De miért vegyen csak egy digitális vezérlést, ami számára gyakorlatilag semmivel sem tud többet mint ez. Arról nem is beszélve hogy arra ugyanúgy nem lesz garancia mint erre. @Nrex1: "Akkor spóroljon tovább. Legyenek reálisabb elképzelései (az árakkal kapcsolatban) Én 10ezerért sem venném meg ezt a készletet, szóval még egy NEM." Ez a kezdőkészlet ennyiért teljesen reális elképzelés. A szomszéd kissrácnak is inkább lőttünk egy hasonló készletet nagyjából ennyiért, és a digitális világba való ugródeszkaként tökéletesen bevált.
@Matiz: Az hogy a kedves börzéző közönségnek mindig bele kell az áruba valahol kötnie az nem ide való érv. Egyéb apróhirdetési oldalakon az ilyen mozdonyokat gyakorlatilag viszik mint a cukrot, mert ott valamiért képesek a helyén kezelni a bennük rejlő technikát.
Van pályája, vannak járművei. Csak egy digitális szettet szeretne, az meg van a börzén több is, nagyobb tudású, kb ennyiért.
A mozdonyban egy egyszerűsített dekóder van, semmire sem jó. Bezzeg ha én próbálnék eladni egy gyári dekóderes kezdőkészletes mozdonyt, akkor rögtön megkapnám az első 25 mailben, hogy azt a dekódert csak ki kell dobni mert nem programozható, nem terhelésszabályozott, 14 (jó esetben 28) lépéses sebességszabályzású, stb stb stb. Ne hozzuk fel ezt érvként a továbbiakban :)
A vége mindegyik kezdőkészletnek az hogy ki lesz belőle minden szanálva. De nézzük pontosan mit is kap ennyiért számszerűsitve: Egy körpályát váltóval amit kb 1:1-ben el is tud cserélni egy geoline pályára. Ennek értéke kb. 8000 Ft Egy mozdonyt ami gyárilag digitális és jelenleg simán eladható 10-15 ezer forint körüli összegért. Egy Multimaussal kompatibilis lokegeret amit később tud bőviteni. ez is minimum egy 8000 Ft Ez eddig 26000 Ft-nyi érték és a kocsik nincsenek benne. Ha valaki tud mutatni egy olyan kezdőkészletet ennyi pénzért ami digitális, minimum egy ilyen szintű mozdony van benne és cserébe 20000 Ft-ért ott van az ajtajánál akkor én is azt mondom hogy nem éri meg. Az egeret meg ha csak nem fog sokfunkciós hangdekóderes mozdonyokat venni, illetve ha nem akar egyszerre több vonatot vezetni addig tökéletes.
Miért vegyünk meg 20 ezer (+ szállítás +utalás jutalék esetleg vagy árfolyamrés) Ft kiadásával egy olyan szettet, amelyből idővel mindent kiszanálunk, pontosan miért is lenne jó ez. Kezdésnek eladja belőle a síneket, aztán kinövi az egeret, aztán az erősítőt, a mozdony kezdőszettes, mehet a levesbe, a kocsik szintén.Nem vagyunk előrébb.
Annyiért megéri. Többért nemigen. Más véleményével szemben könnyen bővíthető, mert kompatibilis a Multimausszal (értsd: Multimaus rendszer mellé tehető). Önmagában túl kevés funkciót és korlátozott CV- (dekóder beállítási paraméter) hozzáférés engedélyez. Első barátkozásnak a digitális világgal minimálisan megfelel. Nálam egy Multimaus és mellé két ilyen Lokegér bőven elég kb. 25-30 szerelvény (természetesen nem egyidejű, hanem felváltva történő) irányításához.
Mára a kezdőkészletekből kiszedett Multimaus-készleteket 20 ezer fölött kínálják, de tény, sokkal többet nyújtanak, mint a Lokmaus 2-esek.
A jelenlegi legmagasabb licit szerint nagyjából 20000 Ft lenne a készlet. Ennyiért újonnan egy készletet se kap. Arról nem is beszélve hogy a kolléga emlitette hogy jelenleg ennyi pénze van vasútmodellezésre. Egyedül a síneket kellene lecserélni belőle, de ezt is kitudja hozni nullszaldósan ha a jelenlegieket eladja belőle.
Régi a szett, valaki írta, legalább 10 éves. Ez elvileg még nem baj.
1: a síneket már nem gyártják, ilyen gumiágyazatos ROCOLine síneket a szó szoros értelmében vadászni kell, ha netán bővíteni akarod. Az nem érv egy "hétvégi modellező" esetében, hogy a gumiágyat leszedve a sima ágyazat nélküli ROCO sínhez passzol. Gyanítom, hogy a Te esetedben arra kéne a cucc, hogy hétvégén előveszitek, összerakjátok, aztán hétfő reggelre megy vissza a dobozba. Erre ez a sínrendszer - mármint az ágyazat nélkül ROCO is - alkalmatlan.
