Sziasztok! Nemrég az 50-es, két ütemű robogóm menet közben leállt. Kicseréltem a gyertyát, most elindul, de nem pörög fel, semmi ereje a motornak. Merre keressem a hibát? Köszönöm!
Üdvözletem! Yamaha Mint lánchajtású robogóban szeretnék hajtóműolajat cserélni. A szervizkönyv előírása szerint Yamalube 4 SAE 10W30-as, vagy SE minősítésű olaj kellene bele. Mivel lehet helyettesíteni? Milyen olajat lehet alternatívaként beletölteni? Kösz a segítséget.
Ha teljesen rutintalan vagy, akkor nem sok. De induljon könnyen hidegen és melegen. Önindítóval és berugókarral is. A legjobb, ha teljesen hideg, azaz aznap még nem járt.
Egyenletesen kell húznia, és ha hirtelen elengeded, utána ráhúzod a gázt, akkor nem fuldokolhat.
Van egy öreg piaggio sferám, amiben megent kihalt a dugó (gyűrűtörésből kifolyólag). Mivel a fúrt méretéhez nem rendelhető külön gyűrű, ráadásul a henger is úgy lett rágányolva (három felömlős van rajta, a gyári négyes helyett), úgy döntöttem, hogy kap egy új hengerszettet.
Az lenne a kérdésem, hogy érdemes-e bepróbálkozni egy 70-es szettel (elviszi-e a 12-es, gyári dellorto karbi, illetve kibírja-e a módosítatlan főtengely/áttétel), vagy hagyjam az egész 70-es mizériát a fenébe és maradjak meg az 50-esnél?
Egyáltalán: megéri az a teljesítménytöbblet?
Mert hát marhára nincs lecsóm hirtelenjében karbit-főtengelyt-variót-kuplungot IS venni. Vagy éppenséggel egy 50-es szettre is költeni, mert esetleg a hetvenessel meg se mozdul. (Örülök, ha összegürizek egy szettet.) Viszont a motor meg kéne a melóba járáshoz...
Robogónál a 0,03 század kevés, meg fog szorulni, főleg a többségében Kínai , Taiwani gyártásu dugattyúkkal. Én már sokszor furattam, robogónál ( Honda dio ) a szaki minimum 0,06 századra szokta fúrni-hónolni a hengert. De még így is néha meg állt alattam a motor Taiwani dugattyúval, de Prox-al sohasem. Utóbbi drága, de jó minőségü Japán dugattyú.
Úgy látszik, a gyakorlott hengerfúrók szabadságon vannak, én sem vagyok az. A hengereket 0,03..0,05 mm-re szokták illeszteni a dugattyúhoz, az utóbbi a nagy fordulatú (melegebben járó) motorokra jellemző. Robogóhoz is inkább ez a jó. 0,14 mm-re meg ne furatsd, 2 tizedes hézaggal már kopottnak számít. De ezeket elvileg a hengerfúró ember tudja, csak vigyed a dugót.
Gyakorlott hengerfúrókhoz lenne kérdésem: Egy 49ccm-es robogó hengerét milyen illesztési hézaggal kell felfúrni? Annyi mindent olvastam már, hogy nem tudok eligazodni. A dugattyú 41,25 mm, persze ez csak alul, a szoknyáján mérhető, ott is a legnagyobb átmérő, mert a dugó ovális és kúpos. (gyári, vadi új dugószettről van szó)Szóval a hengert milyen méretre kell felfúrni? Nagyon nagy segítség lenne, ha valaki ezt pontosan tudná. Olvastam már +0,12-0,14 mm-t, de olvastam már +0,02mm-t is. Nem szeretném, ha a dugó megszorulna. Ezek a hónolás előtti méretek.