Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.25 0 0 9055

Ki fog garanciat adni hasznalt cuccokra? Az összes netes hirdetesnel meg az ebayon is mindig az az utolso mondat hogy grancia es visszavasarlas nincs.

 

Mas dolog hogy esetleg ki lehetne probaltatni szerelövel, csak ugye az mar penzbe kerül. Mindenki nagyon jol akar jarni az olcso vasarlassal. Öreg hiba...

En is kez alol vettem fütest es tavvezerlest is, de original csomagolsban vadi ujonnan. Szakmühelyben szereltettem be szamlasan, igy gari is van ra. Termeszetesen olcsobb volt mintha megvettem volna hivatalos forgalmazotol. Aki viszont negyed aron vasarol, ne varjon nagy csodat... :-( Az olcso altalaban nagyon draga.

 

Előzmény: gibbonpitti (9054)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.24 0 0 9054

Tisztelt Publikum!!!

 

Szeretném a következőkre felhívni a figyelmüket mégpedig saját érdekükben:ha használtan vásárol vki fűtést vagy csak kazánt akkor próbálja ki az eladóval vagy kérjen rá garanciát!!!!!

 

az utóbbi 1 hónapban már min. 10-en kerestek meg azzal h vettek fűtést/kazánt és nem akar működni.mint kiderült mind rossz volt illetve egy buszos ami ugye amiatt nem mukkan meg.tehát a mérleg:álltalában vesznek az emberek egy amúgy is legjobb esetben fél fűtést ami 30tól indul felfelé és a végén marad ha szerencsés alkatrésznek egy kazán háza meg ventillátora esetleg a stift ha jó.ac-t egyiknek sem adtak mint keringető is csak kettőhöz volt.a többi sallangot nem is említeném.

 

ma csak két ilyen fűtéssel volt dolgom....

 

ezeket a sorokat csak azért írom,mert nem szeretném h sokan fussanak lyukra feleslegesen.

 

sajnálom őket,de vásárlás előtt érdemes pár kört futni....megéri.

 

egy kályhákkal foglakozó ember pár ezerért megnézi vagy kipróbálja és akkor nagyjából lehet véleményt mondani róla.ennyit meg kell érjen az,hogy ne dobjunk ki akár 50-100 ezret az ablakon.

W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2014.07.23 0 0 9053

...esetleg kattints a saját nicknevedre - és láss csodát ;-)

Előzmény: imbuszmester (9051)
409 Creative Commons License 2014.07.22 0 0 9052

"itt nincs fiokom,"

 

??? Ez van megadva itt is. Erre küldtem tegnap is.

Előzmény: imbuszmester (9051)
imbuszmester Creative Commons License 2014.07.21 0 0 9051

Szia. Sajnos itt nincs fiokom, ha meg kérhetnélek simán emailba ide küld el nekem : gmjoci69@gmail.com  előre is köszönöm neked.  Üdv. Józsi

Előzmény: 409 (9050)
409 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 9050

Küldtem emilt.

Előzmény: imbuszmester (9049)
imbuszmester Creative Commons License 2014.07.21 0 0 9049

Sziasztok. Bocs, hogy berontok közétek, de segítség kellene. Kaptam egy D5WZ állófűtést ami egy Merci vítóból származik ( állítólag ). A kályha, keringtető és az üza szelep ( AC pumpa ) megvan de azon kívül semmi más nincs. Elektromos bekötési rajz kellene, vagy egy leírás, hogy a kályhából kijövő vezetékek szin szerint mi micsoda. Ezt az állófűtést egy Transporterbe szeretném bekötni úgy, hogy egy sima egyszerű szoba termosztáttal működtetni tudjam.   Segítséget előre is köszönöm. 