2: A benne lévő vezérlés az egy tévedés. Tévedés volt már 10 éve is, ma még nagyobb. Rendkívül korlátozottan használható, és nehézkes a bővítése is. Mivel hosszú évek óta nincs gyártásban, gyári támogatás sincs hozzá. Lefordítom magyarra: szükség esetén a gyár sem tudja már javítani. Hogy ezt jó áron el lehet adni? Ez csak egy rossz vicc, egy tízezrest sem ér már.
Ebből a szettből a vonat esetleg jó lehet, ha tetszik, de mivel már legalább 10 éves, így az állapota az lutri, elképzelhető, hogy kisebb javításra, tisztításra, karbantartásra szorul a mozdony.
Ha jól értelmezem a modellvasutas céljaidat, akkor sokkal jobban jársz, ha bemész egy hazai boltba, és választasz egy ROCO kezdőszettet, vagy Fleischmannt, ha digiset akarsz, akkor a MultiMaus vezérlővel (erre a célra tök feleleges a tabletes/WIFI-s "menő" vezérlés, és drága is). Ez új, garanciális, és az új ágyazatos sínek miatt (ROCO Geoline, Fleischmann ProfiGleis) kellő körültekintéssel akár szőnyegen is használható hétvégén.
Köszi a választ. Egyébként kész vágányzatom van, arra kapcsolnám rá ezt a rendszert. Most épül a terep,nem nagy asztal, csak egy kis állomás (3 vágányos) dilikörrel. Se emelkedő se több vonal. Én inkább csak nézegetem ahogy fut a vonat, hat váltó van mindössze.
Jelenleg egy medvend menetszabályozóval üzemel de jó volna külön kapcsolni a világítást na meg esetlegesen a "hangoskodás" is tetszene azért gondoltam erre a csomagra. Na meg azért is mert ........ "Kis pénz kis foci".....:)
Az ágyazatos pályát nem használnám, akár el is adnám mert a sineket magam bazaltozom.
Arra én is kíváncsi lennék... Mármint, hogy miért nem. Hiszen azt leszámítva, hogy "régi" még jó is lehet. Persze ha nincs elégve a dekóder, lefüstölve az erősítő stb. Ha a sok"ha" nem lényeges akkor még jó vétel is lehet. Azért én személy szerint inkább boltban vennék ilyet de ez én vagyok...
Félretéve az okoskodást azt nem árt ha tudod. Ez a készlet legalább 10 éves. A sínanyag amit kapsz már nem gyártott termék. Persze a gumiágy lebontása után használható sima 2.1mm koronamagasságú ROCO sínekkel vegyítve. A Lokmaus2 vezérlő után volt már Lokmaus3 is és most a MultiMaus is "réginek" számít. Manapság az okosteló a menő. Már akinek telik rá. Mindent egybevetve a készlet nem rossz csak hamar ki fogod "nőni" és ezt figyelembe véve nem biztos, hogy jó döntés.
Ebayen találtam ezt a szettet és arra lennék kíváncsi, hogy nekem mint hétvégi modellezőnek (akinek csak pár szerelvénye van) megfelelő lenne-e belépésként a digitális világba.
fontos lenne a gyors válasz mert kb 2 nap múlva lejár az aukció.
Akár villámáron is megvenném, kb ennyim is van max vasútra jó ideig.
Jelenleg szembe forgalom lesz a cuccon, ezért az átszelés keresztezési csúcsai vannak összekötve a villasínekkel, de tervben van hurokmodul és párhuzamosítás, valamikor még a végítélet előtt, ezért a kettős keresztezések is be vannak vezetékelve. Ha megtörténik a módosítás, akkor csak a szívdarabok vezetékeit el kell vágni, a másikat összekötni, és már jó is lesz.
Befejeztem a Facebookon 400. "lájkolóm" ajándék 4db kitérőjét is. Ezek Tillig H0 EW2 geometria alapján készültek.
At ilyen kisméretű lámpáknál és jelzőknél az egyik pólus vezetésére általában a fémtestet hsználják fel, a vezetéket forrasztással lehet csatlakoztatni.
Elektronikai kérdéssel fordulnék hozzátok. Asztal szétbontás/megsemmisítés közben, a gipsz aljzat felszedésénél megfeszült a lámpa kábele és a bekötési pontról levált a barna kábel. Azonban lövésem sincs, hogy az hol volt, hova csatlakozott be, hova kellene visszaügyeskednem.
Emlékeim szerint Viessmann gyártmányú, vagy Z, vagy N méretű, erre pontosan már nem tudok választ adni. A fekete kábel megy az izzóhoz, a barna az meg ötletem sincs hova. A lámpaburában nincs hely a fekete mellett másik kábelnek, szóval én a talapzat környékén gyanítom a rögzítési pontját... De ott sem láttam megfelelő helyet neki.
GARFIELD: a harmadik és negyedik képen sz.tem elég jól látszanak a vágányutak, de ha akarod, akkor készítek egy színes ábrát róluk! :-)
róbertke:
Ez azért ugye nem ilyen egyszerű, mert az angolváltónál is vágányutat kell beállítani, ennél meg még bonyolultabb, mert a bázelinél a valóságban négy állítómű van, nem kettő, mint a normál angolváltónál.