Keresés

Részletes keresés

Hollósi Maximilián Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150838

Amugy nem elhanyagolható az sem hogy a robogók szivatyúja legtöbbje a főtengelycsapágyra tolja közvetlen az olajat!!

Előzmény: Hollósi Maximilián (150835)
Deskó74 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150837

Mi ez a "fordító kerék..???

Gondolom itt az orrkerékre gondolsz vagy nem..???

 

Nekem épp ellenkezőleg van. Maga az orrkerék még tök jó viszont a

horony már túl tágra kopott,még 1.6-nál is is.  Evégett lett kuka a vezető.

Előzmény: Mr.Gabson (150836)
Mr.Gabson Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150836

Régen olvastam talán Csucsu írta, hogy Neki 3-4 lánc után mentek tönkre a vezetőlemez fordítókerék csapágyazása miatt ( szétrobbant Micro-lite volt 1.3mm 325"). 

 

Amit érdemes figyelembe venni az Oregon vezetőhöz kapható talán fordítókerék szett (kereskedő függő), amennyiben még nincs szétkopva a vezetőhorony cserélni lehet.

 

http://www.grube.hu/111460-orrkerek/11890-oregon-orrkerek-pro-lite-3/8-6-szegecs/

 

A vezetőlemezen rajta-van melyik típus kell.

 

Előzmény: Deskó74 (150817)
Hollósi Maximilián Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150835

Szép Simson!! :-)) hát akkor azthiszem hogy elég jó kenése van a gépnek, de mégiscsak hülyeséget csínál, a kipufogó ha jóminőségű az olaj akkoris eléggé kokszosodik annyi olajtól!!

Előzmény: fefe73 (150834)
fefe73 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150834

Több mint 20 évig simsonoztam,annál be kellett keverni az olajat,de ezeknél az új robogóknál nem lehet.A hülye szomszédom úgy nyomatja a robogót,hogy 1:50-es keveréket tesz bele és még amit a szivattyú hozzákever,biztos ami biztos alapon.Szúnyogirtásra kiválóan megfelel a gép.....

 

Öreg simson:

 

 

Utód:

 

Előzmény: janijani (150830)
Hollósi Maximilián Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150833

A Yamaha DT 50nek ez áll a könyvében, és mástól is hallotam már ezt!!

Előzmény: k.o.v.a.cas (150831)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150832

A 175-ös cetkán valóban megbízhatatlan volt,de ha volna egy zsír új Japán robogóm,akkor csak külön használnám,nem kevergetném.

Előzmény: janijani (150830)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150831

No erre rákérdezek a sógortól,hogy tényleg így van -e. Motorkerékpár szerelő. Szerintem pont fordítva lenne logikus.

Előzmény: Hollósi Maximilián (150829)
janijani Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150830

A szivattyús keverékképzés elve jó, de a gyakorlatban megsült már néhány motor az olajzás kimaradása miatt. Legbiztosabb ha a benzinbe van keverve az olaj.

Előzmény: k.o.v.a.cas (150828)
Hollósi Maximilián Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150829

Elne hidd!! :-)) a 2T robogók amik maguknak keverik sőt mindeggyik motor ami magának keveri az pontosan fordított arányban keveri 1:40alapjáraton és mikor terhelés/gyorsabban halad akkor elmegy 1:70 1:80 köré iss, de pl a nagybátyámnak a Yamaha DT 50esében mikor olyan 80körül megy akkor 1:90a keverési aránya pappírformailag!!

Előzmény: k.o.v.a.cas (150828)
k.o.v.a.cas Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150828

Azt mondják,hogy a 2 ütemű robogók,aminél szivattyús a keverékképzés,azok fordulatszám függően keverik az olajat a benzinhez. Alapjáraton a legkevesebb,majd dúsul minél nagyobb a fordulat. Tól-ig értéket nem tudok.

Előzmény: janijani (150827)
janijani Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150827

Rendben...

Előzmény: Deskó74 (150826)
Deskó74 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150826

O.K. ahogy gondolod, nem akarlak én meggyőzni...

Előzmény: janijani (150825)
janijani Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150825

Nem csak a minőség számít, hanem a mennyiség is. Így hajtottam annakidején a Trabantot is, utánfutót is húztam vele és nem volt soha főtengely meg henger-dugattyú gondom. Aki meg 1:40-hez keverte sorban szálltak el a főtengelyek meg a főtengelycsapágyak.

Előzmény: Deskó74 (150823)
Deskó74 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150824

Szép fűrész! :-)

 

Szerintem se tegyél bele full synt olajtat Arol 2t után, mert prognosztizálhatóan

a több éve lerakódott koksz réteget az fel szaggatná és így kárt is tehetne

a hengerben.

 

De legalább valami minőségi ásványi 2T olajat használni

mindenképp szerencsésebb lenne.

Előzmény: janijani (150822)
Deskó74 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150823

Nézd, én nem vagyok egy tribológus, de azt az Arol 2T nem tenném bele

semmibe se.

Előzmény: janijani (150820)
janijani Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150822

De van róla egy képem:

Előzmény: janijani (150820)
adingos Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150821

Ám legyen, ha igy szebben hangzik. A vége úgyis ugyan az.

