Keresés

Részletes keresés

villa Creative Commons License 2016.10.16 0 0 75996

sajnos az alá épült házaké is elég stabil...

Előzmény: mind_the_gap (75994)
linfury Creative Commons License 2016.10.15 0 0 75995

Az tényleg meglepő ...

Előzmény: nyugiba2 (75993)
mind_the_gap Creative Commons License 2016.10.15 0 0 75994

Rózsavölgy felett húzódó magasfeszültségű kábelek oszlopainak erősítik a beton alapozását. Ezek szerint még sokáig maradnak..

nyugiba2 Creative Commons License 2016.10.15 0 0 75993

Tegnap a nejem látott a budafoki református templom előtt rókát. Eléggé meglepődött.

linfury Creative Commons License 2016.10.14 0 0 75992

... 133-as ... természetesen :)

Előzmény: linfury (75991)
linfury Creative Commons License 2016.10.14 0 0 75991

Már az E jelet sem értem ... önmagában értelmezhetetlen. Akkor volna értelme, ha lenne egy 113-as is és ahhoz képest lenne expressz ... de igen, kevesebb helyen keellene megállnia. 

A másik meg az, hogy nem úgy kellene vonzóvá tenni egy alternatívát, hogy a másikat meg ellehetetlenítem. A 4-es metró forgalmához a jelenlegi variációknál sokkal többet tenne hozzá, ha minél több gyors járat hordaná rá az utasokat. Innen a kerületből ilyen csak a 101-es ... az összes többi ilyen külvárosi barangolós busz ...

Előzmény: grja (75990)
grja Creative Commons License 2016.10.14 0 0 75990

Az sem lenne baj, ha a 133-as mint  "E" nem állna meg minden bokornál...

Előzmény: linfury (75989)
linfury Creative Commons License 2016.10.13 0 2 75989

Ez remek lenne, ha ehhez mérten a 133E és 33-as járatot arányosan besűrítették volna - ezzel szemben a nyár végén vettek ki menetet a csúcsidőszakból, mert teljesen balkáni állapotok uralkodnak a buszokon ... tegnap pl. Budafokon maradtak le utasok fél 6-kor, pedig az már kicsivel csúcs után van ...Annak meg, aki Budafokról menne ki Téténybe a gyerekért, hiába mondod, hogy de hát ott a 101-es meg a 4-es metró, mert pont nem megy vele semmire ...

Előzmény: Törölt nick (75962)
linfury Creative Commons License 2016.10.13 0 0 75988

Tudja valaki, mi épül a Nagytétényin befelé az RTL székház után?

villa Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75987

Egyik szomszéd a Borhegyen kétségbeesve írta, hogy rókát látott egyik este a Méz utcában, a Hungarovin és a Haggenmacher terület között. Nem látok ebben különöset, a rókák régen itt vannak a városban, ha rejtőzködve is.

zöld küllő Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75986

Csak az erős szél gond, meg ha nagyon csúszós a felület a ráfagyott párától.

A budafoki parti kerékpárút már említett aszfaltjavításakor viszont az aszfaltozógép kikerülése közben le kellett hajtanom az útfelület és a burkolt rézsű közötti laposka vízgyűjtő "csatornába". Az első kerékből 5, a hátsóból 8 királydinnyetermést szedtem ki. Valószínűleg itt gyűlnek össze a nyár folyamán lekaszált növényzetből kihulló termések, úgyhogy vigyázzon, aki arra jár.

Előzmény: ax15 (75983)
villa Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75985

Szabadtéri sportág....

a tengerésznépek egész évben nyomják a hóban, lucsokban, de nálunk is terjed a téli bringázás.

A Kerékpáros klubbal majd kommunikálunk, hogy áll a nagytétényi nyomvonal.

Előzmény: Zitka (75984)
Zitka Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75984

szinte naponta "kipróbálom".

Igaz, nem reggelente, hanem délután.

(tavaly még decemberben is, szinte minden nap)

Előzmény: ax15 (75983)
ax15 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75983

Próbáld ki!

:))

 

A hideg nedves levegőbe beleszaladni.

Előzmény: Zitka (75982)
Zitka Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75982

Télen már igen, de egyébként szerintem inkább temperál.

Ilyenkor ősszel inkább melegebb van a víz közelében (pl. Vasmacska-benzinkút szakaszon), tavasszal/nyáron meg picit hűsebb.

Előzmény: ax15 (75980)
Zitka Creative Commons License 2016.10.10 0 0 75981

Ehhez nem fér kétség! :)  De hogyan lehetne összeegyeztetni a természetvédelmet és a kerékpáros igényeket?

 

Nekem eszembe jutott egy nagyon lilaködös :))), a valóságtól jó eséllyel teljesen elrugaszkodott "pótmegoldás".

