Köszönöm, akkor nyugodtan nyitott maradhat. Nem is megy nélküle a motor, ha befogom egy idő után leáll. Most még bejáratós, egy kevés olajat tettem a benzinbe is, így sűrűbb keverékkel járatom a motort. A saját olajozó rendszere is keni, így egy picit füstöl, de még 0 kilométeres. Az azért furcsa, hogy felfúrtam az első túlméretre, akkor a végnyomás 6 bar volt. Egy kis gödröt észrevettem a hengerben, gondoltam ott belekoptattak a gyűrűk, ekkor felfúrtam a következő túlméretre, 0,03 mm-es tűréssel. A dugattyút kézzel kellett megjáratnom benne, mert igencsak szűk volt az illesztés. Majd összeszerelés után ismét csak 6 bart mértem. Főtengelycsere, csapágycsere, (FAG csapágyak), szimering csere (kimondottan robbanómotorba való, spec. szimeringre) Nagyon könnyen indul, akár önindítóval, akár berugásra. Most még az a kérdés, hogy mekkora ereje lesz a motornak. Gázadásra nagyon jól reagál.
Most már menetkész, csak még óvatosan járatnom kell.
Több helyen olvastam, hogy a fordulatszám elektronikusan korlátozva van. Hát ennél, - Suzuki lets 2, egy röpsúlyos fék van a hátsó ékszíjdobban, ami egy bizonyos fordulat felett fékezi a hátsó kerék fordulatszámát.
Annyira szétszedtem, mint ha csak a gyárból kosárban kaptam volna az alkatrészeket. Csavar nem maradt ki, - ahogyan az lenni szokott, - hanem még kevés is volt, mert valaki már bütykölhette, több helyen nem volt csavar.
Végül is teljes siker, - feltéve, hogy erő van benne, de ez majd kiderül, ha kimegyek az utcára vele.
Az a karburátor nagyon hasonlít azokra a Mikunikra, amik a Moriniken vannak. Az a csonk azoknál csak egy szuszogó, nem befelé megy a levegő, hanem kifelé jön. Egy rövid csővel le van vezetve a karburátor alá.
Sehol nem látok csatlakozási lehetőséget a légszűrőhöz azon kívül, ami közvetlenül a karburátorhoz csatlakozik. Barkácsolni meg nem szeretnék, nem gondolom, hogy jobban értek hozzá, mint a Suzuki. Valamiért az a cső ott van, valahova csatlakozik. Elképzelhető, hogy egy saját szűrője van, de egyelőre csak tapogatózom. Gyakorlatilag hónapok óta semmiféle dokumentációt nem találok a SUZUKI lets2-höz, de még szerelő sincs aki elvállalná. Az egy más kérdés, hogy oda sem adnám, mert már megtapasztaltam a "segítőkészséget" . Rendszerint nagyon hiányos a tudásuk, hónapok óta egyetlen választ sem kaptam a kérdéseimre, amit robogó szereléssel foglalkozóknak tettem fel. Úgyhogy marad a további kutakodás. Különben a legtöbb infót orosz weboldalakról szereztem be.
Ha a fényképen a kérdéses "A" csövet befogom, akkor leáll a motor. Csak az a furcsa, hogy ott levegőt szív be, így viszont a karburátorba szűretlen levegő jut. Ez pedig tönkreteheti a motort.
Az alábbi Suzuki scooter karburátoron van amit nem tudok pontosan mire szolgál.
Ezen az "A" jelöléső csövet nem tudom mire szolgál. Van rajta egy műanyag cső, ami csak úgy lóg. Ezt a robogót kaptam, mert a tulaj már nem akart vele foglalkozni, mert egy motorgenerál kellett, új főtengely, csapágy, szimmering, dugó, gyűrűvel. Megcsináltam, összeraktam, megy, gázzal indul, de nincs alapjárat. Az is lehet, hogy az automata szívató nincs jól beállítva, de akárhova állítottam, nem változott a helyzet. A szívató működik, kipróbáltam. Az "A"-val jelölt cső nekem gyanús, nem tudom mire szolgál. A "B"jelű recés csavar talán a levegőállító?
