Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Ezek a kek csikocskak nagyjabol szimbolizaljak Boris Johnson osszes kezdemenyezeset a fovarosban az elmult 4 evben :-( (lehet, hogy Demszkitol tanulta, hogy eleg egy csikot huzni?!) Ezek a kek utak szerintem teljesen hasznalhatatlanok. reszemrol en utalok foutvonalon biciklizni (nem is hasznalok egyet sem a napi 25 km emen), budos , tele van buszokkal es teherautokkal, eletveszelyes helyek.
ugy latszik Kelet London mas nagyon mint del London, mert en naponta tomegben bicajozok, es nem csak Islingtonnal, hanem kijebb is- van nehany allando bicajostars, akikkel mar koszono viszonyban is vagyunk. Mondjuk mint emlitettek ezek nem a kek ongyilkos palyak, hanem kis utcak, ahol szvsz a biciklisek nagy ersze kozlekedik.
Hm, akkor lehet annyira nem rozsas a helyzet, pedig a sajat mini-statisztikam szerint nagyon sokan bringaznak. Es van olyan munkatarsam (2 a 6bol), akik 6-os zonabol jarnak be bringaval. De ezekszerint lehet nyug nekik is, csak sporolnak a mortgagera.
Szerintem Londonban a bicikli csak akkor alternativa, ha kozel van a celallomas (pl. otthon-munkahely). Kulvarosbol gyakorlatilag mazochizmus bejarni, nem mellesleg eletveszelyes :D Egy ideig - nemregiben - naponta jartam pl. a CS7 utvonalan. Colliers Woodtol olyan Clapham magassagaig gyakorlatilag egy kezemen meg tudtam szamolni a bringasok szamat a nap barmelyik szakaban. Ami a legbosszantobb, hogy bicikliut epitese helyett az autosok utjaibol csippentettek le savokat a bicikliseknek, igy gyakorlatilag pl. Balham-Tooting-Colliers Wood kornyeke konstans dugoban szenved a 2 sav miatt (boven elferne egy-ket extra sav, ha nem lenne kijelolt biciklisav - ami viszont ures). Szerintem bolcsebb lett volna inkabb buszsavot kialakitani, hiszen nagyon nagy az autos forgalom arrafele, a bicikliutnak meg alternativ utat keresni a parhuzamos utcakban. Hely boven lenne ra, nem ertem miert kellett ugyanarra az utra raterelni a bringasokat, amiken az autosok is csak szenvednek.
Meg a masik, hogy Claphamnel van az utolso nagy "bucka", egy dombocska, amin fel kell tekerni, onnantol kezdve mar viszonylag kenyelmes es egyszeru tekerni Kenningtonon at be a varosba. Meglepo, de innentol kezdve mar joval tobb biciklist latni a kek savban. :)
A superhighway fasza otlet, de szerintem vagy 10-15 evvel megelozi korat, jelenleg inkabb nyug, mint elony. Erdemesebb lett volna lokalisan megoldani a bringasok utjait (varosreszeket osszekotni), ahelyett, hogy a belvarosba huznanak be egy hosszu kek utvonalat - mert igy nem meglepo, hogy gyakorlatilag a belvaroson kivul mind uresek ezek az utak. Szepen lassan osszekotogetni a boroughkat eloremutatobb lenne, szerintem. Ha pedig megindulna a forgalom ezeken, akkor el lehetne gondolkodni a superhighwayen is, addig csak szep, hosszu, ures kek utacskak maradnak. Ez az ut, ami fent lathato, Claphamtol viszonylag busy (gondolom Clapham Junctionba erkeznek elovarosi vonattal, aztan onnan tekernek sokan), de Claphemtol delre gyakorlatilag kong az uressegtol, ilyen forgalom csak autokbol van onnantol kezdve a hianyzo savok miatt.
annyira mas az angol es magyar nyugdijazas strukturaja, hogy ketlem, hogy barmifele parhuzam vonhato lenne. Az angol nyugdijas eddig is fizetett adot! (ugy tudom £29k felett) de ezt un tax credittel kompenzaltak, ezt csokkentettek most. Gyakoraltilag ugyanaz lesz ervenyes a nyugdijakra, mint a fizetesekre (kb £ 9-10k ig adomentes utana adozik).
Szerintem ez korrekt, plane ha figyelembe vesszuk, hogy a mostani nyugdijas korosztaly final salary scheme-jerol, amiben duskalnak a jelenlegi nyugdijasok, a mostani 20 as generacio meg csak almodni sem mer majd 30 ev mulva.
