Én tavasz óta egy kétütemű 50cm3 DERBI ATLANTIS-t használok nagy megelégedettséggel. +100 kg vagyok, de óra szerint 75 felett van a vége. Olcsón lehet beszerezni. Fogyasztása persze több mint egy 4 üteműé, de nekem kiegészítő városi közlekedési eszköz, így csak kb. 2000 km-t megyek vele egy évbe ( +40 liter/ év). Spanyol motor, nem kínai.
A 4 ütemű aprilia scarabeok/piaggio libertyk már mennek 60-at szerintem; jesteré valós 70 felett ment. Annyi, hogy karburátoros, de ha nagy hidegben nem mész ez nem kell érdekeljen igazából.
Ha nem szánsz rá annyit amibe abból egy jó kerül akkor ugyanezt 2T-ben.
nem annyira lapos a villaszög és a hátsó traktus kompenzál mert ott nyúlna a tengelytáv berugózáskor.
a váz kormánynyaktól lefelé tartó szakaszára fektess egy vonalzót ott szokott ívesre hajlani, illetve a villanyak tőben a csapágy alatt. nagyon ritka az olyan konstrukció ahol a kormányszár és a villaszárak nem azonos szögben állnak szóval ott is árulkodhat
Nem láttam a szárakon semmi sérülést, deformációt, karcot, olajcsepegést. Amennyire a vázat meg tudtam nézni, azon se láttam semmi különöset, de majd ezt még átnézem alaposabban. Az a szörcsögés azért elgondolkodtató, nem kizárt, hogy tényleg belül lehet valami gubanc, ami csak dinamikusan jön elő.
Ha a service manual nem ír olajmennyiséget, akkor mennyire macerás az olajcsere? Ha esetleg most a kelleténél kevesebb olaj van benne és így hiába mérem meg, akkor mennyire kísérletezős a mennyiséget eltalálni? Valami motornál láttam régebben, hogy ml-re pontosan megadják a betöltendő mennyiséget, ez meg semmit nem ír az olajról egyáltalán.
Igen, úgy lenne logikus, hogy minél jobban berugózik, annál kisebb. Ezen a ponton én is elgondolkodtam, itt valószínűleg a rugalmas deformáció (plusz pici kormánycsapágy hézag) hatása a nagyobb. Ennél a gépnél csak egyetlen, kb. 40 mm-es hajlított cső megy fel a kormánycsapágyig, szóval nem egy agyonerősített szerkezet.
Ne tengelytáv alapján próbáld tényleg... Nézd át látsz-e a becsúszószáron sérülést, keresztirányban nyomódást vagy hosszanti karcok-olajcsepegés. Ha ilyen nincs, szépen rugózik akkor nemigen ment el ott semmi. (Tutira menve szét kell szedni és üveglapon meggörgetni, legalábbis ez a legegyszerűbb tuti módszer amit én ismerek.) Hogy ennek milyennek kell lenni menet közben azt nem tudom...egy 200-as géptől azért már szívás ha nem jól rugózik mert az azért tempót megy, de ez lehet rossz villaolaj vagy egyéb belső sérülés ami nem balesetre vezehető vissza.
Ha váz megrogyik annak is kellene legyen jól látható nyoma ahol megroppant, alapos átnézéssel megkereshető.
Az előző gazdi kicsit megroppantotta az eléggé bumszli első sárvédőt. Az egyik oldalát középen, ami azt sejteti, hogy vagy ráfutott valakire, vagy falnak ment, vagy valami hasonló. És így a sárvédő picit súrolja is a mögötte amúgy alapból elég közel lévő műanyag elemet egy bizonyos kormányállásnál. Csak egy gyors ellenőrzést szerettem volna első körben, hogy csak a sárvédő rögzítése deformálódott-e kicsit, vagy esetleg a villa/váz is. Pontosan nehéz megmérni, de jó közelítéssel sztenderen 1270, két keréken 1295, terhelve 1310, a névleges viszont 1315 lenne.
Egyenesfutásban, kanyarstabilitásban és jó minőségű úton nem érzek gondot, az egyetlen dolog ami zavar (és innen indult az egész), hogy egyenetlen úton (nem kátyúk, csak "igényes" bejavítások, hepe-hupák, stb.) túlságosan keménynek, kicsit biciklisen "pattogósnak" érzem az elejét, pedig álló helyzetben az ülést terhelve szépen berugózik az eleje-hátulja egyaránt és első féket fogva se érezni, hogy szorulnának a teleszkópok (csak kicsit szörcsögnek). Ja, ez egy Kymco Like 200i, a kis 70 kilós Suzuki Lets4 a maga egyszerű zsíros-rugós teleszkópjával és 10 colos kerekével semmivel se rosszabb ettől. Szóval megfordult a fejemben, hogy az esetleg megváltozott villaszög is beleszólhat ebbe, de persze lehet, hogy nem.
Motornál/robogónál a specifikációban a tengelytávot milyen állapotra adják meg? Áll a két kerekén és az önsúly terheli a futóműveket, vagy esetleg sztenderen, vagy egy átlagos vezetővel terhelve?
Könnyedén szét tudom tekerni. 3-4 nap állás után nagyon nehezen is indul .De ha 3-napnál hamarabb van indítva akkor jól indul. Bár erről már kérdeztelek,csak még nem volt időm foglalkozni vele.
Termosztát? Az a fűtőpatronja lesz. Tud, az megy tönkre. De ha azt ki tudod szedni, akkor a szívató már volt szétszedve, és az nem javítható. Gyárilag ragasztva van a menete.
Nem tud újból ráhúzni, mert csak kifelé mozog, vissza csak akkor, ha nem kap áramot. De az nem gyorsan mozog, azt a 3-4 mm-t több, mint egy perc alatt tesz meg.
Előfordul,hogy alapjáraton ingadozik a fordulat , képes ötszázat is emelkedni,ezért kérdem,hogy mi vezérli a szívatót.Mintha újból ráhúzná az automatika. Ezt hogyan tudnám megnézni,hogy a szívató-e a bűnös ?
Kérdezni szeretném,a Delortó 17,5 karbi automata szívatóját mi vezérli, ill mi alapján kap áramot a "feszültséget " , ill mi szakítja meg? Van hozzá relé is ?
Van egy SACHS 2 ütemű 49ccm-es mopedom. Nehezen indul és ha felteszem a légszűrőt, lassan leáll. Arra gyanakodtam, hogy kevés a kompresszió, tartottam tőle, mert ennek nincs külön hengerfeje, a henger 1 darabban van. Gondoltam, kopott a dugó, de nem, mert 12 at. felnyomja a kompressziómérőt. Nehezen is indul, de ha elindult, akkor légszűrő nélkül megy a motor, de mintha nem lenne benne erő. a fúvóka gyári méret, többet is kipróbáltam, karburátorban a benzinszint ok, már csak a gyújtással lehet probléma. Van esetleg valakinek ezzel a mopeddel tapasztalata?
Sziasztok! Van egy Kymco robim, amiben elszakadt variátor szíj. Végignéztem pár videót a cseréről, gondoltam egyedül is megoldható. Szét is kaptam, ki is pucoltam, de van valami, ami miatt nem merem összerakni. A kuplungszerkezetet ha elforgatom, akkor van a mozgásában egy kis nyolcas. Jól sejtem, hogy ez nem normális dolog? Talán a begyűrődött szíj okozhatott valami tengelyferdülést? Mit lehet ezzel tenni (úgy, hogy ne menjen rá a családi ház ára)? ;)