Keresés

Részletes keresés

Votom Creative Commons License 2014.04.20 0 0 95701

Meglesz! Egy igazi Bz mellett gondoltam, csak még nem volt rá időm.

Előzmény: kisfaludy1 (95697)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.20 0 0 95700

Nehezen, ha kizárod a legmegfelelőbb technikát. Matt festékfilccel is meg lehet próbálni, legalábbis a sínszálakon. A gyári világos fénylésnél jobb lesz.

Előzmény: ricsi2599 (95699)
ricsi2599 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95699

Üdv!

 

Tapasztaltabb vasútmodellező társakhoz lenne egy kérdésem, hogyan lehet élethűen lefesteni a talpfákat és a sínpárt ? (airbrust nem tudok alkalmazni)

alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95698

Pl. sebbenzint. Már ha nem vastag sárréteg borítja. :-)

Előzmény: PanzerMk5 (95696)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95697

Gyönyörű, élethű mozdony, szinte megszólal !

Szerintem ne ezen a terepasztalon fotózd, egy darab sínen tedd ki a szabadba, igazi háttérrel.

 

Előzmény: Votom (95689)
PanzerMk5 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95696

Sín és keréktisztításhoz milyen folyadékot érdemes használni?

MTTP Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95695

Nekem a második jön be. Van dinamikája. Szinte érzem, hogy tolja maga előtt a levegőt az alagútból kilépve.

Egy kicsivel jobb világítással magazinba illő fotók lehetnének.

Kár, hogy TT-ben nem tudjuk elérni ezt a szintet Bz-vel.

Előzmény: Votom (95689)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95694

Jól tetted, köszi. Ez motorizált példány?

Előzmény: Votom (95689)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95693

990,- Ft pénzkérdés? Tán csak nem ennyire siralmas a helyzet. Az más, ha nem érdekel. Engem sem, így aztán adhatnák ingyen, sőt, fizethetnének, ha használom, akkor sem kéne. 

Inkább csak annyi lehet a gond, hogy egy szűk szubkultúra ez, amiről ráadásul keveset lehet olvasni - értsd: nem jó a "sajtója".

Előzmény: Törölt nick (95686)
benbe Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95692

Az az első, városias fotó nagyon hangulatos!

Előzmény: Votom (95689)
Ikarus 242 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 95691

Az igazi nem a szobában zörög, hanem kint az igazi pályán, így ha már a guminőhöz szeretnél hasonlítani, akkor az pont a vasútmodell (formára hasonló, fizikailag létező, de mégsem az igazi), a szimulátor pedig a pornófilm lenne :), ha az a logika, ami mentén összehasonlítod őket helytálló lenne, de nem az, csak az EEP-vel lehetne, az a vasútmodellszimulátor vagy mifene, a többinek egész más célja van.

 

Nem tudom jelenleg mi van a budapesti vasúti szakos középiskolás és technikus képzésekkel, de 4 évvel ezelőtt már hosszú ideje csökkenés mutatkozott ott is mind a jelentkezők létszámában, mint pedig "minőségükben", én arra alapozom a véleményem, hogy több különböző a vasúthoz lazán, vagy kevésbé lazán kapcsolódó, de a fiatalokat régebben a jelenleginél jobban érdeklő területen is hasonló folyamatok játszódnak le.

Előzmény: Törölt nick (95686)
Votom Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95690

És az igazi:

 

Képek netről

Votom Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95689

Pár képet még engedelmetekkel tennék fel

siófoki35 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95688

Király! :)

Előzmény: Váltógyártó (95681)
tomi0927 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95687

köszönjük! Le a kalappal Tamás előtt. Pazar munka!!!

Előzmény: Votom (95658)
Ikarus 242 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95685

Pont azért írtam a virtuális vasutat, mert az nem pénz kérdése (jó persze kell számítógép, de az ritkább akinek nincs és biztos nem csak ezért vesznek). Microsoft Train Simulator-t általában 990 ft-ért adják, aztán az interneten van többszáz kilométernyi valós magyar vasútvonal, meg még többszáz kilométernyi fantáziapálya, és szinte az összes jelenleg közlekedő magyar vontatójármű, meg rengeteg kocsi INGYEN. Mivel erre is drasztikusan csökkent az érdeklődés nem lehet arra ráfogni, hogy csak azért van ez, mert nincs rá pénz.

Előzmény: Törölt nick (95682)
somytomy Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95684

Modellboltoknak kötelező felszerelés. Kitérő nem készül hozzá? :-P

Előzmény: Váltógyártó (95681)
Dash 9 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95683

Köszönöm!

