A gombok egy része nekünk is titok maradt, de én szándékosan nem kérdeztem meg, miután nagy nehezen rájöttünk, mit is csinál a egyik "nem működő" gomb. :-) A gomb színeknek szerepük van, az segít egy kicsit.
Nekem is szerencsém volt látni tegnap a kiállítást és nagyon tetszett. A személyzet kedves és segítőkész volt és nagyon jó ötletnek tartom a "játszóházat". Keresztlányom sokáig vonatozott ott :)
Ami kicsit zavart, az az, hogy nem mindig tudtuk, hogy a gombok mire jók, vagy egyáltalán működnek-e már. Némelyiknél azért rájöttünk, hogy mit lehet vele irányítani, de azért a fele titok maradt :)
Valami kis utalást lehetne hozzájuk írni, ha nem is a konkrét megfejtést, mert természetesen az is jó játék, hogy kutatjuk a "változást".
A másik dolog, ami lehet, hogy csak nekem a heppem, de kicsit sterilnek tartottam az utakat. Némi színeltérés, úthiba, gaz szerintem feldobná a szürkeséget.
Nem tudom, hogy a szerelvények magántulajdonok vagy a kiállításhoz tartoznak -e, de idővel a személykocsikat is érdemes lenne benépesíteni.
Tudom, hogy nem kis feladat az sem, de nekem a legtöbb kocsim ilyen és a kiállításokon ha futnak, nagy sikerük szokott lenni.
Összességében szép munka, én gratulálok hozzá és további sok sikert kívánok!
Mi is voltunk a Miniversumban, és a magam részéről úgy gondolom, hogy a megnyitása Magyarországon korszakváltó esemény a vasútmodellezésben.
Elsősorban azért, mert a színvonala hozza a "nagyokét". Én többször is jártam a MiWuLa-ban, és - mivel két évig éltem Berlinben - a Loxxx-ban hetente előfordultunk a fiammal. Ezzel együtt azt kell, hogy mondjam, ennyi idő alatt (meg egyébként is!) nagyon szép teljesítmény egy ilyen kiállítást összehozni!
A szegecsszámlálóknak: ez nem az a műfaj! A MiWuLa sem, meg a Loxxx sem, meg a többi sem! Ez nem is cél, hiszen a vasútfanatikusok közel sem tudnának eltartani egy ilyen vállalkozást! Ráadásul sokszor egy vasúttól távol eső, modellben megjelenített esemény, (pl. egy koncert, vagy egy kirándulás egy jelenete) jobban felkelti a látogatók érdeklődését. Ezért a hangsúly is máshol van, nem azon, hogy pl. egy váltójelző megfelel-e az ábrázolt korszaknak.
Az árról: kb. ezt a pénzt kérik Budapesten egy családtól a játszóházak többségében, a Csodák Palotájában vagy bárhol másutt.
Én - amatőr vasútmodellezőként - mindenesetre büszke vagyok arra, hogy egy ilyen színvonalas hellyel gazdagodott Budapest. Mi visszatérő vendégek leszünk! :)
Üdv e94
PS: két apró észrevétel az építőknek: a villamos egyik megállótáblája űrszelvényen belül van és (már nem emlékszem pontosan, de valamelyik fűtőházi vágányon), a váltóállító huzal "kicsit" magas. :)
Mindkettő saccolásos mérés. :-) Viszont ha befogod az egyik sínkoronát és ekkor nullázod a tolómérőt, a két síkorona külső részének a közrefogása a pontos sínszálközép távolságot adja. De ezt úgyis tudod.
Szóval marad a "százéves" nóta: - Vasárnapi ebéd után kimegy a család a közeli állomásra és a Resti elé kiülve integet az elszáguldó/elcammogó vonatnak ....:))))))
Hupsz. Robi, a kérdésre a válasz: nem, de el fogok menni, mert sok ismerősöm is dolgozott rajta és kiváncsi vagyok a munkájukra! A célját (látványosság) valószínűleg el fogja érni, de szerintem a szakmai közönséget nem ilyen jelmondatokkal kellene becsábítani!
