Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kopi Creative Commons License 2000.04.09 0 0 20
Hát akkor: Hol vagytok Mégane-osok? :(((((
Előzmény: Joe 155 (19)
Joe 155 Creative Commons License 2000.04.09 0 0 19
Végül is tök jól elvitázunk azon hogy az alsó középkategóriában ki milyen autót venne, pedig
Kopi kolléga csak a Megane-ról szeretne némi infót. Miután a többségnek erről halvány fogalma sincs, így marad az alsó közép gépek hasonlítgatása. Akkor folytatom az Alfa magasztalását:))
A 146 1.4 TS is már 105 LE a 1.6 TS pedig 120LE.
Bár valóban kifutó tipusok,( a 147 előreláthatólag csak jövőre lesz itthon kapható )
formájuk abszolut megfelel a mai nap követelményeinek, sőt. Az autó egyszerre sportos és elegáns , és egyáltalán nem tömegcikk mint az Opel ( bocs lore ) és a Renault. Kuriózum a maga kategóriájában. Ahhoz hogy az elöbbi márkákból sportos gépet vehess GSi-t vagy Coupet kell venned, a 146 ból viszont az 1.4 TS is igazi kis méregzsék tud lenni. Egy sportos autó nem csak attól sportos hogy megy mint az állat, gyerünk ki a szerpentinre, és lássük ki mit tud!
Szal Kopi vegyél Renault-t ha átlag autót keresel,
és bele akarsz szürkülni a forgalomba, egyébként biztos nem járnál vele rosszul. Viszont ha ugy érzed hogy kicsit is más vagy mint az átlag, és ennek nyomatékot is adnál, vegyél 146-ot. Szerelmes leszel bele! ( ennek is meg van a hátránya):))))
lore Creative Commons License 2000.04.09 0 0 18
Én aszondom nem rossz az Astra és nekem saját tapasztalataim is vannak. De úgyse hisznek nekem, ti se higgyetek senkinek.
Tehát: elmenni a szalonba, kikényszeríteni egy próbautat, kikényszeríteni egy hasonló felszereltségű modell mustrálgatását. Ez esetben mindkét márka több képviselettel rendelkszik Mo.-n szal lehet kutatni. Ha mész velük egy kört akkor elválik, hogy télleg szétrázza-e a segged az Astra, vagy, hogy télleg tengeribeteg leszel a meganetól.
Az ismerettségi körben lévő említett modellekről egyébként még nem hallottam rosszat bár ez lehet, hogy a tipikus akkoris-jól-döntöttem szindróma...

lore

Előzmény: horai (17)
horai Creative Commons License 2000.04.09 0 0 17
En is most gondolkodom autovasarlason, es mar redukaltam is magamban a lehetosegeket ket tipusra, a Megane-ra es az Astrara. Igy en is nagyon varom a hozzaszolasokat, Renault-tulajok, irjatok!!!
Kopi Creative Commons License 2000.04.09 0 0 16
Asszem, amit a műszaki vizsgálatról írtál, kicsit zavar! A jelenlegi gépem 18 éve gyűröm. Nem rövidtávra veszek autót. (Bár ez a mostani cégautó lenne.)
A kényelem főleg a családnak fontos. (Említettem a Daihatsu GTti-t!) De az Astra tényleg kényelmetlen, legalábbis nekem. A konzol kicsit útban van a lábamnak. Nincs mozgástere. Lehet, hogy valakinek az a jó, hogy tartja a lábát, de engem zavar. Hogy az ülés, a rugózás, meg a többi milyen, csak hosszabb úton derülne ki.
1,6-os mellett döntenék, de az csak klímával van, nekem meg az nem kell! Az RXE fényszórómosója praktikus, de az meg nem rendelhető szerényebb felszereltségű kocsihoz. Más autót apró "darabokból" lehet összerakni, sajna a Renault-ot nem. Persze igaza lehet a gyárnak, hogy minden kocsiba beteszi pl. az ABS-t, mert így tuti, hogy olcsobban jut hozzá, meg a biztonságot is fokozza (látszólag). Meg nem kell vele törődni, hogy kéri-e a kuncsaft, vagy sem.

Gabek, a dízel infót köszi, de én benzines párti vagyok! Persze a mai korszerű dízelek csodákra képesek!(+ -)

Iore, az elegáns Rover (214) sajna kicsit maradi az apró részletekben. (Persze lehet, hogy csak konzervatív! :)) Egyébként nyilvánvalóan még a hondás időkből való, nem is értem, a szalonban - a Váci úton - ezt miért tagadták!

A Xsara finom vonalvezetése negyon tetszik, csak xsar a motorja. (A Saxo VTS motorjával el tudnám képzelni!) A Peugeot 206 is gyönyörű, de szintén nem tetszik a motor. (A rali változat meg nem elérhető!) Szerintem, ahogy lanyhul iránta az érdeklődés, belenyomnak egy új motort.

A Nubirát is megkostóltam, de azt (a legutóbbi ifó szerint - mert nincs rá kereslet!?) nem hozzák be öt ajtósban, én meg azt szeretem.

