! Én az igazságot mondom neked – cselekedj annak megfelelően! "
Mondta anno guruja ezt az alább linkelt fickónak.
"te a Legfelsőbb Valóság vagy"
Nem mondom , fiatalabb koromban egy rakat fűtől nekem is volt egy ilyen élményem - de az hallucináció volt.Érzékcsalódás.Efféle érzékcsalódások beállhatnak drogok nélkül is , például skizofrének esetében.
A Gnosztikusok tanok gyökere szerintem indiából származik és lényegéban - bár torzult formában - ők is ezeket az eszméket vallják. Egy jnani és egy gnosztikus célja és világlátása közt nem sok a különbség.A normál ember szemszögéből ezek a tanok őrültségek.Ezt nem tudom érthetőbben leírni - ha érted érted ha nem , az csak azért van mert nem is akarod.
Lehet egy kicsit elkapattam magam , de én a keleti tanokból tényleg ezt szűrtem le.
Szóval azért , mert a Jóga gyakorlója a létvágyat probálja meg legfőképp kioltani magában , az köti a szamszárába - erre Patanjali is kitér a szútráiban , hogy a létvágy még a fejlett bölcseknek is problémát jelent.Erős túlzással azt lehet mondani - legalábbis szerintem - , hogy a a Maya hasonló ahhoz , amit a Matrixban láttunk csak durvább , fifikássabb és nem egy gép hozta létre , hanem - legalábbis az Advaiták szerint saját magad.A Dvaiták is hasonlót irnak , csak ott van egy Legfelsőbb Isten.Szempontunkból ez lényegtelen.
Ahhoz , hogy felébredj -legalább is az elmélet szerint - totál szembe kell , hogy fordulj azzal a valósággal , amiben élsz , ami vagy - szóval mindennel , amit látsz magad körül.Mintha egy álomban lennél.
Jól végigondolva ezt jutottam arra a következtetésre , hogy a Jóga lényegében abszolut fölszámolása az emberi létezésnek - a megvalósult Jogi - ha van ilyen - nem ember.
Szóval a végcélban , amivé a Jogi válik semmi olyan nincs , ami engem az emberre emlékeztet.
""""Ha jól belegondolunk ezek a tanok élet , emberiség és család-ellenesek a legmélyükön""""
ezt miből szűrted le? Egyébként, ha esetleg nem voltam világos, én semmilyen vallási irányzat mellett nem állok ki, "csak" egyszerűen a jóga útjának követője vagyok...
""""A keleti tanok mélye nem más , élet és létezés ellenes , ami például egy kerszténynek nem más , mint kőkemény sátánizmus.""""
élet és létezés ellenes??? melyek ezek a tanok???? elég furákat írsz azért, de ha mondanál pár példát, jobban érteném esetleg....
""""A Tanok egy idő után beszippantják a faszit és a várva-várt beteljesedés helyet egy zombi marad.:)""""
bizonyára vannak ilyenek is nem vitás.... mind keleti mind nyugati tanoknál. De ezeket fel kell ismerni, és el kell kerülni!!!
Amiről a tag beszél az kőkemény nihilizmus - nagyon kifinomult formában.
Egyébként azt nem értem , ha úgy is az van , és az ember belső lénye valójában a legfelsőbb lény , akkor minek is bármiféle szellemi tökéletesedésre törekedni ?
Halál után amúgy is megsemmisül a személyiség , minek azt már élet közben lebontani ?
Szerintem te nem érted.
Ha jól belegondolunk ezek a tanok élet , emberiség és család-ellenesek a legmélyükön - amit Buddha nyíltan ki is fejtett : a szenvedés gyökere maga az élet.
A keleti tanok mélye nem más , élet és létezés ellenes , ami például egy kerszténynek nem más , mint kőkemény sátánizmus.
Nekem ez jön le.
A Tanok egy idő után beszippantják a faszit és a várva-várt beteljesedés helyet egy zombi marad.:)
nem érted még, amit ez az ember mondodott, de ez nem nagy baj......amit Te leépülésnek hiszel (már ha jól gondolom,mire célzol) valójában a tökéletes külső- belső tudatosság elérése...
A csodagurukról, miket állítottál bizony hogy így vannak...
Azonban, pont erről lehet felismerni azt, ki tanítását nem a népek, emberek átvágására használja, vagy meggazdagodására, hanem valóban egy "tudomány" átadására....