Ugyan kérlek! Fővonalon kétfényű bejárati jelző? Ha az ember a bemutató filmben ilyeneket lát, akkor el lehet képzelni, hogy az igazi vasúti forgalomhoz mennyi köze lehet!
Jaj, hogy lehetsz ennyire igénytelen? Itt nyüszögnek sorban az emberek, hogy "ennyi pénzért" még felsővezetéket sem kapnak, félkész munka, keserű a szájízük, Te meg itt leszuperezed... :)
Viccet félretéve, örülök, hogy tetszett! Én mikor utoljára láttam, még nagyon félkész volt, tervezek elmenni megnézni a véglegeset, de várok két hetet, addigra összekopnak a bitek :)
Egyébként a Miniversum terepasztalán a "biztosítóberendezés" hasonlít a valóságoshoz (már amennyiben a vágányfoglaltság-érzékelést, menetrend alapján történő vágányútállítást, vonatirányítást, vágányútoldást, satöbbit biztosítóberendezésnek nevezhetjük). A forgalom itt is a látványra van kihegyezve. A valósághű forgalmat inkább lebonyolítani élvezetes, nem nézni – de a Miniversumban nem kell bonyolítani, minden számítógép-vezérelt :)
Én is, több mint hatvan éve, csak nem kapkodok ide-oda. Sokkal tájékozottabb és határozottabb lesz az ember, ha igyekszik elméleti ismereteket is szerezni.
Z- ben a nagyobb mozdonyok, kocsik, hosszú szerelvények tetszenek. H0-ban a rövidek. Az N nem jött be. A TT- vel még csak ismerkedem, de azt már látom, hogy hosszabb kocsikat itt is csak számomra túl nagy asztalon lehet futtatni.
igen, valahol azt hallottam/ olvastam, hogy a valóságoshoz hasonló vasútüzem lesz. Ez számomra nem túl látványos, de én ilyen vagyok. Nekem ez tetszett.
Kihagytad a keleten oly népszerű T-s méretarányt :) Végül is egy 25 négyzetméteres garzonban a japánoknak is hódolni kell valamiképp a szenvedélyüknek :)
Bakker! Én még a méretarányt sem tudom eldönteni. Van már minden. Z, N, TT, H0 DC, H0 AC, PV. A TT-t és a H0 AC-t most vettem a héten a melóhelyemre próbaképpen. Azon gondolkodtam, építek olyan asztalkát, amin nincs terep, csak dilikör minden méretben. :-D
Igen! Van büfé és ajándékbolt. Az ajándékbolt még árazás alatt van. A honlap webshopja még így is nagyságrendekkel jobb a te megadott oldaladnál. :-P
Ez a vállalkozás most nyílt meg a nagyközönség felé. Nem szép rögtön a hibákat keresni. Láttam, mennyire igyekeznek.
A büfében kedvesek a lányok. Finom a kávé és a melegszendvics, hotdog.
Az ajándékboltban egyelőre többségben Miniversumos emléktárgyakat láttam, de lesznek vasútmodellek, kezdőkészletek, épületek is. (itt ott már bujkáltak MÁV-os kocsik)
Sziasztok! H0-ban utazom. Tervezem a váltóm állító mágneseit lecserélni micro servo motorra. Az lenne a kérdésem, hogy ezeket hogyan lehet vezérelni? Mindenképpen kell dekóder ezek működtetéséhez? A hagyományos "nyomógombos" vezérlést meg lehet hagyni? Vagy ezt a nyomógombos vezérlést hogy lehet a dekóder vezérléséhez felhasználni? Kérlek, segítsetek ebben, még mielőtt megcsinálom a nagy bevásárlást. Várom az ötleteket. A címem publikus. üdv: Bálint
Nálam egymás mellett fut az analog és a digitális pálya. Egy ponton van egy áramtalanított szakasz, ahol a vonatok át tudják egymást húzni-tolni a másik rendszerre.
Úúúúútálok komoly dolgokban dönteni, nó kompromisszum, nó problém. :-)