Keresés

Részletes keresés

lahner148 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 33251

Majd megy a BKK-hoz.

Előzmény: Molotov a koktél (33250)
Molotov a koktél Creative Commons License 2018.01.03 -8 0 33250

A sütőipar fonódó kalácskészítője felmondott, kirúgták, lejárt a szerződése, kinek mi tetszik. Mi lesz most? :-)

trizs77 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 33249

Nem olvastam a határozatban arról, hogy bármilyen tanulmányt kell erről készíteni.

 

------------

 

b@sszuuuúús

 

Mááá azt se?

 

Pedig nagyon bíztam benne.

 

 

Előzmény: FOMA (33247)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 33248

Nyert.

Tiéd a sör.

 

Piros pont nálad.

 

 

Előzmény: DJ. Bakter (33244)
FOMA Creative Commons License 2018.01.01 0 2 33247

Nem olvastam a határozatban arról, hogy bármilyen tanulmányt kell erről készíteni. Javaslatot kell letenni az asztalra június 30.-ig, azaz addig le kell folytatni a két ország közlekedési és belügyi szakminisztériumai között az egyeztetéseket, ami amúgy időben pont megfelel a MÁV-START és a HŽPP számára is a decemberi menetrendváltáshoz. 

 

Azért sem hiszem, hogy bármilyen tanulmányra szükség lenne, mert a kormányhatározat arról sem ír, hogy utasra is szükség van a forgalom ismételt felvételéhez.:-) Egy feladat kipipálva, miniszter/államtitkár + Ilona asszony + Csépke vasutasfúvós kísérettel elindítja az első 259-2 számú vonatot a Keletiből, aztán mennek tovább a dolgukra. Persze mi azért iszunk rá a horvát vasutasokkal, de ezt vonat nélkül is meg szoktuk tenni.:-)

Előzmény: trizs77 (33240)
bendeguz90 Creative Commons License 2018.01.01 0 5 33246

"A Bz azért perspektivikus, mert van, olcsó, könnyű, keveset fogyaszt, és ahol az jár, elfogynak az utasok. Így még olcsóbb, még könnyebb lesz és még kevesebbet fogyaszt."

 

Ezek valóban lehetnek a BZ-k előnyei, de ezzel szemben a 21. századi követelményeknek semmilyen mértékben nem felel  , holott a cseh meg szlovák példák azt mutatják, hogy ha nem teljes mértékben 21. századi, de ahhoz közelítő színvonalat a BZ-kből is ki lehet hozni. (igaz ez akarat is kellett) 

 

De pl. a PESA Link-kekkel simán ki lehetne váltani a BZ-ket. (ha lenne rá akarat)

Előzmény: DJ. Bakter (33244)
FOMA Creative Commons License 2018.01.01 0 0 33245

"Feladatszabás :

Közvetlen, átszállás mentes kapcsolat létrehozása Budapest és Eszék között.

Itt még nincs eszköz meghatározás."

Valóban nincs, lehet motorvonat vagy sínautó is.:-)

"egyetért a  Budapest–Pécs–Eszék közötti vasúti összeköttetés létesítésével"

 

A kormányhatározat egyértelműen vasútról beszél, buszhoz nem kell a belügyminiszter, az nem oszt nem szoroz, hogy eggyel több vagy kevesebb busz megy ki naponta. Arról kell egyeztetni a horvát belügyminisztériummal, hogy készüljenek fel arra, hogy a napi 1-3 mozdonyvezetőn és  tolatócsapaton kívül lesz még néhány utas is, mivel a Schengen-i határátléptetés szabályai szigorodtak a személyforgalom megszűnése óta.

 

Amúgy meg Sretna Nova Godina.:-)

Előzmény: trizs77 (33235)
DJ. Bakter Creative Commons License 2018.01.01 0 4 33244

Hibrid.

 

A Bz azért perspektivikus, mert van, olcsó, könnyű, keveset fogyaszt, és ahol az jár, elfogynak az utasok. Így még olcsóbb, még könnyebb lesz és még kevesebbet fogyaszt.

Ez a vonat kissé más költségszint; ilyen költségbe a világért sem fogja verni magát a vasút a 60-as vonalra.

