Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rastaman Creative Commons License 2000.09.04 0 0 85
Szoval Renault?

Eleg sok Renault-s tapasztalatom van, eloszor sorolom, hogy mik, aztan reszletezem:
Renault 11 (a Dacia ennek a licence alapjan keszult, vagy az R12? mar nem emlekszem, reg volt:), Renault 5 Turbo, R19 dízel 1,6, R19 II , Renault Mégane Classic, Renault Kangoo, Renault Mégane Break (ez mar a ranfelvarrott, az elozobol nem volt kombi), Renaul Clio I 1,2 benzin.

Szoval meg anno marokkoban nyuzott az apam egy R12-est (mondom, a szamra mar nem emlekszem, de az, mint a Dacia). Akkor 9 eves voltam, es annyira emlekszem, hogy jol huzott! :)

Aztan mikor hazajottunk vettunk egy R19-est, kozponti zar, elektromos ablak, riaszto, radio, piros, csodaszep. ekkor is 9 eves voltam, es nagy elmeny volt egy nyugati kocsiban ulni (elotte asszem merdzso volt az elso nyugati amiben ultem). Mindent lehetett allitani, kormany, ules, derektamasz, ovmagassag, sokat jatszottam benne. Imadtam azt az autot!

Aztan kenyszerbol eladtuk, es egy 3 ajtos fapados R19 II-ot vettunk. Az szar volt!

Kozben egyik hetvegere apam kolcson kapott egy R5-ost, turbosat. Ekkor kb. 12 eves voltam, es annyira emlekszem, hogy ams akkor se fert bele a vallam a kagylo ulesbe, no meg arra az erzesre emlekszem, amikor a Turbo ugy 50-nel bekapcsolt! :)))))

Hosszu kieses, kozben Suzukink volt/van.
Aztan apam elment foallasba, szolgalati auto egy Megane Classic. Eloszor egy 16 szelepes. Ami angyon feltuno volt, hogy tul puha a kuplungja (nem lehetett erezni, hogy hol fog, marmint a pedalon, csak a ford. szamon lehetett kovetni az esemenyeket), no meg a kormany 120-130 korul razott. Ezert is mentem vele 140-150 korul!!! :)))
Aztan mivel o kevesett hasznalta, marmint tavban, elcserelte egy munkatarsaval, es mar csak 8 szelepes volt: mit ne mondjak, erezni lehetett a kulonbseget. Lomhabb volt, es mar megszoktuk a masikat, igy ezzel tobbszor le is fulladtunk az elejen. Meg a szervizbe is voltunk, hogy miert ilyen szar, azt mondtak, hogy "ja, hat korabban egy 16 szelepeset vezettek!". Bar nem ertem, hogy akkor a 8 szelepesnek miert kell lefulladnia!

Sebaj.

Mult nyaron apam egy hetig egy piros (ugyanolyan piros, mint az elso R19-esunk) Cliot nyuzott, 1,2-es, benzines. Az a kocsi eszmeletlen. Olyan dinamikusan lehetett vele menni, csak azt sajnalom, hogy en nem vezethettem... :( 5-en ultunk benne, ebbol egy gyerek, ket turazsak plusz sator, es baromira repult! Egyszeruen mozgekony!

Sieleskor egy Kangoo-t kaptunk, egy hetre: annak a kocsinak van egyenisege! Nagyon baratsagos az a ket bumszli az orran (a ket lampa teste kiemelkedik a motorhaztetobol). Az elso ulesek kenyelmesek, hatul jo tagas, engem kicsit zavart is az a nagy belmagassag. De 5-en utaztunk benne, silecestul, es elfertunk.

Most nyaron lett lecserelve apam szolgalati autoja. Egy 1,6-os, 16 szelepes benzines Break-et kapott/kert. Nekem nem tetszik, foleg hatulrol nem, kicsit igenytelennek tunik. A lampai telleg jok! Azt a legkondi gombot kicsit csinalhattak volna nagyobbra! no meg a folotte levo LED-et, nezegetni kell am rendesen, hogy kideruljon, hogy mukodik-e vagy sem. A hatso ajto angyobb mint a Classic-é, ami nem hatrany, es a csomagtarto tele van rogzito kampokkal.
A tetocsomagtarto direkt szep igy szinre fujva!
Szoval a kocsi jol huz, jobban mint az elozo, bar a 2-essel itt se avgyok megelegedve.
A fedelzeti szamitogep szerint 7.9 es 8.2 kozott van az atlag fogyasztas, en ezt picit sokallom, igaz, a Szabadsag hegyen lakunk...vagyis minden nap le-fel.
Sokkal jobban elvezem ennek a vezeteset mint az elozoet, a kormany itt amr nem raz! Sot, a servo nagyon is tetszik, a fek tenyleg szokatlan az elejen, de nagyon gyorsan (5-10) fekezes utan ra lehet erezni. A kuplung itt is puha, de mar megszoktam.

