Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A kockarendszámok sokáig megmaradhatnak az okmányirodákban, vidéken főleg. 1997-ben még kaphatott AIJ rendszámot egy új Ikarus. 1998-ban a VB IK280-asai DUD kombóval álltak forgalomba. A 2010-es évek elején egyes vidéki tűzoltóautók KAY rendszámkombót kaptak. Szintén olyan 2011-12 körül egy Scania szippantós és egy Ikarus városnéző busz még JOB rendszámot kapott. A BKV 2011-ben KPX vagy 2015-ben LPZ és LZZ kombókat kapó buszairól nem is beszélve. Ez csak néhány példa.
Remek cikk, az írója legalább a helyszínre kitehette volna a lábát, hogy kiderüljön, hogy hova megy ez a g*cisok autó. (Azt már meg sem kérdezem, hogy miért erre...)
A videóból két dolog derül ki: Délelőttig ha a reggeli Rákóczi út nem verte volna szét a mentrendet, akkor majd ez, illetve nem csak a menetrend verődik szét, hanem ezeken a remek utakon az autók is.
--
Operatív menetirányítás sincs a csúcson, egy kieső 4*-es délután (az Árkádnál biztos, hogy 10+ perces lyuk volt, a második kocsi is +4-gyel jött, a következő is késett, de azon legalább volt hely). De legalább a két 3-as vonatozott, utóbbin kevesebben voltak, mint amennyien a főpályán várták a 4-est.
(Nyilván járat közepén nem szép dolog, de aki a főpályán a 3-ason ül, annak a perccel mögötte jövő 6/8-as minimális szívással jó, ellenben a mártírokról eltakarított utasoknak kb 7-8 percet jelentett volna, mert a késő 4-esre már nem fértek fel, és az azon ülőknek sem kell percek várni minden utascserekor.)
Úúútálom mikor lustaságod miatt dolgoztatsz....................:-)))
Jó pár kattintgatásomba került előkeresni a vonatkozó rendelet azon három sorát ami abból ide tartozik:
.......".....a mostani titokszabályzat 2. sz.melléklete az első számú titokkörben titkosítandónak sorolja mindjárt a második helyen az "Utasszámlálási- és ezzel kapcsolatos adatbázisból nyerhető adatokat.
A minősítés ideje : 3 év"...........
--------------
másik:
a 3 év NEM politikai meghatározás hanem időhatározó.
Ugyanis szeretett államtitkárunk 2010 őszén emelte jogszabályi szintre az addig csak társasági belső utasításokban leírt, .......az utaszám = titok.........hitvallást.
Tehát az utasszámlásból készített végkövetkeztetés, jelentés, az elkészítését követő 1097. naptól kezdve, már nyílt adat.
A MÁV Zrt. még soha nem volt ennyire nyitott, és transzparens mint ma. Ha a Dunántúli Napló arra kíváncsi hogyan alakul a Pécs-Budapest relációban az Intercity-k utasszáma, azokat hivatalos úton megtudja, és közli.
Például az egyik újságíró gyakornokuk telefonál a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságára, és megkérdezi.
Nem titok.
Vannak okostelefonos alkalmazások, mint: vonatdroid app, BKK Futár, Tüke busz, stb, ahol vonatok, buszok,
villamosok, trolik pontos helyzete látható térképen. Ha arra vagyok kíváncsi, hogy a pécsi főpályaudvar előtt
éppen melyik UIC sorozat/pályaszámú mozdony áll, nem probléma az információhoz férés. A kütyü mutatja.
Ha reggel üzemkezdettől (5.00 óra jó ?) este 23.00-ig óránként megy a Bz Komlóról Sásdra akkor szerinted a 18 járaton hányszor lesz komlói indulóban 13 utas ?
azon a viszonylaton (Komló-Sád-Dombóvár) van X utas.
Bár ma is igaz az a közlekedésgazdaságtani alaptétel, miszerint :
...."....a közlekedési kínálat, közlekedési igényt gerjeszt..."
úgy gondolom, ha óránként megy vonat, vagy busz Komlóról Sásdra és Dombóvárra, az elszállított utasok napi száma, lényegesen nem változik.
Változni fog, sőt nőni fog.
De ha X eddig 100 volt, akkor az óránkénti közlekedéssel X ezentúl vagy 100-130 lesz, vagy 120-140.
Ehhez gy adalék. Amikor Komló - Bp- Komló viszonylatban naponta utaztam, akkor reggelenként a 38619-cel általában 13 fő indult el Sásd/Dombóvár útirányon.
Ha óránként járnak a vonatok vagy buszok akkor se lesz több utas."
Helyes ez a következtetés? Ha az ingázás két pont között tömegközlekedéssel nem megoldható (beleértve azt is, ha az egyik irányban lenne is alkalmas eljutási lehetőség, de már visszafelé nem, beleértve azt is, hogy sokaknak két társaság bérletét is meg kéne venni, hogy igen nagy alkalmazkodással talán tudjon tömegközlekedni), akkor az ingázás nem valósul meg, és a jelen időben mért (mérhető) adatok erre vonatkoznak. Ez (a korábban betett adatsorral együtt) nem az utazási szándékról szól. (És a személygépkocsi se mindenkinek alternatíva.)
Számomra érdekesebb annak megfigyelése, amit a nem közforgalmú "világ" lép ilyen helyzetben. Amikor cégek / gyárak elindítják a szerződéses járataikat olyan viszonylatban, ahol közforgalmú járatok nem vagy csak ritkán közlekednek, és pillanatok alatt megtelik sokszor nem is csak egy busz. Iskolajáratokra ugyanez igaz, bár pont Komló környékén kevésbé vagyok tisztában a helyzettel.
Bár egy félig off észrevételem van, kiemelkedően sok komlóit látok messzebbi területek munkásszállóin, kiemelkedően sok komlói jelentkezett bv-s dolgozónak az ott "épülő börtön" hírére, vagy éppen határvadásznak...
Ha egy utasszámlálásból, bárki, téves következtetést von le, akkor vele vitatkozni kell.
A vita nem veszekedés.
A vita = véleménycsere.
Mivel a mostani hatalomnak ez most nem érdeke, Putnok szépe egy kormányrendelettel egyszerűen titkosíttatta a magyar közforgalmú utasszámlálások eredményeit 2011-ben.
Nem vicc.
Rákosinál tényleg titkosak voltak ezek a számok, de 1964-től már nem.
Akkor hová tértünk vissza, egy síma, nem politikai, hanem közlekedés szakmai kérdésnél ?
"Komló - Sásd reláció: 33 eljutás, ebből 16 közvetlen.
Komló - Dombóvár reláció: 28 eljutás, ebből 2 közvetlen.
Komló - Kaposvár reláció: 19 eljutás, ebből 1 közvetlen."
Ezek a járatpár számok sem mondható sűrűnek. Továbbra is azt gondolom, hogy a 47-esnek a jelenleginél nagyobb szerepet kellene kapnia a komlói regionális közlekedésben.
Pécsiek részéről közlekedtetett Pécs-Kaposvár, Kaposvár-Sásd-Pécs járatokon napok óta a BOU-AOB(Ik 250) páros egyike pótol. Lehet valamit tudni erről, hogy miért, és mi helyett vannak? :)