Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

grandegabo Creative Commons License 2014.07.07 0 0 9016

Volt nekem is egy Thermo Top Z/C kieg kazán állófűtésnek megcsinálva keringetővel,  beszerelés és próba során Én is tapasztaltam azt az 1-2 mp-es bugyogást üzemmeleg hűtővíznél.

Aggasztott is a dolog, csináltam a keringető áramkörére egy kis kiegészítő elektronikát ami egy fél perccel késöbb kapcsolta le a szivattyút. Jó ha van rajta, kétségtelen..

Előzmény: 409 (9015)
409 Creative Commons License 2014.07.07 0 0 9015

Ja a felforrás. Üzemi hőmérsékleten a mai autók hűtőrendszere ~1.5bar nyomás alatt van, ami 120°C feletti forráspontot jelent. Gyanítom, hogy az a felforrás ami hallható esetleg, még nem az a bugyogás mint amit a fazékban látni a rezsón. :-)  A fazékban is sustorgó hangot hallani mát 10-15°C-al korábban, mint hogy bugyogni kezdene.

Előzmény: 409 (9014)
409 Creative Commons License 2014.07.07 0 0 9014

Félreértés ne legyen, nem a keringető ellen ágálok, én sem építeném be keringető nélkül, már csak azért sem, hogy legyen állófűtés is. Amúgy a vénséges dieselembe tettem egy keringetőt kályha nélkül is, hogy legyen rendes fűtés tötymörgés esetén is.  :-)

Előzmény: RÉMES (9013)
RÉMES Creative Commons License 2014.07.07 0 0 9013

Sziasztok

 

Annyit fűznék hozzá a dologhoz, hogy ha ügyesen kombinálják a szivattyú vezérlését, úgy, hogy álló motornál is be lehessen kapcsolni az utastér szellőztető ventilátorral együtt, akkor remek útófűtést lehet csinálni télen az autóba. Én kb 20 percig tudom a motor maradékhőjével fűteni az utasteret.

Semmiképp nem hagynám ki a szivattyút, egyszer kell megvenni.

 

Az viszont nem tudom, hogy használ-e a mai fagyállóknak, ha kis mennyiségben is, de sokat van forráspont fölött! Én az után futásos szivattyúra szavaznék. :-)

( sk vélemény) 

Előzmény: 409 (9012)
409 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9012

"a víztér felületén megforralta a vízet.nem sokáig,max-1-2 mp-ig,"

 

Igen, ez a hőtehetetlenség folytán megeshet, de az Eberspachernek nem szokása erre túlmelegedés hibával reagálni.

Valószínűleg a Webastonak sem, mert pl. a BMW-vel szemben a Chryslereknek nincs keringetőjük és mégis bírják akár 10 éve is.

Előzmény: gibbonpitti (9009)
409 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9011

A szóbanforgó D5W-Z kályhában egy NTC ellenállás van és a vezérlő ennek alapján dönt a leállításról. Ennek nem oszt-szoroz, hogy hányszor lépi túl a max hőmérsékletet.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (9007)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9010

a fűtés megéri a pénzét és a szivattyú is.....én saját tapasztalatokról tudok csak nyilatkozni és az kezd már elég sok lenni ilyen dolgokban is.van webasto is ami nélkülözi a keringetőt,meg is ellik mind elég hamar.egy-két elmegyek a sarokra a boltba és ott leállítom a verdát esemény és kakukk van.vannak autótipusok amik ezzel a betegségben szenvednek,gondolom próbáltak a gyárban spórolni hogy minél olcsóbban megússzák,de pl. a bmw-nél megmaradt a gyári keringető,nem ok nélkül.

Előzmény: szur tdi (9008)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9009

én kipróbáltam webastóval amiről leszedtem a vezérlőt,hogy ne legyen baja és az konkrétan 62 fokos víznél a víztér felületén megforralta a vízet.nem sokáig,max-1-2 mp-ig,de hallottam a forrást.többször is kipróbáltam.ebből gondolom hogy az eber is tudja ezt.

 

nyílván nem lesz nagy nyomás,mert a víz azért hamar elviszi a feles hőt,de van annyi tehetetlensége a keringetés leállítása után hogy egy pillanatra megforr az égéstér falán.

Előzmény: 409 (9006)
szur tdi Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9008

Nem akartam kötekedni ,és NEM is értek hozzá !

Csak ahol én kiegészítő fűtéses autókat látok szétszedve  ott gen 1 sharan ,galaxy és most egy fiatalabb Ford Transit conect van , egyikben sincs vízforgató !

Ha ez így jó volt 10+ évig akkor nekem is jó ugy .

10eft körül kapok egy bontott  kiegészítő fűtést amit kipróbálva hozok el , még egy bontott 5 eft os merci vízforgatóra lehet áldozok de a rendes hozzávaló uj 23eft  na azt tuti kihagyom.

