Volt nekem is egy Thermo Top Z/C kieg kazán állófűtésnek megcsinálva keringetővel, beszerelés és próba során Én is tapasztaltam azt az 1-2 mp-es bugyogást üzemmeleg hűtővíznél.
Aggasztott is a dolog, csináltam a keringető áramkörére egy kis kiegészítő elektronikát ami egy fél perccel késöbb kapcsolta le a szivattyút. Jó ha van rajta, kétségtelen..
Ja a felforrás. Üzemi hőmérsékleten a mai autók hűtőrendszere ~1.5bar nyomás alatt van, ami 120°C feletti forráspontot jelent. Gyanítom, hogy az a felforrás ami hallható esetleg, még nem az a bugyogás mint amit a fazékban látni a rezsón. :-) A fazékban is sustorgó hangot hallani mát 10-15°C-al korábban, mint hogy bugyogni kezdene.
Félreértés ne legyen, nem a keringető ellen ágálok, én sem építeném be keringető nélkül, már csak azért sem, hogy legyen állófűtés is. Amúgy a vénséges dieselembe tettem egy keringetőt kályha nélkül is, hogy legyen rendes fűtés tötymörgés esetén is. :-)
Annyit fűznék hozzá a dologhoz, hogy ha ügyesen kombinálják a szivattyú vezérlését, úgy, hogy álló motornál is be lehessen kapcsolni az utastér szellőztető ventilátorral együtt, akkor remek útófűtést lehet csinálni télen az autóba. Én kb 20 percig tudom a motor maradékhőjével fűteni az utasteret.
Semmiképp nem hagynám ki a szivattyút, egyszer kell megvenni.
Az viszont nem tudom, hogy használ-e a mai fagyállóknak, ha kis mennyiségben is, de sokat van forráspont fölött! Én az után futásos szivattyúra szavaznék. :-)
A szóbanforgó D5W-Z kályhában egy NTC ellenállás van és a vezérlő ennek alapján dönt a leállításról. Ennek nem oszt-szoroz, hogy hányszor lépi túl a max hőmérsékletet.
a fűtés megéri a pénzét és a szivattyú is.....én saját tapasztalatokról tudok csak nyilatkozni és az kezd már elég sok lenni ilyen dolgokban is.van webasto is ami nélkülözi a keringetőt,meg is ellik mind elég hamar.egy-két elmegyek a sarokra a boltba és ott leállítom a verdát esemény és kakukk van.vannak autótipusok amik ezzel a betegségben szenvednek,gondolom próbáltak a gyárban spórolni hogy minél olcsóbban megússzák,de pl. a bmw-nél megmaradt a gyári keringető,nem ok nélkül.
én kipróbáltam webastóval amiről leszedtem a vezérlőt,hogy ne legyen baja és az konkrétan 62 fokos víznél a víztér felületén megforralta a vízet.nem sokáig,max-1-2 mp-ig,de hallottam a forrást.többször is kipróbáltam.ebből gondolom hogy az eber is tudja ezt.
nyílván nem lesz nagy nyomás,mert a víz azért hamar elviszi a feles hőt,de van annyi tehetetlensége a keringetés leállítása után hogy egy pillanatra megforr az égéstér falán.
Csak ahol én kiegészítő fűtéses autókat látok szétszedve ott gen 1 sharan ,galaxy és most egy fiatalabb Ford Transit conect van , egyikben sincs vízforgató !
Ha ez így jó volt 10+ évig akkor nekem is jó ugy .
10eft körül kapok egy bontott kiegészítő fűtést amit kipróbálva hozok el , még egy bontott 5 eft os merci vízforgatóra lehet áldozok de a rendes hozzávaló uj 23eft na azt tuti kihagyom.
"amennyire tudom az eberes autókban amiben kiegfűtés van(én sharan,galaxy,alhambra trióval szoktam összefutni gyakrabban)abban a keringető még megy a leállítás után is ha jól tudom,de majd kijavítanak az eberes kollégák ha tévedek."
Az Mk1 típusban (2000-ig) 3kW-os kályha van, keringető nélkül.
