A robogó adásvételénél valóban érdekes a két tanú. Ugyanis a robogót igazolja az alvázszám, az eladót, a vevőt pedig a személyes adatait. A két tanú mit igazol? Azt, hogy az eladó és a vevő írta alá az adásvételi szerződést. De kit lehet kötelezni, hogy igazolja az eladó, vagy a vevő személyazonosságát? Akkor minek a fényképes igazolvány, a számokkal? Miért nem hiszik el, hogy vettem, vagy eladtam egy húszezer Ft-os kismotort, amikor egy nagyobb hétvégi bevásárlás is többe kerül? Ha meg valami nem stimmel úgy is csak a vevőt és az eladót vonják felelősségre, hiszen a két tanú csak azt igazolja, hogy ők írták alá!
Sziasztok. Egy régebbi Yamaha Neo's robogóm van, de nem tudok benne első fényszóró izzót cserélni. A szétszerelésében kérném segítségeteket: hogyan férek hozzá az izzóhoz feszegetés nélkül?
Én ettől a cégtől vettem fékbetéteket. Mivela hátsóban nem voltam teljesen biztos, megbeszéltem az eladóval, ha véletlenül nem jó, akkor visszaviszem. (persze nem olajosan a beszerelés után)
Az xv125-re kerestem, meg is találtam, de a betétre már csak valamelyik 250-es Yam robi volt ráírva.
A facepalm nem ezek miatt jogos, ezt nem volna kötelező tudni csak azt gondoltam egyszerűbb lesz így mondani.
A leszerelésre állásfoglalást nem tudok, és mivel műszaki vizsgára nem kötelezett jármű ezért nincs is. Általánosan el szokták fogadni lámpánál a leragasztást.
Viszont ha szabály kell akkor idézném azt amit kötelező volna tudni:
56. § (1) A vezető köteles a járművet - lehetőleg olyan helyen, ahol a forgalmat nem akadályozza - haladéktalanul megállítani, ha a jármű olyan hibáját észleli, amely balesethez vezethet, különösen ha elromlott a jármű
a) kormányszerkezete,
b) üzemi fékberendezése,
c) összes féklámpája,
d) irányjelző berendezése, kivéve ha kézzel megfelelő irányjelzés adható,
Mivel motoron ez adott, a szerelőig minden egyéb teendő nélkül is teljesen jogosan elmehetsz bármilyen motorral.
"Viszont ahhoz is kéne index, hogy elvigyem a szerelőhöz."
*facepalm*
Most itt maradjunk annyiban, hogy smkp-n nem kötelező az index megléte. Fekete szigszalaggal leragasztod, kezecskédet kinyújtod és oda mész ahova akarsz.
Ezt én egyszer már leírtam, de a karbisban és az injektorosban nem egyforma egy csomó dolog.
Van egy átalakítókészlet hozzá, azzal viszonylag jól működik.
Viszont ott is cserélni kell a gyújtás alaplapot és a CDI-t is. Talán a lendkerék sem ugyanaz, de ez nem tuti. A kábelköteget is cserélni kell.
Ha a tankban van a szivattyú, akkor kell egy karbis tank is, ha nem, akkor egy közdarabbal át lehet mókolni a nyílást, hogy belemenjen a vákuumos benzincsap.
Aztán persze tisztességes karburátor sem árt.
A készletnél (sallagok nélkül is) jóval olcsóbb egy eredetileg is karbis blokk.
A gyújtást nem lehet állítani egyébként, azt hogy sikerült?
Aztán van a másik megoldás, vesz az ember egy Malossi digitronicot (60 ezer körül), akkor elég a hengerfejet cserélni, meg persze akkor is kell a tank, karburátor, szívócső, ilyesmik.
Szóval itt is az jön ki, hogy szívathatja magát az ember, de jobban jár, ha vesz egy karbis blokkot (tank és kábelköteg mindig kell, kivéve a digitronicot).
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni azoktól, akik már foglalkoztak Gilera Runner 50cc átalakítással injektorosról karbisra. Kicseréltem hengert, dugót, hengerfejet, főt. szimeringeket, beállítottam a gyújtást, és valaki már előttem tett rá egy kínai 2T karbit. Új a gyertya, minden tiszta, be van állítva és mégis nehezen indul, azt is csak teljes gázzal, és persze semmi alapjárat, alsó fordulatszám tartományban is vacakol mielőtt megáll. Karburátor, gyújtás, esetleg CDI??? Előre köszönöm a segítséget.
Sajnos ezzel is rá vagyunk kényszerítve a szabálytalanságra. Nagyon sok ilyen eset van, amikor megallapodásokat utólag, vagy előre "tanuztatunk" le, mert igy lesz " szabályos"
Ne értsd félre, nem árt, ha van, én is magamnál fogom tartani.
De csak egy tanú lesz rajta, a feleségem, mert történetesen itthon volt, amikor az eladóval (aki rendes volt, mert megegyezés után felpakolta a motort az utánfutójára és házhoz szállította velem együtt) megérkeztem.
Nem kérem meg a szomszédot vagy valami ismerőst, hogy írja alá második tanúként.
XXXII. FejezetAz adásvételi szerződés általános szabályai
6:215. § [Adásvételi szerződés]
(1) Adásvételi szerződés alapján az eladó dolog tulajdonjogának átruházására, a vevő a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
(2) Ha az adásvételi szerződés tárgya ingatlan, az eladó a tulajdonjog átruházásán felül köteles a dolog birtokának átruházására is. Ha a szerződés tárgya ingatlan, az adásvételi szerződést írásba kell foglalni.
(3) A dolog adásvételére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni arra a szerződésre is, amelyből jog vagy követelés visszterhes átruházására vonatkozó kötelezettség fakad.
E szerint nem is kell róla semmilyen papír.
Végül is egy 200.000 Ft-os biciklit hajtva sincs nálam tulajdonjogot igazoló irat.
K&H online, megtudod kötni. (érdemes K&H-nál kötni mert ők automatikusan pár napon belül küldik a nemzetközi biztosítást is. Már ha akarod külföldön használni a robogót)
Mondjuk én elég sűrün használom SK-ban. Anélkül és H betű nélkül le is lőnnének.
Őszintén? Nem tudom,nekem motorom van,de a lányom adásvéteki nélkül szok kötni a netrisken. Motorhoz sem kell, csakaz adatok.
Ęn elvileg mondtam, egy ilyen eszköz szóbeli szerződ3ssel is megvásárolható, nem kötelezőaz irásbeli szerződés, es nem is kérhetik. Persze, ha véletlenül azt mondják, hoy ez lopott, akkor nem árt az embernek a saját èrdekében, ha van.
A biciklivel se hordjuk magunkkal, a beszerzési bizonylatot (ha van)