Köszönöm a választ, már kisilabizáltam a szivató működését, szétszedtem! Valóban, egy fűtött kis tartály van benne, amit egy PTC, vagy PTK (Pozitív Temperatura Coefficiens, vagy Koefficiens)) ellenállás melegít. Az is cserélhető. Néhány tized ohm a hideg ellenállása. Ennek az elemnek az ellenállása hőmérséklet növekedésével növekszik, azaz csökken az áramfelvétele. mindenesetre a mérésem alapján a legkisebb áramfelvétele is kb. 200mA. (Ami azt jelenti, hogy melegen a 8,5 ohm-mal együtt 60 ohm, tehát a PTC meleg ellenállása (csak nem tudom, hány C fok, ) kb. 53,5 ohm. Sorba van kötve vele egy 8,5 ohm-os ellenállás, ami a kezdeti áramfelvételt korlátozza be. (érdekes, nekem egy dióda van bekötve, pedig az eredeti rajzon ellenállás van. Bár a generátor váltófeszültségét ez megfelezi) Összeszerelés után is kitűnően működik, most már csak azt kell kitalálnom, hogy hogyan állítsam be. Jelenleg a robogó apró darabokban van, összeszerelés után lesz érdekes a szívató beállítása. úgy gondoltam, hogy addig húzom fel a szívató tűjét, amíg könnyen indul, önindítóval, persze a csatlakozóját kikötöm, így annyi benzint kap, amitől indul. Ha egy újabb indításnál csatlakoztatom, akkor lassan le kell zárnia a szívató fúvókát.
Különben van egy teljesen korrekt kapcsolási rajzom, magyar szöveggel, ha valakinek kell, tudom küldeni. Nekem tökéletesen bevált, minden ott és úgy van, ahogyan a rajzon.
Egy tokba zárt gyantát melegít egy fűtőelem. Az tágul, vagy éppen húzódik össze. Az ellenállást általában a szerelési útmutató tartalmazza, az nekem nincs hozzá.
Yamaha XJ6 '12-re lancot kell cserelnem. A kerdes az lenne, hogy ti milyet ajanlatok, mert kerdeztem csak az alkatreszeket es afa nelkul maga a lanc annyiba kerul, mint amennyiert a komplett cseret afastol egy masik yamaha szerviz megcsinalja. Eleg jonevu szerviz, en ott meg ugyan nem csinaltattam, de paran ajanlottak ( bar azok csak hobbi motorosok voltak, nem hozza ertok de akkor is )
Urak! Ismeri valaki a suzuki robogók automata szivatóját? Konkrétan a lets2 -ét, de gondolom a többi is hasonló. Hogyan működik, illetve mi működteti? Elektromágnes van benne? Mi mozgatja a tűt? Mennyinek kell lenni az ellenállásának?
Így bizony! Ha viszont még a régi, A korlátos jogsid van, akkor el kell menni az okmányirodába, ahol - díjfizetés ellenében, de mindennemű tanfolyam és vizsga nélkül - ki lehet cseréltetni A2-re. Érdemes az esedékes orvosi vizsgálattal egybekötni, mert úgy kevesebb macera (frissen indulna az érvényessége).
Most olvastam, hogy már megváltozott az A2 jogosítvány is. Szóval a 400ccm felső határt eltörölték és 35kW lett a teljesítmény határ.
Akkor szóba jöhetnek ezek is, köszi a tippeket. Még mindig a Burgman mellett vagyok, a széles ülése és a kinyújtható láb a hosszú lábtartó miatt tetszik nagyon. Az X9-nek számomra kissé semmitmondó, idétlen a műszerfala, a Tmax meg drága :( Kompromisszumokat kell kötni, nincs mese.
Mivel nem lesz légüres tér a hengerben akkor sem, össze fogja sűríteni, ami ott van.
Az elősűrítést sem a fordulatszám befolyásolja, hanem az, hogy mennyi helyet hagy a főtengely a forgattyúsházban).
Eleve, a forgattyúsház tömítettségét a vákuumcsonknál ellenőrizzük (és ha mondjuk letapadtak a gyűrűk, azt is meg lehet így találni).
De nem ez a lényeg, hanem hogy nem érdemes egy kétüteműt a másikhoz hasonlítani. A Simsonnál pl. 10 bar a normális, leszerelt karburátorral, de még a 8 is jó. Ha nincs megadva egy teljesen más konstrukciónál, akkor ezzel sem megyünk semmire, nem lehet egymáshoz viszonyítani őket.
Pontosan így van! De ha a szimmeringek nem zárnak, akkor ott kimegy az elősűrítés is bár olyan nagyok az átömlőnyílások, meg a kipufogónyílás, hogy ott szerintem nem nagy elősűrítésről lehet beszélni, amikor a motor önindítóval talán 120-150-et pörög percenként. Még berugókarral is gyorsabban pörög. Nem azért mert az önindító rossz, hanem mert olyan pici motor és az eredeti akkumulátor 2,3Ah-s. Én egy új 12V 55Ah-s autóakksival forgattam.
