Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Az idióta vonalhálózat miatt nem lehet normális menetrendet csinálni. A városszéli présházakba kiköltöző bukott devizahiteleseknek nem alkotmányos joguk az átszállás nélküli belvárosba jutás. Főleg ha nem is ott lenne dolguk csak kényszerből mennek arra. Az Árkád és a Vásárcsarnok környéke már most is telített buszokkal. Na ehhez kéne az előbb emlegetett szaktudás.
Nekem az elmúlt évek menetrendjeivel vannak bajom, de azért annyit el kellene ismerni, hogy nélküle a peremkerületek nem kaptak volna közvetlen belvárosi járatokat.
Tudja valaki melyik közlekedési képzésen tanítják azt, hogy azonos számozású buszok egyszer innen egyszer onnan indulnak, egyszer itt máskor meg ott állnak meg és különböző útvonalakon közlekednek? Vagy ugyan azon a vonalon más más járatszámokkal közlekednek, két megálló közt járatszámot váltanak? A város egyik részén (Rózsadomb, Csizi körzet) egymásba érnek a buszok még késő este is, a másik városrészbe meg szinte lehetetlen az eljutás. Kaotikus, követhetetlen a menetrend. A tésztagyár majd megmagyarázza BKK módra, hogy minden fasza korszerű, az utasnak kell képeznie magát, hogy felnőjön ehhez a korszerű menetrendhez.
Ha Csizi "párakapu" Peti ezzel akar választást nyerni akkor aggódom érte. Érdekes hogy egy jó közlekedési szakember aki fiatal korában könyvet írt Pécs tömegközlekedéséről most a nevét adja ehhez a fostengerhez.
Már egy ideje hatalmas a fejlődés, a régi sárga n+1-szer matricázott megállói táblák kaposzöld keretes, laminált indulási jegyzékekre cserélődtek, még a betűtípus is változott. Csak nem Kaposváron nyomtatját őket?
Egyébként a Tükével közös megállókban ha a kékeket is átkenik eozin zöldre (nem fogják) ritka szép lesz...
Egységes informatikai rendszerre történő átállás miatt, 2017. augusztus 21-től várhatóan 2017. augusztus 27-ig az elektronikus bérletek kiadása, feltöltése időszakosan felfüggesztésre kerül.
Ha valóban piacnyitás történik, és bejönnek más cégek szolgáltatni a Volánok kívül... Gondolom, többet fognak fizetni a gépkocsivezetőknek, jobban karbantartott géppark lesz - remélhetőleg. Ha minden IDEÁLISAN alakulna, mégis ki maradna a volánnál kocsikat vezetni?
Egy valószínű. Ha nem lesz bevételt hozó vonal, akkor ugyan olyan szakadt géppark lesz, mint volt 5 éve.
Az első lépést már megtették, nem láttam melyik ekenyél ment úgy járatba, hogy a bal első kerékjárat után nem meghúzva volt, hanem konkrétan hiányzott egy darab a lemezből...
Szerintem aki azt mondja, hogy biztosan tudja mi lesz 2020. január 1-jétől a helyközi-távolsági buszközlekedésben, az hazudik. Ha van is készen valamilyen szintű koncepció, az is képlékeny még. Minden esetre a legnagyobb kérdés az lesz, hogy a piacnyitás teljes liberalizációval jár vagy csak a közszolgáltatási pályázatok magáncégek részére történő megnyitásával.
Azaz nem tudni, mik az új feltételek: A Flixbus / VT-Arriva / Trans-Tour / Bárnevolna Kft. / stb. ott indít majd járatot a saját kockázatára, ahol akar vagy csak elindulhat az állam által adott fordára/vonalra/vonalcsoportra/forgalmi térségre/megyére/régióra kiírt közszolgáltatási szerződés elnyeréséért?
A távolságis sofőrök kész tényként kezelik,hogy a 100km felüli járatok magánkézbe kerülnek(sőt már abba is kerülhettek volna,ha a havercéggel nem történik,ami történt).
Amúgy most sztem annyira nem kell sírni,mert a távolsági helyzet sokkal jobb,mint mondjuk 5-8 éve volt,amikor is EC12-k vagy Nabi is volt távolsági fordás. A felújítások elmaradtak,de az a világ sztem már el is múlt. A Di-Cam bedőlése kicsit rontott kicsit az eltervezett renden. :)
Megmondom őszintén, ha még a Volán felállás lenne, akkor szorítanék azért, hogy ők üzemeltethessék a távolsági vonalakat, de a jelenlegi KK-s viszonyok mellett várom már, hogy európai körülmények legyenek a távolsági közlekedésben.
Gazdasági alapon a végtelenségig lehetne járatni a 200-asokat, azok már nem tudnak hová értéktelenedni. Tegnap reggeli dombóvári járaton is biztos örültek az MKZ-nek.
Egyébként még a vértes E97-ese tartja magát, de csak mert a Setrájukat a Mercikkel együtt vissza adták a banknak, de egyből mentek is a VBhez. Nem lennék meglepve, ha piacnyitás után csak nekik maradnának meg a távolsági járataik, itt délen van vagy 10 autó, a Pécs-Sexárd-Pestre elég, ezen kívül tippre a zalai csordák és az egri félórás ütem, és a Zeg-Szeged marad állami kézben, a többire egyszerűen nem lesz minőségi autó, az LH és Crossway mellett a Flix vagy másik cég simán esélyes. Kivéve ha az Iveco gépezetek fenntartása lényegesen olcsóbb.
Ha gazdaságtalan volt az üzemeltetésük, akkor azzal nincs baj, hogy selejtezték, a baj inkább ott van, hogy nincs olyan kaliberű autóbusz, amivel a hiányukat pótolni lehetne.