India - önmagában sem nem szent, sem nem isteni.... valóban elképesztő szenny, mocsok, tudatlanság és szegénység hazája... ugyanakkor elképesztő fejlődésé is...
De magának az országnak, mint olyannak, nincs köze azokhoz az emberekhez, akik elméjükkel valami olyant alkottak, haladtak meg, amit jelenleg a tudományos világ még nem ismer... pusztán mondhatni jó helyen volt/van..:)
Ne feledd, 500 éve ami ma természetes azért akkor kiröhögtek volna....nem tudhatod, hogy a következő 100 vagy akárhány évben mit sikerül felfedezni....
Ez a féle irányzat számomra úgy tűnik , mintha a szellemi leépüléssel lenne kapcsolatban.
Minél jobban leépülök szellemileg annál jobb.Gyakorlatilag akkor bármelyik állat meg van világosodva , a pondrók is.
Aki ezt a dumát beveszi tényleg nagyon kész van.
A faszi qannyit rágta a bagót , hogy tüdőrákos lett , leépült szellemileg - az európaiak meg amerikaiak - gondolom , akik teljesen megreccsentek - a fószerhoz jártak okosságért.
Gangaji , Babaji meg efféle agylövések és ha nem hallottam volna ezeket el se hinném.
Ezekne se füle se farka. Akinek nincs elméje az tök hülye - ergo szellemi fogyatékos.
Szerintem a keletiek egy az egyben átb@sszák a nyugatiakat.
Mi a tudomány és a modern gondolkodás által jólétet teremtettünk magunknak - és olyanokhoz járunk okosságért , akik még kőkori szinten élnek a mocsokban - a sok sz@rról nem is beszélve , amit a gyerekekkel művelnek ázsiában.
Ilyen nincs , egyszerüen örjöngök az ilyesféle f@szságoktól.!
Ezt tényleg van aki bekajálja.Leülni és csöndben lenni minden hülye képes - ezért nem kell indiába szaladni.Én azt látom , hogy ezek a keleti csövesek kinnyukba hete-hatat összehordanak , nyugaton a lelki nyomoroncok meg bekajálják.
Szerintem furcsa pont , hogy a legtöbb csoda-guru , aki a világ illúzorikus voltát , a jelen pillanat varázsát - megváltást , gonosz világot , a lét a fájdalom gyökerét stb... tanít - a tanítványok (birkák) kicsalt pénzén alig várja , hogy élhesse a kapitalista elit fényűző létformáját. Számomra ez nagyon furcsa.
Értem én , hogy valaki beleöl 10-20 évet valami baromságba és utánna nehezen mondja ki magának : ennyire hülye lennék , hogy átvertek ? De valami ilyesmiről lehet szó.
A technikáknak van hatása : ha egy adott szót mormolgat valaki , akkor nincs ideje másra gondolni és az elméje jobb esetben megnyugszik.Szerintem ha valaki kimegy idegesen a kertbe kapálni , közben azt mormogja , hogy tyukszar-tyukszar...tyukszar 20 perc mulva biztos jobban lesz.
Szerintem kamu az egész - india egy csöves állam - jönnek trükközni nyugatra és lehúzzák , akit tudnak.
Azok a dolgok , amiket Dienes mond - tényleg érdekesek - de ilyen nesze semmi fogd meg jól.
bár a jógarendszerekről már egy ideje nem vitázom, most mégis megteszem, mert igen nagy derültséget okozott a tigristomi által belinkelt cikk alább!!!:))
Idézem:
""" első lépés első szabálya, tehát a nem-ártás, vagyis ezt kellene tehát a Jógát gyakorlónak követnie. Ez alatt általában azt szokták érteni, hogy az egyén nem öl állatokat, odafigyel, nehogy eltapossa a rovarokat, nem gondol gonoszságokat, rosszakat másokról stb. Nos, mint látható már ezek közül is néhány igen komoly nehézségeket okoz, ha megpróbáljuk őket megvalósítani, """
Megkérdezném a szerzőtől (már amennyiben jógát gyakorló személy), hogy és mi ebben olyan nehéz?? Mi olyan nehéz ebben a nem ártásban bármi? Ha pedig ez már nehézséget okoz, akkor bizony azon kell elgondolkodni, hogy ez miért van....
