Az automata váltó szerelőkhőz,vagy egy futóműveshez is oda lehet úgy menni,hogy mondja meg milyen csapágy ill. gömbcsukló kell az autóba,és majd otthon megoldom én a problémát!?
De a legjobb az amikor mondja a tulaj,hogy majd Ő hozza az alkatrészt mert ilyen-olyan kedvezményei vannak a faternak/havernak/szomszédnak/rokonak...
Mit szólna egy éttermes ha vinném a húst az étterembe,és kérném,hogy ezt süssék ki nekem?? Elhajtana sovány malac f@szára...:-)
Mért nézi egyáltalán valaki,hogy én mennyit keresek egy nap alatt,min mennyi hasznom van?? Egy Német ügyfélnek 70öjroooért mondták csak azt meg,hogy a Webasto kályhályában az izzítógyertya van tönkre menve...
Azért nem morog senki,hogy a politikusaink nem napi ötven,hanem esetleg többszörösét keresik,befektetés,és ne adj'isten munka nélkül??
Nos,szerintem azért az emberek elgondolkodhatnának egy kicsit,hogy hol a jó ízlés határa..,és honnan kezdődik a szemtelenség,pofátlanság!
ha valaki beszerel egy fűtést nem kókány módon akkor rájön minek mi az anyagi vonzata.
ha egy szaros szívóoldali hangtompító mondjuk 8 pénz akkor én nem adhatom kevesebbért.....vagy ha tud vki az itt felszólalók közül olcsóbb forrást akkor ne fojtsa magába.....
érdekes módon ma is jött egy ilyen házilag beszerelem emberke,aki aztán csinált kárt is rendesen.....10 centis csövekből összetoldott vízcsővei szétcsúsztak ő meg jött víz nélkül 20 km-t....csak 1x szorult meg a motor.... :)
és láttam már műanyag csővel kipuffogót is.....szóval a suszter maradjon a kaptafánál.
ez si egy szakma,én is csak tanulom,de azt minden nap az időmet nem sajnálva.
lehet kérdezni itt is pl.,aztán meg ha a delikvens fordítva köti de a dolgokat és tönkremegy vmi akkor meg jön a telefon h te mondtad....amíg ingyen van a segítés addig kell,de ha kár van belőle akkor már az fizesse aki segített önzetlenül.
ennyi volt a részemről.....mindenki szerelje be magának azt amit maga rak össze aztán megnézzük mi meddig működik.
meg beszereli az ember aztán meg jön háborogva h a szomszéd nem tud aludni a fűtése miatt,de amikor megveszi a fűtést hangtompítókra nem költ....mert az drága.
44k... Aham. Lassan eljutunk oda, hogy a szerelő szívességből építi be. :)))
Szerintem ha egy szerelő elkér 25-30 ezrest, ( csak munkadíj címén, az anyagokon felül) mert beüzemel egy állófűtést, az teljesen rendben van. A dupláját sokallom, kevesebbet meg ne kérjen, mert ott valami nagyon nem stimmel, hiszen a piac magasabbra lőtte be az árat.
Nem lenne semmi probléma, ha a halandó ki tudna fizetni egy ekkora összeget, de sokaknak ez a nemkevés lóvé erősen húsbavágó... Az "otthon én majd beszerelem inkább" emberek is csak gazdasági okokból gondolnak rá.
Nekem mondjuk kieg fűtés van (volt) a kocsiban és az azért nem tartozik a luxushoz nálam, hogy -10ben fél órát nem fűt az autó semmit, mert a víz egy fikarcnyit sem melegszik és a télikabát addig az orromig felhúzva, sapi szememig lehúzva vezetek, mert egy magát állófűtés szerelőnek becéző emberke levesz 60nal és utána sem jó a kályhám... Én is magamnak csináltam meg itthon, mert mindenki csak a rezsidíját vette le rólam, a cucc meg nem működött... A legközelebbit én is magam raknám be, ha közben itt nem találtam volna egy olyan embert, akikre szivesen rábíznám...
Ez egy tényleg speciális szegmens a szerelők között és sajnos nem mindenki érti úgy a dolgát, ahogy kéne...
te tényleg azt hiszed, ha egy hozzászólás egy mondatán kiakadsz, azt kiragadod, akkor a lényeget fogtad meg ?
Leszel szíves a többit is elolvasni, értelmezni. :)
"Azért napi ötven ropit keresni nem hinném, hogy átlagosnak mondható."
Te tényleg azt hiszed, hogy az az 50ezer teljes egészében a zsebében marad??