 

Előzmény: gibbonpitti (9003)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9007

Én (még) nem próbálgatom, de azt másirányú tapasztalatból tudom, hogy a klixon (hőkioldó) túl sok kapcsolást nemigen szereti.

Előzmény: gibbonpitti (9005)
409 Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9006

"amennyire tudom az eberes autókban amiben kiegfűtés van(én sharan,galaxy,alhambra trióval szoktam összefutni gyakrabban)abban a keringető még megy a leállítás után is ha jól tudom,de majd kijavítanak az eberes kollégák ha tévedek."

 

 Az Mk1 típusban (2000-ig) 3kW-os kályha van, keringető nélkül.

Az Mk2-ben 5kW-os, keringetővel, ami a leállítás után is megy ~90 másodpercig (függetlenül a kályha működésétől). Viszont ez túlmelegszik  (nem felforr!!!) rossz keringető esetén járó motornál is, ha alacsony a motor fordulatszáma. Gyanítom, ha nem melegedne túl, ebbe se tettek volna keringetőt.

 

 

Előzmény: gibbonpitti (9003)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9005

nem ennyire drasztikus...  :)

 

 

van bennük(webastóban is)egy vész hőkioldó ami elvileg 125 fokon leold.elvileg ez visszakapcsol ha lehül,de a tapasztalatom,hogy ez álltalában nem sikerül.lehet azért mert jóval túlmegy kis időre a tervezett élettartam hőfokán.ami a kályhát kapcsolgatja normál üzemben az olyan 80-85-nél kikapcsolja és 70-75nél meg vissza,ez sem szokta szeretni a 125 fokot.

 

és ha megáll a víz áramlása az égéstér anyaga(alu) egyből felmelegszik,volt hogy ahlottam hogy rotyog a víz benne,persze csak 1-2 másodpercig.és mivel a hőérzékelő az alumíniumházra van szerelve...a többit rátok bízom.fizika....

 

 

de ez van ha víz nélkül próbálgatják a kályhát.csak ott elég kb. 15 mp ehhez......

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (9004)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9004

Kiváncsiságból: mit csinál? Felfűti 80-ig? Vagy szétrobbantja a vízcsövet, amiben már csak gravitációs az áramlás?

Előzmény: gibbonpitti (9003)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9003

az ember próbál segíteni és egyből ez a reakció......amennyire tudom az eberes autókban amiben kiegfűtés van(én sharan,galaxy,alhambra trióval szoktam összefutni gyakrabban)abban a keringető még megy a leállítás után is ha jól tudom,de majd kijavítanak az eberes kollégák ha tévedek.

 

próbáld ki mit csinál egy kályha ha fűtesz vele és mondjuk már min. 60 fokos a víz és egyszer csak elveszed tőle a villanyt....aztán utána beszélgessünk megint.

Előzmény: szur tdi (9001)
grandegabo Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9002

Azért viszonylag ritka, hogy az alatt az 5-10 perces bemelegítés alatt -amig rásegít a kályha hidegben- állítják le a motort, illetve ezalatt még valószínűleg nem 90 fokos a víz hogy hirtelen el tudjon melegedni..

Előzmény: szur tdi (9001)
szur tdi Creative Commons License 2014.07.06 0 0 9001

Miért  gyárilag is a vízpumpa forgat az is rohadtul megáll ha leállítod az autót .

Ha meg az üzemanyagra gondolsz az is azonnal megáll .

Nem értem mire akarsz utalni egy ilyen kiegészítő kályhánál ?

Előzmény: gibbonpitti (9000)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.05 0 0 9000

ha a szivattyút is csak a kapcsoló fogja kapcsolni akkor sztem nem lesz hosszú életű a kályhád,legalább is webastónál tud lenni ez a halál oka.nem véletlen van még keringetés a kiszellőztetés ideje alatt.

 

 

Előzmény: szur tdi (8999)
szur tdi Creative Commons License 2014.07.03 0 0 8999

Semmi vezérlő nincs tervben első körben.

Kap egy távkapcsolót ON-OFF és csá.

Persze ha olcsó vízforgató nem kerül akkor csak kiegészítő fűtés lesz .

Előzmény: norbi0325 (8998)
norbi0325 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 8998

Nincs .meg kell venni a vízpumpát.vagy használtan vagy újat

Vagy elektronikust vagy keféset.

Az elektronikus ha tönkremegy kuka. a kefést ügyes kezek javítják..

----

Azért kíváncsi lennék mi az elképzelésed ...hogy fogod hozzáintegrálni a vízpumpát ehhez a kazánhoz...hogy mi fogja vezérelni??

 

 

Előzmény: szur tdi (8997)
szur tdi Creative Commons License 2014.07.03 0 0 8997

Köszönöm az eddigieket .