"""A Jóga, azaz az egység állapotának vagy igazi önvalónknak a megtapasztalása tehát nem követel meg semmi mást, csak hogy engedjük, hogy a gondolatok saját természetük folytán visszaolvadjanak a forrásba, ahol maga a visszaolvadás teljesen erőfeszítés-mentes."""
a nagytudású cikkírótól ennek a módját is megkérdezném?? Tartok tőle, hogy ő keveri a relaxációt a meditációval (mint ó jajj annyian ebben a műfajban)
Belekapaszkodnak a szanszkrit fordítás szavaiba, a fordítás magyar kifejezési problémáiba, holott azt gondolom, ha mind a jama, mind a nijama, mind az asana és pranayama tudományát becsülettel, rendszeresen betartva (saját magukhoz képest), elméjüket megvilágosodott jógik és egyéb szent emberek gondolataiba merítve élnek, maguktól is rájönnek Patanjali mit is ért ez alatt..... s rájönnek arra is, hogy bizony az érzékek szabályozása, és az egy pontra való tökéletes koncentráció elengedhetetlen ahhoz, hogy elménk olyan "magasabb" képzésre/képességre alkalmas legyen, amilyen a meditáció, vagy végképp a samadhik különféle fokozatai....
Olyan jó lenne, ha ezeket a tiszta tanításokat nem zagyválnák össze, de pár száz év múlva nem járnánk úgy, mint Jézus és elődei/utódai próféták tanításaival....
Megnéztem pár Dienes István videót , amik felettébb érdekesnek tűntek.
Aztán menetközben kiderült , hogy D.I. T.M.-et gyakorol.
Aztán utánnanéztem ennek a T.M.-nek és mint kiderült egy világméretű szektáról van szó , ami nagyon csúnyán meggazdagodott.
Ha jól olvastam a T.M. nem más , mint mindenféle idegen istenneveket karattyolnak napi 2-szer 20 percig.A teknika azért lehet übertitkos , mert ha kiderülne miért kérnek el ennyi pénzt simán pofánröhögnék őket.Még egy shit indiából.
Aztán rájöttem , hogy az egész Dienes mizéria csak egy jól megfontolt TM marketing.
Alapjáraton ha leülök 20 percre napi kétszer és csak lesek ki a fejemből , esetleg monotonul karattyolok valamit - felfrissülök , jobban leszek.
Ezek az indiai cigusok jól beviszik a parasztot a sűrűbe.:)
Vettem pár hónapja a DM-ben egy Maharishi Ayurvéda fogkrémet. 2000 ft volt, duplája mint egy más fajta jó fogkrém, dehát a TM évek mégiscsak hatnak rám.
Itthon kipróbáltam, hasonlít az íze a rászajánák (különböző Maharishi tabletták) ízére.
Azt kell most így látnom, hogy nem nagyon fogy ez a fogkrémem. Egyszerre mindig több fajtát használok. Van ami azóta teljesen elfogyott, ennek a TM fogkrémnek
szinte a 3/4-e még megvan. Igazából be kellett látnom, hogy nem túl jó ízű, még úgysem, hogy én alapjában szeretem ezeket a kutyulmányokat.
Ha hozzáveszem az általános minőséget indiában, elgondolkozom, mi is lehet ebben. Ehhez itt van egy erősen ajánlott cikk indiáról:
Kiemelem belőle a cikk csúcsát. Ez a kép melletti szöveg. A képen az a tanítványi lánc egyébként eléggé megkérdőjelezhető, de ebbe most nem megyek bele.
Maharishi tehát azt állítja, hogy Patandzsali Asthanga Jóga rendszere valójában a nyolckarú Jógát jelentette, ahol az “anga” szót a későbbi értelmezők, hibásan nem karnak, vagy végtagnak, hanem lépésnek fordították. A helyes értelmezés szerint a Jógát vagy egységet, vagyis a szamádhit megtapasztaló jógi esetében nyolc minőség megjelenése figyelhető meg, azaz a Jóga a szamádhival, vagyis rögtön a céllal kell, hogy kezdődjön. Ennek rendszeres tapasztalataként pedig kifejlődik a Jóga nyolc végtagja, azaz a jóginak nem lesznek ártó gondolatai, és pedig azért nem, mert tudata megalapozódott abban a tudatállapotban, mely csak egységet ismer, tökéletesen tiszta és rendezett, s ezáltal csak ilyen minőségű gondolatok kibocsátására képes. Maharishi tehát rávilágított, hogy a Jóga a szamádhival kell, hogy kezdődjön, hisz e nélkül képtelenség természetes egyszerűséggel a leírt nyolc minőséget megvalósítani, ami pedig a szamádhi tartós (Nitja) vagy állandó tapasztalatához, azaz a megvilágosodáshoz vezet.
