Keresés

Részletes keresés

TLBY Creative Commons License 2017.06.30 0 0 15516

Köszönöm az infókat. Szóval, abból van, mint a joghurtos pohár. Ettől féltem, kényszerből használom a pillanatragasztót, de nem jók a tapasztalatok. A folyékony van, hogy mindenhova kerül/ragad, csak oda, ahova kellene nem, szinte idő sincs beállítani, ha meg már megkötött gyakran érintésre el is pattan, a zselés meg lassabban köt, mint a makettragasztó, ha megköt egyáltalán.

Következő alkalommal már dobhatom ki, mert beszáradt a saját tubusába, ha állítva tárolom, akkor valamivel tovább tart.

De, ha a makettragasztó nem fogja, akkor a makett, Revell tömítő sem fogja, mivel, azt is PS-re fejlesztik. Ha jól tudom egy picit a glettnek is meg kellene kapni a felületet, különben lepattan később.

És itt a következő gond, akkor gondolom a makettfestéket is érintésre ledobja magáról (a joghurtos pohár pl. simán, azt ipari módszerrel festik).

 

Azt írja a nitrohigító oldja (mit nem), az a PS-t is megeszi, nem tudom van-e nitro ragasztó, pláne nitrotömítő... Meg nitro festékkel nekimenni, úgy fog kinézni, mint az ólajtó. Vagy makettfestékbe teszek nitrót,

annak meg lehet, hogy szétesik a szerkezete, vagy később lefoszlik. Acetont is említ.

Aztán vannak még ilyenek:

http://www.piktorfestek.hu/eszter-higito-horvath--C001378.html/hun/

http://www.nekkft.hu/poliuretan-higito-hu.html

Találtam ragasztót is, de, azzal nem a PU-t ragasztják, hanem fát, padlólapot, meg teherautót (ha összetörik a nyerges a hídpilléren, meg lehet vele patkolni, mint a bicikli belsőt):

http://www.autozube.hu/index.php?route=product/product&product_id=40746&UNITeh

 

Van egyébként, aki konkrétan dolgozott ilyen Karpathia kasznival?

 

OFF:

A hajtások zsirzásáról jó lenne valami cikk, vagy YT videó. A sínpucolásról már találtam, de erről semmi használhatót. Maga a folyamat érdekel, az a fajta tanács kevésbé, hogy "rákened a dögzsírt, oszt' látod, hogy faxa", amilyeneket eddig kaptam.

 

 

K.István 82 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 15515

Nem mondom hogy nincs igazad,lehet már én kavarodtam be.

De az tuti hogy picit felcsiszoltam a pst hogy a loctite gél megfogja.

 

Előzmény: tatumadar (15513)
tatumadar Creative Commons License 2017.06.29 0 0 15514

A hűtővel csínján. Ha már kevesebb ragasztó van a tubusban, azaz a tubus térfogatának jelentős része levegő, akkor a hűtőben tartással - pontosabban a ki-berakosgatással - jelentősen le lehet rövidíteni a ragasztó élettartamát, mert minden egyes ilyen manőverkor pára fog kicsapódni a fém tubus belső felületén, amitől hamar „elöregszik” a ragasztó, elveszíti minden előnyös tulajdonságát, ahogy írtad. Egyelőre nem tűnik felesleges beruházásnak az AMMO Slow Dry pillanatragasztója. A kinyomott csepp tényleg baromi sokáig használható, de ideális körülmények közt azonnal térhálósodik. Áprilisban vettem, eddig szerintem az ötödét ettem meg. Megnézem, meddig bírja. A halálom, amikor egy pillanatragasztó kiszámíthatatlan.

Előzmény: rezgaras (15511)
tatumadar Creative Commons License 2017.06.29 0 0 15513

A műgyantát soha az életben nem fogja megfogni a Revell ragasztó. Az kizárólag a polisztirolt fogja bántani, a műgyantával semmilyen módon nem reagál. A ragasztott alkatrész legfeljebb ideig-óráig odatapad. Kizárólag PS-PS kapcsolathoz alkalmasak a makettragasztók, minden másra ott a pillanatragasztó (vagy a 2K).

Előzmény: K.István 82 (15512)
K.István 82 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 15512

Szia.

Én a revell ragasztó mellet előszeretettel használom a loctite gél pillanatragasztót!

A pillrag a polisztirolhoz nem jó viszont a mügyanta- rézhez nekem bevált.

A mügyanta- polisztirolhoz a revellt használom.

A revellnek van gitt amit használok és jó anyag.

Előzmény: TLBY (15509)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.29 0 0 15511

Az anyaguk normális esetben poliuretán. Én lassú epoxit használok minden fontos ragasztáshoz. Persze nem Epokittet (ha még létezik), az egy f..s.

