Keresés

Részletes keresés

< R o d o l f o > Creative Commons License 2017.11.15 0 0 33178

Előzmény: vt976 (33175)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.14 0 1 33177

A kockarendszámok sokáig megmaradhatnak az okmányirodákban, vidéken főleg. 1997-ben még kaphatott AIJ rendszámot egy új Ikarus. 1998-ban a VB IK280-asai DUD kombóval álltak forgalomba. A 2010-es évek elején egyes vidéki tűzoltóautók KAY rendszámkombót kaptak. Szintén olyan 2011-12 körül egy Scania szippantós és egy Ikarus városnéző busz még JOB rendszámot kapott. A BKV 2011-ben KPX vagy 2015-ben LPZ és LZZ kombókat kapó buszairól nem is beszélve. Ez csak néhány példa.

Előzmény: ego2 (33176)
ego2 Creative Commons License 2017.11.14 -1 1 33176

Lehetne kerek is akkor is a K-s az 2006-os rendszám :D

Előzmény: vt976 (33175)
vt976 Creative Commons License 2017.11.14 0 0 33175

Vagy hátul kockarendszáma van?

Előzmény: ego2 (33174)
ego2 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 33174

11 évig ? :O

Előzmény: < R o d o l f o > (33173)
< R o d o l f o > Creative Commons License 2017.11.12 0 0 33173

Vagy félre volt téve...

Előzmény: ego2 (33172)
ego2 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 33172

Biztos örökölte :D

Előzmény: JLW-470 (33171)
JLW-470 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 33171

2017-ben KPX? :) 

Előzmény: < R o d o l f o > (33170)
< R o d o l f o > Creative Commons License 2017.11.12 0 2 33170

hory004 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 33169

Remek cikk, az írója legalább a helyszínre kitehette volna a lábát, hogy kiderüljön, hogy hova megy ez a g*cisok autó. (Azt már meg sem kérdezem, hogy miért erre...)

 

A videóból két dolog derül ki: Délelőttig ha a reggeli Rákóczi út nem verte volna szét a mentrendet, akkor majd ez, illetve nem csak a menetrend verődik szét, hanem ezeken a remek utakon az autók is.

--

Operatív menetirányítás sincs a csúcson, egy kieső 4*-es délután (az Árkádnál biztos, hogy 10+ perces lyuk volt, a második kocsi is +4-gyel jött, a következő is késett, de azon legalább volt hely). De legalább a két 3-as vonatozott, utóbbin kevesebben voltak, mint amennyien a főpályán várták a 4-est.

(Nyilván járat közepén nem szép dolog, de aki a főpályán a 3-ason ül, annak a perccel mögötte jövő 6/8-as minimális szívással jó, ellenben a mártírokról eltakarított utasoknak kb 7-8 percet jelentett volna, mert a késő 4-esre már nem fértek fel, és az azon ülőknek sem kell percek várni minden utascserekor.)

* vagy bármilyen származéka

Előzmény: bendeguz90 (33167)
MCA-001 Creative Commons License 2017.11.09 0 1 33168
bendeguz90 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 33167
trizs77 Creative Commons License 2017.11.07 -1 0 33166

Úúútálom mikor lustaságod miatt dolgoztatsz....................:-)))

 

Jó pár kattintgatásomba került előkeresni a vonatkozó rendelet azon három sorát ami abból ide tartozik:

 

.......".....a mostani titokszabályzat 2. sz.melléklete az első számú titokkörben titkosítandónak sorolja mindjárt a második helyen az "Utasszámlálási- és ezzel kapcsolatos adatbázisból nyerhető adatokat.

A minősítés ideje : 3 év"...........

 

--------------

 

másik:

 

a 3 év NEM politikai meghatározás  hanem időhatározó.

 

Ugyanis szeretett államtitkárunk 2010 őszén emelte jogszabályi szintre az addig csak társasági belső utasításokban leírt, .......az utaszám = titok.........hitvallást.

 

Tehát az utasszámlásból készített végkövetkeztetés, jelentés, az elkészítését követő 1097. naptól kezdve, már nyílt adat.

addig nem.

Előzmény: vaskerék (33162)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.07 -1 0 33165

 

 Vita = szappanbuborék fújkálás.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ez egy új, XXI.századi izmus vita definíciója lehet.

Még nem ismerem.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Nálam a vita = véleménycsere.

 

Amúgy én még úgy tanultam, meg sok millióan úgy 2000 éven át, hogy :

 

 vita = Két vagy több személy szellemi küzdelme valamely kérdés eldöntésére

trizs77 Creative Commons License 2017.11.07 -1 0 33164

Ha a Dunántúli Napló arra kíváncsi  hogyan alakul a Pécs-Budapest relációban az Intercity-k utasszáma, azokat hivatalos úton megtudja, és közli.

Például az egyik újságíró gyakornokuk telefonál a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságára, és megkérdezi.

Nem titok.

 

----------------------------

 

Nem nyert.

Titok.