Mi fejlődik ki? A samadhival a pranajama? Vagy a samadhival az asana? Vagy a pratyahara? Patanjali nem ezt írja. Ezt van aki elhiszi, és tényleg komolyan így gondolja???
Nem vagyok mester, nem is álszenteskedem, így nem kell vigyáznom arra, mit és hogyan mondok. :)
Aki ebben a fenti baromságban hisz, hogy a jóga a samadhival kezdődik, azokhoz három kérdésem, felvetésem van. A TM-esek a samadhit már az első hétvégén tapasztalják?
Vagy 3 hét múlva? Vagy 3 hónap múlva? Vagy 2 év múlva? Mert egyébként tapasztalataim és TM ismerettségemből is úgy látom, hogy évek alatt sem változik nagyot a TM meditáció tapasztalata. Igazából marad a relaxáció szintjén.
Van egy nagyszerű könyv buddháról, Téchy Olivér: Buddha. Könyvtárban biztos megvan. 137. oldaltól a 233. oldalig, ilyen két fejezet van: A jóga tanulmányok időszaka. A megvilágosodás.
Ezt ajánlom elolvasásra, és utána felteszem a kérdést: komolyan úgy gondolja, aki a fenti sületlenséggel azonosul, hogy amit ő tapasztal a TM-relaxáció alatt, az az, amit ebben
a könyvben buddháról írnak? Buddha, aki egy különleges egyén volt, különleges körülmények között nőtt fel, évekig gyakorolta a jóga-meditációt, úgygondolja vki is, hogy ugyanazt
érte el, mint amit egy mai átlag ember a TM-el elér??
Ha valaki képes arra, hogy nulla jóga tudással kiforgassa Patanjalinak kb. 10 szútráját, akkor a többi 186-hoz vajon miért nem tud érdemben hozzászólni? Ahhoz miért nem passzol senkinek sem a csodálatos képzelgése?
Nem hiszek abban, hogy bármilyen fizikai, energetikai, mentális képességet a céllal lehet kezdeni, és nélkülözni lehet a szorgalmas, helyes, kitartó gyakorlást.
A matematikát sem az integrállal kezdik. A zongorázást sem úgy kezdik, hogy koncertet adnak. A nyelvtanulást sem úgy kezdik, hogy szinkron tolmácsolnak.
A meditáció egy összetett fizikai, mentális, energetikai, kapcsolatbeli, viselkedés és szokás beli integrált és szisztematikus képzés eredménye, amit hosszú évekig
kell előkészíteni, és a különböző területeket fejleszteni, gyakorolni kell, minden területen egyre haladóbb gyakorlatok vannak, a fejlődésnek pedig
mutatkoznia kell a jellemben, a szokásokban, az energiákban, a tudati érzékelésben. Ha nincs az évek alatt számottevő változás, akkor rossz a gyakorlás,
az ember megfelelő vezetés és útmutatás nélkül csak fantáziál arról, ami nincs.
Óm.
És nem vagyok mester. Csak gondolkozzunk már reálisan. :)
14 évi napi rendszeres TM-Siddhi gyakorlásom után nekem kellett 1-2-3 év, amíg máshogy tudtam gondolkozni, mint ahogy azt a TM-ben tanítják. Igazából amikor éreztem, hogy a TM-el gond van, és úgy gondoltam, hogy én máshogy gondolkodom, ezután később jöttem rá, hogy még akkor is a TM gondolkodásában és keretrendszerében gondolkoztam. Ahhoz, hogy ténylegesen kivülről lássam a TM-et, meg kellett ismernem egy tradicionális jógarendszert, amiben még utána is, 2-3-4-5 év múlva is, a tapasztalataim növekedésével és közben a mellette olvasottakkal, tanultakkal és hallottakkal kéz a kézben haladva alakult ki az a világnézetem a meditációról és a jógáról, amit most gondolok.
Tulajdonképpen egyrészt teljesen feleslegesen mondom amit mondok, mert ha nincsenek például olyan mértékű tisztító kúrákkal, vagy olyan hosszú pránajáma gyakorlatokkal tapasztalatotok, ami nekem van, együtt azzal, hogy jelentős tapasztalataim vannak a TM-Siddhi meditációval is, akkor nem tudjátok mihez passzítani azt, amit mondok.