Osszessegeben tetszik, de idegesit, hogy par aprosagot nem tudtak kijavitani! pl. a vezeto bal oldali legbefuvojanak a tarcsaja, amivel a levego mennyiseget lehet allitani, elegg el van dugva, es pont mellette van a fenyszoro allito is, szinten olyan tekero. A radio taviranyitoja viszont nagyon jo, jo, hogy nem valtoztattak rajta!

na, asszem egyenlore ennyi
Rastaman

Kopi Creative Commons License 2000.09.03 0 0 84
Lassan süllyedek! :(((
Kopi Creative Commons License 2000.08.26 0 0 83
:)))
Próbáltam. 18 évig! De az csak egy kis fapados Charade volt. Szervo nélkül is könnyű kormány, kanyarban nem nagyon kellett elvenni a gázt. Volt szerencsém kipróbálni a GTti-is. Brutális! Szerintem a CRX őrülteknek is tetszene.

Mégane: parkoláskor morog a futómű! Mintha valami rágna. ABS - úgy tűnik - rendben. A fék elég jónak tűnik.
A gyorsulás kb. olyan, mint amit vártam, bár még 1100 km-nél nem nagyon akarom nyomni.
Álló helyzetből intenzív indulással kanyarodás: olyan mint a hajóhinta. Oda megy, ahova akarom, de zavar.
Fogyasztás - a fedélzeti számítógép szerint - 8 l. Tankolási adatok még nem mérvadóak.
Nekem a kormány tetszik, és az üléssel sincs egyenlőre semmi bajom.
A sebváltó viszont nekem sem tetszik. A magasságom miatt hátra kell tolnom az ülést. A botot csak vállból enyhén előredőlve érem el. És - bevallom - már váltottam félre. Eleve sokkal lassabban tudok kavirnyolni vele, mint ahogy megszoktam. Ellenben a motor rugalmas. Ötödikben 1100-1200-ről is feljön. 1500-tól meg már rendesen húz. Kettőbe, vagy háromba visszadugava persze kicsit más. :)
Nem mondom, hogy az autó remek. De összességében egyelőre azt kapom tőle, amit vártam. Meginogni meg hiába inognék, mert senki nem vesz nekem helyette egy Toyota Corollát, vagy egy Avensist. :)

Ittse, köszi az érdeklődést, meg a tapasztalatcserét! Remélem, máskor is számíthatok Rád (meg esetleg másra is)! :)

Szia!

Kopi

Előzmény: Ittse (82)
Ittse Creative Commons License 2000.08.26 0 0 82
Szia Kopi!

Most mondhatnám a "Látod, én megmondtam..." szöveget, de hagyjuk.

Annak idején írtam, hogy Mégane és Civic felhasználó vagyok, most már csak Mégane, mert a Civic árát beépítjük a házba :((((. Mostanra - hat hónapja nyüstölöm a Migrént, 58K km-rel, két éves - nagyjából kiismertem. Ha van alkalmad, próbáld ki a Lágymányosi budai lehajtóját a rakpart felé. Én ott laza 60-70-nel lehuppanok, 175/65R13 gumikon, sz'al a kanyartól nem kell félni. Sokkal inkább az oldalszéltől. Most, hogy ilyen szeles napok járnak, érezni fogod, hogy piszkosul lökdösi a gépet.

Egyéb tapasztalatok:
- kanyarodáskor, ha gázt is adok, hangosan morog az első futómű. Renault Budakalász szerint ez ilyen és kész
- sokszor egész enyhe fékezésnél, tiszta száraz aszfalton is bekapcsol az ABS. Nagyon zavaró! Sok = minden második, harmadik fékezés. Magyarázat mint feljebb: ez ilyen.
- valami zörög a motortérben.
- nehezen jön ki a kulcs a gyújtásból
- nehéz a kormány, nem 1 japán szervó :(
- gagyi sebváltó
- _nekem_ nagyon kényelmetlen az ülés
- a bogarak átették magukat a motorház fényezésén, polírozás sem segít
- a szervízben azt mondta a motorszerelő, hogy ESZEMBE NE JUSSON MOTORMOSÁS, MERT BEÁZIK és napokra otthagyhatom

Hogy jót is mondjak:
- bazinagy csomagtér
- városban 7 liter alatti fogyasztás, pedig nyomom neki :))
- megyeget :)
- belül is tágas
- jól világít a refi

Remélem azért nem ingat meg a leírásom, mert én inkább a sportos japcsi háromajtósokra rezgek, míg a Migrén - családi cégautó.

