Régen olvastam talán Csucsu írta, hogy Neki 3-4 lánc után mentek tönkre a vezetőlemez fordítókerék csapágyazása miatt ( szétrobbant Micro-lite volt 1.3mm 325").
Amit érdemes figyelembe venni az Oregon vezetőhöz kapható talán fordítókerék szett (kereskedő függő), amennyiben még nincs szétkopva a vezetőhorony cserélni lehet.
Szép Simson!! :-)) hát akkor azthiszem hogy elég jó kenése van a gépnek, de mégiscsak hülyeséget csínál, a kipufogó ha jóminőségű az olaj akkoris eléggé kokszosodik annyi olajtól!!
Több mint 20 évig simsonoztam,annál be kellett keverni az olajat,de ezeknél az új robogóknál nem lehet.A hülye szomszédom úgy nyomatja a robogót,hogy 1:50-es keveréket tesz bele és még amit a szivattyú hozzákever,biztos ami biztos alapon.Szúnyogirtásra kiválóan megfelel a gép.....
A szivattyús keverékképzés elve jó, de a gyakorlatban megsült már néhány motor az olajzás kimaradása miatt. Legbiztosabb ha a benzinbe van keverve az olaj.
Elne hidd!! :-)) a 2T robogók amik maguknak keverik sőt mindeggyik motor ami magának keveri az pontosan fordított arányban keveri 1:40alapjáraton és mikor terhelés/gyorsabban halad akkor elmegy 1:70 1:80 köré iss, de pl a nagybátyámnak a Yamaha DT 50esében mikor olyan 80körül megy akkor 1:90a keverési aránya pappírformailag!!
Azt mondják,hogy a 2 ütemű robogók,aminél szivattyús a keverékképzés,azok fordulatszám függően keverik az olajat a benzinhez. Alapjáraton a legkevesebb,majd dúsul minél nagyobb a fordulat. Tól-ig értéket nem tudok.
Nem csak a minőség számít, hanem a mennyiség is. Így hajtottam annakidején a Trabantot is, utánfutót is húztam vele és nem volt soha főtengely meg henger-dugattyú gondom. Aki meg 1:40-hez keverte sorban szálltak el a főtengelyek meg a főtengelycsapágyak.
Nem tudom jó e ez a neki indulása a dolognak.Szerintem az lenne az egészséges ha mondjuk kinéznél két fajta veszedelmesen jó 2T olajat és azok közül kezdenél anyagi megfontolás útján választani.Így ,hogy az anyagi megfontolás az elsődleges túlzottan a veszélyzóna határán mozogsz szerintem.Múltkor beállt egy ismerősnek a 365-ös Husi az Arol 2T től.Előtte ő volt a nagyokos spóroló művész mi meg az olaj bohócok.Azóta kizárólag Husi olajjal használja az új gépét is meg a komoly összegen felújított régit is.
Szinte kizárólag ezzel az egy dologgal tudunk egy kétütemű motor élettartamára hatással lenni ezért a jó 2T olajra igenis áldozni kell , itt a filléreskedésnek nincs helye!Szerintem.
Nem is tudom ,én ezt a dupla áron, cserélhető orrkerekes dolgot kihagynám a helyedben.Egyrészt mert mire cserélni kell az orrkereket szétkopik a vezető többi része is szóval az orrkerék cserének gondolom csak egy esetleges keréksérüléses cserénél lehet jelentősége.Lehet jó vétel ha mondjuk folyamatos beszúró vágásos vastag állomány döntést végez valaki és így különösen nagy megterhelésnek,gyors kopásnak van kitéve az orr de egy egyszerű felhasználónál nem hiszem ,hogy megtérülhet .Ráadásul szerintem nehezebb is a rendestől.Másrészt pedig abból az árból ha egyszerre kettőt veszel mindig vihetsz egy tartalék vezetőt magaddal amely jól jöhet munka közbeni lap sérülés ill. beszorulás esetén is.Én ezért úgy gondolom a józan ész mindenképp a két hagyományos lap mellett szól bármennyire is csábító a csúcsszuper dolog kipróbálása.