Venni, vagy nem venni? Továbbra is várom az észrevételeket, és köszönöm!

Asszem Creative Commons License 2000.04.09 0 0 15
egy + 1 = egy

bocs

Előzmény: Asszem (14)
Asszem Creative Commons License 2000.04.09 0 0 14
A Megane valóban papíron a legjobb választások egyike.

Megbízhatóságban veri a két említett sereghajtót.( tudom az opelesek nem hiszik, az alfásokat meg nem ez érdekli :)))) )
A múltkoriban egy ismerős Renault szalon tulajdonosnál voltam, beszélgetés közben épp az egy 1 éves átvizsgálására jött egy Megane. Mondom ezt megnézem. Kérdeztem közben a tapasztalatokról, de azt mondta, hogy jó kis kocsik, nincsenek tipushibák. Az autó a régi 1.4-es volt, 8 ezer kilométerrel. A motortérben a váltó környéke, főleg a féltengelyek kihajtásánál, és még valahol a blokk olajnedves volt. A futómű-kormánymű környékéről is diszkrét kis kotyogás volt hallható. A tulajt ez szemmel láthatóan nem érdekelte, annyira elégedett volt a kifogástalan kényelmű autójával. Ami még nem szerencsés, hogy az ABS közvetlenül a kocsi bal első fényszórója mögött figyel, pont az első gyűrődő zóna legelején.

Az 1.4 vagy 1.6 kérdést neked kell magadban lerendezni. A Renault ill. Corolla 95 ill. 97 lova elgendő egy átlagos autózáshoz, kedvezőbb biztosítás mellett. A két egyhatos 110 paci, Én ezt ajánlom.

A 147-et csak fényképen láttam, de tiszta 156.
Nem mondom csinos autó. Tudnám ajánlani még az új Corollán kívül, a Focust a Marea 1.8 ELX-et és a 146 1.6 TS-t comfort csomaggal( ABS klíma stb 150 ezerért) bár a két utóbbi kifutó típus.
Mivel a Megánban gondolkodsz, valószínűleg a kényelem fontos számodra, így az Astrát semmiképp nem javaslom.

Üdv

gabek Creative Commons License 2000.04.08 0 0 13
Nem ma kezdtem vezetni és a ház alatt is mélygarázs van itthon, szóval tudom, hogy kell kijönni, mert elég sokat csinálom. De ilyet még nem tapasztaltam. Csak nekifutásból jött ki az a rakat ócskavas a földalatti parkolóból. A kispolák volt ilyen anno. Azzal is csak úgy lehetett kijönni a garázsból.

GABEK

lore Creative Commons License 2000.04.08 0 0 12
A kettő között kell lennie átmenetnek. Olyan kuplunghiba szvsz nem létezik, hogy nincs átmenet. Én sokáig voltam dízeles (1,7D Astra) és állítom, hogy máshogy kell vezetni. Eleinte furcsa volt benzinesbe átülögetni a dízelből. Amikor megszokod akkor szvsz kellemesen lehet vele autózni.
Az indokod más okból se okés. Akkor pl. a 2,0 16V se tud elindulni vagy főleg a TDi a baromnagy nyomatékzuhatagával?

lore

Előzmény: gabek (11)
gabek Creative Commons License 2000.04.08 0 0 11
Először még nem pörgött. Elindultam felfele normálisan és nem ment az autó. Kis gáz, autó lassul. Egy idő után elértem azt a pontot, ahonnan már nem ment feljebb. Azért az már durva, hogy egy autó, pörgő kerekekkel nem előre megy, hanem csúszik vissza. Kisebb gázzal meg az istennek sem volt hajlandó elindulni...

GABEK

Előzmény: lore (10)
lore Creative Commons License 2000.04.08 0 0 10
Szal nem akarom itt lenyomni a fizikusi dumát, de ha már pörögtek a kerekek akkor a kerék ill. az aszfalt/beton tapadási eh-jára van bízva a haladás. Ez nem rönó hiba!

lore

Előzmény: gabek (9)
gabek Creative Commons License 2000.04.08 0 0 9
Tavaly nyáron sikerült szorosabb ismerettséget kötni a Megane 1,9 D-vel... A legmeglepőbb az volt, hogy én egy Ford Escort Combit vártam a madridi repülőtéren, legalábbis papír szerint. Erre közölték, hogy hiába a foglalás, az 5-re kért autót nem tudják adni. 8-kor kaptam egy Megane-t... Hááát... Nem volt egy öreg darab, mindössze 3000 km körül volt benne. Ért néhány meglepetés. Az még semmi nem volt, hogy 4,5 emberrel + légkondival (40°C) nem megy többet 110-nél az autópályán. Az viszont, hogy a mélygarázsból nem jön ki, már döbbenetes. Padlógáz, pörgő kerekek és szépen csúszok vissza a sorompóra. Akkor eldöntöttem, hogy soha többet Renault...