Sok sikert hozzá - és próbálj ki egy japcsit is ;-)))

Ittse

Előzmény: Kopi (78)
OPi Creative Commons License 2000.08.24 0 0 81
Ja, arra gondoltam :-) fogyasztas, vegsebesseg, gyorsulas, vezethetoseg ?
Előzmény: kipper (80)
kipper Creative Commons License 2000.08.22 0 0 80
OPi: Gondolom, az 1.9 dTi-re gondolsz. Én hajtottam egy ideig és nagyon-nagyon meg voltam vele elégedve (chiptuning célkül). Padlógáznál gondolkodott 1-1,5 mp-et, aztán meglódult.
Előzmény: OPi (79)
OPi Creative Commons License 2000.08.21 0 0 79
TDi-rol van valakinek kozvetlen tapasztalata ? Esetleg csiptuningosrol.... :)
Kopi Creative Commons License 2000.08.19 0 0 78
Szasztok!

Meg van a Mégan! 1,6 RXE.

Eddig még csak 800 km ment bele, így komolyabb értékelésre még nem vagyok képes (lehet, hogy később sem leszek :) ). Finom kis gép. Jól megy, de egy kicsit labilis. Vagyis annak érzem. Lehet, hogy a szervó okozza, vagy a nyilvánvalóan lágy futómű, de egyenlőre még nem merek vele úgy kanyarodni, ahogy szoktam, bár kitörni eddig nem nagyon akart. Viszont erős fékezésnél, vagy intenzív lassításnál enyhén ki akarja venni a kezemből a kormányt. De majd megszokom. Remélem!

Üdv'.
Kopi

AttiM Creative Commons License 2000.06.21 0 0 77
Egy hetes??? Ne viccelj: irákny vissza a kereskedésbe! Abszolút, tök garanciás. Azonnal cserélje ki a tetőt!
(Persze, kis macera, meg lehet, hogy el akar hajtani, de ne hagyd magad! Ha így hagyod, nagyon csúnya lesz!)
Előzmény: msdnl (75)
Kopi Creative Commons License 2000.06.18 0 0 76
Hááááát!? Talán csere? Nem tudom! Kíváncsian várom, mire jutsz.
Jövő héten esetleg mi is átvehetjük a gépet. Én is félek olyan sérülésektől, amiket esetleg polírpasztával, vagy más módon próbálnak meg eltüntetni, és nem veszem észre.
Előzmény: msdnl (75)
msdnl Creative Commons License 2000.06.18 0 0 75
Hi!

A héten vettám át egy új Megane-t a márkakereskedőtől. Most a hét végén mikor több időm volt átnézni az autót, a motorháztető közepén egy pici foltot vettem észre. Először azt hittem, hogy sár, de megnéztem nagyítóval is. A fényezében vagyis inkább a lakk rétegben egy pici fémforgács ( 1 mm) volt, ami elkezdett rozsdásodni, igy elszinezte a körülötte a festéket is.

Szerintetek mit tegyek, s mit mondjak/kérjek a kereskedőtől.

Ha kiszedetem akkor ott ronda lesz a fényezés, vagy esetleg hivatkozzak gyári hibára és próbálja kicseréltetni a motorháztetőt.

Előre is köszi a válaszokat

msdnl

Kopi Creative Commons License 2000.05.29 0 0 74
Kopi tudatlan! Köszi a segítséget:)))

Alapvetően én is japi párti vagyok (kedvencem a Daihatsu Applause - de sajna nem kapható), csak nem garázdálkodhatok akkora összeggel, hogy valami értelmeset összehozzak onnan.
Megbízhatóság? Csak reménykedem...

fakirr Creative Commons License 2000.05.28 0 0 73
Engem különösebben nem érint, mer5t eléggé japán párti vagyok, de megbízhatóak ezek a Renault csodamasinák? Ültem már ilyenben, viszonylag kényelmes volt, de mondjuk nekem a hibastatisztikák adatai eléggé kedvezotlenek a Megane-ra nézve.

Semelyik korosztályban nem volt benne az elso tízben megbízhatóság szempontjából, összességében pedig az ADAC statisztikájában 41,4 százalékos meghibásodási arányt produkált. Mondom nem ismerem a típust, nem vagyok érintve sem, csak ha már erre jártam, gondoltam érdeklodöm...

PTZ Creative Commons License 2000.05.28 0 0 72

Gondoltam teszek én is egyet ide.

fakirr Creative Commons License 2000.05.28 0 0 71
Ezt akartad belinkelni ugye? Segítettem: kacsacsor kell az elejére < és a végére >
fakirr Creative Commons License 2000.05.28 0 0 70

Kopi Creative Commons License 2000.05.27 0 0 69
Hát nem sikerált!
img src=" http://www.baumgartner.hu/images/ujauto/megane/pic11.jpg " width=400
Kopi Creative Commons License 2000.05.27 0 0 68
(img src="http://www.baumgartner.hu/images/ujauto/megane/pic11.jpg"width=400)
Ez a gép, ha sikerült beraknom.
msdnl Creative Commons License 2000.05.24 0 0 67
Koszi a tanacsokat mindenkinek, de kozben en is korulneztem es a hasonlo felszereltsegueket 1.9 M korul talaltam.
Ugyhogy tegnap mar visszamondtam az egeszet.

