Keresés

Részletes keresés

alsó madárfogás Creative Commons License 2014.09.11 0 0 96443

Igazad van, szélesebb a régi Schicht, és ugyanazzal a szerszámmal készült Prefo és Sachsenmodelle kaszni. Ennek ellenére én összeeresztettem őket, nevezzenek emiatt igénytelennek. Sajnos nem tudtam Rivarossit vásárolni, bármennyire is tetszene. Szétvágni az eredetit szerintem értelmetlenül sok munka, kétes végeredménnyel.

 

Előzmény: nazareth (96437)
nazareth Creative Commons License 2014.09.11 0 0 96442

Igazából a Piko DBmu/DBmq (-nak megfelelő román) emeletesekkel mértem össze, na azok is jó keskenyre sikerültek.

Előzmény: róbertke (96440)
Peter atyuska Creative Commons License 2014.09.11 0 0 96441

Eladó lett a terepasztalom két részből áll H0-ás, a részleteket e-mailben eltudom küldeni.

róbertke Creative Commons License 2014.09.10 0 0 96440

A régi gyártású Görlitzi kocsiknak az eredeti szélessége 2850 és 2870 mm, az új gyártású szólóké viszont 2780 mm.

Bg(e)-Mod vagonod van? na azt tényleg ne sorozd össze velük, mert az eredeti kocsi szélessége 2940 mm. 

Előzmény: nazareth (96437)
RhB Creative Commons License 2014.09.10 0 0 96439

Nagyon rossz a kép, nem látom jól, de ha függőlegesen deszkázott, akkor szerintem ez a Deák-féle dán kocsinak a MÁV-os fantázia festése.

Előzmény: Westwind24 (96438)
Westwind24 Creative Commons License 2014.09.10 0 0 96438

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni.

A képen látható vagon márkáját megtudja valaki mondani?

MÁV HUNGARIA ABa 2510 , a festés eredetinek tűnik, de semmiféle márkajelzés nincs a vagonon.

 

Előre is köszönöm a segítséget.

nazareth Creative Commons License 2014.09.10 0 0 96437

Sajnos az én szívfájdalmam az, hogy a kocsi lényegesen szélesebb, mint kellene. Ha mellé csapok egy új gyártású egyrészes emeletest, az fél centivel(!) keskenyebb, oldalanként 2.5 mm. Nagyon durva.

 

Széjjel kellene vágni a kocsit hosszában, kivenni belőle vagy 3mm-t, és összeputtyolni valahogy... Csinált valaki hasonlót?

 

A berendezés kifestése műbőr-színűre sokat dob a témán :) Csak a felső ablakokkal is kell valamit kezdeni, mert azok a fényvezető cuccok miatt rondák.

Előzmény: róbertke (96436)
róbertke Creative Commons License 2014.09.10 0 0 96436
Előzmény: Rotten77 (96432)
róbertke Creative Commons License 2014.09.10 0 0 96435

Ha majd lesz rá egy kis plusz pénzed, akkor cseréld ki az összes kereket alatta új gyártásúra!Bármelyik márka jó, én Roco -t vettem. Eddig kettő darab négyrészest újítottam így fel, az eredeti Piko kerekek rozsdabarnára lefestve jók kocsirakománynak ....:-) A sárga üléseket egyszer majd fesd át vörös színűre - RAL kódját nem ismerem -majd egy-két utas után a világítás modernizálása.  Egy-két év alatt lesz egy tündéri szép kocsid.

Előzmény: Rotten77 (96432)
saxi1982 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 96434

Kedves Fórumozók!

 

Gyárt valamelyik kiegészítő gyártó 1:87-ben magyaroknál használatos katonai járműveket?

Elsősorban T-72 harckocsira, Ural csapatszállítóra és Uaz terepjáróra gondolok.

Köszi.

tam1962 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 96433

Sziasztok!

Ki foglalkozik AF mozdonyokhoz való alkatrész beszerzésével,árusításával szerény, kis hazánkban? Hová fordulhatok, Letenyei Tamáson kívül, még segítségért?

Rotten77 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 96432

Nem. A kocsi az a régi Schicht, a sínkészletem az új és annak a leírásában volt hogy R1-en még a legnagyobb emeletes kocsiknak is el kell(ene) fordulni.

Előzmény: nazareth (96431)
nazareth Creative Commons License 2014.09.09 0 0 96431

a PIKO hivatalos leírása szerint még akár az R1-es (!!!!) íven is tudnia kéne közlekedni

Na vávávárj. Amikor a PIKO az eredeti emeletest kiadta (vagy az még Schicht volt?), még nem igazán létezett "R1", akkor még a sugarat adták meg az ívekhez. Ezek szerint Neked az újabb Piko van meg?

