Persze, gondolom. De épp akkor a tönkrement hajtóműrészt javították gariban, így úgyis a szervízben volt a robogó egy hétig, a szerelő viszont csak így vállalta, hogy megcsinálja a menet hibáját, nekem meg így is megfelelt, csak legyen már meg, mert rühellek szélvédő plexi nélkül robogózni.
"egy menetjavítás akkor se kerül ennyibe ha megvásárolod hozzá a javítószerszámot"
A cserealkatrész viszont ennyibe került, a márkaszervíz (na jó, ez erős túlzás, egy kereskedés és egy műhely Diósdon, igaz a szerelő srác nagyon rendes, és jól dolgozik). Ezért mosolygok, amikor újságírók azt írják, hogy a kínai robogókhoz gombokért van az alkatrész.
200.000 Forintért tudtál volna venni olyan használt olasz/japán, koreai robogót, amelyhez hozzá sem kellett volna nyúlnod. Azzal nem kellett volna rohangászni szervizbe, mindig rendelkezésedre állt volna, stb.
Ha neked ez így jó volt, lelked rajta, de másoknak ne ajánlgassuk már a szopórollert.
"4 év és 20 ezer km alatt 100 ezer volt a szervíz"
és ezzel Te elégedett vagy? eszem-f.szom megáll, ha bármelyik járművem ilyen lenne, gyorsan megszabadulnék tőle."
Nekem a 0 km-esen vett, de túltárolt Benelli Pepém eddig 3000 km alatt 80 ezerben van (egyszer szétesett a dugattyúnál egy zéger, a szerelő szerint dugattyűcsere kellett, ez 50 ezerbe került a márkaszervízben motorszállítással együtt, 30 ezer meg a fojtás kivétele volt. Elnyalódott az egyik tükör menete is, ez 10 ezer volt, de ez az én hibám). Emellett garanciában is javítottak rajta jópár dolgot. Én pl. látatlanban kiegyeztem volna azzal, ha 20 ezer km-t, ami nálam kb. 4 év, megy el 100 ezerből a robogóm, de ezeknél a csájníz vackoknál szerintem már az is egy álom.
Azt mondjuk könnyű mondani, hogy adja el az ember az ilyen szarokat, én megpróbáltam mikor épp teljesen jó volt, de még egy 100-asért se kellett senkinek, pedig 260-ba került másfél éve. Én úgy oldottam meg, hogy vettem egy Honda Todayt használtan, ez legalább megbízható, a Benelli meg meg tartaléknak a garázsba.
Nálam a minimális igény, hogy az ország azon részén lakom, ahol 1oszt minőségű utak vannak ,még a legkisebb településeken is. (hála istennek, nem Budapest :))
Jóvanna, nem is lebarmolni akartalak, csak szíven ütött az összeg, én az autómra 10 év/100ezer alatt költöttem kb. ennyit, igaz magam szervizelem (azt is)
Nem teljesen, de ez az én hibám, mert négyezrenként kellene szervizeltetni én meg addig mentem vele mindkét esetben, míg már szegénynek a torka véres volt, több mint a dupláját. Akkor meg ráköltöm ezt az ötvenest, kétévente belefér. :-) Lehet ha időben viszem, akkor alacsonyabb költséggel is meg lehetne úszni, csak nem találtam közelben szerelőt így inkább hajtottam a végsőkig. De ezzel együtt ment folyamatosan, elvitt mindenhova. Na mindegy, csak azért írtam be, mert az elején mondtam hogy majd tudósítok néha mi a baja, meg hogy meddig bírja és milyen ráfordítással. Akit ez nem érdekel, az kattintson a lehetőségre és el tudja vele rejteni a hozzászólásaimat, amik amúgy elég mérsékelt mennyiségűek itt.
Most mindenesetre nagyon jó, ha ez így marad, akkor 4000 múlva ehhez a szakihoz visszaviszem, így lesz rálátásom hogy ha normális törődést kap, akkor miként üzemel.
Nyilvánvaló, hogy 250 ezer forintért /talán ennyi volt anno az új ára.../ nem azt a minőséget kapom, mint amit a többszöröséért árulnak. Én ennek tudatában használom, amúgy ha úton-útfélen beszarna, akkor már rég kihajítottam volna, de mivel megy az istenadta, így hajtom. Ha meg elromlik, megjavíttatom.
Ez oké, teljesen érthető, hogy neked ez megéri. Csak egy hozzászólással lejjebb meg úgy beszélsz, mintha neked semmi bajod nem lett volna vele. Pedig pont azt mondtuk, hogy olyan lesz, amilyen a tiéd is. És hidd el, hogy vannak annál sokkal szerencsétlenebb darabok is.
Vedd figyelembe, hogy másoknak meg vannak legalább minimális igényei.
A Zip? Ráadásul te az egyest nyomatod, mert a kettes nem olyan olcsó, meg nem is olyan igénytelen. Cserében az egyes már általában átment olyan emberek kezén, akiknél 1:30-as keverék tömi el a kipufogót.
