Csak egyetlen kicsi alkatrészt, biszbaszt, kemény göböt szívjon véletlenül át a porszívóba, a porzsák nélkül azonnal felkaphatja a motorba, és abban a pillanatban szét is verte a motoron levő turbinát!
Porbelesről tudok, az végül védőgáz lesz, de hogy egy fémhuzalba csövet húzzanak, hogy azt feltöltsék védőgázzal, na ahhoz már erős elvetemültség kell. :))
Van itt nekem néhány homályos részlet ennek a működésével kapcsolatban. Pl. mekkora nyomással töltik, és mi akadályozza meg az összes gáz kiáramlását a hegesztés kezdetének pillanatában kilyukadó csőből?
Ha ciklonnal használod akkor gondolom nem is kell a porzsák bele . Mért fogja le még az is a levegőt hisz a por már nem ér el a porszívó hordójáig . S a motoron van egy sárga harmonikaszerű szűrő.
Voltam ma Udvarhelyen motoros boltba , hívott egy ismerősöm menjek el vele mert nem tudja hol van . El is töltöttem a délutánt rendesen ,ezért a porszívó beüzemelése holnapra maradt. Erősen gondolkozok hogy legyen ,, a bafle,, talpát nagyobbítsam meg hogy ráférjen a porszívó is vagy csak tegyem melléje hisz ennek is vannak kerekei.
Amúgy összeraktam beindítottam , csak még nincs összekapcsolva a leválasztóval.
"Ennyit arról az orosz esztergáról amin készült valaha ..:-)"
Gyanítom, hogy nem az esztergával volt ott a baj. Sőt, az Oroszok egészen jó esztergákat gyártottak anno. Vagy maga a konstrukció hibás, vagy trehányul készítették el.
Vaterán vettem rá egy 2.2 kw 3 fázisú motort 15-ért. Eredetileg ez körfűrész motor is volt, a tengelyén ott volt a befogó a fűrészlaphoz, az alja meg ilyen laposított kivitel. Ha tudtam volna, hogy ilyen lesz, akkor az egész miskulanciát erre terveztem volna és ez az ütés dolog sem fordult volna elő, de eredetileg azt hittem van motorom és arra, meg erre a tengelyre csináltam meg a mechanikát. Aztán kiderült, hogy a motorom nem jó, ecet reá, ecet reá... Mondjuk még mindig átalakíthatnám, de veszítenék pár centi vágásmélységet is ha a motort tenném a mostani tengely helyére.
Igazatok volt, a fűrészlap jónak bizonyult és a tengelyen lévő tartozékokban van az eb elhantolva.
Próbáltam forgatni, változott is, de jó nem lett. Végül elkezdtem csereberélni a tengely másik oldalára való bütyköket is, hátha azokkal jobb lesz... Hát, fél centis kóválygást is össze bírtam legózni! Ennyit arról az orosz esztergáról amin készült valaha ..:-)
Végül vettem a legjobb szettet és összejelöltem a tengellyel a távtartót és a két darab befogó alátétet is. Ezután feljelöltem a távtartón azt pontot, ahol a legnagyobb volt az ütés (pontosabban méricskélve megvolt az 8 tized is ) és egy nagy lapos reszelővel elkezdtem finoman reszelni abból a pontból indulva. Hát, tökéletes nem lett, most is van benne vagy 3 tized, de nem tudok jobbat.
Meglátom hogy fog szuperálni, ha nem lesz jó akkor felkeresem az öreget aki szokott nekem esztergálni itt a faluban.
Ma az angolul "riving knife" nevű alkatrészt akartam megfaragni, de elment az idő meg a munkakedvem is evvel a tököléssel.
Mielőtt bármit kidobsz, vagy veszel, próbáld meg forgatni a fűrészlapot a tengelyen, akár centinként, és mérd az ütését. Lesz legalább egy pont, ahol az ütés a legkisebb. Ha szerencséd van, az már tolerálható lesz. Ez hosszadalmas meló, de megéri megcsinálni.
Ha a fűrészlapot akarod ellenőrizni, próbáld meg ráfektetni egy egyenes lapra, legjobb talán egy üveglap. Így megláthatod valószínűleg, ha van benne valami görbület. Akkor már egyértelmű a helyzet.
Megtörtént az első beindítása a cirkulának amit készítek. Egy piaci "Castello" nevű 350-es lappal próbáltam és úgy látom, hogy bő fél mm-t üt egy fordulat alatt :-( . Szóval szélesebbet vág, mint amennyit elvileg kellene neki.
Most nem tudom, hogy a tengelyben van-e a hiba, vagy a lapban? A tengely is orosz, piaci, már vagy húsz éve megvan nekem, de sosem volt még eddig felszerelve. Nem hiszem hogy az lenne a hibás, egy eszterga azért mégis csak elég pontos szerszám... Szóval gondolom a lapban van benne ez a fél mm.
Egy ilyen áruházi barkács asztali körfűrész mit tud ebből a szempontból? Harcoljak ezen, vegyek drágább lapot, vagy kár a gőzért, homemade gép szinten úgyis mindig lesz benne valamennyi?
Egy éve vettem ugyanilyet, ciklonnal használom, elég sokat. Még nem kellett porzsákot ürítenem, sem szűrőt tisztítanom. Biztos, hogy öröm lesz vele dolgoznod!
Romániában most van a porszívós nap a lidl ben . 19km re van tőlem a lidl de nyításkor már ott voltam s bezsákoltam az elsőt. Volt kb 10 darab de amíg ott voltam nem vett más belőle. Na de nem szaporítom a szót megyek is kipróbálni :D
Igen, erről már annak idején is tettél említést, vettem is egy hamuporszívót, ami csak egy vödör, nincs benne motor, egy másik porszívóval csatlakoztattam, és mobilként azt használom az egyéb helyeken keletkező por összeszedésére, tökéletesen működik, csak arra nem tettem erőfeszítéseket, hogy szerezzek olyan csatlakozó elemeket, amelyekkel a lidlis porszívóval összekapcsolható. Kettévágni a gyári csövet nem volt bátorságom.
Csak tippelek: porleválasztóval? Akár ciklonos, akár thien-baffle leválasztóval. Csájníz fröccsöntött ciklonost itt jópáran vettünk aliról és tsairól, az "tuti" megoldás. De youtube-on találsz tucatszámra videót (diy dust collector, cheap dust collector), olyat is ahol kb felmosóvödör+lavór-kerek tálca az összkellék a leválasztóhoz.