 

A pillanatragasztót a magam részéről kerülöm. Jó lehet, de gyorsan, pontosan és tisztán kell dolgozni vele. Emellett akkor jó, ha friss, az öreg pillanatragasztó lelassul (nem egy "pillanat", hanem percek, sőt negyed óra kell a megkötéshez) és sajnos emellett az anyaga is gyengébb lesz (nyilván rosszul térhálósodik). Azt pedig honnét tudod, hogy mielőtt megvetted, mióta állt már a polcon? A sajátomat a hűtőben tartom, úgy tovább bírja, de ez sem tesz vele csodát.

Előzmény: TLBY (15509)
Milos Grimasz2 Creative Commons License 2017.06.29 0 0 15510

Műgyanta ragasztásához használj ciánakrilátot (pillanatragasztó). 

Előzmény: TLBY (15509)
TLBY Creative Commons License 2017.06.28 0 0 15509

Jó modellezést az uraknak!

 

Karpathiaféle műgyanta kasznikkal mik a tapasztalatok? Úgy a vajszínűvel, mint a szürkével. Mivel lehet ragasztani, glettelni, általában milyen tömítőt érdemes használni? Makett ragasztó gondolom nem fogja meg. Acetonmentes körömlakklemosóval nekimentem, de meg sem "karcolta", acetonos nincs nekem.

braun Creative Commons License 2017.06.11 0 0 15508

Eredetileg a baba a kocsi színével megegyezett, a rúd meg sárga. Aztán lett minden sárga. Manapság a sárga valamelyik árnyalata kellene, hogy legyen, attól függően, hogy festik, vagy rilzánozzák. Kivétel persze itt is van, mert pl. a lengyel kocsiké inkább a csontszín felé hajlik. Aztán volt szürke is, amikor a járműjavítóban összekeverték a belső és külső kapaszkodókat.:-)

 

Az a régi klasszikus szerintem a Dunakeszin gyártott kocsikon már nem nagyon van, ha van is, véletlen lehet. 

Előzmény: alkotasu (15507)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.11 0 0 15507

Ezek szerint még most is vannak régi kapaszkodós kocsik? A régi kapaszkodó milyen színű? Azon is sárga bevonat van? Esetleg van róla képed?

Előzmény: braun (15505)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.11 0 0 15506

Én a Conradnál vettem, de mostanában a legvékonyabb a 0,5mm-es. Barkácsboltban lehet kapni réz kötözőhuzalt (0,4-est is), de az puha. Egy kicsit ki lehet keményíteni, egyben egyenesíteni, ha az ember meghúzza (szakadásig), de nem lesz annyira kemény, mint az eleve kemény ötvözet.

Előzmény: tillmannz (15500)
braun Creative Commons License 2017.06.11 0 0 15505

Változó, járműjavítója válogatja, de a kétezres években kezdődött és azóta is tart, de ahogy sok minden más, ez sem egységes.

Előzmény: alkotasu (15503)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.11 0 1 15504

A kereket lehet így is NEM-esíteni:

 

http://vonatmagazin.blog.hu/2017/05/15/potkerek_723

 

Arra mindenképpen vigyázz, hogy annyira nyomjad, hogy ne forogjon el a tengelyen a kerék.

 

(Schicht kerékkel egész könnyű a helyzet, az jól rászorul a PIKO tengelyre is, azzal hamar lehet végezni. Szergej kerékkel még nem próbálkoztam, de lehet, hogy csak idő kérdése.)

Előzmény: OLC (15496)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.11 0 0 15503

Köszönöm a pontosítást! A babás típust mikor szüntették meg?

Előzmény: braun (15501)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.11 0 0 15502

Talán itt tudnak segíteni:

 

www.bronzker.hu

 

Előzmény: tillmannz (15500)
braun Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15501

Most téglalap keresztmetszetű kapaszkodók vannak, ezek a régi klasszikus foglalatból (vagy másképp nevezve "baba") és csőből álló kiviteleket megszüntették. Az utóbbiak javítása időigényesebb az előbbi meg ráadásul olcsóbb is és takarítani is könnyebb.

 

Előzmény: alkotasu (15495)
tillmannz Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15500

Üdvözletem!

A kemény rézhuzal honnan szerezhető be,ha szabad megkérdeznem?

Előzmény: rezgaras (15499)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15499

Én 0,4mm átmérőjű kemény rézhuzalt használok. Azt még könnyebb hajlítani és adott esetben forrasztani is lehet.

Előzmény: nazareth (15494)
von Smallhausen Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15498

Kerék ügyében az is megoldás lehet, hogy meghagyod az eredeti 2,5 mm-es tengelyt és szerzel hozzá bármilyen 2 mm-es furatú kerekeket. Ezeket felfúrod, dörzsárazod (szoros illeszkedésűre) és kész is van.