Ez a bevétel, aminek csak töredéke a kereset/jövedelem/nyereség. Ezért hívják rezsidíjnak. Fel kellene már fogni, hogy a műhely/az eszközök/a tudás!!!/víz/villany/fűtés/kötelező dolgok betartása/adók, másnak sincsenek ingyen.............
mi az ami kell a beszereléshez ? Vízcső, benzincső egyértelmű...
Ha 25 marad, az nem extra haszon valóban. Ez esetben a nagyobb szervizek csináljk bagóért. ( cégtől kaptam 60-as ajánlatot átvizsgálással)
A kazánt beszerelni, a vízcsövet, benzincsövet bekötni gondolom nem áthidalhatatlan feladat. Az elektronikát bekötni és az előbbieket szakszerűen megoldani nyilvánvalóan szakértelmet, rutint kíván, amit meg kell fizetni.
Esélyem sincs beszerelni, elektromos analfabétavagyok. :)
a segédanyag nem áll meg 10ből egyik autónál sem......sőt némelyiknél a 30at is simán eléri.tehát átlag 25 marad egy autón amiért 8-6 órát kell dolgozni szerszámokkal műhelyben és van hogy 2 embernek egy autón.
szerelj be otthon egyet és rájössz miről van szó....tőlem is viszenk kályhát,hogy majd otthon berakja a delikvens aztán 2 nap és telefonozik,hogy elakadt ezzel+azzal.segítsek.távgyógyítás nehéz eset.....nem is szoktam.meg utána magy a gányolás,nem tudja hogyan lással el üzemanyaggal a kályhát,hová kösse a vízet.
Nem volt szándékomban beletúrni a beszerelők zsebébe, csupán annyit jegyeztem meg, hogy ez nem kevés pénz. Legalábbis nekem.
Tisztában vagyok vele, hogy az állófűtés bizonyos értelemben luxus, ezért nyilván anyagilag mélyebben kell a zsebbe nyúlni, mint egy szivargyújtós fűtőventilátorért. :) Mivel maga a szerkentyű sem olcsó, nem foglalkoznak vele minden sarkon, így nyilván a szerelés költsége is magasabb, mint egy izzócserének.
Leszögezném, hogy nem értek hozzá, csupán tájékozódnék, hogy a máshol kapott árajánlat mennyire elrugaszkodott. ( nagyságrendileg egyezik)
Nem ismerem a szerelékek, segédanyagok árát, de laikusként nem hinném, hogy több tízezer forintra rúgna. Amennyiben egy tízesből megáll, úgy a szerelés a felhozott példa alapján egy ötvenes. Mondjuk a szakinak rámegy a napja, elcseszett vele tíz órát. Azért napi ötven ropit keresni nem hinném, hogy átlagosnak mondható. (mindez persze csak akkor igaz, ha a számok nagyjából stimmelnek)
Ismerem a szervizek óradíját, nem lenne ez kirívó, bár nyilván itt is van bizonyos szórás, mint ahogy az elektromos problémámra is van 25 és 10 ezres ajánlatom.
Amúgy nem igazán szorul magyarázatra, hogy miért ennyi. A szerelő mondja az árat, a kuncsaft vagy elfogadja, vagy nem.
No meg azért tegyünk különbséget egy szerviz és egy magánszektorban tevékenykedő szerelő között. Utóbbi akkor tud versenyképes lenni, ha a fennálló kiadások különbségét megjeleníti a munkadíjban. Miért menne Jóska bácsihoz a polgár, ha ugyanannyiért dolgozik, mint egy nagy szerviz ?
Nem kívánok vitát szítani, csupán érdeklődtem, amire a válaszokat mindenkinek köszönöm.
Amíg szerelték be a cuccot, beszélgettem a tulajjal. Három beszerelő műhelyük van, ők csinálják a honvédség/rendőrség autóit is és természetesen civil megrendelőknek is dolgoznak.
Pont ezt kérdeztem hogy a drága ár ellenére van-e kereslet? Azt mondta a tulaj hogy a válságot meg sem érezték, rengeteg munkájuk volt és van. Azt mondta nem ritka az olyan kuncsaft aki az egymilliót érő autójába szereltet félmilliót érő fűtést.
"németországi árak".
Mivel Németországban gyártják németországi béreket kell kifizetni belőle. A beszerelés pedig jóval olcsóbb Magyarországon mint nálunk Ausztriában. Ezért építtettem be otthon.
Mikor 2006 végén vettem egy dízel, ment bele fórumos kedvezménnyel egy Webasto fullokos távirányítóval, 300 felett állt meg valamivel (a hivatalos forgalmazónál, nem kisszervizben)
Ez a válság előtt volt, azóta semminek nem ment fel reálisan az ára ezen a területen, sőt inkább csökkent, hisz a kutya se költ ilyen "luxuscikkre". Erre föl majd fél misit elkérni nekem elég "németországi árak".