Keresés

Részletes keresés

karikaV43 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95987

Hát ez gyönyörű!

Előzmény: kozovasut (95981)
G-cart Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95986

Abszolút nem vagyok szakmabeli, értsd: vasutas, így olyan dolgokhoz nem tudok hozzászólni, hogy milyen jelző hol és jól van-e, de a látogatók döntő többsége ilyen szempontból szintén laikus. A felső vezeték hiánya: nálam ennyi kompromisszum belefér, mivel számomra sokkal zavaróbb egy olyan vezeték és oszloprengeteg, ami egyrészt zavarja a látványt, másrészt igazából nem méret arányos. A vezetéknek (sodronynak) 0,1-0,15 mm keresztmetszetűnek kellene lennie, de 0,6 mm-eset gyárt a Viesmann is.

De ha belemennénk, persze Sopron, vagy Budapest sem úgy néz ki valójában, ahogy a terepasztalon, de sokkal fontosabb az összhatás. Szóval egy ilyen asztal teli van kompromisszumokkal, de ezzel nincs is semmi baj -szerintem.

Üdv:G'

 

Előzmény: Törölt nick (95985)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95985

Az elismert hiányosság megemlítése nem fanyalgás, hanem jogos észrevétel!    (pl. felsővezeték)

Előzmény: G-cart (95984)
G-cart Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95984

Sziasztok!

Pár napja meglátogattam a Miniversumot, nekem tetszett. A fanyalgók előtt meg ott a lehetőség, hogy szebbet, jobbat, olcsóbbat, stb. csináljanak...

Csak mobil volt nálam, de azért bőszen fotóztam, videóztam, összeütöttem belőle egy kis Youtube videót:

A színnel jelölt gombok némelyikét ugyan én sem fejtettem meg, de a nagy ezüst gombok tekergetésének céljára - igaz csak a vége felé, rájöttem. Ha forgattam, elindult a villamos a német pályán. Ezek után visszasprinteltem a nagycenki kisvasúti részhez is, de ott valószínűleg nem volt a pályán szerelvény, mert nem jött elő semmi az alagútból.

Üdv:G'

V63-017 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95983

A ferde porcelánszigetelések azok széria tartozékok...

Előzmény: S.ATA (95980)
róbertke Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95982

Kép származása?

Előzmény: kozovasut (95981)
kozovasut Creative Commons License 2014.05.24 0 0 95981

Előzmény: Váltógyártó (95963)
S.ATA Creative Commons License 2014.05.23 0 0 95980

Még azt szeretném megkérdezni,hogy csak nekem sikerült kifognom egy "selejtesebb" példányt,vagy szinte mindegyik gigantnál ferdén vannak felragasztva a tetején lévő porcelán szigetelések?Arról már ne is beszélve,hogy az egyik oldalán a lámpa alatti rács olyan hullámos,mint a Balaton vihar idején.

S.ATA Creative Commons License 2014.05.23 0 0 95979

Nagyon köszönöm az uraknak a segítséget,az ütköző kihúzása megoldotta a problémámat.Szerencsére nem tört le róla semmi.

Még egyszer köszönöm.

nazareth Creative Commons License 2014.05.23 0 0 95978

Csauruszos tapasztalatom van, de a két gép felépítése gyakorlatilag ugyanaz.

 

Eleinte én is úgy szedtem szét, ahogy a leírás is írja: előbb az egyik vég felőli két oldalt, majd a másik vég felőli két oldalt feszegettem szét.

 

De könnyebb úgy szétszedni, ha előbb a teljes egyik oldalon, majd a teljes másik oldalon akasztod ki a mozdonyszekrény pöckeit a vázból. A pöckökből egyébként azóta némileg lereszeltem, így lényegesen könnyebb lett a mutatvány :)

 

Ütközők, légtömlők, vonóhorog természetesen útban lehet, de ez gépenként változó.

Előzmény: somytomy (95973)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2014.05.23 -1 0 95977

Jajj...:-(

Gyorsan csavard vissza a csavarokat!

 

http://www.csikos-muhely.hu/dl/acme_v63.pdf

 

Az újabb V63-as modelleknél érdemes az ütközőket kihúzni a helyükből, mert, ahogy V63 017 kolléga is írta, ezek egy pöttyet túlnyúlnak, és akadályozzák a kaszni levételét az öntvény vázról. Ha ez meg van, akkor a kaszni nagyjából a forgóvázak magasságában kapaszkodok oldalt. Ha az egyik oldalon ide bedugsz valami régi telefonkártyát, és a másik oldalon egy kisebb csavarhúzóval elkezded kifelé feszíteni, akkor az egész mozdonyvázról leemelhető a kaszni.

Előzmény: S.ATA (95972)
V63-017 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 95976

Ha tudod, az ütközőket is húzd ki, mert van hogy túlnyúlnak a kasznin belül és emiatt nem jön szét. Én az első szétszedés után megreszeltem a karmokat is, most már majdnem úgy szétjön a mozdony, mint egy Roco gép! :)

Előzmény: S.ATA (95972)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.05.23 0 0 95975

Newcastle-ben ívesített félangol is volt :)

Előzmény: rezgaras (95964)
SKL14 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 95974

A bázeli lényege, hogy nagyobb a lehetséges kitérő irányú sebesség (nagyobb kitérő ívsugár) mint egy angolnál (kisebb kitérő ívsugár).