 

(Az "R1" egyébként nem sokat jelent, minden sínrendszerben más sugár tartozik hozzá, akár gyártón belül is.)

Előzmény: Rotten77 (96429)
nazareth Creative Commons License 2014.09.09 0 0 96430

A szűk íveken amúgy is ronda lenne az a szép hosszú vagonpár.

 

Nem feltétlenül. A Jakobs-forgóváz miatt főleg az ívekbe behaladáskor sokkal szebb a szerelvény, mint két saját-forgóvázas összekapcsolt kocsi, illetve rendkívül rövid a kocsiszekrénye, emiatt ívekben is szebben mutat, nem lóg ki a hasa alól a sín :)

 

Persze az új Piko-kocsikon már a Jakobs-forgóvázak fölött is közelkapcsoló-kinematika van, így elég tömör kis szerelvényt kapuk... talán 300 euróért?...

 

Azért az igazán klassz megoldás a Gliederzug. Feltéve, hogy az ember túléli, hogy rászakadt egy bank :)

Előzmény: NREX1 (96428)
Rotten77 Creative Commons License 2014.09.09 0 0 96429

Megkövetem nazareth kollégát.

 

 

Az éjszakai szerelés eredménye az lett hogy a középső zsámoly egyik oldalán mégis csak tudtam oldani a kötést és kijebb helyeztem azt. A másik oldalon viszont nem tudtam. Próba szerencse alapon ráraktam így az R2-es ívre és láss csodát: kézi mozgatással most szépen halad keresztül a "kanyaron" (korábban erre sem volt hajlandó).

 

Szóval az a maximum 1 mm mégis csak számított, de biztosat majd csak az esti vontatós próba után merek mondani.

 

Még egy dolog felmerült: egy szintén fórumos kolléga hívta fel a figyelmemet arra, hogy a kisiklást okozhatja valamelyik kerékpár hibája (nyolcas például). Na most bicikli szerelésből "lopott" ötlettel próbáltam megnézni üt-e valamelyik. Nem számítottam rá, de a középső zsámoly egyik kerékpárja valóban olyat üt, hogy nagyon enyhén még a kocsiszekrény is megemelkedik. Ennek cseréje is szükséges lesz, azután viszont nagy valószínűséggel már simán fog közlekedni a kocsi R2-es sínen.

 

Annyi adalékot hozzátennék, hogy a PIKO hivatalos leírása szerint még akár az R1-es (!!!!) íven is tudnia kéne közlekedni, igaz később hozzáteszik mindenki próbálja ki előbb...

Előzmény: Rotten77 (96427)
NREX1 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 96428

Üdv!

 

A szűk íveken amúgy is ronda lenne az a szép hosszú vagonpár.

Előzmény: Rotten77 (96427)
Rotten77 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 96427

Hello!

 

Köszi a valaszt!

 

Azért gondoltam az R9-esre mert azt hittem a fokot kell nezni nem a sugarat, de utolag belatom kerdezhettem volna azt is hogy az R4-es jó-e.

 

Hogy nalam miert nem megy az R2-n? Csak azt tudom mondani hogy a ket fel kocsi osszeer nem tud tovabb csuklani majd az ív csúcsához kozeledve a középső zsámoly kisiklik és nincs tovább vonatozás.

 

A forgócsap likakat megnéztem az egyik oldalon valóban kettő van de nagyon maximum egy milimeterrel távolabb. Szóval nem olyan távolsagnak tűnik ami segítene. Arról nem is beszélve hogy nem oldható kötésnek tűnik az a rugós csapszeg vagy mi.

 

Olybá tűnik az én Schicht kocsim csak R3ason lesz hajlandó közlekedni, de ha nincs ár különbség akkor lehet hogy R4 lesz vásárolva.

Előzmény: nazareth (96426)
nazareth Creative Commons License 2014.09.08 0 0 96426

Szinte a legszűkebb ívben próbáltad, miért kellene mindjárt a legnagyobb sugárra váltani?? R3 már biztosan jó kellene legyen.

Nekem a RocoLine R3-asokon elszaladgál a kocsi (kb. a RocoLine R3 felel meg a PIKO A R2-nek), tehát elvileg az R2-es nem kellene problémát jelentsen.