Hi

Marcselló Creative Commons License 2000.05.23 0 0 66
Helló Msdnl!

Meg ne vedd ennyiért! Iszonyú sokat kérnek érte!
Nekem egy 98.10. havi Megane 1.6 Chic--em van (RT-re van mg pár plusz!) klímás, két légzsák, 4 el. ablak ...
Most nézettem meg, erre mondtak reálisan 2.2 - 2.3 M Ft-ot!
Ja, és 28 000 km van csak benne!

Úgyhogy elgondolkodtató!

Előzmény: msdnl (62)
Alexis Creative Commons License 2000.05.23 0 0 65
PTZ : Naja. Azóta is visszasírom, IBM van az új helyemen és nagyon SUXX. Vettél bele RAM? Sokkal jobb lesz...

Kopi : Azért én biztos, hogy a Toyotánál maradtam volna.

kenguru Creative Commons License 2000.05.23 0 0 64
Ja, és valamit majd' elfeledtem! Néztétek már a Renaultok javítási és szervizelési költségeit? ha jól emléxem, horribilis alkatrészáraik vannak, különösen ami a töréseket illeti.
kenguru Creative Commons License 2000.05.23 0 0 63
HElló MSDNL!

A faterom a javaslatomra most ugrott bele egy 4 éves Brava-ba, 46ekm, SX felszereltség, második tulajdonos, szervizkönyv, 1.6 MHUF. Ennek fényében a Renault ára kicsit tévedésnek tűnik.
HAsonló kaliberű Honda Civic 5 ajtóval, 1.4s 2MHUF. Drága az a Megane biza. szerintem 1.9 körül érdemes elhozni.

Előzmény: msdnl (62)
msdnl Creative Commons License 2000.05.23 0 0 62
Haliho

Epp hasznaltauto vasarlas elott allok, s kaptam egy Renault Megane RL 1.4-re ajanlatot.
Ez egy 97.11-es gyartasu peldany, dupla legzsak, radio, kp zar, el. ablakok és kodlmpa a felszereltsege.
Ja, es 53000 km van benne.

Szerintetek meger ez 2.2 millert, mert kicsit draganak tunik

Koszi


Kopi Creative Commons License 2000.05.22 0 0 61
Alexis: Egyre többet fogok közlekedni, és egyre kevesebbet autózni! Öregszem :((
A design az nem, de a felszereltség, az ár, a belső tér sokat számított. Úgy érzem, itt jól nem lehetett dönteni, csak rosszul, vagy kevésbé rosszul.
Az Astra (nekem) kényelmetlen volt. Az Alfa papíron (hangsúlyozom: papíron) kevésbé jól gyorsul (persze nem csak ez a lényeg). Kicsit furi az anyósülés előtti tér. A CASCOja jóval magasabb. Meg az olasztól jobban tartok, mint a franciától. Ha több pénz állna randelkezésre, akkor Corolla. A motor nagyon meggyőző. (Orrkiképzésben az előző generáció jobban tetszett!)
Arra sajna nincs lehetőség, hogy elvigyek vagy ötféle autót, aztán fél év múlva döntsek, melyiket tartom meg. :((
Előzmény: Alexis (56)
PTZ Creative Commons License 2000.05.22 0 0 60
Nem tudom, mert nekünk már a 110 lovas van, azt hittem előtte csak a nyolc szelepes 90 lovas volt. Azaz Alfa motor szerintem inkább a 145-146-os kettőshöz illik... vagy inkább a 147-eshez? :-)

off: ugye tudod milyen gépnél pötyögöm ezt? :-)))

Előzmény: Alexis (59)
Alexis Creative Commons License 2000.05.22 0 0 59
Patrik : Csak az újabb 110, nem? Amúgy pl. az új Alfa 156 1.6 is 120 LE, de alacsony fordulaton hulla. Utána viszont 8)
PTZ Creative Commons License 2000.05.22 0 0 58
Az a 100 Le, az 110... tudom, 10% nem sok, de azért sokan erre is kifizetnek egy csomó pénzt (légszűrő+kipuf+egyebek)
Előzmény: Alexis (57)
Alexis Creative Commons License 2000.05.22 0 0 57
Ja, és a 100 LE 1,6 16V motor nyomatéka csak papiron létezik. Mentem Mégane es Laguna-val.Megy 200-at nem arról van szó, de....power nem sok.
Alexis Creative Commons License 2000.05.22 0 0 56
Kopi : Miért választottad inkább a Renault-t? Mi az a plusz? Felszereltség, ár, design ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!