Van tipp ,hogy mi a legolcsóbb víz forgató ami segít ,hogy állófűtés legyen ne kiegészítő fűtés .

 

 

Előzmény: norbi0325 (8993)
szur tdi Creative Commons License 2014.07.03 0 0 8996

A pumpa a közvetlen  nem a csatlakozón keresztül.

Előzmény: 409 (8994)
norbi0325 Creative Commons License 2014.07.03 0 0 8995

A kék az a generátor jel, hogy forog a motor.

A kék-fehér a diag szál.

 

Előzmény: 409 (8994)
409 Creative Commons License 2014.07.02 0 0 8994

Megeshet, hogy a kék az a diagnosztika szála.

Az üzapumpa közvetlenül van bekötve, vagy az is ezen a csatlakozón keresztül?

Előzmény: szur tdi (8992)
norbi0325 Creative Commons License 2014.07.02 0 0 8993

a feketének is kell +12v amit a külső hőmérséklet bimetál kapcsol

 

Előzmény: szur tdi (8992)
szur tdi Creative Commons License 2014.07.01 0 0 8992

Jól gondolom ,hogy

piros és a kék +12 V

a barna  test  és így indul is ?

Előzmény: norbi0325 (8991)
norbi0325 Creative Commons License 2014.07.01 0 0 8991

Ez a típus tud.

 

Előzmény: szur tdi (8990)
szur tdi Creative Commons License 2014.06.30 0 0 8990

Üdv urak !

Ford transit conect   ebersparcher hidronic D5W Z kiegészítő/állófűtés tud működni idegen autóban ?

Az 5 szál bekötéséről van valakinek elképzelése ?

gibbonpitti Creative Commons License 2014.06.30 0 0 8989

nincs meg már a párologtatókorong.....tavaly odaadtam egy kollégának,de ez csak 1 nap túrás után villant be.

Előzmény: Pubi úr (8974)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.06.29 0 0 8988

ha veszel kályhát csak olyat amit el is indít az eladó vagy ad rá garit....ha veszel egy rosszat akkor arra is lehet pénzt locsolni rendesen.

Előzmény: Pubi úr (8986)
tszabo70 Creative Commons License 2014.06.28 0 0 8987

Összegezve a kapott válaszokat:

 

"Ezt hogyan kell érteni? A saját vezérlőjéről működtetve, vagy akkuról?"

 

Saját vezérlővel. Akkura közvetlenül nem mertem rákötni, mert nem 12V a névleges feszültsége, nehogy kinyírjam.

 

"kilyukadt a lángcsőben lévő "szita" az izzító mellett.

 

Csak közlöm hogy az gyárilag olyan :) "

 

Hmm :-)

Tehát nem egy egyenletes szitaszövet, ami körbeér a lángcső belső peforációja mellett? Nekem így tűnt logikusnak. Ha már egyszer örökre behegesztették, igaz ez se túl logikus lépés.

Tehát az izzítógyertya mellett kell a szitaszöveten egy lyuknak lennie? Mert akkor jó, nekem van! :-)

 

"A gyertya körül lévő párologtató szita ne legyen szétégve."

 

Ezek szerint nem biztos, hogy szét van, én a lukat vettem a szétégés jelének.

Vagyis... nem biztos, hogy egyről beszélünk, a D3W-nek a rajzokon nincs olyan külön kis szitahengere az izzítógyertya körül, mint a D5W-nek. Ha lenne, nem lenne gondom, csere és kész. De az enyémben szépen össze van hegesztve a duplafalú égőcső, és a két fal között van a szita, amit -akárhogy nézem- legföljebb szétvágás után tudnék cserélni. Ha tudnám, mire, és utána még újra össze is kéne hegeszteni.

Innen indult a kérdésem, hogy ennek van -e valami egyszerűbb alternatívája a komplett cső cseréjén kívül?

 

"ami gyakoribb :  lehet gyertya hiba vagy vezérlő is"

 

Egy halott vezérlőm már van, nem kéne mégegy ;-)

 

"De egy takarítást mindenképp ajánlok !"

 

Megvolt.

 

"Aztán kérj kölcsön egy jó gyertyát vkitől"

 

Tömítéskészletet úgyis vennem kell, akkor már egy gyertya is belefér. Azt hittem, az vagy izzít és akkor jó, vagy nem izzít és akkor rossz. Nem gondoltam, hogy van köztes állapota is.

Már csak egy beszerzési helyre adjatok ötletet legyetek szívesek, ami nem ebay, meg egyéb külföldi huncutságok. Esetleg egy konkrét árajánlatért a profik valamelyikétől is hálás lennék :-)

Köszönöm!

 

 

Előzmény: norbi0325 (8985)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!