 

mrlan Creative Commons License 2014.07.16 0 0 9048

Az ki van csukva :D A busz illesztő pár nap alatt megvan... már régóta tervezem megépíteni. :)

Előzmény: beriv (9045)
mrlan Creative Commons License 2014.07.16 0 0 9047

ja igen, most hogy mondod :D Másfelől próbáltam közelíteni gondolatban, ezért mondtam hülyeséget :D

Előzmény: norbi0325 (9046)
norbi0325 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 9046

""mert a benzin illékonyabb, mint a gázolaj, ezért kell kevesebbet benyomni a benzinbő""

 

:)))

Igen ezért kell neki több benzin ..úgyhogy a benzines gyorsabban kattog :))

 

Előzmény: mrlan (9044)
beriv Creative Commons License 2014.07.16 0 0 9045

Sokkal egyszerűbb ha marad diesel a kályha és építesz egy 5l vagy nagyobb tankot neki.

Előzmény: mrlan (9043)
mrlan Creative Commons License 2014.07.16 0 0 9044

De legjobb lenne átírni a vezérlőjét... Erre ki fogok találni valamit...

 

Van benne ráció amit mondasz, mert a benzin illékonyabb, mint a gázolaj, ezért kell kevesebbet benyomni a benzinből. Meg amúgy szellőztetni is tovább szellőzteti a benzint :/

 

Szétmarom már magam! Egyik barátom nagyon vágja a mikrovezérlő programozást. Asszem ráuszítom a témára.

 

Előzmény: norbi0325 (9042)
mrlan Creative Commons License 2014.07.16 0 0 9043

Lehet az lesz, hogy gyártunk hozzá egy buszillesztőt... :/

Előzmény: norbi0325 (9042)
norbi0325 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 9042

Nem lesz jó ...!

Más az üzemanyag befecskendezés frekvenciája !  Alacsony teljesítményfokozatban ,"huhogni fog "  közel van a lángkialvás veszélye ! És mire észreveszi a vezérlő hogy kialudt a láng veszélyesen telenyomja a kazánt benzinnel !

Ne játssz vele !! Nem akármiért írták meg máshogy a Benzines/Diesel programokat!

 

 

Előzmény: mrlan (9039)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.15 0 0 9041

tökéletes nem lesz,mert más a hardver a benyásnál és más a dieselnél.

 

kipróbáltam.....ahogy egyre nagyobb a levegő nedvességtartalma annál kevésbé tudja megtartani a lángot a begyújtási fázisban.

Előzmény: mrlan (9039)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2014.07.15 0 0 9040

Előrebocsátom, hogy nem értek hozzá, csak okoskodom. Te írtad, hogy a diesel tart egy stabilizációs szakaszt.Ha a két kimenetet közösíted pl egy diódával, akkor elsőre mehet teljes gázzal...

Előzmény: mrlan (9039)
mrlan Creative Commons License 2014.07.15 0 0 9039

Hát igen...

 

A kérdés tehát maradt az eredeti: A Webasto Thermo Top Z/C-B működhet diesel vezérlővel? Biztos próbálta más valaki, már csak poénból is :D

Előzmény: gibbonpitti (9038)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.15 0 0 9038

az ilyen típusfüggő gyári fűtésekkel az a baja a magamféle embernek,hogy nem lehet az európában forgalomban lévő majd összes autót tudni és kezelni.ezeket csak azok ismerik jól és behatóan akik pl. igazi márka/típus buzik a jó értelemben.

 

szinte minden autóba beszerelhető a fűtés,de hogy a gyárit esetlegesen tudja utánozni(és itt nem a fűtési képességére gondolok) ahhoz nagyon behatóan kell ismerni az adott autótípust.

Előzmény: mrlan (9037)
mrlan Creative Commons License 2014.07.15 0 0 9037

A helyzet az, hogy a BMW csak a 1999 utáni autókban használja a buszos indítást és kommunikációt. (1-es lábon 12V-ra indít, a 2-es meg a busz) Viszont a 1999 előtti autókhoz jó elvileg az univerzális kályha is, mert ilyenkor a kályhát a klímavezérlő indítja, kapcsolt 12V-al, csak ebben az esetben állófűtéses klímapanel kell, amin rajta van az a plusz csati, ami indítja a kályhát. Annyi, hogy ilyenkor a klímapanel kapja meg a buszon az indítási jelet és nem a kályha.