Előzmény: Váltógyártó (95680)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95681

Egy kedves barátomnak építettem egy három nyomtávos dilikört tesztvágányzat gyanánt. H0, TT és N-es cuccokat lehet rajta futtatni, persze, ha rájön az őrület, és kitalálja, hogy Z-s hajtást is akar csinálni, akkor gond nélkül bele lehet forrasztani azt az ívet is.

 

  

 

 

Váltógyártó Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95680
Előzmény: Dash 9 (95679)
Dash 9 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95679

Üdv!

 

Érdeklődöm, hogy tud valaki Pesten olyan lézervágással foglakozó céget, ahol rétegelt lemezt is tudnak vágni?

 

Köszönettel, Dash 9

Ikarus 242 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95678

Vasútmodellezéssel kezdtem, de hét éve vonatszimulátorozom is (játszom, pályát építek, modellezek) és szerintem egyáltalán nem ez a tendencia. A pár éve még nyüzsgő, egyik legnagyobb közösség (http://marci.triak.hu/msts) mára a napi egy-két hozzászólásra redukálódott, szinte minden hónapban megkongatja valaki felette a vészharangot, és ott is gyakran előjön az, hogy nincs "utánpótlás", a régiek meg már nagyrészt rég abbahagyták. Persze közrejátszanak a programok tudásai (jobban mondva hiányosságai), tulajdonságai, de a végső konklúzió az szokott lenni, hogy egyszerűen a vasút, mint hobbi és érdeklődési kör szorult vissza.

Előzmény: szuromia (95653)
alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95677

Igen, épp ezért nem is mondtam, hogy az erőszakos térítési kísérletek a célravezetők. :-)

A javaslatot támogatom, biztos megtaláljuk a helyét és az idejét. :-)

Előzmény: nazareth (95674)
nazareth Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95676

Nagyon vagány így, a hosszú egyenesben, alulról filmezve. A Gigantnak ugyanolyan "száguldó tégla" hatása van, mint az igazinak :)

Előzmény: Zolinymusz (95671)
nazareth Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95675

Főleg a Gigant szervizelhető macerásan a maga teleaggatott mozdonyszekrényével, leszedhetetlen NyÁK-jával, műanyagfülekkel összepattintott forgóvázaival. És a berágódásra hajlamos csapágyaival-kerekeivel :-(

Előzmény: MTTP (95673)
nazareth Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95674

OFF

Hát igen, sajnos pont az érintőképernyők mellett először megszólaló ember azzal kezdte az érveit, hogy akiknek nem tetszik az érintőképernyő, azok félnek, idegenkednek, öregek, és beletáplálják a félelmeiket a fiatalokba. Na innen kezdve már nem lehetett objektíven hozzászólni... Most végigolvastam az egészet, de nekem továbbra is elég kiegyensúlyozottnak tűnt a dolog, voltak érvek pro és kontra. Na de ne is tárgyaljunk erről itt tovább, folyt-köv egy sör mellett valamelyik kiállításon :)

Előzmény: alsó madárfogás (95670)
MTTP Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95673

Irigylésre méltó, hogy ekkora területed van dilikörhöz.:-) Csak ne sokat futtasd így ezeket a szép modelleket, mert hasonló üzemből tucatszámra jönnek hozzám karbantartásra a modellek és iszonyat, hogy mi mindent kell a hajtásból kiszednem, hogy újra használhatók legyenek.

Pláne, hogy nálad cica is van...

Előzmény: Zolinymusz (95671)
V63-017 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95672

A macska a legkirályabb! :D

Előzmény: Zolinymusz (95671)
Zolinymusz Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95671

:)

alsó madárfogás Creative Commons License 2014.04.18 0 0 95670

Már megbocsáss, rosszul emlékszel. Olvasd vissza, 23486-ostól a digitális topikban. Gyakorlatilag egy valaki védte, mindenki más - habitustól függően - sorolta a hátrányait vagy szidalmazta teli torokból. 

Nem emlékeztem a szereplőkre, de már értem, miért érzed megszólítottnak magad. :-) 

 

Tökéletesen megértem, hogy miért nem akarsz áttérni a vezérlés ezen formájára. Nagyjából azonos okokból magam sem szándékozom leváltani a meglévő klasszikus digitális rendszert. Pusztán csak azt mondom, nem lehet és nem szabad a saját megszokásainkat ráerőltetni a következő vasútmodellező generációkra. Azzal sem, hogy hevesen ellenezünk minden újat, nagyjából merő kényelemből. Valóban, nem minden újdonság nyeri meg magának a közönséget, de kár indifferens indokokkal ellenezni azt, ami segíthet az ifjoncok toborzásában. Várjuk ki türelmesen, hogy beválik-e vagy sem - hisz' a mi élményszintünket aligha befolyásolja mások próbálkozása.

Előzmény: nazareth (95666)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!