Keresés

Részletes keresés

Váltógyártó Creative Commons License 2014.06.04 0 0 96079

Kész a vágányzat. Remélem, holnap felkerül az állító "rudazat", és hét végén már fújhatom az első réteget.

Nem tudtam az elején, hogy az angolváltó közepén miből lesz a vezetősín, mert nem túl nagy a hely. Végül régi PILZ 2,5mm-es profilnak a talpát használtam. Sz.tem egész jó végeredmény született, de majd akkor derül ki igazán, amikor kész lesz.

 

   

 

   

Előzmény: Váltógyártó (96073)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.06.03 0 0 96078

Lassan kész! :-)

 

Előzmény: Váltógyártó (96046)
tajgatraktor Creative Commons License 2014.06.03 0 0 96077

Szia!

Nem írtad mit szeretnél modellezni. Az általad választott TOMIX gyártó elsősorban Japán és USA gördülőállományt gyárt. Legalábbis tudtommal. Nagyon szép és minőségi de kis hazánkban kevéssé elterjedt dolgok. Persze ha a rokongyerek szereti akkor mindegy. Személy szerint én a KATO termékeket javasolnám inkább mivel azokhoz könnyebb hozzájutni. Bár Te hozod meg a döntést. Jó munkát és sok örömöt az építkezéshez!

Üdv.

Előzmény: kamikazeee (96076)
kamikazeee Creative Commons License 2014.06.03 0 0 96076

Sziasztok, a keresztfiamnak készülök egy terepasztalt összehozni. Előszőr H0-ásméretben gondolkodtam, mondván azt biztosan egyszerűbb begyűjteni, de nagy meglepetésemre a vasútmodellezés árai az inflációval együtt emelkedtek. Naívan azt hittem, hogy majd innen-onnan sikerül szereznem ezt-azt, de aztán rá kellett döbbennem, hogy a 70-es, 80-as évekből fenmaradt, hiányos kezdőkészletekért is már súlyos tízezreket kérnek. Mivel japán tuningalkatrészekkel foglalkozom, így adott volt, hogy talán valami ottani szériából építkezzek. Végül az N-es méretet választottam, abból is a TOMIX márkát. Csak remélni tudom, hogy itthon is használ valaki ilyet, illetve, hogy van valakinek ezzel kapcsolatosan némi tapasztalata és jelezné felém, azt nagyon megköszönném. Természetesen egyébb speciális japán kívánságokat és igényeket is meg tudunk oldani, avagy be tudunk szerezni olyan termékeket is, amik Európában csak időnként bukkannak fel. Kérdezzetek bizalommal. Üdv.: Attila (Egyelőre még csak egy kezdő szettem van, de ez nem is csoda, hiszen ma kezdtem el az "anyagbeszerzést.")

makako293 Creative Commons License 2014.06.02 0 0 96075

Köszönöm!

Előzmény: hodika1977 (96064)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 96074

Üdvözlet!

 

Szépek! Nálam szegény átszelés még mindig várja, hogy méltó helyére kelüljön. Bár már kerekedik a modul, amin lesz, ezen a hétvégén nálunk villanyszerelés volt:

 

 

Üdv

e94

 

 

Előzmény: Váltógyártó (96073)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.06.01 0 0 96073

Elkészültem a három kitérővel és az átszeléssel. Érdekes lesz ez a kígyózó rész a hózentróger közepén! :-)

 

  

Előzmény: Váltógyártó (96068)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 96072

Elfér egy tehervonat több deltában is. Cegléd, Újszász, Szajol, Szolnok ... S ez csak az ország középső kis falatja.

Előzmény: Törölt nick (96071)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.01 0 0 96071

Hatvanban van az ország legnagyobb deltavágánya is, a Tura-Jászberény-Hatvan rendező között. Egy tehervonat elfér benne :)

Előzmény: róbertke (96067)
tomlindudek Creative Commons License 2014.05.31 0 0 96070

Sziasztok!

 

szeretném megkérdezni, hogy az analóg áram evezetőnek mi a szerepe? Régen emlékeim szerint simán ment az FZ1-ről a delej a sínekbe. Amiatt kérdezem, hogyha szakaszolok vágányrészeket, akkor erre minden szakasznál oda kell figyelni?

 

A mostani játszós pályán nem foglalkoztam ezzel, de a terepasztalon rendesen szeretném csinálni. 

 

Üdv. 

ysenyerkesz Creative Commons License 2014.05.31 0 0 96069

Nekünk már van:

 

http://gvk-egyesulet.hu/?m=galeria&g=326

 

Tulajdonképpen 3 y-ból van kialakítva.

Előzmény: somytomy (96060)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.05.31 0 0 96068

Elkezdtem a H0m hózentrógert. Egy angolváltó, és egy kifelé forduló kitérő van rajta. A vágánytengely-távolság 60mm. Megnehezíti az építést, hogy átmenőköríves kitérők alkotják, ezért a belső rész nem csak egyenes háromszögekből áll.