Vagy ha igen, akkor mindjárt aggódnál, hogy megéri-e, ahogy a Tram Trainnél teszed. :)))

 

Boldog Új Évet Kívánok a Topiclakóknak.

Előzmény: trizs77 (33242)
bendeguz90 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 33243

Boldog Újévet Kívánok!

trizs77 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 33242

Hogy a naaaagy pécsi klasszikus imár legendává, igaz legendává vált mondatát :

 

.....a Bz a MÁV legperspektívusabb járműve......

 

tovább fejlesszem, bemutatom a 60-as vasútvonal perspektívikus járművét.

 

A jó szeműek, akik rájönnek, hogy miért a 60-as vonalé,  az Indóház téren vendégeim egy sörre és egy vilmosra.............:-))

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 33241

Minden Dél-Dunántúli közlekedésbarátnak, új járművekben gazdag, sikeres új esztendőt kívánok.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 -2 1 33240

De semmi baj, ez a tanulmány el fog készülni, akármennyire nem tetszik.

 

----------------

 

Őszintén remélem, hogy el fog készülni.

 

Amíg tanulmányokra szükség van, addig nincs vége a világnak.

 

Például billegő nagyszekrény már alig van.

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (33239)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.12.31 -1 2 33239

"Nem gondolom."

 

Igen, hanem csak tippelsz. 

 

 

 

"Ha majd Pécs-Eszék közötti utasok közösségi közlekedési kiszolgálása lesz az új feladat, akkor ahhoz majd új gondolatok szükségesek."

 

Majd arra is kitalálsz valamit, hogy az miért nem lenne jó. De semmi baj, ez a tanulmány el fog készülni, akármennyire nem tetszik. 

Előzmény: trizs77 (33237)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 33238

https://ec.europa.eu/transport/facts-fundings/statistics/pocketbook-2017_en

 

2.3.3 pont

 

Horvátországban 3% a vasút részesedési aránya.

 

Azt se gondolom, hogy ennek nagy része ép agyarország felé irányulna.

 

Sőőőt.

 

Úgy gondolom, ennek a három százaléknak az 1%-t se felénk teszik meg vasúton a horvátok.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 33237

De amúgy lehet, hogy a teljes vonalon pl. csak 6 utas utazna végig, de miből gondolod, hogy ez a szám mondjuk Pécs és Eszék között nem lenne-e nagyobb? 

 

--------------

 

Nem gondolom.

 

A feladat - eddig - nem a Pécs-Eszék közötti utazási igény kielégítésről szólt hanem a Budapest-Eszék közöttiről.

 

Ha majd Pécs-Eszék közötti utasok közösségi közlekedési kiszolgálása lesz az új feladat, akkor ahhoz majd új gondolatok szükségesek.

 

 

Előzmény: bendeguz90 (33236)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.12.31 0 2 33236

"Közvetlen, átszállás mentes kapcsolat létrehozása Budapest és Eszék között.

Itt még nincs eszköz meghatározás.

Lehet bármilyen eszköz."

 

Nem lehet bármilyen eszköz, mert a Közlönyben határozottan a vasúti személyszállításról közlekedésről írnak.  

 

 

De amúgy lehet, hogy a teljes vonalon pl. csak 6 utas utazna végig, de miből gondolod, hogy ez a szám mondjuk Pécs és Eszék között nem lenne-e nagyobb?  

 

 

 

Előzmény: trizs77 (33235)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 -5 0 33235

Már levezettem.

 

De !

 

Új évre való tekintettel, csak neked, csak most, hajlandó vagyok a napi 6 utast, akik Eszék-Budapest között közlekednek napi 16 utasra felemelni.

Na ehhez mit szólsz.

Pont olyan vagyok most mint egy politikus.

Egyetlen szavadra 160%-os utasszám emelkedést ígértem be.

Csak neked.

 

Más kérdés, hogy ez ügyben tett ígéretem, pont annyit ér, mint a politikusok ígérete = semmit

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

De-2 !

 

Vevő vagyok minden megalapozott utasszám levezetésre.

 

Kormányzati (alap) felvetésünk ugye az alábbi :

 Van egy 100.000 lelkes város Budapesttől 265 km-re, ahol a lakosság 0,9%-a magyarnak vallja magát.