Legalább a MÁV saját - erre vonatkozó belső szabályzatát - olvasd el.

 

azon kívül, Fónagy kezdeményezésére, 2011-től minden utasszámlálási adat, üzleti titoknak minősül.

Megszavazták.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.11.07 -1 0 33163

A MÁV Zrt. még soha nem volt ennyire nyitott, és transzparens mint ma.

 

--------------

 

Látom nagy az ismeret hiány.

 

1./ a MÁV Zrt ma maga is titkolózó.

 

2./ Ha a MÁV Zrt ma nyílt lenne (nem lehet) akkor kormányrendelet tiltja neki, 2011 óta, hogy titkolózzon.

 

 

vaskerék Creative Commons License 2017.11.07 -1 4 33162

A MÁV Zrt. még soha nem volt ennyire nyitott, és transzparens mint ma. Ha a Dunántúli Napló arra kíváncsi  hogyan alakul a Pécs-Budapest relációban az Intercity-k utasszáma, azokat hivatalos úton megtudja, és közli.

Például az egyik újságíró gyakornokuk telefonál a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságára, és megkérdezi.

Nem titok.

 

Vannak okostelefonos alkalmazások, mint: vonatdroid app, BKK Futár, Tüke busz, stb, ahol vonatok, buszok,

villamosok, trolik pontos helyzete látható térképen. Ha arra vagyok kíváncsi, hogy a pécsi főpályaudvar előtt

éppen melyik UIC sorozat/pályaszámú mozdony áll, nem probléma az információhoz férés. A kütyü mutatja.

Nem titok.

 

Vitázni lehet színekről, ízekről, ízlésről.

Vita = szappanbuborék fújkálás.

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (33157)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.04 0 0 33161

Ez nagyon helyén való szám.

 

Ha reggel üzemkezdettől (5.00 óra jó ?) este 23.00-ig óránként megy a Bz Komlóról Sásdra akkor szerinted a 18 járaton hányszor  lesz komlói indulóban 13 utas ?

 

azon a viszonylaton (Komló-Sád-Dombóvár) van X utas.

Bár ma is igaz az a közlekedésgazdaságtani alaptétel, miszerint :

 

...."....a közlekedési kínálat, közlekedési igényt gerjeszt..."

 

úgy gondolom, ha óránként megy vonat, vagy busz Komlóról Sásdra és Dombóvárra, az elszállított utasok napi száma, lényegesen nem változik.

 

Változni fog, sőt nőni fog.

De ha X eddig 100 volt, akkor az óránkénti közlekedéssel X ezentúl vagy 100-130 lesz, vagy 120-140.

 

 

Előzmény: FOMA (33160)
FOMA Creative Commons License 2017.11.03 0 0 33160

Ehhez gy adalék. Amikor Komló - Bp- Komló viszonylatban naponta utaztam, akkor reggelenként a 38619-cel általában 13 fő indult el Sásd/Dombóvár útirányon. 

 

Előzmény: trizs77 (33153)
Balázs1a Creative Commons License 2017.11.03 0 0 33159

"Komlóról Dombóvárra 25 fő, Sásdra 24 fő ingázik.

Ebben benne van mindenki.

[...]

Ha óránként járnak a vonatok vagy buszok akkor se lesz több utas."

 

Helyes ez a következtetés? Ha az ingázás két pont között tömegközlekedéssel nem megoldható (beleértve azt is, ha az egyik irányban lenne is alkalmas eljutási lehetőség, de már visszafelé nem, beleértve azt is, hogy sokaknak két társaság bérletét is meg kéne venni, hogy igen nagy alkalmazkodással talán tudjon tömegközlekedni), akkor az ingázás nem valósul meg, és a jelen időben mért (mérhető) adatok erre vonatkoznak. Ez (a korábban betett adatsorral együtt) nem az utazási szándékról szól. (És a személygépkocsi se mindenkinek alternatíva.)

 

Számomra érdekesebb annak megfigyelése, amit a nem közforgalmú "világ" lép ilyen helyzetben. Amikor cégek / gyárak elindítják a szerződéses járataikat olyan viszonylatban, ahol közforgalmú járatok nem vagy csak ritkán közlekednek, és pillanatok alatt megtelik sokszor nem is csak egy busz. Iskolajáratokra ugyanez igaz, bár pont Komló környékén kevésbé vagyok tisztában a helyzettel.

 

Bár egy félig off észrevételem van, kiemelkedően sok komlóit látok messzebbi területek munkásszállóin, kiemelkedően sok komlói jelentkezett bv-s dolgozónak az ott "épülő börtön" hírére, vagy éppen határvadásznak...

Előzmény: trizs77 (33153)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.03 0 0 33158

Nem javaslok összekeverni (persze csak véletlenül) kettő, mást és mást jelentő fogalmat.

 

Az egyik = egy városból az egyik irányba ingázók száma.

A másik = ugyanabból a városból, ugyanabba az irányba utazók száma.

 

a két szám sohasem egyforma.

a második szám az elsőnek, nem ritkán, sokszorosa.

