Keresés

Részletes keresés

Rerrietlub Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146615

Üdv az Uraknak.

 

Tudtok nekem olyan láncélezőt ajánlani, amihez nem kell satu? Csak egyszerűen a földön, vagy asztalra téve is meg tudom élezni a láncot, a helyes szögekkel?

http://epitkezes-otthon.vatera.hu/kert_mezogazdasag/kerti_mezogazdasagi_gepek/lancfuresz/oregon_lancfuresz_lanc_elezo_sablon_reszelo_1708576919.html

Ilyenem már van, de ez csak satuval eredményes, az meg nincs mindenhol, egyébként remekül használható.

frey7 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146614

Na tessék...én meg pont a 029-est akarom eladni...:)

Az ördög tudja, szerintem a hobbi-farmer kategória hígult fel talán. A profi szerintem most is jó, ott nem engedhetnek a minőségből mert azt főleg azok veszik, akik ebből élnek. Én is sajnálom eladni, de nagyon kevés a vágnivaló, egy gép is bőven elég.

Előzmény: fefe73 (146554)
csekkjanos Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146613

Mennyibe fáj egy ilyen készlet?

Előzmény: agyulaiárpi (146610)
kioritzecho Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146612
dobó27 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146611

Fejlemények vannak!

A karbrátorból vissza kivettem a beragasztott lemezt.

És amint leírtam csináltam egy domború lyukasztószerszámot.

A lyukasztástöbb fajta lemezvastagsággal megkiséreltem és a legjobb minőséget az 1-es alulemezzel értem el.

Alig volt sorja de ezt széppen lereszeltem.

Jó passzosan ment a furatba amit a behorpasztás jól befeszített.

Összerakás után a gép indult és mintha reagálna a csavarokra (L H)

De mivel a kinlódás közben a tűszelep el lett állítva ezért benzinhiányos állapotokat produkált.

Holnap ha lesz időm majd foglalkozom vele.

 

 

agyulaiárpi Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146610

..janos.. Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146609

van linked hozzá, hogy melyik is ez?

Nem értek hozzá, nekem 0.325-ös láncom van, van ahhoz való is?

Előzmény: puertoricói (146608)
puertoricói Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146608

Megérkezett tegnap az FF1 láncélező sablon tartó.Szépen ,pontosan élezhető vele a lánc. Élezés közben azonnal kiderült ,hogy akaratlanul is más szögben volt eddig élezve a két oldal.Profin hozzácsomagolva lemezen a használatot bemutató videó ,Stihl hez méltó minőségi kivitelezés ,egy szóval nekem bejön. A reszelő tartó lappal és ezzel a pontos szöget biztosító segédlettel még egy kétbalkezes is pontosan gyári állapotúra tudja élezni a Stihl láncokat.

istván bp Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146607

szia! azt hiszem örökre befejeztem a láncozást,inkább veszek felgurigázott fát,azzan nincs semmi gond!

Előzmény: dobó27 (146594)
&rash Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146606

Ha jól rémlik, Hq136-od van, igaz? Amennyiben Walbro WT karburátor van rajt - ez szerint az: ( http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/ed1d619968136da688256af40002b8f7/03d825d0538d060c88256b52001b05e0?OpenDocument ), akkor itt a karbi adatlapja: http://wem.walbro.com/distributors/servicemanuals/WTseries.pdf

1 és 1/4-et írnak mindkettőre alap beállításnak, amit finomítani lehet. 

Előzmény: 323d (146603)
&rash Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146605

Pár apróságot kijavítottam a Homelite 360-on. 
A berántó rugó az korábban elszakadt, szegecseléssel orvosolták. Nekem ez a megoldás annyira nem tetszett, így levágtam a toldott részt, és fogóval meghajlítottam a fékszalagot majd meghajlítottam. Az egész szerkezetet darabjaira szetem, kitakarítottam, majd némi kenés után összeszereltem.