Annyira nem is rossz a helyzet, mint gondoltam. Yorkshire mondjuk koztudottan nagyon gaz mostanaban, de a tobbi eszaki resz egesz turheto. En azert tovabbra is Londont javasolnam ha kulfoldikent melot keresni jon valaki :)
Nem vagyok szakerto, de szerintem vannak esetek amikor hosszabb ideig zarolva lehet egy osszeg a kartyadon. Most egy pelda jut eszembe: veszel valamit Amazonon. Szerintem (csak sejtem) ilyenkor az osszeg zarolodik a rendeleskor, de csak atvetelkor vonodik le. De hallottam mar "beragadt" zarolasokrol is, nem tudom azok mikor oldodnak fel automatikusan. Ha van idod, akkor menjel be a bankba, de ha varsz meg egy hetet lehet megoldodik magatol :)
Eszak fele haladva rohamosan no a munkanelkuliseg Angliaban. Konkretan Manchastert nem tudom (google biztos megmondja), de ez kb olyan, mint egy nemreg megjelent magyar blogbejegyzesben volt: mivel nem volt rendes munka, az illeto elkoltozott videkre Pestrol. Es aztan kommentekben jottek a kerdojelek, mert ennek igy nincs ertelme! Itt van melo. Sok. Ott fent nincs. Persze talalhatsz, de sokkal nehezebben. Plusz vegyuk hozza, hogy London messze nagyobb olvasztotegely, mint Anglia tobbi resze. Itt teljesen normalis egy kulfoldi munkakereso, mig Eszak-Angliaban meg a Starbucks-ban is angol csajok szolgalnak ki! Nem vagyok benne biztos, hogy nem-e er hatrany ott ha a 15% munkanelkuli majd teljes resze angol, te pedig beszallsz kulfoldikent a munkaeropiacra.
London + bicikli tudtommal tokeletesen mukodik (egyelore meg csak masodkezbol tudom). Ime egy Boris bike miatt eletrehivott biciklis uttervezo Londonra:
Rengeteg kollegam jar bringaval, es rengeteg magyarrol is tudom, hogy azzal jarnak. Boris pedig tamogatja nagyon ezt az iranyt. Kulon hirerteke van annak, amikor egy-egy roundabout veszelyes bringas kozlekedesre, aztan szerveznek tuntetest is a bringasok, hogy javitsak ki a hibat :)
A magyar utan az itteni nyugdijrol is lehet lemondani... meg jo, hogy itt legalabb vannak nem annyira lenyulos befektetok, ahol az ember tervezgethetni a sajat jovojet.
Köszönöm a tippeket! Valószínű, ha kint leszek már ez könnyebben fog menni... Az elején kellene főleg ráhajtanom, így valószínű tényleg a privát tanár lesz a megoldás.
Nezegesd az ujsaghirdeteseket (gumtree.com biztosan van ott is) es keress esetleg privat tanart.
Avagy ha gyakorolni akarsz, akkor majd besetalsz a charity shop-okba es azt mondod, hogy szivesen volunteerkednel szombatonkent - az idosebb nenikkel valo beszelgetesnel jobb angoltanulas nincs is. Avagy ugyanez a helyi gyulekezeteknel vagy egyeb non-profit szervezeteknel.
Lehet, hogy hülye ötlet!? (Viszont a legoccsóbb.) Nézegess kinti álláshírdetéseket. Elég soknál van várható fizetés is és leszűkíthető helyiségekre is. Nem azért mert le akarsz csapni rá, (szinte semmi esély itthonról) hanem csak a tájékozottság miatt. De nyelvtudás nélkül…… Na ezt viszont idehaza nem tudod letesztelni :-( (Tényleg! Mégis kb mi az amihez szerinted értesz?)
Örülök, hogy egy"élő" fórumot találtam, ahol esetleg tudtok nekem segíteni. Áprilisban megyek ki Peterborough-ba. Szállás van, munka úgy tűnik, hogy lesz, csak nyelvi problémáim vannak. Szeretnék kint nyelviskolába járni munka mellett. Itthon aztán nyelvvizsgázni. Kb. egy évre tervezem a kintlétet, persze ez változhat.
Valaki tudna nekem ajánlani nyelviskolát? Keresgélek folyamatosan, de vagy olyat találtam/ajánlottak, ahol nagyon lassú a haladás, heti 2x2 óra.., vagy 5x5, amellett pedig nem tudnék dolgozni, és horribilis a költsége is.
