Azért kérdeztem tőletek ezt mert a napokban cserélték az üzemanyagszűrőmet,és hát motor szervízröl lévén szó gondoltam átnézetem a mesterrel. Ő mutatta meg nekem,ezt a KB 4,5cm holtjátékot és ő ezt soknak tartja. Ez abból indult ki,hogy én panaszkodtam neki arra,hogy a moci ,fix gáznál elég sokszor ránt egyet.Hozzáteszem a feleségem vak, és el tudom képzelni milyen rossz lehet neki hátul például körforgalomban haladva ha a motor ránt egyet magától.Ez a rántás egyébként a szűrőcsere előtt is megvolt.
de ha tudnád a szerkezeti felépítését a váltónak nem pánikolnál.
körmöskapcsolású váltó és mint ilyennek kb 1,5° a holtjátéka az ablakban + a nyelestengelyen lévő kompenzátor elmozdulása. (nekem egyel újabb van 1150Rt)
Tudna nekem valaki segíteni.Szeretném megtudni,hogy ennek a gépnek,ha sebességbe rakom,álló motornál ,a hátsó keréken mérve hány cm a még elfogadható holtjáték.Előre is köszönöm.
Napi 30-35-40 km-t megyek. 50-es robeszen olyan van hogy alapjárat, meg cső gáz. Aki mást mond, az fosik gyorsabban menni. Szóval mindig szintetikus olajat töltök bele, ennek ellenére biza' kokszosodik a kipufogó. Kellett is emiatt már szétvágni és takarítani.
Megméred tolómérővel a legszélesebb részén. 17,5 mm-nél kell cserélni. A névleges mérete is ez, a gyári kb. 20 ezret szokott kibírni, ha 45-ös változat, fojtásokkal, akkor 30-at.
Ehhez mehet a nagyobb fúvóka, a kisebbel szegény lehet a keverék.
A gyári görgők, ha 19x15,5-ös van benne, 7,5 grammosak. De ha nagyon könnyűek vannak benne, akkor a szíj sokkal gyorsabban kopik, az sem tétel már, ha le van szedve a variátor.
A Runnerben ugyanehhez a blokkhoz 5 grammos görgők vannak egyébként.
De ha nagyon húzzák neki, ez azért tud 5 litert enni gyári állapotban is (mint minden kétütemű).
Erre a réz lapra gondolsz ? Azért érdeklődöm a gyári fúvóka iránt ,mert szerintem rengeteget eszik a motor. 6,6 L /100 km. Állítólag a görgő is könnyű ami benne van. Azt is szeretném eredeti méretre állítani. Mértünk kompresszió végnyomást is, az szüken 8 . De nagyon megy a gépezet a gyerköcé,de alattam is 80 kg-al órája szerint 78km/h. A kilométeróránál a megtett kilométert az jól méri,a km/h-t lehet,hogy nem ! A motorja 50cm3-is . Ausztriai motor én hoztam be ,állítólag a hegyek miatt kicsi görgő van benne. Eredeti gyári gumik ,az elsőn allig látszik kopás , a hátsón azon látni. Az egyik ismerősnek van egy Faktory-ja 1-tulaja 8500 km van a motorjába és a gumik profil mélységei elől hátul egyformák a miénkkel. A kilométeróra is hasonló futást mutat . A gumik DOT számai is egyeznek a gyártási időponttal. Ezért keresem a probléma okát a nagy fogyasztásnak.