Ok.

 

Ez a kályha.

Erről beszél a kormányhatározat.

 

Feladatszabás :

Közvetlen, átszállás mentes kapcsolat létrehozása Budapest és Eszék között.

Itt még nincs eszköz meghatározás.

Lehet bármilyen eszköz.

 

Én azt mondom, komolyabb közlekedés politikusnak ehhez nem kell új vizsgálat.

Sőőőt.

Noch da zu!

Még olyan, közlekedés politika mellett, figyelemmel járó értelmes civil figyelőknek se, mint FOMA.

Ilyen fomákból, akik ez ügyben nem tájékozatlanok,  Baranya megyében - szerintem - van 10-15 fő.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

De-3!

 

Elfogadom, hogy 2006-tól eltelt 12 év, és azóta úgy megváltozhattak arra felé a társadalmi-politikai viszonyok, hogy szükség van új kutatásra.

Nem hiszem, hogy szükség van ilyenre, de elfogadom, hogy legyen új kutatás.

 

Bár gondolati akadályt képez nálam, hogy a Pécs-Eszék busz éves veszteségeit, melyek 1,0-1,5 millió forint körül lehetnek, az állam nem tudja fedezni, de Budapest-Eszék közforgalmú közösségi közlekedési kutatásra viszont van pár tucat milliója.

 

Rendkívül meglepődnék ha a sok-sok tucat millióból lefolytatott hatástanulmány (ha adatokon alapul majd ?) más következtetésre jutna mint amit én írtam ide, pár órája.

 

Ugyanis az utazási szükségletek jó 90%-a cél miatt születik meg.

Míg kb. 10%-a hobbi utazás.

 

Nos e 90% alig pár embert érinthet Eszék ésBudapst vonatkozásában.

Ők valószínűleg évente egyszer, vagy kétszer ellátogatnak Budapestre.

Ok.

 

De a szeretett pártunk és kormányunk nem a sátoros ünnepek előtti pénteken indítandó különjárati lehetőségekről kíván tanulmányt íratni, hanem az év 365 napján, ebben a viszonylatban jelentkező, valós utas igény érdekli.

 

Szerintem a 365 napra vetítve, a napi 6 fő átlag, igen jó szakmai, közlekedés tapasztalati közelítés, bár a valóságot felülről közelíti.

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (33234)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 33234

Ezt a hat utast honnan veszed?

Előzmény: trizs77 (33233)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 -1 0 33233

de elképzelésem szerintem , ha ez a járat megvalósulna kb. olyan lenne, mint a Dráva IC, tehát egy maximum kettő személyi kocsi menne Eszékre,

 

-------------

 

160 ülőhely 6 utasnak ?

 

Imába fogják foglalni nevedet.

FOMA Creative Commons License 2017.12.31 0 0 33232

"Még a béke időkből."

 

Ha a "béke időkön" a 80-as, 90-es éveket érted, akkor az MD és a Plávi elég szép utasszámokat produkált, volt kétirányú bevásárlóforgalom. Pont néhány napja, az egyik éjjel beszélgettem egy magyarbólyi fszt.-vel a folyamatos utasszám csökkenésről. A 2000-es évekre kezdtek fogyatkozni az utasok (nyilván a jugoszláv politikai és harci események jelentősen közrejátszottak), én az utolsó években akárhányszor kiugrottam burekezni a Bz-vel, soha nem voltunk 3-4 főnél többen, a végén a forgalom inkább csak pénteken és vasárnap volt 10 fő feletti.

Amúgy a Pécs-Eszék busz is meghalt, és olyan túl sok horvát rendszámot a pécsi utcákon, meg az Árkád tetején sem látni (Árkád-busz van Eszékről.) A mai bevásárlóforgalom a Siklós-Harkány-Mohács TESCO-ALDI-Lidl-Penny térségre irányul, nem kell hozzá eljönni a pécsi Konzumba és a Femába, mint anno. A magyar vásárlónak meg szinte nincs miért kimenni az árak miatt, pláne, hogy még a horvát Ajvar meg mirelit Ćevapčići is drágább a kinti Lidl-ben, olcsó tiszta szeszt meg azért nem hozunk be mindennap.:-)

 

Ez a döntés politikai, semmi jelentősége sem a várható utasszámnak, sem pedig annak, hogy tartós vágányzár lesz a 40a-n. Van egy másik politikai szándék is, amiről már szintén volt szó, a szarajevói kapcsolatot a bosnyák kormány erőlteti, ott sem érdekel senkit sem a volt, sem a várható utasszám.