Új motor esetén érdemes figyelni arra, hogy a fordulatszáma ne legyen jóval nagyobb a réginél, mert akkor a lassúmenet is romlik. Ha ez nem megoldható, akkor még bele lehet nyúlni a hajtásba: a két bekezdésű csigát lehet egy bekezdésűre cserélni (ilyenkor viszont a csigakerék fogferdeségét is felére kell csökkenteni) .

Előzmény: OLC (15496)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15497

Vedd fel vele a kapcsolatot:

 

http://www.csikos-muhely.hu/kapcsolat.html

Előzmény: OLC (15496)
OLC Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15496

Tisztelt Fórumtársak,

 

szakmai tanácsokat, segítséget szeretnék kérni, régi Gützold BR120-as felújításában (átalakításában?), mit-hogyan-mivel érdemes stb. A komplett nagytakarítás megtörtént, a tizenhuszonharminc évnyi zsírkoksztól megszabadult a modell.

Első körben hajtás/futás "tuningolás",  illetve kasztni átfestés van betervezve. (Másodsorban a digitalizálás, de ez még bőven odébb van)

A futása nem éppen egy XXI. századi gépé, feltehetően ez javarészt betudható a girbegurba kerekeknek (is). Kerék "centirozására" van valami módszer? (Ugyan lehúztam a kereket, de nem tudom úgy visszatenni, hogy ne üssön... :( ) Vagy inkább újat kell venni... Ehhez a modellhez hol lehetne újat venni, vagy van esetleg valami kompatibilis kerék? (Fogaskerekes és sima is)

Motor.

Mi legyen vele, csere valami másra? Ha igen, mire, és azt honnan? Zzemokis 3 v 5 pólusú Bühler?

 

Hirtelen most ezek lennének a kérdéseim.

 

 

alkotasu Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15495

Hááát..... Öööööö..... Nem egészen... A mostani sárga kapaszkodók hajlított vastag laposvasak, (vagy legalábbis úgy néznek ki), nem kerekek (nem hengeresek). Tehát nem tudom, milyen átmérőből kéne igazából megcsinálni. Továbbá: a mostani kapaszkodók végei is mások, mint a fényképen látható, tehát a kialakítás a gyári Fuggerthhez jobban hasonlít, mint a kocsi falából meredeken kijövő.

 

Arra viszont nem emlékszem, mióta ilyenek a kapaszkodók, mikor kezdték levcserélni a régieket.

Előzmény: nazareth (15494)
nazareth Creative Commons License 2017.06.10 0 1 15494

Ha szimplán gitárhúrt (citerahúrt, stb.) használsz, nem annyira körülményes a hajlítás. Csinálhatsz kis sablont is hozzá, hogy egyforma hosszúak legyenek a korlátok.

 

Illetve ha 0,3-as huzalból csinálod, és azt fested, nem lesznek ilyen vastagok a kapaszkodók (mérethelyesen 0,34mm lenne az átmérőjük).

Előzmény: biroczkiv (15493)
biroczkiv Creative Commons License 2017.06.10 0 2 15493

Sziasztok!

 

Én is mostanság estem neki az egyik fuggerth vagonom felújításának.

Korlátnak én 0,5ös rugóacélt használtam, a középsőket persze hagytam a régieket.

Kicsit körülményes méretre hajtani és igényel némi türelmet, de cserébe egy masszív korlátot kapunk, ami ellenáll egy kisebb balesetnek.

Színnek pedig vajkrém színt használtam, hogy a napszívta sárga hatást keltsem, szerintem nagyon jó összképet ad a vagonnak.

Azt nem döntöttem el, hogy a korlát tetejét feketére fessem, vagy sem. (mintha láttam volna ilyet is, olyat is)

 

 

Szerintem az összes fuggerth állomány át fog esni ezen a felújításon.

Előzmény: alkotasu (15474)
róbertke Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15492

Ezért szúrt szemet a csillogó-villogó króm kapaszkodó...

Előzmény: alkotasu (15491)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.10 0 0 15491

Csak azoknak a rúdjai eredetileg fából voltak. Legalábbis az első 1-2 szériának.

Előzmény: róbertke (15490)
róbertke Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15490

3 -as metrón a kocsik közti átjárónál is hasonlóan van kiképezve a (sosem használt) kapaszkodó .... :-))))

Előzmény: alkotasu (15486)
braun Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15489

Inkább amiatt, hogy közelebb legyen a delikvenshez a kapaszkodó

Előzmény: rezgaras (15488)
rezgaras Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15488

Na azt a kis huncut oldalt-hajlítást senki nem fogja modellezni... :-))

(bizonyára azért van, hogy az ajtó be ne csípje a delikvens kezét)

Előzmény: braun (15485)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.09 0 0 15487

Ha jól emlékszem, 1975 körül. De Bárdos Imre tudná pontosan megmondani.

Előzmény: rezgaras (15484)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!