Két motoromba van ilyen méret, egy hónapja vettem újat. Körbenéztem hátha van valami új a nap alatt, nézegettem yuasát is, de nem jöttem rá miért lenne az jobb nekem. Ugyanolyan kutyaközönséges hagyományos típusnak tűnt az is mint bármelyik "noname" amiket eddig is használtam és amúgy kifejezett rossz tapasztalatom nincs velük.
Végül bementem az ósenba mert az van legközelebb, és valamennyiért 4 ezer alatt vettem egy JP moto-t (jász plasztik). Vagy vegyél yuasát ha attól jobban alszol, hogy te "megtettél mindent", elvégre még ha másfélszer annyiba kerül is csak 2 ezerrel több... De 5 percnél tovább gondolkodni ezen szerintem felesleges...
Vegyél bele YB4L-B-t. Az egy kialakítást jelöl, sokan gyártják. Én Bannert és Vartát szoktam venni, a Yuasa is jó, de vannak olcsóbbak is. Ami nem akkora, annak problémás lehet a berakása is, de utána is lehetnek vele gondok, mert mondjuk rezeg, ha nem tudod rögzíteni. Ráadásul amit neked ajánlottak, az drágább is ugyanolyan minőségben.
Van egy Aprilia SR50 Street 2007-es karbis robogóm. Gyárilag Yuasa YB4L-B akku van benne, ami mára már megérett a cserére.
Nézegettem gondozás menteseket, egy Bosch YTX5L-BS ajánlottak a boltban, bár ez méretben egy centivel magasabb ami nem tudom befér-e. Viszont az indítóárama ennek csak 30A, míg a Yuasa 56A.
A lényeg, hogy milyen akkut érdemes venni, maradjak a Yuasa-nál, vagy van valami amit jobban megéri megvenni. A robogót egyébként ritkán (havi 1-2 alkalom) használom, így többnyire csak áll az akku és folyton lemerül 2 menet közt.
Egy apró észrevétel. Több robogónál teszteltem, hogy milyen arányban keveri magának a keveréket. Eddig: piaggio zip, suzuki katana, yamaha jog, honda dio. 1:28-1:36 közt. Ml pontosan mérve a benzin és olaj fogyasztást.
Szerintem az 1:50 keverék felejtős (kikötött olajszivattyús robogóknál).
Tök ugyanezt csinálja a Motowell Magnet robogóm, ha kiderült hogy nálad mi volt a baj, mindenképp jelezd kérlek. Amíg hideg jó, aztan nem porog fel, emelkedon nem megy fel, egyenesen is nehezen, mitha folyamatosan nagy fokozatban lenne.
Érdemes lenne a kipufogót megnézni, mennyire van kokszosodva. Én is szívtam ilyennel. Hidegen okés volt, aztán melegen elvesztette az erejét, meg is állt. Visszahűlt, ment tovább. Ki lett kokszolva a kipufogó, és láss csodát, megtáltosodott. Ez persze csak ötlet. Én első lépésben a karbit nem baxogatnám. Ha jó volt eddig, olyan sok minden nem tud elromolni benne.
Főleg a főtengely és a forgattyúsház kialakítása miatt nem jó tuningalap.Persze van aki ezt kihívásnak veszi és belecsorgat százezreket aztán valahogy mindig oda jutnak hogy kár volt nekiállni.Tuningra Minarelli vagy Piaggio blokkos robogót kell venni.
Szerintem keveset kap. Az aut. szivató most lett cserélve, mert hidegen nem indult. Most hidegen, melegen pöc-röff. Sztenderen rendesen kipörög melegen is. Ahogy melegszik, úgy gyengül. Sík terepen nehezen kipörög, csak emelkedő ne jöjjön. A fiam vette, az előélete ismeretlen. Sajnos a gyári fúvókaméretről nincs adatom. Hidegen szivatóval úgy megy ahogy kell.
Segítségeteket, szeretném kérni. Van egy honda dio robogóm ami tökéletesen működik, de néha csinál olyat, hogy menet közben leáll. De amint megállok rögtön pöccre indúl. Heti 1-2 alkalommal játsza el.
Sziasztok! Beta Tempo 50 robogó hidegen tökéletes. Ha bemelegszik emelkedőn nem akar kipörögni, gyenge, de sík úton is nehezen pörög ki. Főfúvóka kellene bele nagyobb? Szerintetek mi lehet a gond. Állítólag az előző gazdájánál rendesen működött. Minarelli Blokk Dellorto karburátor, 7gr-os görgők.
Nem nagyon, gyárilag préselik, központosítva a kábelt. Esetleg a jobb minőségű kábelek vastagabb rézmagja jobban illeszkedik. De én nem szoktam vele szenvedni, cserélem az egészet.