 

 

Persze pontosan tudod, hogy ez hogy működik, nálam sokkal jobban.

 

 

Előzmény: trizs77 (33229)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.12.31 0 5 33231

"Nem kell új kutatás."

 

Legalábbis szerinted.  10 év alatt nagyon sok minden történt, ami alapján ezek a számok változhattak (pl. vonal megszűnések) 

 

"mielőtt egy álomvilágra politikai döntés születik, szakmai helyett."

 

Az volt ám a  szakmai döntés, amikor az úgynevezett vasúti szakértők javaslatára szűntek meg jelentős számban mellékvonalak, de most, hogy valami új jöhetne létre, már egyből álomvilág :D 

Előzmény: trizs77 (33229)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.12.31 0 3 33230

Amúgy ezeket az utasszámokat te honnan veszed, amikor közösségi közlekedés szempontjából állami járat (legyen szó, buszról vonatról) nincs a két város között? (a különböző alkalmi járatokra nincs rálátásom)

 

 

 

"Itt nem vasútfejlesztésről van szó, hanem képzelt, tévesen képzelt politikai ámokfutásról"

 

A politikai ámokfutás az lenne, ha egyik napról a másikra vezetnék be a járatot, itt meg egyfajta hatástanulmány  készítéséről hoztak döntést. (bár itt a politika off, de annyit azért megjegyeznék, hogy ha a mostani kormányzat marad, akkor ebből több is _lehet_) 

 

 

De te egyből kongatod a vészharangot meg jössz tippelt utasszámokkal (az meg egyenesen röhej , hogy piaci gondolkodást akarsz mutatni egy olyan állami cégnél, ami soha se fog piacon alapon működni és gondolkodni.  

 

"S itt jön be a képbe a hit kérdése.

Kinek milyen eszközvallási kicsike oltár van felépítve odahaza a kisszoba csücskébe ?

 - vasút mániás ?

 - autóbusz hívő?

- személyautó őrült"

 

Nekem nincs oltárom , de elképzelésem szerintem , ha ez a járat megvalósulna kb. olyan lenne, mint a Dráva IC, tehát egy maximum kettő személyi kocsi menne Eszékre, tehát ezért hisztizni szerintem túlzás. 

Előzmény: trizs77 (33228)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 -4 0 33229

Amúgy - szerintem - nem kell feltalálni a kanálban a mélyedést.

Nem kell új kutatás.

 

Baranya megyében számtalan vasutas, ex határőr, ex vámos él még akik ismerték, jól ismerték a Magyarbólyi vasúti határátmenet forgalmi adatait.

Még a béke időkből.

 

Meg kell őket kérdezni a valóságról, mielőtt egy álomvilágra politikai döntés születik, szakmai helyett.

 

 

 

2006

 

 

Adatok a 2006-os határ forgalomról.

Magyarbólynál mért/számolt 9 utas/vonat nem az Eszék-Budapest forgalom utasszáma, hanem mindenkié aki ott (akár 20 km-t utazva is) vasúton lépett be akkor, ott, Magyarországra.

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 -5 0 33228

Józanabbúl gyerek !

 

Itt nem vasútfejlesztésről van szó, hanem képzelt, tévesen képzelt politikai ámokfutásról.

 

Eszék egy 100.000 lelkes város a magyar határtól 50 km-re délre lévő város, mely város lakosainak 0,9%-a magyarnak vallja magát.

Mondom 0,9%.

 

Ide akar a magyar kormány, közvetlen, átszállás mentes, közforgalmú közlekedést.

Naponta.

ON téma.

 

Ez nem vasúti, nam autóbuszközlekedési, hanem politikai kérdés.

 

Mivel a politika (hála Istennek) itt OFF téma, vizsgáljuk meg ezt ON szemszögből, azaz szakmai, közlekedési, Dél-Dunántúli szempontból.

 

Mennyi utas van/lehet Eszék és Budapest között naponta ?