A másik kettő meg egy olyan világban a legismertebb, ahol harminccal mehetnek és 160 centis emberek ülnek rajtuk.
Olaj folyott el mindig, nem a benzin, de mióta sikerült végre egy autós boltban olaj álló csövet venni hozzá, azóta nincs gondom vele. Igen, 9 ezernél egy önindító, szabadonfutó, görgők, szíj, olaj, gyertya meg ami kell, most meg szintén a kötelező szíj/görgő/gyertya, meg fékbetétek, a szabadonfutó megint törött volt, kormány csapágyak cseréje.
Szóval jogos az észrevétel, 4 év és 20 ezer km alatt 100 ezer volt a szervíz, 160-ért vettem és most megint úgy megy mint az új.
Ez idáig 260 ezer. Nekem ez így fért bele. Anno egy ilyen újszerű olasz a duplája lett volna, újonnan meg 600. Az meg nem fért bele.
Plusz ezt bárhol otthagytam, mindig megvolt. Szomszédom Piaggio Liberty gépét, ami ennél a Motowellnél jóval szakadtabb volt meg ellopták a kertből. Ettől független természetesen milliószor szívesebben mociznék egy Vespával, vagy Libertyvel, de nem azzal motorozok, hanem ezzel. A tapasztalatokat meg csak érdekességképp írom ide, hátha valakit érdekel.
Hogymondjam. Megy, de ne gyűjtsük már össze azokat, amik már megtörténtek vele (az elfolyó benzinre meg a megálló önindítóra emlékszem így hirtelen). Kétszer ötvenezret költöttél rá 18 ezer kilométeren (és tulajdonképpen végig szar volt). Egy nem kínain ennyire egy szíj, egy gyertya, egy készlet görgő, 4 deci olaj, egy doboz légszűrőspray, és ha Piaggio, akkor egy olajszivattyú-szíj szokott kelleni. Ez mondjuk gyári cuccokból és minőségi kenőanyagokból is kiad vagy 15 ezret.
Én most tartok 20 ezernél a Motowell Magnet Sport robogómmal, vásárlás előtt mikor anno itt /is/ érdeklődtem, volt aki nagyon gagyinak tartotta, volt aki szerint meg vállalható kategória. Hát még most is megy.
Sőt: most kapta meg a második nagy szervízt, görgők, szíjak, miegyéb. Ez is 50 ezer ft volt, de már nem az Eleven motorhoz vittem, mert azzal nem voltam megelégedve, hanem a budaörsi reptér mellett találtam egy robogóst. /a helyi Rózsavölgy szélén a 70-es út menti srác a Spar-ral szemben lenne a legközelebb, de az elhajtott a kínai szarommal, ott csak a japán meg az olasz ami begurulhat :-)/
Hát így első blikkre azt mondom, most jobb a gép mint mikor 2012-ben 2000km-rel megvettem, mert az emelkedőkön már akkor is csak hellyel-közzel ment fel, nem pörgött fel rendesen a motor, szenvedett. A 9 ezres "Elevenes" szervíz után sem lett ilyen téren sokkal jobb, de mivel ezt szoktam meg, nem reklamáltam. Hát most bakker, úgy veszi a fordulatot….ahogy alapból működnie kellett volna szerintem, nagyon patent lett, már előbb el kellett volna vinnem ide, nem végigszenvedni a nyarat, ez mondjuk az én f@szságom volt, meg hogy sok dolgom volt. 30 ezernél újra benézek ide ha mindketten megéljük! :-)
Ja, aki itt javasolta a kipufogó kiégetést /ezúton is köszi/, azt megcsináltam, nekem is valamivel jobb lett, de volt még más is, mert most lett az igazi.
Motowell Magenet 4T . Valós 65km/h, 2.5 lieres fogyasztás. Eddig 4000 km hibátlanul. (sajátom) Természetesen egy olasz vagy japán robogó magasabb szintet képvisel. Ha használtan veszed jól nézd meg, mert arra már költeni is lehet. Ha kinait veszel olcsóbb az alkatrész (Motowell, Keeway) , valószínűleg sokkal több szerelést igényel. Esetleg Kymco ? Nagyon jó kis motor.
Én tavasz óta egy kétütemű 50cm3 DERBI ATLANTIS-t használok nagy megelégedettséggel. +100 kg vagyok, de óra szerint 75 felett van a vége. Olcsón lehet beszerezni. Fogyasztása persze több mint egy 4 üteműé, de nekem kiegészítő városi közlekedési eszköz, így csak kb. 2000 km-t megyek vele egy évbe ( +40 liter/ év). Spanyol motor, nem kínai.
A 4 ütemű aprilia scarabeok/piaggio libertyk már mennek 60-at szerintem; jesteré valós 70 felett ment. Annyi, hogy karburátoros, de ha nagy hidegben nem mész ez nem kell érdekeljen igazából.
Ha nem szánsz rá annyit amibe abból egy jó kerül akkor ugyanezt 2T-ben.