Megméred tolómérővel a legszélesebb részén. 17,5 mm-nél kell cserélni. A névleges mérete is ez, a gyári kb. 20 ezret szokott kibírni, ha 45-ös változat, fojtásokkal, akkor 30-at.
Ehhez mehet a nagyobb fúvóka, a kisebbel szegény lehet a keverék.
A gyári görgők, ha 19x15,5-ös van benne, 7,5 grammosak. De ha nagyon könnyűek vannak benne, akkor a szíj sokkal gyorsabban kopik, az sem tétel már, ha le van szedve a variátor.
A Runnerben ugyanehhez a blokkhoz 5 grammos görgők vannak egyébként.
De ha nagyon húzzák neki, ez azért tud 5 litert enni gyári állapotban is (mint minden kétütemű).
Erre a réz lapra gondolsz ? Azért érdeklődöm a gyári fúvóka iránt ,mert szerintem rengeteget eszik a motor. 6,6 L /100 km. Állítólag a görgő is könnyű ami benne van. Azt is szeretném eredeti méretre állítani. Mértünk kompresszió végnyomást is, az szüken 8 . De nagyon megy a gépezet a gyerköcé,de alattam is 80 kg-al órája szerint 78km/h. A kilométeróránál a megtett kilométert az jól méri,a km/h-t lehet,hogy nem ! A motorja 50cm3-is . Ausztriai motor én hoztam be ,állítólag a hegyek miatt kicsi görgő van benne. Eredeti gyári gumik ,az elsőn allig látszik kopás , a hátsón azon látni. Az egyik ismerősnek van egy Faktory-ja 1-tulaja 8500 km van a motorjába és a gumik profil mélységei elől hátul egyformák a miénkkel. A kilométeróra is hasonló futást mutat . A gumik DOT számai is egyeznek a gyártási időponttal. Ezért keresem a probléma okát a nagy fogyasztásnak.
Jó olaj, nem kokszol. Pláne, hogy napi min 50km-t megyek 55-60 utazóval. Kipufogót tisztítani csak a városban, napi pár kilométert poroszkálóknak kell.
Csak akkor tudsz ilyen pontosan mérni, ha külön tartályból adagolsz mindent, aztán megméred, hogy mi maradt benne. Így deciket téved, 100 kilométerre meg még pontatlanabb.
Éshát az a tízből hét szokott az lenni, ami nem indul, ha 14,3 fok van és 54 százalék a relatív páratartalom, ami kilenc litert fogyaszt harmincnál és egyébként meg néha hatvanat megy, néha meg negyvenet, attól függően, hogy honnan süt a nap.:)
A karbon nagy fordulathoz jó, gyáriba fölösleges. Viszont a műanyaggal elég jelentős változás van, ha nem egy rom a motor. Nagyon is érezhetően javul a gázreakció még egy teljesen gyári motoron is.
Tizenéve foglalkozom robogókkal, eddig egyben volt eltörve a membrán. Ez az egy olyan eset volt, amikor a membrán cseréje javított a dolgon. Ez a pár tizedes "nyitottság" 10ből 7 mocinál fennáll.
SZVSZ a karbonmembrán is csak annak jó, aki eladja... (igaz, versenygéppekkel nincs tapasztalatom)
Honda NSR 125, a vezérlő membránnak (Reed-valve) teljesen zárva kell lennie alapállapotban? Jelenleg egy-két tizeddel nyitva van minden nyelv, jól van ez így? Megy vele a motor, más hiba miatt szedtem szét. De nem tudom, befolyásol-e valamit. Nem volt még membrános motorom, meg új alkatrészt sem láttam.
Ez csak reagálás volt az 1:28-1:36 -os mérési eredményére egyik fórumtársnak.(Minarellin nem állítható az olajpumpa.)
Ezek ennyit esznek normál felhasználás mellett.Nekem megvan az összes tankolás blokkom km állással.Csak az idei,mert szezon után eldobom.Mindig én mindig teljesen a betöltő nyílásig tankolom szóval elég pontos.3,7L az idei átlag eddig.Olaj még nincs utántöltve,idén még nem mentem annyit,de 9 dl megy rá ha világít a lámpa.
Aprilia SR,Yamaha Aerox 1300 km-ként kéri az 1 L olaj utántöltést.Ezt kiszámolva 3,5-4L/100 km fogyival megkapható az eredmény.Mondjuk amiben már kopott a szivattyú,az álló helyzetben is átenged,ott több az olajfogyi,meg hidegindítás után füstöl rendesen.