Az Mk2-ben 5kW-os, keringetővel, ami a leállítás után is megy ~90 másodpercig (függetlenül a kályha működésétől). Viszont ez túlmelegszik (nem felforr!!!) rossz keringető esetén járó motornál is, ha alacsony a motor fordulatszáma. Gyanítom, ha nem melegedne túl, ebbe se tettek volna keringetőt.
van bennük(webastóban is)egy vész hőkioldó ami elvileg 125 fokon leold.elvileg ez visszakapcsol ha lehül,de a tapasztalatom,hogy ez álltalában nem sikerül.lehet azért mert jóval túlmegy kis időre a tervezett élettartam hőfokán.ami a kályhát kapcsolgatja normál üzemben az olyan 80-85-nél kikapcsolja és 70-75nél meg vissza,ez sem szokta szeretni a 125 fokot.
és ha megáll a víz áramlása az égéstér anyaga(alu) egyből felmelegszik,volt hogy ahlottam hogy rotyog a víz benne,persze csak 1-2 másodpercig.és mivel a hőérzékelő az alumíniumházra van szerelve...a többit rátok bízom.fizika....
de ez van ha víz nélkül próbálgatják a kályhát.csak ott elég kb. 15 mp ehhez......
az ember próbál segíteni és egyből ez a reakció......amennyire tudom az eberes autókban amiben kiegfűtés van(én sharan,galaxy,alhambra trióval szoktam összefutni gyakrabban)abban a keringető még megy a leállítás után is ha jól tudom,de majd kijavítanak az eberes kollégák ha tévedek.
próbáld ki mit csinál egy kályha ha fűtesz vele és mondjuk már min. 60 fokos a víz és egyszer csak elveszed tőle a villanyt....aztán utána beszélgessünk megint.
Azért viszonylag ritka, hogy az alatt az 5-10 perces bemelegítés alatt -amig rásegít a kályha hidegben- állítják le a motort, illetve ezalatt még valószínűleg nem 90 fokos a víz hogy hirtelen el tudjon melegedni..
ha a szivattyút is csak a kapcsoló fogja kapcsolni akkor sztem nem lesz hosszú életű a kályhád,legalább is webastónál tud lenni ez a halál oka.nem véletlen van még keringetés a kiszellőztetés ideje alatt.
"Ezt hogyan kell érteni? A saját vezérlőjéről működtetve, vagy akkuról?"
Saját vezérlővel. Akkura közvetlenül nem mertem rákötni, mert nem 12V a névleges feszültsége, nehogy kinyírjam.
"kilyukadt a lángcsőben lévő "szita" az izzító mellett.
Csak közlöm hogy az gyárilag olyan :) "
Hmm :-)
Tehát nem egy egyenletes szitaszövet, ami körbeér a lángcső belső peforációja mellett? Nekem így tűnt logikusnak. Ha már egyszer örökre behegesztették, igaz ez se túl logikus lépés.
Tehát az izzítógyertya mellett kell a szitaszöveten egy lyuknak lennie? Mert akkor jó, nekem van! :-)
"A gyertya körül lévő párologtató szita ne legyen szétégve."
Ezek szerint nem biztos, hogy szét van, én a lukat vettem a szétégés jelének.
Vagyis... nem biztos, hogy egyről beszélünk, a D3W-nek a rajzokon nincs olyan külön kis szitahengere az izzítógyertya körül, mint a D5W-nek. Ha lenne, nem lenne gondom, csere és kész. De az enyémben szépen össze van hegesztve a duplafalú égőcső, és a két fal között van a szita, amit -akárhogy nézem- legföljebb szétvágás után tudnék cserélni. Ha tudnám, mire, és utána még újra össze is kéne hegeszteni.
Innen indult a kérdésem, hogy ennek van -e valami egyszerűbb alternatívája a komplett cső cseréjén kívül?
"ami gyakoribb : lehet gyertya hiba vagy vezérlő is"
Egy halott vezérlőm már van, nem kéne mégegy ;-)
"De egy takarítást mindenképp ajánlok !"
Megvolt.
"Aztán kérj kölcsön egy jó gyertyát vkitől"
Tömítéskészletet úgyis vennem kell, akkor már egy gyertya is belefér. Azt hittem, az vagy izzít és akkor jó, vagy nem izzít és akkor rossz. Nem gondoltam, hogy van köztes állapota is.
Már csak egy beszerzési helyre adjatok ötletet legyetek szívesek, ami nem ebay, meg egyéb külföldi huncutságok. Esetleg egy konkrét árajánlatért a profik valamelyikétől is hálás lennék :-)