Benzinszag volt a kocsiban, a szerelő kicserélte az AC pumpa tömítést.
Kérdeztem tőle, hogy az üza szintjelző helyesen fog-e működni, azt mondta igen.
A tömítőcsere után kétszer tankoltam kb 20-20 litert
A héten indulni készültem és 1 méter után megállt a kocsi. Köszörültem többször - semmi. Hangra az volt az érzésem, hogy nincs benzin. Annak ellenére, hogy az üza műszer mutatója egy kicsit 1/4 felett mutatott
Tettem bele 8 litert - ennyi volt itthon. A mutató felment középre. A kocsi kis szuttyogás után szépen beindult.
Elmentem a kútra tankolni és meglepetésemre 32 liter ment bele. Tehát 40 liter van a 60 literes tankban. Én legalább ötven literre számítottam a tankoláskor, merthogy szerintem kifogyott a benzinem.
Lehet, hogy nem is volt üres a tank, hanem valami dugulás lehetett? De akkor mitől szűnt meg?
(Ha azt írtam volna, hogy mennyire vagy biztos abban a csere darabban, akkor paranoiásnak tartottál volna... Tapasztalat: soha nem lehetünk biztosak semmiben sem! Tavaly még jó volt, de az akkor volt, most meg most van...)
A gyújtásmodul volt a hunyó...szenntül meg voltam győzőödve, hogy ami el volt téve tartaléknak elosztó jó, hisz működő autóról szedtem le...hát nem. Szétszedtem az egyik modult, szokás szerint az egyik forrasztás elengedte, megforrasztottam, rögtön indult. Szóval rendelek egy új modult, ezt meg elteszem vésztartalékba...
Még csak annyit, hogy a szikrát a trafóból kijövő kábelen kell vizsgálni. Ha ott nincs, akkor egyik gyertyánál sem lesz...
Ha ott van szikra, akkor a rotor zavarszűrő ellenállása a hibás. Az együtt van a rotorral, külön nem lehet cserélni.
Esetleg előfordulhat, hogy az elosztófedél tetejében lévő spirál rugós szén rudacska kiesett valamiért, de ennek kicsi a valószínűsége, feltéve, hogy nem volt előtte babrálva.
Az meg eléggé valószínűtlen, hogy a négy gyertyakábel egyszerre szakad meg, ezért nem érdemes a gyertya végén nézelődni.
Az elosztó fejben van 2 alkatrész, ami meg tud viccelni:
1. a szénrudacska, ami érintkezik a rotorral,
2. maga a rotor is tartalmaz ellenállást, ha az megszakad akkor nincs szikra. Mérj rá a rotorra ellenállás mérővel. Valszeg szakadt lesz benne a zavarszűrő ellenállás. (Nem folytonos)
A trafó szokott ezekben meghalni, a gyújtáselosztóban lakik, gondolom csak a fedelet cserélted ki. Egyébként bontottan is igen ritka és kurrens cucc, utángyártott szerintem nincs az új meg aranyárban. Nekem anno 1.6-oson egy aranykezű villanyász meghekkelte egy külső trafóval.
Ha ennyi mindent átnéztél és nem sikerül, akkor esetleg egy szakembernek is megmutathatnád. :)
Ha a gyújtást nézted, akkor gondolom azt szikrát ellenőrizted, hogy van-e minden gyertyánál. Mert akkor az egész elektromos részt ki lehetne zárni, mint hibaokot.
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy 99-es 1.4 Almera. Egyik pillanatról a másikra nem indult be, nincs szikra. Már átnéztem kb mindent. Gyújtáselosztó csere, gyújtáskábel csere,másiik kábelköteg, motorvezérlő, immo, relék, gyújtáskapcsoló, mind kicserélve, átnézve, és így is semmi. AC pumpa megy, teker ha indítok, de ennyi. Kezdek belefáradni...valakinek valami ötlet? Köszönöm.
koszonom a valaszt. korahoz kepest nem korrodalt. ahogy lemuszakiztattam a kocsit, utana jottek ezek a problemak. valamit nagyon utogetett a kocsi aljan, kerdeztem, hogy miert es a valasz: "rutin ellenorzes". nem mondom, hogy kart okozott, de a problema utana kezdodott.
Van egy 2005-os Nissan primera 2.0L-es automata autom. Ha a fekre lepek, akkor foloslegesen bekapcsol a tolatokamera, illetve ha indexelek, akkor az indexjelzo nem a megszokott utemben kattog, szinte geppuska ropogas jellegu es a tempomat egy rendom szeru pillanatban kikapcsol vagy be se lehet kapcsolni. Ha valakinek van hasonlo tapasztalata, hogy mi lehet a gond, kerem, segitsen.
Fixen van egy házban benne, a házat rögzítem a gumibak része szabadon tud mozogni én szerintem túl sokat is. Viszont össze szereléskor a kardán tengely nem ugyan abban a pozícióban lett vissza rakva mint volt. Közben még egy váltó tartó gumibakot is cseréltem mert az is teljesen szét volt menve. kicsivel kevésbé ráz a kadán de még mindig ráz. bár valószínűleg motortartó bakokra is ráférne a csere. Kardán kereszt pozíció változása okozhatja? nem lóg, kézzel viszonylag könnyen átfordítható volt. Vagy esetleg az elöregedő motor tartó gumibakok lógása? Előre is köszönöm!
Sziasztok. Nem rég vásároltam egy Nissan Pick Up 2.5 TD. A kardán függesztő gumi ki volt szakadva és a váltó tartó gumibak is szét volt menve teljesen. Az alábbiak kicserélés után az autó egyesben indulásakor és gázadáskor remeg, kardán tengely beremeg. 10-15km/h sebességig utána megszűnik, nulláról gyorsuláskor fokozatosan gyengül 20-30 felett 2-3 sebesség fokozatban már nem érezni semmit sem gázadáskor sem elvételkor. Viszonylag nagyot mozdul még mindig a motor és váltó induláskor. lehet, hogy a többi gumibak a problémája?
A nyáron vettem egy 2009-es Muranot, lassan keresgálnék hozzá egy szett 18-as felnit (téli guminak), tudtok javasolni, hogy hol nézegessek? Van valami bevált bontó vagy bolt...?
Mondjuk nálam is 150 ezer környékén volt szilentcsere. Meg holnap jön a második lánc a bótból, meg akkor már az olaj, meg a szűrők, és kap TRW fékeket hátra, mert a mostanik nem fognak. De azért jó, hogy ebbe elég 3 liter olaj.
Almera 2003., 150.000 KM, motor-váltóolaj csere, olaj-lég-pollenszűrő csere, toronycsapágy csere és majd lengőkar csere is kell, szilenteknek annyi. Műszaki 2023-ig. Karácsonyi kiadások augusztusban :)