 

A Schicht kocsik középső forgóvázában a "forgócsapoknak" két lik is van. Szétkapod a kocsit, a forgócsap gyanánt használt kis tengelyek végéről lekapod a seeger-gyűrűt, majd az egészet összerakod úgy, hogy a távolabbi likakban legyenek. Ha minden igaz, úgy már R2-n is el kell döcögniük, nem kell mindjárt R9-be ölnöd a pénzed :)

Előzmény: Rotten77 (96425)
Rotten77 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 96425

Sziasztok!

 

 

A segítségeteket kérném:

 

Vásároltam egy Schicht DR emeletes kocsit (két részes). Tehát középen egy háromtengelyes forgózsámolya van. Otthon ért a csalódás, mert a pályámon (ami PIKO A sínekből áll, R2-es elemek vannak a pályában) nem tud az íveken elfordulni a legkisebb sebességnél is kisiklik...

 

Mi a megoldás? R9-es sínek?

 

Várom válaszaitokat!

 

Köszönöm!

Váltógyártó Creative Commons License 2014.09.07 0 0 96424

Még valami, a sínpapucsok alatt vakard le a barna réteget a sínekröl, vagy minden sínszakaszt táplálj meg külön, természetesen nem a papucs, hanem a sínre forrasztott vezetékkel. De a papucsok alatti tisztítás sz.tem elég lesz.

Előzmény: taurus124 (96420)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.09.07 0 0 96423

A Tillig váltókon alapesetben a belsö sínek a csúcssín-tösín kapcsolatból kapják a delejt. Kösd össze egy vékony vezetékkel a belsö síneket az azonos oldali tösínnel, ez nagyságrendekkel javít az üzembiztonságon!

Előzmény: taurus124 (96420)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 96422

Kezd ott, hogy ahol akadozik mérj rá a sínre, akár próbalámpával ha nincs más.

Előzmény: taurus124 (96420)
SchefferJ Creative Commons License 2014.09.07 0 0 96421

Biztos, hogy a szívdarabban van áram?

Előzmény: taurus124 (96420)
taurus124 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 96420

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni. Tillig Elite sínből építettem magamnak egy terepasztalt, de kontakt hibáim vannak. (a váltók polarizáltak, digit rendszer) A történet a következő: van egy Limit Dácsiám, nyögvenyelősen, döcögve, ugrálva, angol és egyéb váltókon teljesen megállva megy a pályámon. (ez a hiba még elmondható JC és Roco gépekről is)

 

Átvittem egy kedves barátom asztalára, ahol Roco sínből épült az asztal. A Dácsia gyönyörűen fut, legkisebb sebességgel sem akad, semmi gond. Kérdés: a Tillig sínen miért csinálja akkor másképp? Az asztalt rendszeresen sínradírozom, de lehet, hogy még lenne rajta valami kosz? Vagy valami kémiai anyag? Vagy egyszerűen a Roco sín nagyobb keresztmetszete miatt több áramot tud felvenni?

Teljesen el vagyok kenődve, mert a Tillig az egyik legszebb sín, de jelentősen rossz rajta játszani.

 

Tapasztalt esetleg már más is ilyet? Válaszokat előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.06 0 0 96419

Csodaszép ez a lassú-menet a 327-nél. Kiválóan megépített hajtás van alatta!

Előzmény: rezgaras (96415)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.06 0 0 96418

Egy terepes kép:

 

Előzmény: róbertke (96417)
róbertke Creative Commons License 2014.09.05 0 0 96417

A tehervonati részt szívesen átvállalnám a "malaclábum" mögé ...... :-)))))

Előzmény: rezgaras (96415)
SKL14 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 96416

Üdv nohab77!

 

Engem érdekelne az M62 100-as, de nem publikus az emailcímed, az enyém igen, keress meg, ha még megvan.

Előzmény: nohab77 (96414)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.05 0 0 96415

Urak, feltettem 3 régebbi videót modellek tesztjéről a Youtube-ra.

 

A 325-ös vonattal.

 

A majdnem kész 327-es lassúmenet próbája a görgőspadon (dekóder nélkül!).

 

Az újjáfestett Kandó vonattal a próbapályán -sajnos a feketés-zöld szín nem igazán jön ki, jobb megvilágítás kell az ilyen videókhoz.

 

 

nohab77 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 96414

Hi!

 

Eladóvá vált három darab mozdonyom:

 

ROCO 62784 MÁV M62 100                          50 000 Ft  0 Ft

ROCO 63291 DRG 50 007                             50 000 Ft

HELJAN NOHAB                                            50 000 Ft

 

Használva nem voltak, próbafutáson vettek csak részt, eredeti dobozban. Ne alkudj légyszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!