Köszönöm. A karbit már kitisztogattam fúvókák tiszták benzincsap jó, a benzin belemegy a karbiba de sehogysem indul be még ugy sem, hogy benzint fújok a gyertya felől, szikra és kompresszió is van. Igen bendixes de az maximálisan előre tud jönni nem akadályozza semmi lehetséges, hogy a főtengely fogaskerekét rakták rosszul vissza és kijjebb van ezért nem éri el?
Szia, Én a karbin kívül a benzincsapnál kezdeném a hiba keresést, ha az jó akkor karbiban tűszelep, fúvókák, úszó.. kezdésnek :) Ha van rá lehetőség akkor ultrahangos mosóba az egészet, ha nincs akkor van karbitisztító spray.
Sajnos a típust nem ismerem, ha bendix-es akkor kivenni és jó alaposan kitisztítani, aztán meg wd40-el megkenni a csúszó részét.
Sziasztok. Egy Derbi Predátor robogó önindítójával van a gond, nemrég vettem és az önindító motor jó, amit meghajt fogaskerék nem mozdul el a főtengely fogaskerekéig. Mit lehetne tenni?
Valamint szikra és kompresszió van, de benzint nem kap. Hol kezdjem keresni a karburátoron bellül a hibát?
Na ezt kifelejtettem a hiba listámból, ilyet az enyém is csinált, összesen talán 3 alkalommal. Igaz az enyém nem "kevély" hanem Motowell, de kb. ugyanaz gondolom. Minden esetben előtte a 70-es úton csutka gázon mentem vele pár percet és azután produkálta ezt, de csak pár napig, aztán elmúlt magától. Addig viszont pontosan ezt csinálta, óvatos gázzal lehetett vele közlekedni, de ráhúzva "lehörgött". Sajnos nem tudom megmondani mi volt, mert szervízbe nem került emiatt, mivel magától meggyógyult.
Még egy uccsó gondolat: természetesen ez egy db konkrét robogóval kapcsolatos amiket írok, így érdemi jelentősége nem nagyon van, inkább csak érdekességképp vagy némi plusz információként kezelendő. Ha szerelő lennék és naponta találkoznék egy-egy újabb példánnyal és annak bajaival, az már érdemi dolog lenne, ami akár alapja lehetne esetleges ajánlásnak vagy ellenjavallatnak a márkával kapcsolatosan, de esetemben ilyesmiről szó nincsen.
Ezen kívül én személy szerint egy darab ilyen motor történetét ismerem közvetve, ami egy bizonyos helyen állt, akikkel évekig munka kapcsolatom volt. Az egy az enyémtől régebbi példány volt, még több km-rel, ha jól rénlik 27 ezer volt az órájában és a jelek szerint napi melóba járásra /is/ használták. Aztán egyszer csak lecserélődött……egy új Motowell Crogen-re, ebből arra következtetek, hogy a tulajnak nem ment el a kedve a típustól annak használata során, valszeg nem szopott vele annyit.
"Én pl. látatlanban kiegyeztem volna azzal, ha 20 ezer km-t, ami nálam kb. 4 év, megy el 100 ezerből a robogóm"
Ez amúgy ugye havi szinten 2000ft, ami nem sok. Akinek az, hát őt nem irigylem. :-( /nyilván amire semmit sem kell költeni, az meg még jobb, arról majd nyilatkozok ha olyanom lesz :-)/
Én is így voltam vele anno mikor vettem, ha húszezret elmegy 4 év alatt, akkor már bőven oké, akkor majd veszek valami jobbat mert kb. lesz már rá keret. Ez így is alakult, csakhogy most meg olyan fasza lett, hogy megyek vele tovább, amíg úgy meg nem adja magát hogy nem érdemes tovább pöcsörészni. Természetesen jelzem itt ha ez bekövetkezik. /a másik, hogy vételárral és az azóta javításra költött összeggel sem tartok ott, mint az anno újkori ára, mindeközben mind anyagiakat, mind megspórolt időt tekintve bőségesen megszolgálta az árát/ Ezeket továbbra sem AJÁNLÁSKÉNT, csak puszta tényként írom, ezt már mindenképp kívánatosnak tartom megjegyezni. Lehet minden mondókámat ezzel kell zárnom a látnokok miatt, akik esetenként olyasmit vélnek belelátni az írásomba, ami nem hangzott el benne.
"Ha neked ez így jó volt, lelked rajta, de másoknak ne ajánlgassuk már a szopórollert."
Érdekes dolog ez amit írsz, mert nem látom a hozzászólásomban amitől óva intesz, hogy bármilyen robogót is ajánlgattam volna valakinek.
Ugyanez vonatkozik tcaoe kollegára, aki szerint valamelyik hozzászólásomban az "sugalltam" hogy semmi bajom nincs vele. Ha figyelmesen elolvasta volna, akkor pont a bajai és azok elhárításának költségei voltak felsorolva. Meg az hogy folyamatosan megy 20 ezer óta, szervizre is mindig lábon ment el. De ezek sem ajánlások, hanem "csak" tények. Illetve korrektül jeleztem, hogy mostani állapotához képest eddig szarul ment emelkedőn.