A Harbour parkkal nem lehetne megegyezni, hogy hosszában át lehessen rajta tekerni, és akkor már csak a túlsó vége és a gát kezdete közti (nem túl egyszerű domborzati) áthidalást kéne valahogy megoldani...

 

 

Egyébiránt az érdi témához kapcsolódóan egy elég jó cikk:

 

http://www.erdlako.hu/kozteruleteink/69-kell-e-nekunk-a-dunara-hid-hosszaban

Előzmény: villa (75977)
ax15 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 75980

Hűvös időben sokat ront a Duna a komfortérzeten.

Előzmény: Zitka (75976)
villa Creative Commons License 2016.10.09 0 0 75979

Még a tegnapi HEROSZ nyílt napról néhány kép,

 

Díjkiosztások, egy alom kiskutya még maradt, és Maya az Illatos útról még gazdára vár

gxy_gfx Creative Commons License 2016.10.09 0 0 75978

Budafoki piac témája: tegnap egy rövid bejárásra futotta a piacnál, éppen zárás előtt. Sajnos a kora reggeli fényekből elég sokat lefog a vasút melletti fal, nyugat felé meg ugye ott a domborzat, viszont van így is elég sok érdekes látvány, leginkább az áttört felületek, és a (most még tiszta) perforált lemezek interferenciája miatt. A hátsó parkoló felől a régi/új kontraszt miatt lesz érdemes fotózni. Szóval látványnak nem egy utolsó, aztán remélem, az árusok se fognak bepipulni, ha nekiáll ott minekkattogtatni egy gyanús idegen. Egyébként ez a félig zárt elrendezés sokban hasonlít az ázsiai piacra, ami Birminghamben a tenyérnyi méretű kínai negyedben van. Mielőtt valakinek a Négy tigris jutna eszébe: Birminghamben rend volt, és maguk az üzletek, standok is igényesek voltak, időnként meg végigjárt valaki összeszedni a szemetet. Szóval lehet ezt rendezetten, tisztán is, ha megvan rá az igény.

Előzmény: ...slr... (75971)
villa Creative Commons License 2016.10.09 0 0 75977

nekünk elegendő lenne egy talajhoz kötött kerékpárút a Duna mentén...

Előzmény: Zitka (75976)
Zitka Creative Commons License 2016.10.09 0 0 75976

Nem Budafok, de biciklis vonzáskörzet.

Mit szóltok hozzá?

 

http://index.hu/kerekagy/2016/10/08/kerekparos_hid_epulhet_a_duna_folott_hosszaban/

 

 

 

Mint egykori VITUKI-s, elsőre az jutott eszembe, hogy a mértékadó árvizszint fölötti - védműveknél is mérvadó - x méter magasság megvan, vagy majd nagy árvíz esetén átmeneti lezárást terveznek?

 

 

Nyafkamacska Creative Commons License 2016.10.07 0 0 75975

Nekem is úgy tűnik. Ma reggel teli volt a parkoló, ugyanakkor bent a piacon lézengtek csak a vevők.

Előzmény: mind_the_gap (75973)
villa Creative Commons License 2016.10.07 0 0 75974

az a jobbik eset, a városházi parkoló épült P+R-nek, azt meg a városháziak használják, a hárosit meg senki, este a Katakombába jövő buszok,

Előzmény: mind_the_gap (75973)
mind_the_gap Creative Commons License 2016.10.07 0 0 75973

Ma a piac mögött parkoltam a postába menet. Kicsit úgy tűnt, mintha a parkolókban álló autók nem a piacra érkeztek volna.. Lehet, hogy sokan P+R parkolónak használják Budafok parkolóhelyeit?

gxy_gfx Creative Commons License 2016.10.04 0 0 75972

Egyetértek veled! Valóban, addig fontos valami, amíg átadják – akár többször is –, aztán megindul az erodálódás.

 

Hm... Lehet, hogy a rendszeres átadás egy darabig még fenntartható modell is lehetne a magyar viszonyok közt? Persze idővel leinflálódna ez is, mint minden patópálisztánban, de addig azért fel-felhívná a figyelmet pár műtárgy létezésére.

 

A másik megoldás olyan építészet lenne, amibe organikusan bele tud épülni a felgyülemlő szutyok; kellően látomásos, poszt-apokaliptikus kialakítással akár görbe tükröt is tarthatna az igénytelen népléleknek. Nyilván az a pár kifinomult ember élvezné, aki még észreveszi, mi van körülötte, de mekkora dobás lenne egész városnyi méretűre duzzasztani egy afféle kiállítást, ami kb. 10 éve volt a Látványtárban a múlandóságról! Nem mindennapi turisztikai célpont lenne, a filmes iparágra gyakorolt hatásáról nem is beszélve.

Előzmény: M. a deák (75969)
...slr... Creative Commons License 2016.10.04 0 0 75971

...vastagon áll a por...

 

többek között arra gondoltam, de a négyesmetró pont az a műtárgy, aminek a takarítása egy szép tudományos feladat lehetne, sok speciális tisztítási igény van. 

