Kész a vágányzat. Remélem, holnap felkerül az állító "rudazat", és hét végén már fújhatom az első réteget.
Nem tudtam az elején, hogy az angolváltó közepén miből lesz a vezetősín, mert nem túl nagy a hely. Végül régi PILZ 2,5mm-es profilnak a talpát használtam. Sz.tem egész jó végeredmény született, de majd akkor derül ki igazán, amikor kész lesz.
Nem írtad mit szeretnél modellezni. Az általad választott TOMIX gyártó elsősorban Japán és USA gördülőállományt gyárt. Legalábbis tudtommal. Nagyon szép és minőségi de kis hazánkban kevéssé elterjedt dolgok. Persze ha a rokongyerek szereti akkor mindegy. Személy szerint én a KATO termékeket javasolnám inkább mivel azokhoz könnyebb hozzájutni. Bár Te hozod meg a döntést. Jó munkát és sok örömöt az építkezéshez!
Sziasztok, a keresztfiamnak készülök egy terepasztalt összehozni. Előszőr H0-ásméretben gondolkodtam, mondván azt biztosan egyszerűbb begyűjteni, de nagy meglepetésemre a vasútmodellezés árai az inflációval együtt emelkedtek. Naívan azt hittem, hogy majd innen-onnan sikerül szereznem ezt-azt, de aztán rá kellett döbbennem, hogy a 70-es, 80-as évekből fenmaradt, hiányos kezdőkészletekért is már súlyos tízezreket kérnek. Mivel japán tuningalkatrészekkel foglalkozom, így adott volt, hogy talán valami ottani szériából építkezzek. Végül az N-es méretet választottam, abból is a TOMIX márkát. Csak remélni tudom, hogy itthon is használ valaki ilyet, illetve, hogy van valakinek ezzel kapcsolatosan némi tapasztalata és jelezné felém, azt nagyon megköszönném. Természetesen egyébb speciális japán kívánságokat és igényeket is meg tudunk oldani, avagy be tudunk szerezni olyan termékeket is, amik Európában csak időnként bukkannak fel. Kérdezzetek bizalommal. Üdv.: Attila (Egyelőre még csak egy kezdő szettem van, de ez nem is csoda, hiszen ma kezdtem el az "anyagbeszerzést.")
Szépek! Nálam szegény átszelés még mindig várja, hogy méltó helyére kelüljön. Bár már kerekedik a modul, amin lesz, ezen a hétvégén nálunk villanyszerelés volt:
szeretném megkérdezni, hogy az analóg áram evezetőnek mi a szerepe? Régen emlékeim szerint simán ment az FZ1-ről a delej a sínekbe. Amiatt kérdezem, hogyha szakaszolok vágányrészeket, akkor erre minden szakasznál oda kell figyelni?
A mostani játszós pályán nem foglalkoztam ezzel, de a terepasztalon rendesen szeretném csinálni.
Elkezdtem a H0m hózentrógert. Egy angolváltó, és egy kifelé forduló kitérő van rajta. A vágánytengely-távolság 60mm. Megnehezíti az építést, hogy átmenőköríves kitérők alkotják, ezért a belső rész nem csak egyenes háromszögekből áll.
A mai napig megvan! Be van nőve gazzal, de google mapsen látható. Tárolnak rajta pár vagont is, amelyeket komolyabb erdőirtás nélkül már aligha lehetne megmozgatni.
A "háromágú csillagot" deltának nevezik, és viszonylag sokfelé akad (Budapesten is van két-három ilyesmi). Nem mindig fordításra van, pont az említett budapestiek is inkább azt a célt szolgálják, hogy egy elágazás mindenhonnan-mindenhová átjárható legyen.
Szerintem érdekes lenne egy delta-modul, főleg ha mindhárom szárához lehetne további modulokat kapcsolni.
A kis vidéki fűtőházak mellé is inkább kis fordítókorongot raktak, az helytakarékos, és a fordulóidőket is csökkenti egy ilyen csillag-cucchoz képest. Egy nagyobb gép ily módon történő megfordításához meg rengeteg hely kellett volna (ha meg amúgy is rengeteg hely van, akkor egyszerűbb a delta). Szóval valószínűleg nem trükköztek ilyen túlbonyolított megoldásokkal.