Mondj egy hihető, a valóságot közelítő, nem álom, és nem elvarázsolt számot.

Igazit.

 

Van 8 fő ?

Esetleg van 10 fő is ?

Több is van?

 

Ne a sátoros ünnepek előtti napok utasszámát mond el, hanem a 365 nap átlag számát közöld.

Miben különböznek Eszék polgárai Magyarország polgáraitól, vagy Horvátország polgáraitól ha közlekedési eszközt kell választani ?

Különbözőek ők?

 

Magyarországon kb. 67%-ban választják a személyautót, Horvátországban 84%-ban.

 

Ha Eszékről/re Budapestről/re valóban összejön a napi 10 utas (legyünk pozitívak és higgyünk a mesés napi 10 utasban), akkor a 10 utasunkból vagy 6 vagy 8 fő autóval teszi meg a távot.

 

Mi maradt?

10 mínusz hat = négy fő.

10 mínusz nyolc = két fő.

 

Tehát a kormányhatározatunk (politikai döntés) arról szól, hogy napi 2, vagy napi 4 fő, fővárosba/ból utazásához a Magyar állam milyen közforgalmú eszközt tartson üzemben.

Tudod mit ?

Szilveszter van.

Egyszer élünk.

Rúgjunk ki a hámból.

Vegyünk az eszéki 2-4 fő napi utashoz hozzá még ugyanennyi környékben élőt is, akik naponta úgy döntenek, hogy Budapestre/ről akarnak utazni.

 

Ez ugyan nem igaz, de hát mikor legyen pozitív gondolkodású egy honpolgár ha nem új év első napján.

 

Legyen az a napi 2-4 fő (csak neked, csak most, csak itt) napi 6-7 fő.

Na milyen nagyvonalú vagyok?

 

Akkor napi 6-7 fő utazásáról született most kormányhatározat, azaz politikai döntés.

 

S itt jön be a képbe a hit kérdése.

Kinek milyen eszközvallási kicsike oltár van felépítve odahaza a kisszoba csücskébe ?

 - vasút mániás ?

 - autóbusz hívő?

 - személyautó őrült ?

Eszköz vallási elkötelezettsége szerint áll sorompóba, tör lándzsát, védi hitbéli állásait.

 

Én meg állok mellettük (nem közöttük) és csak azt látom, naponta el kell szállítani, politikai okokból kedvezményesen 4-6 főt, 265 km-re.

 

 

 

 

Előzmény: bendeguz90 (33227)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.12.31 0 4 33227

Mivel vasúti fejlesztésről van szó, nálad megint megkongott a vészharang :D 

Előzmény: trizs77 (33220)
bendeguz90 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 33226

Ennek már ideje volt. 

Előzmény: FOMA (33219)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 0 0 33225

Tiéd a pont.

 

Amúgy Boldog Új Esztendőt.

Előzmény: DJ. Bakter (33223)
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.12.31 0 2 33224

Mehet Budapestről is az a vonatpótló busz, februártól átszállás nélküli (utasbarát módúvonat Pécsre sem lesz.

Előzmény: FOMA (33221)
DJ. Bakter Creative Commons License 2017.12.31 0 1 33223

Remélem a kérdésed költői. A hozzászólásaid alapján a közlekedéspolitika döntéshozói és szervezői felé szerintem több kapcsolatod és ismeretséged van, mint az egész topicnak együttvéve.

 

Miért nem kérdezed meg őket, majd írod ide a választ? (c) trizs77

Előzmény: trizs77 (33222)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.31 -1 0 33222

A kormányhatározat Budapest-Eszék közvetlen kapcsolatról szól, vagy Pécs-Eszék közvetlen kapcsolatról?

 

Mert Budapest-Eszék között, naponta akár 8-10 fő is utazhat.

Bár szerintem - éves átlagban - a napi 4-6 fő a reálisabb.

 

Csak ha Budapestről/re   Eszékre/ről, a napi 4-6 fő kedvéért kormányhatározat születik, akkor miért nem születik még 110.170 másik kormányhatározat, minden olyan település és Budapest közötti közvetlen kapcsolat szükségességéről, ahová bizonyítottan, legalább 6 fő utazik naponta Budapestről/re?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!