 

Tudom, hogy sokan átkozzák a négyesmetrót, főleg az ára miatt. Amiben igazuk is van, de az a gyanúm, hogy legtöbb pénz nem a műszaki megoldásokon veszett el. Példaértékűnek tartom azt, ahogy a tervezők a természetes fényt is belekomponálták ebbe a rendszerbe. Sok évet töltöttem el ablaktalan irodahelyiségekben, és gyakran légkondi vitte be a "friss" levegőt, miközben kint a természet is adott volna belőle. Az Indiegogo-n most fut Lucy (https://www.indiegogo.com/projects/lucy-a-robot-that-fills-your-home-with-sunshine-solar#/), aki oda is elviszi a napfényt, ahol eddig nem volt. Ezek a megoldások nagyon modernek, nemcsak technikájában, de gondolkodásmódban is: éljünk azzal, amit a természet ad. A többség nem is tudja, hogy a négyesmetróban is van egy ilyen, de nem is akármilyen ötletekkel és formatervvel: egy vízzel telt medence közepén két üvegakna nyílik, a speciális üvegből készült cső szórja a napfényt lent a mélyben. És hogy minél több és minél tovább legyen a napfény, a tér legnaposabb sarkára építettek egy tükör-fát, aminek a "levelei" követik a napot, és a fényét mindig a medence közepére irányítják, ahol két nagy tükör fordítja a sugarakat a mélybe. Ez egy igazi világszínvonalú megoldás, de nem takarítják, és a levelek egy része már nem mozog, tehát az egész gyönyörűség pocsékba ment. Na ez az, amit még meg kell tanulnunk, hogy becsüljük és megbecsüljük, amink van. Budafokon is születtek becsülendő megoldások, például a kálvária és környéke Péter-Páltól felmenőleg csodás lett, és bár túlkövezték (szerintem), de a piac előtti tér is váratlan térélményt adott, kicsit kibontotta az evangélikus templomot. Galaxy, szerintem érdemes megnézned. 

Előzmény: M. a deák (75969)
blazekdoktor Creative Commons License 2016.10.04 0 0 75970

Baleset miatt lezárták a Gádor utcát a Promontor utca és a Mező utca között, a BKV buszait elterelik!

M. a deák Creative Commons License 2016.10.04 0 0 75969

Egyetértek veled! Valóban, addig fontos valami, amíg átadják - akátr többször is -, aztán megindul az erodálódás. A karbantartás a napi takarításnál kezdődik, az első félrecsúszott cserép megigazításával folytatva. Érdemes megnézni a közparkokat, milyen képet mutatnak egy-két év múlva. Általában olyanok, mint a furulyszó: messziről szép, de ha közelebb mész, kiábrándítóak...

 

Az M4-nél nem említetted, vastagon áll a por a giga-áthidalókon, minden állomáson...

Előzmény: ...slr... (75967)
zygota Creative Commons License 2016.10.04 0 0 75968

Jót mosolyogtam, amikor a Facebookon azt olvastam, hogy kondorkeselyűket láttak Budatétényben. :-)

Előzmény: zöld küllő (75963)
...slr... Creative Commons License 2016.10.04 0 1 75967

Van egy olyan sztereotípia, hogy a magyarok egy koszos népség. Ami persze nem igaz, de a felszínes vélemény nem alap nélkül való. Ott van a Móricz Zsigmond Körtér, ami attól on-topic, hogy az volt korábbi településeink, mai kerületünk kapcsolódási és irányválasztási pontja a közúton, és a héven, majd villamoson is. A sugárút - étoile funkciót sikerült kinyírni az évek során. Attól, hogy a sugárúti kapcsolatot levették a Fehérvári útról, a Körtér válhatott volna egy oázissá is, de nem vált. Mocskos kősivatag lett belőle. 

 

A takarítás egy tudomány és művészet egyben, de egyelőre nagyon idegen közterületeinktől. Ott van például a négyesmetró, érdemes megnézni, hogy ami egy kicsit is igényesebb takarítási feladat lenne, mint a seprű-fóka, arra már nem futja szándékból és tehetségből. Az új típusú vakvezető sávok például nem csak a kerekesek felbuktatására alkalmasak, de kiváló mocsokfogók is, és nem fog rajtuk a takarítógép. Érdemes megnézni a metrón, ahol a peronokat azért feltakarítják, hogy a vakvezető sávok egyben kosz-sávvá is váltak. 

 

Az épített környezet elviselhetőségét sokszor nem is annyira az építészeti kvalitás, inkább a karbantartottság, az utcabútorok és zöld felületek minősége, az élhetőség és a tisztaság határozzák meg. Legalábbis nekem, és ezzel láthatóan ugyanúgy kisebbségben maradtam, mint sok más igényemmel a környezet iránt. 

Előzmény: gxy_gfx (75966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!