Igazából amit én mondok, csak akkor tudjátok használni, ha valamelyőtök úgy gondolja, hogy igen, valami baj van a TM-el, a TM-Siddhivel, de nincs tapasztalatotok, hogy merre kellene elindulni, akkor tud egy irányt adni az, amit én írok. Tulajdonképpen a TM-Siddhiből is vannak szép és olyan tapasztalataim, amik nincsenek sok mindenkinek. Csak az évek alatt elgondolkozik az ember. Ha nektek nincsenek meg ezek az évek sem, meg azok a kérdések az évekkel nem jönnek fel nektek, ha itt valamelyőtöknek minden szép a TM-el, a TM-Siddhivel, vagy a hasonló üresség meditációval kapcsolatban, akkor nem tudok hozzád szólni. Ez esetben amit mondok, nem tudod mihez kapcsolni, akármilyen példákkal és logikusan írom is le.
Digest68, te azt sem érted, hogy én mit mondok. Egyáltalán nem azt mondom, hogy meditációra, és időre van szükség a samadhihoz. Ez sokkal összetettebb, és kifinomultabb folyamat ennél.
Az idő önmagában semmi sem old meg.
Amit én mondok, aszerint az átlag ember, amin nyugodtan érhetünk mindenkit, nem tud leülni meditálni. Maga a meditáció egy nagyon magas tudatállapot, ami hosszas előkészületet igényel. Relaxálni le lehet feküdni, vagy ülni.
A jóga tanáraim közül 1-2 van, aki esetleg a meditáció szintjét elérte. Nem itthon tanultam a jógát, hanem sok különböző külföldi tanártól. Én magam a meditáció szintjétől messze vagyok. Összesen 23 év TM-Siddhi és jóga gyakorlás után, én azt látom, hogy mennyi minden van előttem a jógában, és a meditációban, aminek az eléréséhez még rengeteg intenzív gyakorlásra lenne szükségem. De, úgyérzem legalább látom az irányt.
Ezzel ellentétes ugye az, hogy itt a fórumon többen vannak, akik több vagy rövidebb gyakorlás után azt hiszik, hogy stabilan elértek a samadhit, vagy néha elérik a samadhit. Én máshogy látom ezeket, én úgy látom, hogy aki ezt mondja, az addig se jutott, hogy lássa, hogy mennyi minden van még előttük, amiről sem tapasztalatuk, sem tudásuk sincs.
Ezért merem tanítványként leszólni azokat, akik úgy gondolják magukról, hogy ők mesterek, vagy bármi közük is van a samadhihoz.
Maharshi gyönyörűen rámutatott arra, hogy mit kell keresni. Kinyújtotta a mutatóujját s az ujjon túlra kell nézni, oda, ahová mutat. De sokan vannak, akik meglátják ezt az ujjat, szerelmesek lesznek belé, szájukba kapják és cumizni kezdik - így nem csoda, hogy a mutatóujjon túlra nem látnak.
Tigristomi, vedd ki az ujjat a szádból és nézz rá. Hová mutat?
Világviszonylatban kevesen vannak, akik újat tudnának mondani nekem a TM-ről, a TM-Siddhiről, vagy magáról a TM-Mozgalomról. Te nem vagy ezen lehetséges kevesek között.
A TM-tanárképzőről is van némi ismeretem. Közel 7 évet éltem különböző TM központokban.
Amit írsz, abban egy kérdés van csak, az, hogy neked milyen tapasztalataid vannak a TM-el kapcsolatban, és mi az a gyönyörű, amire bambán előre nézel?
Mivel amire előzményeztél, abban azt írtam, mekkora szélhámosságok vannak a TM ben, millió dollárokban kifejezve. Te hasonlatban írsz, hadd ne kelljen kitalálnom az egyéni elképzeléseidet. Fogalmam sincs, miről beszélsz.
Te is azok közé tartozol, akik Patanjali 194 verséből esetleg 15-höt tudsz hozzászólni (a 2. szútrához, a 10 yama niyamához, meg még egy kettőhöz), a 3. fejezettel nem tudsz mit kezdeni, de azért van véleményed a samadhiról.
Az a baj, hogy ilyen hozzád hasonló tudással van aki könyvet is ír a témáról, és akik semmit sem tudnak a meditáció mélységéről, azok pedig jólesően nyugtázzák, hogy a samadhit ők is elérték a hétvégi tanfolyamon.