Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Mi lett vajon a sorsa a leselejtezett pécsi buszoknak ? Olyan csendben elfelejtődtek. Azért nem 2 db-ról volt szó. A Merciknek pl sok helyen még örültek volna, azokkal is mi lehet ?
"A 47. vonalon Komlóról a két vonatpár már nem Sásdig, hanem Dombóvárig
fog járni. Naponta kétszer. Vonat. Mint a vadnyugati filmekben. Talán egyszer a Bz még a Keleti pályaudvarig is
felcsattog Komlóról. Naponta kétszer. Vonat. Mint a vadnyugati filmekben. Az a vicc megvan, hogy párhuzamosan
sűrűn autóbuszok járnak? Nem? "
A sűrű autóbusz enyhén túlzás: Van két járatpár , amit átszállás nélküli eljutási lehetőséget biztosít Komló és Dombóvár között, míg a többi igen körülményes módon biztosít közvetlen kapcsolatot a két város (az átszállás meg nem utasbarát megoldás a lehetőségektől függetlenül )
És igen a két vonatpár valóban hülyeség, mert minimum 5 kellene ütemesen menetrenddel (viszont az már félsiker, hogy Kaposszekcsőn és Vásárosdombón nem áll meg)
(És bármennyire is furcsa még mindig a vasúti eljutási lehetőség a leggyorsabb Komló és Dombóvár között)
"A nyári szégyenteljes szereplésből tanulva nem volna jobb egy szolgáltatóhoz méltóan a teljes 40. vonalon
sztrádabuszokkal pótolni az intercity szerelvényeket a négy (inkább öt) órás menetidőnél rövidebbet prezentálva?"
Nehogy véletlenül elégedett legyen az utas, mert ha elégedett, akkor már ott baj van. Legalábbis Csépke és társai úgy képzelik el.
"Mert készítettem egy nem reprezentatív felmérést a célközönség körében, és szinte minden mai, a relációban ingázó egyetemista letöltötte a mobiltelefonjára az Oszkár autómegosztó alkalmazást. Most fel van adva ezzel a lecke!"
A MÁV-nak látszólag semmilyen terve , de még akarata sincs arra, hogy visszahódítsa az Oszkár által elcsábított utasokat (már, ami a 40-es viszonylatot illeti). Teljesen képtelen arra reagálni, hogy ha egy konkurencia megjelenik (még, ha más közlekedési nemről is van szó), ezért is életképtelen és a teljes összeomlástól a monopol helyzete menti meg.
Megint egy kicsit töpörödünk, és merünk még kisebbek lenni. Lassan az összes kaposvári kocsit Dombóváron kapcsoljuk le, fel a pécsi kocsikra. Gyékényesig miért megy intercity? Mi van ott? Talán sok vasutas szolgálati helye? Mennyi lehet a fizető utas? A 47. vonalon Komlóról a két vonatpár már nem Sásdig, hanem Dombóvárig
fog járni. Naponta kétszer. Vonat. Mint a vadnyugati filmekben. Talán egyszer a Bz még a Keleti pályaudvarig is
felcsattog Komlóról. Naponta kétszer. Vonat. Mint a vadnyugati filmekben. Az a vicc megvan, hogy párhuzamosan
sűrűn autóbuszok járnak? Nem? Mindegy is. Majd a Bz tetejére applikálunk klímát, így meg majd lehet emelt díjat
szedni. Naponta kétszer. Zseniális...
Ami pedig igazán megragadta a figyelmemet (a lényegit kiemeltem):
"A pécsi, 40-es vonal erővárosi szakaszán (40a) a Kelenföld–Érd elágazás rész átépítése miatt jelenleg is vágányzári menetrend van érvényben. A 2018-as alapmenetrendet sem sokáig használhatjuk: februártól megkezdődnek a mindkét vágány teljes kizárásával járó munkálatok, ami egészen 2019 márciusáig tart majd. Ebben az időszakban az összes személyszállító vonatot busz fogja pótolni Kelenföld és Érd között, vágányzári menetrend mellett. Utána pedig következhet a Százhalombattáig tartó rész"
A nyári szégyenteljes szereplésből tanulva nem volna jobb egy szolgáltatóhoz méltóan a teljes 40. vonalon
sztrádabuszokkal pótolni az intercity szerelvényeket a négy (inkább öt) órás menetidőnél rövidebbet prezentálva?