 



Az olajpumpa rögzítő csavarja a kuplung mögött van. A menet sajnos meg volt szakítva az öntvényben, úgy tűnik itt kerülhetett be a dzsuva a pumpához, főtengelyhez. Felfúrtam  a furatot, majd vágtam bele egy M10 menetet. Elég érdekesen viselkedik az öntvény menetvágás közben, olyan ropogós. Acél után minden esetre egy más világ volt. A rögzítő csavart nemes egyszerűséggel egy M10 tövig menetes csavarból készítettem. Figyelni kell majd rá, hogy nem szabad túlhúzni, mert akkor megint kiszakad a menet. 

 

 

Csapágy ügyben sajnos semmi érdemi fejlemény, az amerikai boltból nem méltattak válaszra. Voltam fémkereskedésben is capágy acél után kutatva, akkor nem találtam ott az acél szakértőjüket, az emailemre még nem válaszoltak, így a gép egyenlőre húsos ládában fog pihenni, forrásra - donor, pénzmag, alapanyag - várva. 

Előzmény: &rash (145631)
kriszbon Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146604

No akkor szaladjunk neki ismét ennek a dolognak, ha esetleg valaki tudna mondani valamit. :-))

 

"Sziasztok!

 

Valaki meg tudja nekem mondani milyen méretű a főtengely csapágy a tajgában?

Nem szeretek úgy szerelni, hogy szétborítom, és csak utána hajkurászok csapágyat, közben meg ott hentereg csak az egész.

Ha mindenképpen cserélek valamit, jobb ha ott a másik, így ki az egyik, be a másik, és már mehet is össze. :-)"

323d Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146603

Köszi. Azóta teljesen össze is raktam, csak lánc hiányzik róla, ugyanis 1,3-as helyett 1,4-est kapatam a boltba és idő mire visszacserélem. Beindítottam, jobb hangja van mint eddig!

Javítás előtt az olajfolyás miatt borzasztó kinézete volt belül. Lemostam mosószereses vízzel, ami kicsit sokáig tartott. Bent volt mosó, azzal nagyon szépen és gyorsan lehetett mosni, igaz én nem is használok mindennap ilyet. A fordulatot jól vette, igaz kicsit nagy volt az alapjárat, de majd ha lesz rajta lánc akkor azt is beállítom. 

Ha jól emléxem mindkét csavat teljesen be kell tekerni és utána egy menet ki?

Üdv.: 323d

Előzmény: &rash (146565)
dobó27 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146602

Csinálni sem lenne nehéz csak kell hozzá egy lyukasztószerszámot csinálni.

Aminek a bélyegje domborúra nyomja a lemezt a széle pedig stancolja.

Egy furószár kell hozzá mondjuk ha 8-as lemez kell akkor 8.as fúró .

A fúróval egy vasdarabba furunk egy lyukat aztán a furószárát köszörűvel domborúra munkáljuk.

A lyuk felé rakjuk a lemezcsíkot ami re a furó domború részét ráhelyezzük és kalapáccsal ráütünk a fúró hegyére.

És kész is !

Megyek összerakom a karbit ! És kipróbálom a lyukasztós megoldásom:-)

 

 

Előzmény: &rash (146601)
&rash Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146601

Kíváncsi leszek az eredményre, én nem ragasztottam volna be. gyárilag ez úgy működik, hogy kb csésze formájú az a kis lemez, be tudod rakni a furatba, aztán a tetején megkoppintva nekifeszül a furat falának. Ha sok időm lesz, csinálok hozzá szerszámot, ami persze nem éri meg egy darabnál, de ha nem lehet kapni darabra, akkor meg kell venni miatta a kb 2.000Ft-os felújító készletet...

 

Tegnap csináltam egy olajcsiga lehúzót Hq40-hez, így nem kell melegítenem, barmolnom :) 

Előzmény: dobó27 (146600)
dobó27 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146600

Én most ragasztottam be a sörösdobozt:-)

Fejlemények estére lesznek!

De a helyzet az hogy a gyári alukorongot is erőszakolni kell!

És a vékony sörösdoboz inkább elnyíródik minthogy kárt tegyen a furatban.

A gyári kb 0,5- 1 mm vastag alu korong.

A boltan meg kell kérdezni lehet-e kapni de ird fel a karburátor márkáját és típusát mert azt kérni fogják!

