Tudtok nekem olyan láncélezőt ajánlani, amihez nem kell satu? Csak egyszerűen a földön, vagy asztalra téve is meg tudom élezni a láncot, a helyes szögekkel?
Na tessék...én meg pont a 029-est akarom eladni...:)
Az ördög tudja, szerintem a hobbi-farmer kategória hígult fel talán. A profi szerintem most is jó, ott nem engedhetnek a minőségből mert azt főleg azok veszik, akik ebből élnek. Én is sajnálom eladni, de nagyon kevés a vágnivaló, egy gép is bőven elég.
Megérkezett tegnap az FF1 láncélező sablon tartó.Szépen ,pontosan élezhető vele a lánc. Élezés közben azonnal kiderült ,hogy akaratlanul is más szögben volt eddig élezve a két oldal.Profin hozzácsomagolva lemezen a használatot bemutató videó ,Stihl hez méltó minőségi kivitelezés ,egy szóval nekem bejön. A reszelő tartó lappal és ezzel a pontos szöget biztosító segédlettel még egy kétbalkezes is pontosan gyári állapotúra tudja élezni a Stihl láncokat.
Pár apróságot kijavítottam a Homelite 360-on. A berántó rugó az korábban elszakadt, szegecseléssel orvosolták. Nekem ez a megoldás annyira nem tetszett, így levágtam a toldott részt, és fogóval meghajlítottam a fékszalagot majd meghajlítottam. Az egész szerkezetet darabjaira szetem, kitakarítottam, majd némi kenés után összeszereltem.
Az olajpumpa rögzítő csavarja a kuplung mögött van. A menet sajnos meg volt szakítva az öntvényben, úgy tűnik itt kerülhetett be a dzsuva a pumpához, főtengelyhez. Felfúrtam a furatot, majd vágtam bele egy M10 menetet. Elég érdekesen viselkedik az öntvény menetvágás közben, olyan ropogós. Acél után minden esetre egy más világ volt. A rögzítő csavart nemes egyszerűséggel egy M10 tövig menetes csavarból készítettem. Figyelni kell majd rá, hogy nem szabad túlhúzni, mert akkor megint kiszakad a menet.
Csapágy ügyben sajnos semmi érdemi fejlemény, az amerikai boltból nem méltattak válaszra. Voltam fémkereskedésben is capágy acél után kutatva, akkor nem találtam ott az acél szakértőjüket, az emailemre még nem válaszoltak, így a gép egyenlőre húsos ládában fog pihenni, forrásra - donor, pénzmag, alapanyag - várva.
Köszi. Azóta teljesen össze is raktam, csak lánc hiányzik róla, ugyanis 1,3-as helyett 1,4-est kapatam a boltba és idő mire visszacserélem. Beindítottam, jobb hangja van mint eddig!
Javítás előtt az olajfolyás miatt borzasztó kinézete volt belül. Lemostam mosószereses vízzel, ami kicsit sokáig tartott. Bent volt mosó, azzal nagyon szépen és gyorsan lehetett mosni, igaz én nem is használok mindennap ilyet. A fordulatot jól vette, igaz kicsit nagy volt az alapjárat, de majd ha lesz rajta lánc akkor azt is beállítom.
Ha jól emléxem mindkét csavat teljesen be kell tekerni és utána egy menet ki?
Kíváncsi leszek az eredményre, én nem ragasztottam volna be. gyárilag ez úgy működik, hogy kb csésze formájú az a kis lemez, be tudod rakni a furatba, aztán a tetején megkoppintva nekifeszül a furat falának. Ha sok időm lesz, csinálok hozzá szerszámot, ami persze nem éri meg egy darabnál, de ha nem lehet kapni darabra, akkor meg kell venni miatta a kb 2.000Ft-os felújító készletet...
Tegnap csináltam egy olajcsiga lehúzót Hq40-hez, így nem kell melegítenem, barmolnom :)
Igazából csak erre a két kis korongra lenne szükségem a készletből mert a tömítések és a membrán jó.
Lehet venni csak ilyen korongot?
Egy kicsit félek a sörös doboz beleerőszakolásától, mert ha nem központosan sikerül akkor megsérül a furat és utána már a gyári sem fog tömíteni többet csak ha beragasztom, de akkor már azt javítani nem nagyon lehet.
Ma nekem is megbolondult a Hq 141 es gépem. Utána olvasgatva szerintem belenyúltam egy kínai utánzatba. Eddig azonban nagyon meg voltam vele elégedve. Kb 100- 120 mázsa keményfa van benne . Mindig pöcc röff volt , hidegen melegen. Bejáratás után az ereje is egész meggyőző lettt. Már kezdtem vele megbarátkozni.
Ma egyik pillanatról a másikra felszökött az alapjárat. Nem kicsit, nagyon !! Meg az erő is megcsappant.
Olyan mintha falsot szívna . A karburátor környékét megnéztem a csöveken nem látok semmit. Elképzelhető hogy már főtengely szimmeringes lett??
Eddig még husit nem szedtem szét . Ennél van valami trükk ?? Mire figyeljek oda??
Most lehetőség lenne hogy elcseréljem a homelitet erre a husqvarnára amiről raktam fel képet,de nem tudom.
A husuira kellene tirisztor,a lap és a lánc se gyári állapotú de még használható,csapágy nem kotyog,de lehet egy gyűrűzés nem ártana neki,most akarom levenni a kipufogót hogy bekukucsoljak.