Előzmény: gibbonpitti (9036)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.15 0 0 9036

nem feltétlen és ennek is van pár oka......de fentebb írja,hogy ragaszkodik a gyári megoldáshoz,ezt lehet respektálni.

 

viszont amit tudok,hogy volt már jó pár bmw amire nem sikerült rátanítani a bontott bmw kályhát.....és még megannyi bmw-s guru is csak nézett h miért nem.

 

sőt van olyan is ami felismeri,tudod diagolni de fűteni már nem akar és nem a kályha a rossz.

 

nem vagyok bmw-s ezért csak azt tudom amit itt-ott hallok és tapasztalok.

Előzmény: W124E300TDT4MATIC (9033)
mrlan Creative Commons License 2014.07.14 0 0 9035

Természetesen, igen!

 

Többek között azért, mert alapvetően ragaszkodom a gyári megoldásokhoz, és sok funkció van a BMW vezérlő használata esetén, ami az univerzális esetén nincs. Kezdjük a kábelezéssel: a gyári kályhát tök egyszerűen bekötöm a busz vonalba, adok neki tápot, meg bekötöm a szivattyúját, és kész. Természetesen minden ki van alakítva gyárilag, míg az univerzális vezérlőnél meg kell oldanom a klímapanel indítását, ami megoldható ugyan de nem úgy fog működni mint a gyári kályhával, mert fel kell tekernem mindig a hőfokot mindkét oldalon és ablakra kell irányítanom minden egyes leállításnál és ez macerás, mert a gyári vezérlő megmondja a klímapanelnak a buszon, ha nincs a gyújtáskapcsolóban a kulcs, akkor most fűtünk ezerrel a szélvédőre 30 percig, ha pedig benne van a kulcs és el van fordítva akkor normál módon fűt, a beállított hőfokra, szintén 30 percig. A gyári vezérlő figyeli a buszon kapott külső hőmérsékletet (kiegészítő fűtés így megoldott, járó motornál és csak programozás kérdése), figyeli a tankban lévő üzemanyag szintjét (tudjuk hogy nem zabál sokat a kályha, de akkor is tök jó), figyeli az akkufeszültséget és meg se próbál begyújtani ha alacsony az akkufeszültség (tehát mindig indulni fog az autó mert nem szívja le az aksit), ja és a gyári boardcomputerről indítható és időzíthető, a telestart is megoldott, ráadásul még az autó antennaerősítőjébe is beköthető az antennája, és gyári helyén elhelyezhető. Egyéb funkció még, hogy a kályha szivattyúja használható kiegészítő szivattyúként így az eredeti szivattyú elhagyható, vagy akár az is megoldható, hogy a kályhára nem rakok és az autó kiegészítő szivattyúja fogja keringetni a vizet a kályhának. Programozható a klímavezérlőben gyári BMW progival, hogy hol található vízszivattyú. Akár még az is megoldható gyárilag, hogy állófűtés üzemmódban egy szolenoid szelep leválasztja a motort a vízkörről és így hamarabb fűti fel az utasteret, míg kiegészítő fűtésként fűti a motort is. Ez csak programozás kérdése, és egy szál kábelt nem kell húzni sehová. Ja és persze OBDII-n tudom diagnosztizálni a gyári BMW diaggal...

A probléma az, hogy a benzines E39-ekbe nem szereltek gyárilag kályhát, mert nincs szűkségük kiegészítő fűtésre, az állófűtést pedig mindenképp rendelni kellett anno, és hét nem sokan rendeltek állófűtést az autójukba, ezért nagyon ritka a benzines vezérlő. A dieselekkel azért könnyebb a helyzet, mert azokban gyárilag van kályha ami kiegészítőként funkcionál. Az állófűtés ezekbe is rendelni kellett, mert azoknak másként van kötve a vízköre, tehát a fentebb írt szolenoid szelep leválasztja a motort a vízkörről. Viszont a dieselekben komoly fegyvertény, hogy gyárilag ott a kályha mert egy egyszerű programozással megmondható neki, hogy működjön állófűtésként, azzal a különbséggel a rendelt állófűtéshez képest, hogy a "programozott" az a motort is melegíti, ami igazából nem baj. Igaz hogy tovább tart felfűteni neki az utasteret, de mire indulna az ember, addigra a motor is egész jó hőfoknak örvendhet.