Csak kérdezem. Mert készítettem egy nem reprezentatív felmérést a célközönség körében, és szinte minden mai, a relációban ingázó egyetemista letöltötte a mobiltelefonjára az Oszkár autómegosztó alkalmazást. Most fel van adva ezzel a lecke!
Délebbre haladva, Pécs környékére, a 40-es vonal távolsági érintő vonatoknál újdonság lesz, hogy a Keletiből 7 óra 45-kor induló Zengő IC továbbítja a Kaposvár–Gyékényes felé tartó Zselic IC közvetlen kocsijait. Visszafelé a Keletiben 16:14-kor landoló Mecsek IC hozza a Zselic stokkját. A Keletiből 14 óra 45-kor rajtoló, Kaposváron át Zágrábig közlekedő Rippl-Rónai Intercity jelenlegi formájában megszűnik: a 13:45-ös Tenkes IC-vel egyesítve jut el Dombóvárig. A Budapest felé tartó kocsik pedig két órával hamarabb, a Zengő IC-hez csapva közlekednek.
A Dombóvár–Gyékényes vonalnál a nyári időszakon kívül közlekedő rijekai Kvarner IC visszatér a felújított 30-asra, de nem marad pótlás nélkül a 41-esen: új intercityt találunk Zselic néven (IC822), mely a Keletiből 7 óra 45-kor induló Zengő IC-vel egyesítve jut el Dombóvárra, ahonnan 10 óra 3 perckor halad tovább Kaposváron át Gyékényesre. A Budapest felé tartó Zselicet (IC825) a Keletibe 16:14-re érkező Mecsek IC hozza. A Kaposváron át Zágrábig közlekedő Rippl-Rónai IC Dombóvárig a 13:45-ös Tenkes Intercityvel egyesítve jut el. Visszafelé (IC823) a mostanihoz képest két órával hamarabb közlekedik, a Keletibe 20 óra 14-kor beérő Zengő IC-hez társul.
A Pusztaszabolcs–Székesfehérvár (44-es) vonalon egy-két perccel módosul a Pusztaszabolcsra tartó vonatok fehérvári indulási ideje.
Javulás történik a két alibi-vonatpáros 47-es vonalon: a Komlóról délután kereken öt órakor Sásdra induló 38613-as személyvonat ezentúl végigmegy Dombóvárig, Vásárosdombón és Kaposszekcsőn viszont nem áll meg.
A 60-as, Gyékényes–Pécs vonalon néhány vonat esetében pár perces módosítások történnek az indulási és az érkezési idők tekintetében. A Pécsre tartó 8914-es személyvonat útvonala kibővül: Gyékényes helyett Nagykanizsáról fog indulni.
Én ebben azért nem vagyok biztos. Dél-Dunántúl az eddigi években eléggé el volt kényeztetve, itt lényegében már most is csak mutatóba van pár darabi, illetve tartalékként, ellenben Északkelet-Magyarországon a 200-asok még mindig meghatározó részei az utcaképnek.
Újabb 100 Credo buszra írtak ki tendert. Megérzésem szerint ebből most mi is kapni fogunk egy adagot. Mennyit kellene kapjunk ahhoz, hogy a 200-asok eltűnjenek, vagy csak mutogatóba maradjon egy-két példány? :)
"Közben eszembe jutott, hogy a Tüke tényleg hordta a migránsokat Beremendről Hegyeshalomba és Bicskére 2015 őszén az akkor frissen behozott holland Volvókkal."