 

 

Előzmény: vaskerék (33155)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.03 -1 1 33157

Ha egy utasszámlálásból, bárki, téves következtetést von le, akkor vele vitatkozni kell.

 

A vita nem veszekedés.

A vita = véleménycsere.

 

Mivel a mostani hatalomnak ez most nem érdeke, Putnok szépe egy kormányrendelettel egyszerűen titkosíttatta a magyar közforgalmú utasszámlálások eredményeit 2011-ben.

Nem vicc.

 

Rákosinál tényleg titkosak voltak ezek a számok, de 1964-től már nem.

Akkor hová tértünk vissza, egy síma, nem politikai, hanem közlekedés szakmai kérdésnél ?

 

 

Előzmény: vaskerék (33155)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 33156

" Nem véletlen, hogy az alapadatok nem

publikusak a köz számára."

 

 

Pedig egy állami cégről beszélünk. Még, ha egy magán cég titkolózna, akkor talán érthető lenne, de állami cégnél ez megengedhetetlen. 

Előzmény: vaskerék (33155)
vaskerék Creative Commons License 2017.11.02 0 8 33155

Gazdája voltam (bármit is jelentsen ez) egy ilyen utasszámlálásnak. Az adatok nem így néztek ki.

A merítés iskolaidőben, tavasszal, egy teljes hét három napján, az első járattól az utolsóig a teljes

viszonylatok minden megállójára, állomására kiterjedt egy bizonyos vasúti hálózaton. Nem most volt.

A született tetemes mennyiségű táblázatot nem lehetett egyetlen oldalra redukálni, a következtetések

levonására nem voltam felhatalmazva. Ezért szkeptikusan állok a néhány soros végkövetkeztetések

előtt, mert tudom hogy végtelenül szakmaiatlan, és a döntéshozókat érdekeiknek leginkább fekvő

következtetések és döntések meghozatalára sarkalhatja. Nem véletlen, hogy az alapadatok nem

publikusak a köz számára.

 

 

 

Azért, hogy egy meddő vitát megelőzzek, írok egy egyszerű közérthető hasonlatot:

 

 

Egy kamaszlány felsóhajt: - A fiúknak sokkal könnyebb barátnőt találni, mert több nő él a Földön mint

férfi.

 

Az állítás igaz?

 

Igen, több nő él a Földön mint férfi.

 

A következtetés is igaz?

 

Nem.

 

Több fiúcsecsemő születik mint lány, a korfa szerint bontva 30. életév körül lesz létszámban egyenlő a

két nem. Vagyis éppen a párválasztás időszaka alatt 16-30 életév a női nem előnyben van a párválasztás

terén.

 

 

 

 

Tizenkét - tizenhárom éve olvasgatom a kamaszlányos sóhajtozgatásokat. Egy igaz állításból mindig sikerül

a hamis következtetésig eljutni.

 

Előzmény: trizs77 (33153)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 33154

"Komló - Sásd reláció: 33 eljutás, ebből 16 közvetlen.

Komló - Dombóvár reláció: 28 eljutás, ebből 2 közvetlen.

Komló - Kaposvár reláció: 19 eljutás, ebből 1 közvetlen."

 

Ezek a járatpár számok sem mondható sűrűnek. Továbbra is azt gondolom, hogy a 47-esnek a jelenleginél nagyobb szerepet kellene kapnia a komlói regionális közlekedésben. 

Előzmény: vaskerék (33148)
trizs77 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 33153

Komlóról Dombóvárra 25 fő, Sásdra 24 fő ingázik.

Ebben benne van mindenki.

Iskolás + dolgozó.

 

Kb. egy busznyi utas, naponta.

 

Ezen a 49 főn kell osztoznia a :

      - személygépkocsinak,

      - busznak,

      - motorkerékpárnak,

      - vonatnak.

 

Ha óránként járnak a vonatok vagy buszok akkor se lesz több utas.

Maximumra ha hozzáadunk még pár kisfaluból pár embert, jellemzően 1-5 főt.

 

trizs77 Creative Commons License 2017.11.02 0 0 33152

 

 

 

Előzmény: vaskerék (33148)
pinterpetpet Creative Commons License 2017.11.02 0 0 33151

Pécsiek részéről közlekedtetett Pécs-Kaposvár, Kaposvár-Sásd-Pécs járatokon napok óta a BOU-AOB(Ik 250) páros egyike pótol. Lehet valamit tudni erről, hogy miért, és mi helyett vannak? :)

sínbohóc Creative Commons License 2017.11.02 -1 0 33150

A keresett szó az irónia, vagy a vitriolos.

 

Meg a magyarázkodás...

Előzmény: vaskerék (33149)
vaskerék Creative Commons License 2017.11.02 0 5 33149

"Kapaszkodj meg, már jó néhány Bz tetején ott a klíma..."

 

A keresett szó az irónia, vagy a vitriolos. Úgy már a helyére kerül talán a mondandó.

Előzmény: sínbohóc (33143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!