Mitől? Hiszen kb. 10 másodpercig forgattam, be volt olajozva a dugó, azonkívül a Suzuki olajszivattyúval külön tartályból adagolja az olajat, akár van benzin, akár nincs. Ebbe nem keveréket kell tankolni, hanem benzint, meg külön 2T olajat az olajtartályba, aminek saját olajszivattyúja van. Nyilván amikor a motor megy, sokkal nagyobb nyomás van, hiszen a felrobbanó benzin többszörösére tágul, de itt most csak a külső légnyomás összepréseléséről van szó.
Kétüteműnél ennek az egésznek vajmi kevés értelme van. A végnyomás függ attól, hogy milyen gyorsan zár a dugattyú (magyarul a lökettől), hol vannak az ablakok, hány felömlő van, mekkora az elősűrítés.
Ezt nem egészen értem, mert ebben a hengerben minden nyílás egyforma magas, mindegyik nyílásnak az alsó és felső széle egy vonalban van, tehát egyszerre nyitnak és zárnak. tehát az átömlő nyílás is pont akkor nyílik ki, mint a kipufogó nyilás. Csak ha megy a motor, akkor a keveréknek nincs ideje a kipufogónyíláson át távozni. Amikor az önindítóval forgatom, sokkal lassabban forog mint ha a berugóval, mert egy viszonylag kis önindítómotor van benne.
Én a kompresszió viszonyon a teljesen lezárt nyílások és a felső holtpont közötti sűrítési arányt értem, azaz a gyári adat szerint ez 6,5: az 1-hez. A négyütemű motornál, - szerintem azért lehet nagyobb végnyomást mérni a dugattyú felső holtpontjánál, mert ott szelepek vannak.
Megnéztem egy VW 1,8 négyütemű motor gyári adatát, ott a kompresszióviszony 9:1-hez, a kompresszió végnyomás 9-12 bar. Megjegyzem a saját kocsimon 11 bart mértem.
Én abból indultam ki, hogy ennél a motornál, -miután a rendszerben semmiféle szelep nincs, - minden fordulatnál a dugattyú elölről kezdi a sűrítést, - azaz a beszívott keveréket a 6,5 szeresére nyomja össze. Én úgy gondoltam, hogy mitől lenne a nyomás nagyobb, amikor minden ütemnél a kb 1 bar nyomáson levő keveréket, illetve mérésnél a levegőt 6,5 szeresére nyomja össze. Lehet hogy tévedek, de valóban, mitől lenne nagyobb a nyomás?
Különben most találtam egy gyári adatot: a kompresszióviszony 6,5:1--hez, ami azt jelenti, hogy a beszívás után a keverék nyomása 6,5-szerese lesz. Ami megmagyarázza a a 6 bar nyomást, hiszen a komresszióviszony miatt nem lesz több több a nyomás. Mitől is lenne több, ha a dugattyú ennyit tömörít?
rosszul tudod
egy 9,5 kompresszió viszonyú motornál simán mérhetsz 14 bar végnyomást
a két dolog teljesen más az egyik egy számított képlet a másik pedig egy dinamikus mérés eredménye
a kompresszió viszonnyal tévedsz nem, az alsó és felső közti arány hanem a hengertérfogat+sűritőtér és a sűritőtér aránya
Ehhez a nyomáshoz a szimmeringeknek semmi köze, mert azt a nyomást mérem, amikor a dugó bezárja a szívó, átömlő és kipufogó nyílásokat és onnan megy fel a felső holtpontra.
ezt nem igazán értem. hogyan csinálod?
végnyomás úgy alakul ki hogy a forgattyúsház feltöltődik majd ez az elősűritett légtömeg feláramlik a hengerbe és ott üzemi nyomásra komprimálódik. és van köze hozzá a szimmeringeknek is hisz ha nem zárnak nem tudja a teljes mennyiséget feltolni a hengerbe a lefelé mozgó dugattyú
ezt a mérést nyitott fojtóretesszel és dinamikus forgással végezzük.
befolyásolhatja a száraz hengerfal és a friss megmunkálási nyomok is az eredményt ezért érdemes kis olajat fecskendezni a hengerbe előtte és párszor átforgatni.
Különben most találtam egy gyári adatot: a kompresszióviszony 6,5:1--hez, ami azt jelenti, hogy a beszívás után a keverék nyomása 6,5-szerese lesz. Ami megmagyarázza a a 6 bar nyomást, hiszen a komresszióviszony miatt nem lesz több több a nyomás. Mitől is lenne több, ha a dugattyú ennyit tömörít?