Tényleg? Komolyan kérdezem, mert ilyenre nem emlékszem, pedig szolgáltam Beremenden, annak idején. Ha volt ilyen, emlékszel esetleg arra is, hogy milyen (szóló/csuklós) Volvók és körülbelül mennyi vett részt ilyen szállításban? Illetve ezek még az átfényezés előtt álló példányok voltak, vagy pedig már a világoszöldek? Ha jól emlékszem, akkoriban járt már 4-5 világoszöld Pécsen, de a java még eredeti színben, viszont már magyar rendszámmal állt a telepükön.
Mi történt Pécsett?
Mi az a förtelmes közhangulat a Tüke Busz munkavállalói körében, amely ily erőszakossá, kötekedővé teszi azokat, akikben megvan a brutalitás csírája?
Nem írok rendszámokat, sem időpontokat, nem célom senki egzisztenciáját sem kockára tenni. Pedig alsó hangon öt, ma dolgozó járművezető hozott szégyent Hazájára, gyönyörű városára és kenyéradójára...
"a megépülő út tehermentesíti a meglévő úthálózatot, amely már nem képes megfelelő minőségben ellátni a közúti forgalmat"
Röviden: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Hosszabban: A Petőfi utca összes csomópontja be szokott állni, aki a sörgyár felé megy, annak a rókus utca felé egyszerűbb, vagy a Honvéd, Szigeti felé. Addig oké, h a Rókus utca nem átmenő forgalomra van kitalálva, de ha a sörgyárnál épülne egy kutyacsont, és a 25 emeletes helyén egy áttörés a Megyeri útra, akkor már a Petőfi utca forgalma egyből kétfelé oszlana.
Előbb-útóbb a 6-ossal is kell kezdeni valamit, a Major utca és az Alsómalom utca közt reggel és délután sem lehet haladni, alternatíva a tüskésréti meg csak arra nem jó, amire kéne.
Az évek óta beharangozott Hegedűs Gyula utca-Tüskésréti-Északmegyer-Külső elkerülő persze sose lesz kész, nem beszélve a harmadik hídról, ami talán megoldás lenne.
Nagyon bili kategória, de a balokánynál kéne eltüntetni a volt fürdő helyét, ott van hely emelni (64-es beszántása...) majd a túloldalán kicsit stabilizálni a talajt és egy P+R-t csinálni.
Azért egy érdek képviseleti dolgozó megpróbálhatna politikától függetlenebb lenni.... Persze, ha ez az érdek, és még talán meg is éri :) Ja akkor kit is képvisel? Nyilvánvalóan a sofőrök csak eszközök ebben a történetben. Az más kérdés, hogy a munkafeltételek javítása érdekében meg kellene tenni mindent a buszos cégnél, hogy megtartsák a dolgozókat.
Találós kérdés: mi lesz annak a jutalma, aki nem tudja felvenni a munkát, mert nem vezényelhető, esetleg elfogyott a túlórakerete, vagy a sok műszakforgatós 6+1-re azt mondja, hogy fasza hogy tegnap 3:55-re jött, de másnap már 24:04-ig nem bírja?
Elég nagy korlátoltságra vall azt állítani, hogy a lentebb említett szakmákban a munkaerő-hiányért kizárólag ez a kormány felelős. 2010 előtt sem voltak versenyképesebbek a bérek, sőt... Viszont számos EU-tagország munkaerőpiaca még zárva volt a kelet-európai minkaerő előtt. Ezen érdemes elgondolkodni, egy kicsit háttérbe szorítva a hőbörgést és a személyeskedést. De úgy látom, ez a hisztériakeltés inkább politikai indíttatású, és a sofőrök csak eszközök a történetben.
Mit érdekel téged milyen a szakszervezet? Nem vettek be? Alakíts egyet hátha tömegek csatlakoznak hozzád :-) Az általad felsoroltakat (majdnem Sorost írtam :-) mind a szeretett kormányod tette tönkre de mi köze ezeknek a buszközlekdéshez? Hacsak az nem, hogy a TE! segitségeddel a pécsi buszközlekedést is sikerült padlóra küldeni a várossal együtt.