 

Hát igazából ennyi... :)

 

Előzmény: gibbonpitti (9032)
Hannsg52 Creative Commons License 2014.07.14 0 0 9034

Köszönöm,olvasgatok. Még van pár hónap a, hideg évszakokig :)

Előzmény: gibbonpitti (9031)
W124E300TDT4MATIC Creative Commons License 2014.07.14 0 0 9033

"mert egy benzines E39-es BMW-m van"

 

Nyomós ok, és érthető... :-))

Előzmény: gibbonpitti (9032)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.14 0 0 9032

tudható miért ragaszkodsz a gyári bmw panelhoz?

gibbonpitti Creative Commons License 2014.07.14 0 0 9031

jobban jársz ha olvasol,mert na aki eberezik itt és van aki webózik,mint pl. én is és van aki "márkafüggetlen".

 

neked kell eldönteni mit szeretnél és mennyit szánsz a dologra.

 

van aki a webótól fél van aki meg az ebertől.én személy szerint nem szeretem az ebert,ennek meg van az oka,de ettől még tud jó fűtés lenni.

 

olvass és ha felmerültek konkrét kérdések akkor biztos fog rájuk vki válaszoni itt.

Előzmény: Hannsg52 (9029)
mrlan Creative Commons License 2014.07.14 0 0 9030

Sziasztok!

 

Tudom, hogy már máskor is volt téma, de létezik, hogy a benzines thermo top Z/C-m működjön egy ugyanilyen dieselesből származó vezérlővel?

Azért érdekelne, mert egy benzines E39-es BMW-m van, és ebbe szeretnék állófűtést BMW vezérlővel, de a benzines kályha ezekhez ritka mint az állat, a dieselből meg Dunát lehet rekeszteni. :)

Ahogy olvasgattam róla, annyi a különbség, hogy a diesel két lépcsőben gyújt be, tehát van egy stabilizációs szakasz, míg a benzines egyből elkezdi feltekerni a ventilátort, és a naftát. (valószínű a gázolaj nehezebben marad égésben)
Pl. ebben a hírdetésben azt írja, hogy a panel jó dieselhez és benzineshez is: http://www.ebay.com/itm/Steuergerat-Pla ... 20df73f9de

Hannsg52 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 9029

Na. ezt az olvasást szerettem volna elkerülni :)

kicsizs Creative Commons License 2014.07.11 0 0 9028

Jó helyen jársz és ha szeretsz olvasni, szerintem az utolsó 100 hozzászólásban meg is találod a válaszokat! :)

Előzmény: Hannsg52 (9027)
Hannsg52 Creative Commons License 2014.07.10 0 0 9027

Szép napot Uraim!

 

Most vettem ezt az Oktávia Scout autót.  Gondolkodok egy állófűtés beszerelésén,és szeretnék tippeket kérni Tőletek, milyen típus a lehető legjobb választás. Olyat szeretnék, ami a vizet melegíti,és keringeti. Szabadban áll a kocsi, és jó lenne ha meleg lenne a téli időszakban ,mire el szeretnék indulni vele.

Ha lenne jó tipp,vagy eladó fűtésrendszer, beszélhetnénk róla.

Kösz,..G

RÉMES Creative Commons License 2014.07.10 0 0 9026

Hát, lentebb a hatásfokra lett fogva.

 

De én már mindent elhiszek, én hegesztőgépeket javítok, volt olyan ügyfél, aki gariba hozta vissza a majd egymilliós inverterét, mert elszállt benne a főpanel. Aztán mikor kérdeztem, hogy miért van benne leszakadva az összes távtartó, az volt a válasz, hogy hát nem "tartotta" meg a programot, csak ha oldalba vágták. És így használták jó ideig.

Szóval...  :-)

Előzmény: kicsizs (9024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!