Abszolút nem vagyok szakmabeli, értsd: vasutas, így olyan dolgokhoz nem tudok hozzászólni, hogy milyen jelző hol és jól van-e, de a látogatók döntő többsége ilyen szempontból szintén laikus. A felső vezeték hiánya: nálam ennyi kompromisszum belefér, mivel számomra sokkal zavaróbb egy olyan vezeték és oszloprengeteg, ami egyrészt zavarja a látványt, másrészt igazából nem méret arányos. A vezetéknek (sodronynak) 0,1-0,15 mm keresztmetszetűnek kellene lennie, de 0,6 mm-eset gyárt a Viesmann is.
De ha belemennénk, persze Sopron, vagy Budapest sem úgy néz ki valójában, ahogy a terepasztalon, de sokkal fontosabb az összhatás. Szóval egy ilyen asztal teli van kompromisszumokkal, de ezzel nincs is semmi baj -szerintem.
Pár napja meglátogattam a Miniversumot, nekem tetszett. A fanyalgók előtt meg ott a lehetőség, hogy szebbet, jobbat, olcsóbbat, stb. csináljanak...
Csak mobil volt nálam, de azért bőszen fotóztam, videóztam, összeütöttem belőle egy kis Youtube videót:
A színnel jelölt gombok némelyikét ugyan én sem fejtettem meg, de a nagy ezüst gombok tekergetésének céljára - igaz csak a vége felé, rájöttem. Ha forgattam, elindult a villamos a német pályán. Ezek után visszasprinteltem a nagycenki kisvasúti részhez is, de ott valószínűleg nem volt a pályán szerelvény, mert nem jött elő semmi az alagútból.
Még azt szeretném megkérdezni,hogy csak nekem sikerült kifognom egy "selejtesebb" példányt,vagy szinte mindegyik gigantnál ferdén vannak felragasztva a tetején lévő porcelán szigetelések?Arról már ne is beszélve,hogy az egyik oldalán a lámpa alatti rács olyan hullámos,mint a Balaton vihar idején.
Csauruszos tapasztalatom van, de a két gép felépítése gyakorlatilag ugyanaz.
Eleinte én is úgy szedtem szét, ahogy a leírás is írja: előbb az egyik vég felőli két oldalt, majd a másik vég felőli két oldalt feszegettem szét.
De könnyebb úgy szétszedni, ha előbb a teljes egyik oldalon, majd a teljes másik oldalon akasztod ki a mozdonyszekrény pöckeit a vázból. A pöckökből egyébként azóta némileg lereszeltem, így lényegesen könnyebb lett a mutatvány :)
Ütközők, légtömlők, vonóhorog természetesen útban lehet, de ez gépenként változó.
Az újabb V63-as modelleknél érdemes az ütközőket kihúzni a helyükből, mert, ahogy V63 017 kolléga is írta, ezek egy pöttyet túlnyúlnak, és akadályozzák a kaszni levételét az öntvény vázról. Ha ez meg van, akkor a kaszni nagyjából a forgóvázak magasságában kapaszkodok oldalt. Ha az egyik oldalon ide bedugsz valami régi telefonkártyát, és a másik oldalon egy kisebb csavarhúzóval elkezded kifelé feszíteni, akkor az egész mozdonyvázról leemelhető a kaszni.
Ha tudod, az ütközőket is húzd ki, mert van hogy túlnyúlnak a kasznin belül és emiatt nem jön szét. Én az első szétszedés után megreszeltem a karmokat is, most már majdnem úgy szétjön a mozdony, mint egy Roco gép! :)
Gondolom, az igazi vasúton bázelit ott építettek be, ahol kevés volt a hely, de volt idejük és pénzük elpiszmogni a sok csúcssínnel és a többi kellemetlenséggel...
Csak megtaláltam, mert eszembe jutott, hogy ezt még működésem kezdetén láttam, amikor még csak angol nyelven tudtam váltóul! :-)
Amúgy, most, hogy jobban megnézem, gőzös egy darab nincs rajta, és nem is teljesen hasonlít az általam alkotottra, mert ez kicsit asszimetrikus, de legalább azt eltaláltam, hogy a kép régi! :-)
Igen, már láttam képen. Régi kép lehetett, mert fekete-fehér volt, és csak gőzösök voltak rajta, meg kéttengelyes teherkocsik. Sajnos nem találtam meg. :-(
Amennyiben tényleg kíváncsi vagy rá, valószínűleg a Nürnbergi Bing cégtől vették át az ötletet. Ez az igen régen (1879-ben) alapított cég már a Marklint megelőzve gyártott játékvasútat. Korábban 0 méretnagyságban, majd kb. 1832-től 16mm-es nyomtávolsággal. Ők találták ki a háromsínes rendszert és 1935-től kezdték gyártani TRIX EXPRESS néven is, amely mint tudjuk szintén háromsínes volt.
Váltógyártó! Az rendben van, hogy kishazánkban az igazi vasúton nincs sehol bázeli váltó. (nyilván van Bázelban, ha arra járok, megkeresem :-))) De ilyen "széles bázeli váltó" létezik egyáltalán a nagyvasúton (Bázelban vagy akárhol)?