Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Már az E jelet sem értem ... önmagában értelmezhetetlen. Akkor volna értelme, ha lenne egy 113-as is és ahhoz képest lenne expressz ... de igen, kevesebb helyen keellene megállnia.
A másik meg az, hogy nem úgy kellene vonzóvá tenni egy alternatívát, hogy a másikat meg ellehetetlenítem. A 4-es metró forgalmához a jelenlegi variációknál sokkal többet tenne hozzá, ha minél több gyors járat hordaná rá az utasokat. Innen a kerületből ilyen csak a 101-es ... az összes többi ilyen külvárosi barangolós busz ...
Ez remek lenne, ha ehhez mérten a 133E és 33-as járatot arányosan besűrítették volna - ezzel szemben a nyár végén vettek ki menetet a csúcsidőszakból, mert teljesen balkáni állapotok uralkodnak a buszokon ... tegnap pl. Budafokon maradtak le utasok fél 6-kor, pedig az már kicsivel csúcs után van ...Annak meg, aki Budafokról menne ki Téténybe a gyerekért, hiába mondod, hogy de hát ott a 101-es meg a 4-es metró, mert pont nem megy vele semmire ...
Egyik szomszéd a Borhegyen kétségbeesve írta, hogy rókát látott egyik este a Méz utcában, a Hungarovin és a Haggenmacher terület között. Nem látok ebben különöset, a rókák régen itt vannak a városban, ha rejtőzködve is.
Csak az erős szél gond, meg ha nagyon csúszós a felület a ráfagyott párától.
A budafoki parti kerékpárút már említett aszfaltjavításakor viszont az aszfaltozógép kikerülése közben le kellett hajtanom az útfelület és a burkolt rézsű közötti laposka vízgyűjtő "csatornába". Az első kerékből 5, a hátsóból 8 királydinnyetermést szedtem ki. Valószínűleg itt gyűlnek össze a nyár folyamán lekaszált növényzetből kihulló termések, úgyhogy vigyázzon, aki arra jár.
Ehhez nem fér kétség! :) De hogyan lehetne összeegyeztetni a természetvédelmet és a kerékpáros igényeket?
Nekem eszembe jutott egy nagyon lilaködös :))), a valóságtól jó eséllyel teljesen elrugaszkodott "pótmegoldás".
A Harbour parkkal nem lehetne megegyezni, hogy hosszában át lehessen rajta tekerni, és akkor már csak a túlsó vége és a gát kezdete közti (nem túl egyszerű domborzati) áthidalást kéne valahogy megoldani...
Egyébiránt az érdi témához kapcsolódóan egy elég jó cikk:
Budafoki piac témája: tegnap egy rövid bejárásra futotta a piacnál, éppen zárás előtt. Sajnos a kora reggeli fényekből elég sokat lefog a vasút melletti fal, nyugat felé meg ugye ott a domborzat, viszont van így is elég sok érdekes látvány, leginkább az áttört felületek, és a (most még tiszta) perforált lemezek interferenciája miatt. A hátsó parkoló felől a régi/új kontraszt miatt lesz érdemes fotózni. Szóval látványnak nem egy utolsó, aztán remélem, az árusok se fognak bepipulni, ha nekiáll ott minekkattogtatni egy gyanús idegen. Egyébként ez a félig zárt elrendezés sokban hasonlít az ázsiai piacra, ami Birminghamben a tenyérnyi méretű kínai negyedben van. Mielőtt valakinek a Négy tigris jutna eszébe: Birminghamben rend volt, és maguk az üzletek, standok is igényesek voltak, időnként meg végigjárt valaki összeszedni a szemetet. Szóval lehet ezt rendezetten, tisztán is, ha megvan rá az igény.
Mint egykori VITUKI-s, elsőre az jutott eszembe, hogy a mértékadó árvizszint fölötti - védműveknél is mérvadó - x méter magasság megvan, vagy majd nagy árvíz esetén átmeneti lezárást terveznek?
Ma a piac mögött parkoltam a postába menet. Kicsit úgy tűnt, mintha a parkolókban álló autók nem a piacra érkeztek volna.. Lehet, hogy sokan P+R parkolónak használják Budafok parkolóhelyeit?
Egyetértek veled! Valóban, addig fontos valami, amíg átadják – akár többször is –, aztán megindul az erodálódás.
Hm... Lehet, hogy a rendszeres átadás egy darabig még fenntartható modell is lehetne a magyar viszonyok közt? Persze idővel leinflálódna ez is, mint minden patópálisztánban, de addig azért fel-felhívná a figyelmet pár műtárgy létezésére.
