Az a helyzet, hogy én két évente látom a karburátort, szóval nem is értem, miért lenne egy felhasználónak szempont.
Mondjuk ha sokat áll és évente kell takarítani, jogon egyébként tényleg 5 perccel tovább tart hozzáférni.
A Jog futóműve sokkal erősebb, bár az is gyenge.
Annakidején tán nulla Diom volt, aminek nem kellett felújítani az első teleszkópját. Ez heti három-négyet jelent, két évig. A tárcsafékeseknél meg gyakran menthetetlen a bal oldali szár.
A Jog Minarelli, a főtengelycsapágyai úgy ötször annyit bírnak. Ez a legerősebb érv mellette.
Mind a kettő váza gyenge, de törésnél a Dioé megy el könnyebben. Valószínűleg maga az anyaga gyengébb.
A sztendernek nem a vázon a helye. Aki úgy szerel robogót, hogy tudja mit csinál, az tudja, hogy ez miért jó.:)
Mivel nem ugyanolyanok a pályák a variátorban, meg nem ugyanolyan a kontrasztrugó sem, a görgőket kevéssé van értelme hasonlítgatni.:)
Ez sincs messze és ránézésre nincs nagyon tákolva, de a kipufogó nem gyári (az is lehet, hogy valami egyszerű sportipufogó, az meg alapvetően nem baj.):
Kár, hogy nem értek a robogókhoz (se), egy próbakörrel max. annyit tudok megállapítani, hogy megy vagy nem megy a gép.
Motorzajok, gyorsulás, lassulás, menettulajdonságok csak nagyon egyértelműen rossz esetben mondanak nekem bármit is, így a szerencsére meg az eladó korrektségére vagyok bízva.
Honda dioval járok én is horgászni. Most negyedik éve, minden hiba nélkül teszi a dolgát. A megvétel napján és múlthéten cseréltem, kuplung ferrodolokat. (a sok lassú tötymörgés miatt az jobban kopik, de 4 évet még így is kibír) 5-10km/h nyomom neki terepen. (néha igencsak kemény terepen)
Kűn visszi a 67km/h végre, 50km/h utazóval használom.
Teszt: 134km-t már mentem vele, motorleállítás nélkűl. 38°C-ban.
Eddig minél olcsóbban akartam, mert csak horgászni járni kell.
Egy évben ha 30x kimegyek horgászni, az már jó. Oda-vissza 30 km-->900 km--> kerekítsük 1000 km/év.
Végül is egy már 20.000 km-et futott gép is még 5 évig kiszolgálna, ha a te általad említett 25.000 km-es számot vesszük alapul.
De ha az esetleges szerviz-szünetek miatt nem tudnám használni, akkor semmivel se vagyok előrébb, mint most.
Szóval ott tartok, hogy olyan gép kéne, amin tényleg semmi generálozni, javítgatni való nincs és ez így is marad még pár évig.
5 év zavartalan horgászat-->5x30=150 alkalom--->napijegy 3000 Ft, ha motorral megyek, megspórolom a sörök árát-->ennek arányában mondjuk 1000 Ft közlekedésre---> kb. 150,000 Ft-ot még el tudok hitetni magammal, hogy megér egy robogó erre a célra.
8 éves XCity-mben 53e van, de én sokat megyek. A fele kb. reális egyátlag usernek. Az is nagyon messze van még a 4ezertől. (Hacsak vmi gyógyíthatatlan betegség miatt nem állt használhatatlanul. Akkor meg ne vedd meg.)
Ez így rossz megközelítés, bár számomra is hihetetlen. Én nagyon keveset motorozok, és mégis kb 20 ezret mentem ennyi idő alatt. De miért lenne minden ember egyforma? Meg vannak ilyen számomra érthetetlen júzerek, akik évekig tárolgatják a járműveket (autót is, pedig ott több az állórezsi)), ahelyett, hogy eladnák, ha nem kell.
Persze ez sem használ bizonyos alkatrészeknek.
Elvileg minden elképzelhető, jól körül kell járni azt a robit (pl. gumi DOT szám)
A fojtott Piaggiokban (azokat ismerem a legjobban) 30-40 ezret is elmegy egy dugó, fojtás nélkül 20-25 ezer.
De ez valamikor gond lehetett, ma inkább úgy érdemes nézni, hogy 20 ezer forint egy jó minőségű hengerszett nagyjából bármire. A nagyobb gond a főtengely. Magyarországon ezeket valahogy nem szeretik rendesen beépíteni, egy jobb darab úgy is elmegy 15 ezret, de ha rendesen megcsinálják, harminc-negyvenet is. Viszont itt a munkadíj és az anyag is jóval több, mint a hengernél.
Aztán a rendszeresen szervizelt is nehezen értelmezhető. Cserélni általában a hajtás olaját kell, a görgőket, a gyertyát, esetleg a fékbetéteket és pofákat. A légszűrőt rendszeresen tisztítani kell. A többit csak ellenőrizni. 25 ezernél már biztosan cserés a szíj, de lehet, hogy a kuplung és a variátor is. Aztán gyakran a membrán is. Én ezeket ennyinél nem szoktam méregetni, cserélem. Viszont ha az ember alacsony fenntartási költségeket akar, akkor ez nem annyira opció.
Szóval a 25 ezer csak úgy értelmezhető, ha tudod, hogy mit cseréltek már.
Kicsi esélyt látok rá, hogy azt rosszul tudták volna visszatenni, vagy miért is vették le? Sztem szemrevételezéssel látod a dolgot. Benzin helyett próbáltad, hogy féktisztítót, vagy hidegindítót fújtál bele. akár a levegőszűrő mögött közvetlen a karbiba, úgy hogy húzod a gázt közbe, vagy a gyertya helyére (bár mire visszarakod elpárolog jó része). Én mindig a levegőszűrő toroknál fújok be, úgy hogy nyélgázt húzok, aztán viszonylag gyorsan indítózás. (De csak keveset fújjál, attól is beindul, ha akar)
Okmányok nélkül van a legtöbb. Itthon csak egy adásvételi kell.
A külföldi okmányok egyrészt jók, mert kisebb az esélye, hogy lopott, másrészt meg azért nem jók, mert az ötvenesekre is kell 20000 forint regadót fizetni, amit senki sem szokott (hiszen nem kell őket forgalomba helyezni).
Köszönöm. A karbit már kitisztogattam fúvókák tiszták benzincsap jó, a benzin belemegy a karbiba de sehogysem indul be még ugy sem, hogy benzint fújok a gyertya felől, szikra és kompresszió is van. Igen bendixes de az maximálisan előre tud jönni nem akadályozza semmi lehetséges, hogy a főtengely fogaskerekét rakták rosszul vissza és kijjebb van ezért nem éri el?