Előzmény: Vakegérke (146599)
Vakegérke Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146599

Igazából csak erre a két kis korongra lenne szükségem a készletből mert a tömítések és a membrán jó.

Lehet venni csak ilyen korongot?

Egy kicsit félek a sörös doboz beleerőszakolásától, mert ha nem központosan sikerül akkor megsérül a furat és utána már a gyári sem fog tömíteni többet csak ha beragasztom, de akkor már azt javítani nem nagyon lehet.

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146598

Elírtam :142 es 

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146597

Sziasztok.

 

Ma nekem is megbolondult a  Hq 141 es gépem. Utána olvasgatva szerintem belenyúltam egy kínai utánzatba.   Eddig  azonban nagyon meg voltam vele elégedve. Kb 100- 120  mázsa  keményfa van benne . Mindig pöcc röff volt , hidegen melegen. Bejáratás után az ereje is egész meggyőző lettt. Már kezdtem vele megbarátkozni.

 

Ma egyik pillanatról a másikra felszökött az alapjárat. Nem kicsit,  nagyon !! Meg az erő is megcsappant.

Olyan mintha falsot szívna . A karburátor környékét megnéztem a csöveken nem látok semmit. Elképzelhető hogy már főtengely szimmeringes lett??

Eddig még husit nem szedtem szét . Ennél van valami trükk ??  Mire figyeljek oda?? 

Köszönöm előre is.

csekkjanos Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146596

A homelite-ben új a csapágy a szimering és a gyűrű elég jól megy,ha lesz olajszivattyú akkor már az olaj sem folyik.

Csak az alaktrész miatt gomdoltam a cserét!

Úgye a husqvarana 40-es se egy nagy szám,a motor fele műanyag és még a müanyag csapágyház,ez is csak hobbi kategoria.

Előzmény: dobó27 (146595)
dobó27 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146595

Ha csak ez az olajszivattyu baja van a homelite gépednek akkor nem biztos hogy jó ötlet a csere.

A tirisztor lap és lánc nem jön ki 15 ből!

Csak ha a neten nézelődik az ember és beleakad valami jó vételbe.

Add el a homelitét ha idén már nem kell fát vágnod és vegyél egy jó bőrben lévő gépet nyár elején. akkor az árak is lejjebb mennek kicsit.

Előzmény: csekkjanos (146592)
dobó27 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146594

Feladtad :-)))))

Veszel helyette valami mást?

Előzmény: istván bp (146593)
istván bp Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146593
csekkjanos Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146592

Sziasztok.

Na lesz a homlite-hez olajszivattyú.

Most lehetőség lenne hogy elcseréljem a homelitet erre a husqvarnára amiről raktam fel képet,de nem tudom.

A husuira kellene tirisztor,a lap és a lánc se gyári állapotú de még használható,csapágy nem kotyog,de lehet egy gyűrűzés nem ártana neki,most akarom levenni a kipufogót hogy bekukucsoljak.

Véleményeket kérnék!

Előzmény: dobó27 (146577)
dobó27 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146591

Azt nézd meg hogy nem akad-e valamitől a gázrudazat.

Lehet valami félgáznál beakasztja.

Előzmény: n tibor (146588)
gabesz961 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146590

A karbi folytószelepe teljesen lezár?

Előzmény: n tibor (146588)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146589

Sziasztok! Van valakinek gyakorlati tapasztalata a Makita kis EA 320 -as kis új fürészéről?

n tibor Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146588

De megy teljes gázon is. Rendes alapjáratra nem esik vissza,ellengedem a gázkart és olyan félgázon pörög

 

Előzmény: gabesz961 (146586)
dobó27 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146587

Megköt:-)

Mert a simsonom egyedi gyujtásának a jeladó mágnesét évek ótta ez rögzíti a lendkerék bütykös részén.

Egyszer kellett levennem a haveréról és inkább kiszakított egy darabot a mágnesből.

Piszok erősen köt.

Előzmény: gabesz961 (146585)
gabesz961 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 146586

Csak félgázon megy másképp nem?

Előzmény: n tibor (146584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!