Előzmény: stihl170D (150816)
janijani Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150820

20 éves Husqvarna, azt hiszem 261? és 80 köbcentis?

Előzmény: Deskó74 (150819)
Deskó74 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150819

Milyen fűrészt?

Előzmény: janijani (150818)
janijani Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150818

Én Arol 2T-vel vagy Shell 2T használom a fűrészt 1:25-re keverve.

Félnék beletenni 1:50-re keverve szintetikus olajat. A gyerek keverte így a Simsomjába, úgy csörgött vele mint a szárazdió.

Előzmény: puertoricói (150813)
Deskó74 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150817

Én most ilyet használok:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Windsor-18-Speed-Tip-Chainsaw-Bar-3-8-063-for-Stihl-OPEM-184063STA-/161054827639?pt=UK_Chainsaw_Parts_Accessories&hash=item257f9da477

 

Kíváncsi leszek az élettartamára.

/bár szerintem ez erősen lánkenő minőség függő dolog/

 

 

Lényeg a lényeg tartalék vezetőnek kellene egy új,mivel a gyári makita már

sajnos teljesen szétment. Az 1.6-os lánc is kóvályog benne, így használhatatlan.

A múlt héten 4 m3 csont száraz cser tekézés végleg kivégezte, pedig full olajzásra állítottam.

Viszont az orrkerék az még mindig működőképes....érdekes.

 

Nem indulok el sehová 1 db vezetővel, erdőre meg főképp nem. Kétszer fordult elő,hogy

úgy beszorult,hogy cserélnem kellet vezetőt a kiszabadításhoz.

Szerintem maradok egy 16"-os  pro lite-nál.

 

Bár belevágnék egy ilyenbe is...csak ne lenne  ennyire drága.

 

http://www.grube.hu/11141070-iggesund-pro/31000-iggesund-r2-orrkerekes-vezetolemez-pro-37-cm

 

 

 

 

 

 

Előzmény: puertoricói (150812)
stihl170D Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150816

Szerintem ez a mondat úgy helyes, hogy dacára a husi olajnak megállt a dolmarom .

Előzmény: adingos (150814)
Deskó74 Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150815

Igen, én is hasonlóan gondolom.

 

Előzmény: puertoricói (150812)
adingos Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150814

És igaz ez a teoria  fordítva is. Nekem a Husi olajától állt meg a dolmárom.

Szerintem meg azzal az olajal kéne járatnia gépet, amit először beletesz a gazdi. (persze a normális olajról van szó, nem pl trafo olaj)

Előzmény: puertoricói (150813)
puertoricói Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150813

Nem tudom jó e ez a neki indulása a dolognak.Szerintem az lenne az egészséges ha mondjuk kinéznél két fajta veszedelmesen jó 2T olajat és azok közül kezdenél anyagi megfontolás útján választani.Így ,hogy az anyagi megfontolás az elsődleges túlzottan a veszélyzóna határán mozogsz szerintem.Múltkor beállt egy ismerősnek a 365-ös Husi az Arol 2T től.Előtte ő volt a nagyokos spóroló művész mi meg az olaj bohócok.Azóta kizárólag Husi olajjal használja az új gépét is meg a komoly összegen felújított régit is.

Szinte kizárólag ezzel az egy dologgal tudunk egy kétütemű motor  élettartamára hatással lenni ezért a jó 2T olajra igenis áldozni kell , itt a filléreskedésnek nincs helye!Szerintem.

Előzmény: Hollósi Maximilián (150811)
puertoricói Creative Commons License 2013.07.14 0 0 150812

Nem is tudom ,én ezt a dupla áron, cserélhető orrkerekes dolgot kihagynám a helyedben.Egyrészt mert mire cserélni kell az orrkereket szétkopik a vezető többi része is szóval az orrkerék cserének gondolom csak egy esetleges keréksérüléses cserénél lehet jelentősége.Lehet jó vétel ha mondjuk folyamatos beszúró vágásos vastag állomány döntést végez valaki és így különösen nagy megterhelésnek,gyors kopásnak van kitéve az orr de egy egyszerű felhasználónál nem hiszem ,hogy megtérülhet .Ráadásul szerintem nehezebb is a rendestől.Másrészt pedig abból az árból ha egyszerre kettőt veszel mindig vihetsz egy tartalék vezetőt magaddal amely jól jöhet munka közbeni lap sérülés ill. beszorulás esetén is.Én ezért úgy gondolom a józan ész mindenképp a két hagyományos lap mellett szól bármennyire is csábító a csúcsszuper dolog kipróbálása.

Előzmény: Deskó74 (150803)
Hollósi Maximilián Creative Commons License 2013.07.13 0 0 150811

Nah akkor az én olajam lessz a Record 2T az csak fél liter 550ft nem mint az arol 2T ami 870ft fél liter, és még a Record jobb is kicsit!! :-))

Előzmény: stihl170D (150810)
stihl170D Creative Commons License 2013.07.13 0 0 150810

Na ez ravasz kérdés, de valószínűleg igen . :-)))

Előzmény: Hollósi Maximilián (150809)
Hollósi Maximilián Creative Commons License 2013.07.13 0 0 150809

Annál még talán az arol is jobb!? ;-)

Előzmény: stihl170D (150807)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!