Előzmény: magicvideo (95967)
somytomy Creative Commons License 2014.05.22 0 0 95973

itt van róla egy leírás, remélem segít:

http://vimav.hu/epites/hang/acmev63.html

 

Előzmény: S.ATA (95972)
S.ATA Creative Commons License 2014.05.22 0 0 95972

Szép estét az uraknak!

 

Valaki el tudná nekem mondani hogy az acme gigantjának hogyan lehet levenni a kaszniját.

Már kivettem az összes csavart az alvázból,és hiába húzom szét a kasznit a leírás szerint meg sem mozdul.

Már úgy is próbáltam,hogy a közepén lévő légtartály imitáció alá egy kötelet fűztem,és úgy próbáltam húzni,de úgy sem jártam sikerrel.

 

somytomy Creative Commons License 2014.05.22 0 0 95970

A bázelinél a csúcssínek vége a keresztezésen kívül van, ezért 12 darab keresztezési csúcs van bennük, az angolváltónál meg belül, ezért csak négy.

Előzmény: magicvideo (95967)
rezgaras Creative Commons License 2014.05.22 0 0 95969

Gondolom, az igazi vasúton bázelit ott építettek be, ahol kevés volt a hely, de volt idejük és pénzük elpiszmogni a sok csúcssínnel és a többi kellemetlenséggel...

Előzmény: magicvideo (95967)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.22 0 0 95968

Váltógyártó kolléga kitért már erre is :)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=125886263&t=9005919

 

 

Előzmény: magicvideo (95967)
magicvideo Creative Commons License 2014.05.22 0 0 95967

Urak, akkor most ezt nem értem. Mi a különbség a Baseli és az Angol váltó között. Ha a Roco Angol váltót Baselinek nevezzük.

Váltógyártó Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95966

Az nem teljesen ilyen, mert ott a belső sínek között nincs hézag. Illetve semmi sincs, mivel az egész középrész egy bumfordi öntvény.

Előzmény: RhB (95965)
RhB Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95965

A Roco is ilyen Baseli váltót csinál

 

http://www.vasutmodell.com/roco-42451-angolvalto-15-

 

úgy rémlik valamelyik katalógusában van kép az eredetiről is.

 

Előzmény: rezgaras (95964)
rezgaras Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95964

Nyertél! Talán még szélesebb is, mint a tiéd. És ha jól látom, kissé aszimmetrikus is... Nagy az Isten állatkertje... :-))

 

Előzmény: Váltógyártó (95963)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95963

Csak megtaláltam, mert eszembe jutott, hogy ezt még működésem kezdetén láttam, amikor még csak angol nyelven tudtam váltóul! :-)

 

 

Amúgy, most, hogy jobban megnézem, gőzös egy darab nincs rajta, és nem is teljesen hasonlít az általam alkotottra, mert ez kicsit asszimetrikus, de legalább azt eltaláltam, hogy a kép régi! :-)

Előzmény: rezgaras (95958)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95962

Igen, már láttam képen. Régi kép lehetett, mert fekete-fehér volt, és csak gőzösök voltak rajta, meg kéttengelyes teherkocsik. Sajnos nem találtam meg. :-(

Előzmény: rezgaras (95958)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95961

Íme egy 0-ás Bing mozdony 1922-ből.

 

Előzmény: Törölt nick (95960)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95960

Amennyiben tényleg kíváncsi vagy rá, valószínűleg a Nürnbergi Bing cégtől vették át az ötletet. Ez az igen régen (1879-ben) alapított cég már a Marklint megelőzve gyártott játékvasútat. Korábban 0 méretnagyságban, majd kb. 1832-től 16mm-es nyomtávolsággal. Ők találták ki a háromsínes rendszert és 1935-től kezdték gyártani TRIX EXPRESS néven is, amely mint tudjuk szintén háromsínes volt.

Előzmény: róbertke (95959)
róbertke Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95959

Märklin gyárat az elmúlt több mint száz évben megkérdezte valaki, hogy honnan vette a sínrendszeréhez az ötletet? :-))))))))

Előzmény: rezgaras (95958)
rezgaras Creative Commons License 2014.05.21 0 0 95958

Váltógyártó! Az rendben van, hogy kishazánkban az igazi vasúton nincs sehol bázeli váltó. (nyilván van Bázelban, ha arra járok, megkeresem :-))) De ilyen "széles bázeli váltó" létezik egyáltalán a nagyvasúton (Bázelban vagy akárhol)?

Előzmény: Váltógyártó (95910)
2xlion Creative Commons License 2014.05.20 0 0 95957

Igen az átjött. Gyakran örülnék ilyen "pontatlanság"-nak.

Előzmény: Váltógyártó (95955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!