GABEK

lore Creative Commons License 2000.04.08 0 0 8
Hali!
Astra, Xsara, Megane, Alfa, Rover. Ez az 'új fejlesztés' sorrendje, tehát az Astra évül el legkésőbb. Én astrát vennék. Az alfa kirí a sportosságával, a rover meg az eleganciájával. A rover a legkisebb, aztán az alfa (belül). A külső és belső dizájn ízlés dolga. A megannak nincsenek tipikus hibái, állandóan csak a túl mélyre helyezett fűtésgombokat említik. A facelift után igényesebb anyagok kerültek bele és látványosan javult a biztonsága is. A rover inkább a clio-corsa kategória már ami a méreteket illeti. Ha alfa akkor várj egy picit, itt van a nyakunkon a 147 bemutatója mi szvsz durva jó autó lesz!

Polgári autónak szvsz az astra és a megane a két legjobb.

lore

fargo Creative Commons License 2000.04.08 0 0 6
Egyetlen Megane került eddig a látókörömbe, az egyik szomszéd vette taxizni. Az elsô héten vissza kellet vinnie váltócserére, azóta is több "apró" gondja volt vele.

Szerintem is vegyél Alfát, jobban jársz vele...

Kopi Creative Commons License 2000.04.08 0 0 5
Ja! Egyébként, ha lenne: Daihatsu Charade GTti-t vennék! Azt már próbáltam, hosszabb úton. Egyszer kiscica, máskor vadállat!
:)))))))
Kopi Creative Commons License 2000.04.08 0 0 4
Köszi! Köszi! Köszi! :)))

De azt ti sem gondolhatjátok komolyan, hogy egy próbakör elegendő... Sajan, nekem nem. Miskolcig úgy sem engednek el. Ezért kérdeztem, milyen tapasztalatokat szereztek eddig pro és kontra a Mégane hívei és ellenségei.
Meg már egyre többet közlekedem és egyre kevesebbet autózom.
Egyébként az Alfa 146 papiron kevesebbet tud a Renault-nál. A kereskedő szerint azért, mert sokkal nehezebb, ami persze - megint csak papirok - nem igaz.
Szóval: Renault Mégane - igen, vagy nem? :))

Köszi minden tanácsot!

Joe 155 Creative Commons License 2000.04.08 0 0 3
It's cool Vmax!:))))
Itt is egymásra találtunk! Barátunknak nagyon jó tanácsokkal tudunk szolgálni mi MAD ALFISTI-k!
Ha egyszer megérzi a Cuore Sportívo-t utána csak mosolyogni fog azon hogy valaha Renault-t szeretett volna:)))
Előzmény: VMax (1)
Joe 155 Creative Commons License 2000.04.08 0 0 2
Szerintem is próbáld ki! ( Az Alfa 146-ot ).:-)))
Előzmény: Kopi (-)
VMax Creative Commons License 2000.04.08 0 0 1
A Megane szerintem olyan, mint a chokito. Ronda es finom :)))

Vicc nelkul, ha komoly vasarolkent mesz be egy szalonba, biztosan tehetsz egy probakort.
Jo ha tudod, hogy a renault-k arabol nem nagyon lehet alkudni. -> lasd mennyit alkudtal egy uj auto arabol topic.
Egyebkent en mint alfas, abszolut elfogult vagyok az olasz autok irant, igy nekem nem is lehet kerdes a kerdesed. Ennek szellemeben egy 1.6-os 145-ost nyuzok 5 honapja, elotte egy 1.6-os bravam volt. Szerintem ebben a kategoriaban, ezzel a loketterfogattal (es ilyen aron) nem nagyon talalsz a 145/146-nal jobb ajanlatot. Az meg hulyeseg, hogy olasz auto ezert szetesik. Ezt csak az ellendrukkerek allitjak, a csaladban mar tobb alfa is jart, es eddig a legdurvabb a hatso kipuf.dob atrozsdasodasa volt, 6 ev alatt. (Alfa 155)

Tehat, menj mindegyikkel 1 kort (de ne a szalon udvaran....) es csak utana donts. A katalogus csak egy halom adat, nem azt fogod vezetni.

Kopi Creative Commons License 2000.04.08 0 0 topiknyitó
Egy ötajtós Renault Mégane-t szeretnék venni, de bizonytalan vagyok. Mindenféle elriasztó, vagy rábeszélő infó érdekelne. Ha igen: 1,4, vagy 1,6?
(Én inkább 1,6.) Hol? Vidéken, vagy Bp.
Néztem Rover 214 Si-t, Astra 1,6-ot, Alfa 146-ot, Xsara-t, De felszereltségben, (papíron lévő)menetteljesítményben a Renault tetszett. Csak semmi tapasztalatom nincs vele kapcsolatban. Egy R19-et vezettem. Hát 120-140 körül állandóan korrigálni kellett, nagyon gyatra volt az úttartása. A tulaj szerint típushiba. A kereskedő is ezt mondta, de a Mégane - szerinte - egy álom.
És mi a valóság?

Köszi a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!