Hogy világos legyen: mikor vettem a robogót nem volt érdemi tapasztalat, illetve nem nagyon írt be senki olyat, hogy ilyenem van és ezt meg ezt tapasztaltam vele, ami ilyen és ilyen költségekkel járt. Akkor beírtam, hogy na akkor én vettem egy ilyet, majd mondom. Ez történik, semmi más. Senkinek nem ajánlgatok semmit, egyáltalán nem érdekel ki mit vesz, legyen az kínai, olasz vagy japán.
Én ezzel a magyar/kínai géppel kapcsolatban tudok nyilatkozni, ennyi a történet és nem több. /természetesen elfogadván hogy van akit nem érdekel, de ennek a problémának az orvoslására is volt javaslatom/
Az hogy "kínai szar", "szopóroller", "mi megmondtuk neki", "ha amolyat veszel 200-ért azzal semmi bajod nem lenne", stb. SZÁMOMRA nulla, nem érdemi információ, a vásárláskor sem volt az. Akinek annak számítanak, az majd megfogadja és ezek alapján választ, én meg írok konkrétumokat, amik a gépemmel történtek, hibákkal, árakkal, javítás árainak megjelölésével, hátha valaki meg erre kíváncsi.
Persze, gondolom. De épp akkor a tönkrement hajtóműrészt javították gariban, így úgyis a szervízben volt a robogó egy hétig, a szerelő viszont csak így vállalta, hogy megcsinálja a menet hibáját, nekem meg így is megfelelt, csak legyen már meg, mert rühellek szélvédő plexi nélkül robogózni.
"egy menetjavítás akkor se kerül ennyibe ha megvásárolod hozzá a javítószerszámot"
A cserealkatrész viszont ennyibe került, a márkaszervíz (na jó, ez erős túlzás, egy kereskedés és egy műhely Diósdon, igaz a szerelő srác nagyon rendes, és jól dolgozik). Ezért mosolygok, amikor újságírók azt írják, hogy a kínai robogókhoz gombokért van az alkatrész.
200.000 Forintért tudtál volna venni olyan használt olasz/japán, koreai robogót, amelyhez hozzá sem kellett volna nyúlnod. Azzal nem kellett volna rohangászni szervizbe, mindig rendelkezésedre állt volna, stb.
Ha neked ez így jó volt, lelked rajta, de másoknak ne ajánlgassuk már a szopórollert.
"4 év és 20 ezer km alatt 100 ezer volt a szervíz"
és ezzel Te elégedett vagy? eszem-f.szom megáll, ha bármelyik járművem ilyen lenne, gyorsan megszabadulnék tőle."
Nekem a 0 km-esen vett, de túltárolt Benelli Pepém eddig 3000 km alatt 80 ezerben van (egyszer szétesett a dugattyúnál egy zéger, a szerelő szerint dugattyűcsere kellett, ez 50 ezerbe került a márkaszervízben motorszállítással együtt, 30 ezer meg a fojtás kivétele volt. Elnyalódott az egyik tükör menete is, ez 10 ezer volt, de ez az én hibám). Emellett garanciában is javítottak rajta jópár dolgot. Én pl. látatlanban kiegyeztem volna azzal, ha 20 ezer km-t, ami nálam kb. 4 év, megy el 100 ezerből a robogóm, de ezeknél a csájníz vackoknál szerintem már az is egy álom.
Azt mondjuk könnyű mondani, hogy adja el az ember az ilyen szarokat, én megpróbáltam mikor épp teljesen jó volt, de még egy 100-asért se kellett senkinek, pedig 260-ba került másfél éve. Én úgy oldottam meg, hogy vettem egy Honda Todayt használtan, ez legalább megbízható, a Benelli meg meg tartaléknak a garázsba.
Nálam a minimális igény, hogy az ország azon részén lakom, ahol 1oszt minőségű utak vannak ,még a legkisebb településeken is. (hála istennek, nem Budapest :))
Jóvanna, nem is lebarmolni akartalak, csak szíven ütött az összeg, én az autómra 10 év/100ezer alatt költöttem kb. ennyit, igaz magam szervizelem (azt is)
Nem teljesen, de ez az én hibám, mert négyezrenként kellene szervizeltetni én meg addig mentem vele mindkét esetben, míg már szegénynek a torka véres volt, több mint a dupláját. Akkor meg ráköltöm ezt az ötvenest, kétévente belefér. :-) Lehet ha időben viszem, akkor alacsonyabb költséggel is meg lehetne úszni, csak nem találtam közelben szerelőt így inkább hajtottam a végsőkig. De ezzel együtt ment folyamatosan, elvitt mindenhova. Na mindegy, csak azért írtam be, mert az elején mondtam hogy majd tudósítok néha mi a baja, meg hogy meddig bírja és milyen ráfordítással. Akit ez nem érdekel, az kattintson a lehetőségre és el tudja vele rejteni a hozzászólásaimat, amik amúgy elég mérsékelt mennyiségűek itt.
Most mindenesetre nagyon jó, ha ez így marad, akkor 4000 múlva ehhez a szakihoz visszaviszem, így lesz rálátásom hogy ha normális törődést kap, akkor miként üzemel.
Nyilvánvaló, hogy 250 ezer forintért /talán ennyi volt anno az új ára.../ nem azt a minőséget kapom, mint amit a többszöröséért árulnak. Én ennek tudatában használom, amúgy ha úton-útfélen beszarna, akkor már rég kihajítottam volna, de mivel megy az istenadta, így hajtom. Ha meg elromlik, megjavíttatom.