 

 

Előzmény: Váltógyártó (96066)
róbertke Creative Commons License 2014.05.31 0 0 96067

Erről beszélt nekem egy ismerősöm évekkel ezelőtt, mint "Hatvani kis delta" ...:-))))

Előzmény: Törölt nick (96063)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96066

Már csak festésre vár a "kis" H0m hármas:

 

    

 

Noha teljesen saját tervezés, azért felismerhetőek a másod-unokatestvér vonásai! :-)

 

Előzmény: Váltógyártó (95992)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96065

A kínai munkaerő és gyártás évről évre többe kerül,

 

És még többe fog kerülni.

 

 

http://vonatmagazin.blog.hu/2014/05/01/aremeles_varhato#comments

 

 

Előzmény: MTTP (95643)
hodika1977 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96064

Mivel a kasztni rögzitését máshogy nem lehet megoldani,igy csak a  lefedése marad a csavarnak.

Előzmény: makako293 (96054)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96063

A mai napig megvan! Be van nőve gazzal, de google mapsen látható. Tárolnak rajta pár vagont is, amelyeket komolyabb erdőirtás nélkül már aligha lehetne megmozgatni.

http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/fhazak/hatvan/hatvan_fa3

Ez a "csúcsa", kb egy mozdonynak volt itt hely visszafogni

 

http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/fhazak/hatvan/hatvan_all3

Itt baloldalt a szélső vágány ágazik ki oda

 

http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/fhazak/hatvan/P4290096

ez a visszavezető ág

 

http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/fhazak/hatvan/P4290099

itt tér vissza, elég komoly ívvel

 

http://keptar.trainmodeller.hu/index.php/fhazak/hatvan/P4290090

ilyen picit benőtt szakaszok vannak rajta tehát nem egyszerű megtalálni, de megvan végig!

 

 

Előzmény: Zsivany2 (96058)
RhB Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96062
Előzmény: RhB (96061)
RhB Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96061

Ezt a csillagot az olaszok használták, mivel a hegyes vidéken kevés volt a hely a deltához, a korong meg érzékeny a hóra.

Valamelyik topikban már volt róla szó, tettem be fotót meg alaprajzot is.

Előzmény: nazareth (96053)
somytomy Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96060

A "háromágú csillagot" deltának nevezik, és viszonylag sokfelé akad (Budapesten is van két-három ilyesmi). Nem mindig fordításra van, pont az említett budapestiek is inkább azt a célt szolgálják, hogy egy elágazás mindenhonnan-mindenhová átjárható legyen.

Szerintem érdekes lenne egy delta-modul, főleg ha mindhárom szárához lehetne további modulokat kapcsolni.

Előzmény: Zsivany2 (96058)
nazareth Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96059

Amennyire tudom, az újvilágban is sűrűn használtak deltát. Hely volt, a városok is szellősek voltak, elfért a háromszög...

Előzmény: Zsivany2 (96058)
Zsivany2 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96058

"Háromágú" "csillag" volt Hatvanban.

Előzmény: nazareth (96053)
nazareth Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96057

A kis vidéki fűtőházak mellé is inkább kis fordítókorongot raktak, az helytakarékos, és a fordulóidőket is csökkenti egy ilyen csillag-cucchoz képest. Egy nagyobb gép ily módon történő megfordításához meg rengeteg hely kellett volna (ha meg amúgy is rengeteg hely van, akkor egyszerűbb a delta). Szóval valószínűleg nem trükköztek ilyen túlbonyolított megoldásokkal.

Előzmény: SÜNÖCSKe (96056)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96056

Én szinte biztos vagyok benne, hogy nem, bár nem is vagyok olyan nagy vasutas :)

Előzmény: Váltógyártó (96055)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96055

"Volt idehaza olyan?"

 

Passz! Egy nagyvasutast kéne megkérdezni. Az biztos, hogy a 60cm széles modulra nem lehetne megépíteni. De szélesebbre minden gond nélkül.

Előzmény: nazareth (96053)
makako293 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96054

Köszönöm a tippet!

Reméltem hogy a kifúrást megspórolom... :) Nohabnál már csináltam én is...

Ezek szerint aki a csavart eltünteti az nem azt jelenti, hogy meg is szűnik, csak fedve van a feje?

Előzmény: hodika1977 (96032)
nazareth Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96053

Volt idehaza olyan? Mert amúgy nagyon látványos lenne :) Bár ha akkora méretben szeretném, amin egy 424-es, vagy 303-as is megfordul...

Előzmény: Váltógyártó (96051)
NREX1 Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96052

Előzmény: Váltógyártó (96051)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96051

Hát, fordítókoronghoz nem értek, de egy öt ágú csillag fordító gond nélkül megoldható!

Előzmény: rezgaras (96050)
rezgaras Creative Commons License 2014.05.30 0 0 96050

A Fremo találkozókon nagy akadálya a gőzmozdonyok futtatásának, hogy nincs fordítókorong. Bár ha igaz, most készül kettő... De minél több, annál jobb!

 

Előzmény: Váltógyártó (96048)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!