Kérdés. Mit jelenthet az, hogy egy credit kártyán, amit már több mint egy hete egyáltalán nem használtam ezt mondja az online banking:
Credit limit: £5700
Balance: £500
Available: £5100
5700-500=5200. Ha egyszer 500 font van elköltve a kártyáról, akkor mi az, hogy 600 not available? 500 ténylegesen elköltve, 100 meg mi? Akkor szokott ilyen lenni, amikor az ember vesz valamit a kártyáról, akkor pár napig megjelenik így az összeg hogy not available, mielőtt tényleges tételként megjelenne a kártyán. Ez max. 3-4 nap. De 8 napig not available 100 font csak úgy? Valami ötlet? Ha nincs holnap be kell mennem bankba megkérdezni mi a hézag...
Köszi az infókat, nagyon sokat okosodtam belőlük, főleg abból az oldalból, ahol az illető leírja minden tapasztalatát, hogy mit hogyan csinált. Ezek nagyon jó tippek. Persze így már ugye mindjárt más a helyzet, az ember kétszer is meggondolja, hogy menjen-e. Viszont nem tudom, voltatok-e mostanában Magyarországon, vagy olvassátok-e az itteni hírportálokat, mert elképesztő dolgok történnek, és most már abszolút nincs jövőkép itt, főleg vidéken. Itt a legszomorúbbak az emberek, minden teljesen abszurd módon megy, minden hivatal ellened dolgozik, nem érted, teljesen igazságtalan minden. Persze panaszkodni könnyű, ezért nekem nem is ez a célom itt, köztetek, hanem az, hogy minél több tanácsot szerezhessek a "nagyoktól".
Szerintetek egy kisebb városban, mint például Manchesterben mennyivel nehezebb munkát találni, mint Londonban? Londont ugyanis elég drága helynek tartom. S mivel én szeretek sokat biciklizni, ezért egy kisebb városon belül sokkal könnyebben eljutahnék az otthonomtól a munkahelyemre.
par perce AA ivet toltottem ki. direct. (mert motoromra korrektek voltak ) " drivesafe box " modban.. mert olle.. vegre valaki figyeli hogy vezetek, es az alapjan buntet biztositasban.
haaat.. ~4000/A .. az valhogy megint nem ugyfel barat.. :/
==========
sott
=============
=============
Mit fizet egy kezdo londoni cabdriver , majdnem uj galaxyra ???? :O
ja, hogy o afgan papucsban rutinosabb, mint en olajos bakancsban... ertem. :/
Ja, és amikor kijöttünk Angliába, még állásom se volt, fiatalabb is voltam (akkor még épp 30 alatt) stb., 2 literes Lagunára is valami ilyesmi 50 font körüli összeg volt havonta... rajtuk keresztül...
Kérdezd meg ezeket (alkusz). http://stuartandco.co.uk/motor.htm Nem tudom mennyire foglalkoznak nem helyi ugyfelekkel, de egy probat megér. Nekem kevesebb no claim bonus évem van, nincs driveway-on a kocsi, 900 font auto ereteke, comprehensive, 100 font onresszel, tuzvesz-vizkar-vandalizmus-ellopas-szelvedokar-jogi kepviselet-stb. mind benne van, 10x55 fontot fizetek egy evben (épp e honap elejen lett megújíva - ha egy összegben fizettem volna valamivel 500 font alatt lett volna).
Csak eretsegi itt annyi mint a semmi minimum valami IT vagy doktori vegzetseg az amivel labdaba rughatsz szakteruleten a tobbi smafu, de ez nem a legfontosabb.A lenyeg tanuld a nyelvet mint a gepalat mivel olyan konkurenciaval megkuzdened mint romanok,bulgarok akik alapbol imadjak Londont es nagytobseguk meglehetosen jol beszel angolul es akkor nem is beszeltunk a "jo oreg" lengyelekrol ahol ha nem is nagyszamban de egyre tobben eleg jol motyorasznak.Szoval szaz szonak is egy a vege.Learn,good luck!
Jesszus! Már rég néztem rá én is. Aztán most látom, hogy volt neki egy tavaly dec.31.-i Bevallom nagyon szerettem tőle olvasni és megörültem, hogy ismét erőre kapott. De amikor ráklikkeltem…. :-( Láttátok? Mit jelenthet?