A másik megoldás olyan építészet lenne, amibe organikusan bele tud épülni a felgyülemlő szutyok; kellően látomásos, poszt-apokaliptikus kialakítással akár görbe tükröt is tarthatna az igénytelen népléleknek. Nyilván az a pár kifinomult ember élvezné, aki még észreveszi, mi van körülötte, de mekkora dobás lenne egész városnyi méretűre duzzasztani egy afféle kiállítást, ami kb. 10 éve volt a Látványtárban a múlandóságról! Nem mindennapi turisztikai célpont lenne, a filmes iparágra gyakorolt hatásáról nem is beszélve.
többek között arra gondoltam, de a négyesmetró pont az a műtárgy, aminek a takarítása egy szép tudományos feladat lehetne, sok speciális tisztítási igény van.
Tudom, hogy sokan átkozzák a négyesmetrót, főleg az ára miatt. Amiben igazuk is van, de az a gyanúm, hogy legtöbb pénz nem a műszaki megoldásokon veszett el. Példaértékűnek tartom azt, ahogy a tervezők a természetes fényt is belekomponálták ebbe a rendszerbe. Sok évet töltöttem el ablaktalan irodahelyiségekben, és gyakran légkondi vitte be a "friss" levegőt, miközben kint a természet is adott volna belőle. Az Indiegogo-n most fut Lucy (https://www.indiegogo.com/projects/lucy-a-robot-that-fills-your-home-with-sunshine-solar#/), aki oda is elviszi a napfényt, ahol eddig nem volt. Ezek a megoldások nagyon modernek, nemcsak technikájában, de gondolkodásmódban is: éljünk azzal, amit a természet ad. A többség nem is tudja, hogy a négyesmetróban is van egy ilyen, de nem is akármilyen ötletekkel és formatervvel: egy vízzel telt medence közepén két üvegakna nyílik, a speciális üvegből készült cső szórja a napfényt lent a mélyben. És hogy minél több és minél tovább legyen a napfény, a tér legnaposabb sarkára építettek egy tükör-fát, aminek a "levelei" követik a napot, és a fényét mindig a medence közepére irányítják, ahol két nagy tükör fordítja a sugarakat a mélybe. Ez egy igazi világszínvonalú megoldás, de nem takarítják, és a levelek egy része már nem mozog, tehát az egész gyönyörűség pocsékba ment. Na ez az, amit még meg kell tanulnunk, hogy becsüljük és megbecsüljük, amink van. Budafokon is születtek becsülendő megoldások, például a kálvária és környéke Péter-Páltól felmenőleg csodás lett, és bár túlkövezték (szerintem), de a piac előtti tér is váratlan térélményt adott, kicsit kibontotta az evangélikus templomot. Galaxy, szerintem érdemes megnézned.
Egyetértek veled! Valóban, addig fontos valami, amíg átadják - akátr többször is -, aztán megindul az erodálódás. A karbantartás a napi takarításnál kezdődik, az első félrecsúszott cserép megigazításával folytatva. Érdemes megnézni a közparkokat, milyen képet mutatnak egy-két év múlva. Általában olyanok, mint a furulyszó: messziről szép, de ha közelebb mész, kiábrándítóak...
Az M4-nél nem említetted, vastagon áll a por a giga-áthidalókon, minden állomáson...
Van egy olyan sztereotípia, hogy a magyarok egy koszos népség. Ami persze nem igaz, de a felszínes vélemény nem alap nélkül való. Ott van a Móricz Zsigmond Körtér, ami attól on-topic, hogy az volt korábbi településeink, mai kerületünk kapcsolódási és irányválasztási pontja a közúton, és a héven, majd villamoson is. A sugárút - étoile funkciót sikerült kinyírni az évek során. Attól, hogy a sugárúti kapcsolatot levették a Fehérvári útról, a Körtér válhatott volna egy oázissá is, de nem vált. Mocskos kősivatag lett belőle.
A takarítás egy tudomány és művészet egyben, de egyelőre nagyon idegen közterületeinktől. Ott van például a négyesmetró, érdemes megnézni, hogy ami egy kicsit is igényesebb takarítási feladat lenne, mint a seprű-fóka, arra már nem futja szándékból és tehetségből. Az új típusú vakvezető sávok például nem csak a kerekesek felbuktatására alkalmasak, de kiváló mocsokfogók is, és nem fog rajtuk a takarítógép. Érdemes megnézni a metrón, ahol a peronokat azért feltakarítják, hogy a vakvezető sávok egyben kosz-sávvá is váltak.
Az épített környezet elviselhetőségét sokszor nem is annyira az építészeti kvalitás, inkább a karbantartottság, az utcabútorok és zöld felületek minősége, az élhetőség és a tisztaság határozzák meg. Legalábbis nekem, és ezzel láthatóan ugyanúgy kisebbségben maradtam, mint sok más igényemmel a környezet iránt.