Igazad van, szélesebb a régi Schicht, és ugyanazzal a szerszámmal készült Prefo és Sachsenmodelle kaszni. Ennek ellenére én összeeresztettem őket, nevezzenek emiatt igénytelennek. Sajnos nem tudtam Rivarossit vásárolni, bármennyire is tetszene. Szétvágni az eredetit szerintem értelmetlenül sok munka, kétes végeredménnyel.
Sajnos az én szívfájdalmam az, hogy a kocsi lényegesen szélesebb, mint kellene. Ha mellé csapok egy új gyártású egyrészes emeletest, az fél centivel(!) keskenyebb, oldalanként 2.5 mm. Nagyon durva.
Széjjel kellene vágni a kocsit hosszában, kivenni belőle vagy 3mm-t, és összeputtyolni valahogy... Csinált valaki hasonlót?
A berendezés kifestése műbőr-színűre sokat dob a témán :) Csak a felső ablakokkal is kell valamit kezdeni, mert azok a fényvezető cuccok miatt rondák.
Ha majd lesz rá egy kis plusz pénzed, akkor cseréld ki az összes kereket alatta új gyártásúra!Bármelyik márka jó, én Roco -t vettem. Eddig kettő darab négyrészest újítottam így fel, az eredeti Piko kerekek rozsdabarnára lefestve jók kocsirakománynak ....:-) A sárga üléseket egyszer majd fesd át vörös színűre - RAL kódját nem ismerem -majd egy-két utas után a világítás modernizálása. Egy-két év alatt lesz egy tündéri szép kocsid.
Ki foglalkozik AF mozdonyokhoz való alkatrész beszerzésével,árusításával szerény, kis hazánkban? Hová fordulhatok, Letenyei Tamáson kívül, még segítségért?
Nem. A kocsi az a régi Schicht, a sínkészletem az új és annak a leírásában volt hogy R1-en még a legnagyobb emeletes kocsiknak is el kell(ene) fordulni.
a PIKO hivatalos leírása szerint még akár az R1-es (!!!!) íven is tudnia kéne közlekedni
Na vávávárj. Amikor a PIKO az eredeti emeletest kiadta (vagy az még Schicht volt?), még nem igazán létezett "R1", akkor még a sugarat adták meg az ívekhez. Ezek szerint Neked az újabb Piko van meg?
(Az "R1" egyébként nem sokat jelent, minden sínrendszerben más sugár tartozik hozzá, akár gyártón belül is.)
A szűk íveken amúgy is ronda lenne az a szép hosszú vagonpár.
Nem feltétlenül. A Jakobs-forgóváz miatt főleg az ívekbe behaladáskor sokkal szebb a szerelvény, mint két saját-forgóvázas összekapcsolt kocsi, illetve rendkívül rövid a kocsiszekrénye, emiatt ívekben is szebben mutat, nem lóg ki a hasa alól a sín :)
Persze az új Piko-kocsikon már a Jakobs-forgóvázak fölött is közelkapcsoló-kinematika van, így elég tömör kis szerelvényt kapuk... talán 300 euróért?...
Azért az igazán klassz megoldás a Gliederzug. Feltéve, hogy az ember túléli, hogy rászakadt egy bank :)
Az éjszakai szerelés eredménye az lett hogy a középső zsámoly egyik oldalán mégis csak tudtam oldani a kötést és kijebb helyeztem azt. A másik oldalon viszont nem tudtam. Próba szerencse alapon ráraktam így az R2-es ívre és láss csodát: kézi mozgatással most szépen halad keresztül a "kanyaron" (korábban erre sem volt hajlandó).
Szóval az a maximum 1 mm mégis csak számított, de biztosat majd csak az esti vontatós próba után merek mondani.
Még egy dolog felmerült: egy szintén fórumos kolléga hívta fel a figyelmemet arra, hogy a kisiklást okozhatja valamelyik kerékpár hibája (nyolcas például). Na most bicikli szerelésből "lopott" ötlettel próbáltam megnézni üt-e valamelyik. Nem számítottam rá, de a középső zsámoly egyik kerékpárja valóban olyat üt, hogy nagyon enyhén még a kocsiszekrény is megemelkedik. Ennek cseréje is szükséges lesz, azután viszont nagy valószínűséggel már simán fog közlekedni a kocsi R2-es sínen.
Annyi adalékot hozzátennék, hogy a PIKO hivatalos leírása szerint még akár az R1-es (!!!!) íven is tudnia kéne közlekedni, igaz később hozzáteszik mindenki próbálja ki előbb...
Azért gondoltam az R9-esre mert azt hittem a fokot kell nezni nem a sugarat, de utolag belatom kerdezhettem volna azt is hogy az R4-es jó-e.
Hogy nalam miert nem megy az R2-n? Csak azt tudom mondani hogy a ket fel kocsi osszeer nem tud tovabb csuklani majd az ív csúcsához kozeledve a középső zsámoly kisiklik és nincs tovább vonatozás.
A forgócsap likakat megnéztem az egyik oldalon valóban kettő van de nagyon maximum egy milimeterrel távolabb. Szóval nem olyan távolsagnak tűnik ami segítene. Arról nem is beszélve hogy nem oldható kötésnek tűnik az a rugós csapszeg vagy mi.
Olybá tűnik az én Schicht kocsim csak R3ason lesz hajlandó közlekedni, de ha nincs ár különbség akkor lehet hogy R4 lesz vásárolva.
Szinte a legszűkebb ívben próbáltad, miért kellene mindjárt a legnagyobb sugárra váltani?? R3 már biztosan jó kellene legyen.
Nekem a RocoLine R3-asokon elszaladgál a kocsi (kb. a RocoLine R3 felel meg a PIKO A R2-nek), tehát elvileg az R2-es nem kellene problémát jelentsen.
A Schicht kocsik középső forgóvázában a "forgócsapoknak" két lik is van. Szétkapod a kocsit, a forgócsap gyanánt használt kis tengelyek végéről lekapod a seeger-gyűrűt, majd az egészet összerakod úgy, hogy a távolabbi likakban legyenek. Ha minden igaz, úgy már R2-n is el kell döcögniük, nem kell mindjárt R9-be ölnöd a pénzed :)
Vásároltam egy Schicht DR emeletes kocsit (két részes). Tehát középen egy háromtengelyes forgózsámolya van. Otthon ért a csalódás, mert a pályámon (ami PIKO A sínekből áll, R2-es elemek vannak a pályában) nem tud az íveken elfordulni a legkisebb sebességnél is kisiklik...
Még valami, a sínpapucsok alatt vakard le a barna réteget a sínekröl, vagy minden sínszakaszt táplálj meg külön, természetesen nem a papucs, hanem a sínre forrasztott vezetékkel. De a papucsok alatti tisztítás sz.tem elég lesz.
A Tillig váltókon alapesetben a belsö sínek a csúcssín-tösín kapcsolatból kapják a delejt. Kösd össze egy vékony vezetékkel a belsö síneket az azonos oldali tösínnel, ez nagyságrendekkel javít az üzembiztonságon!
Tanácsot szeretnék kérni. Tillig Elite sínből építettem magamnak egy terepasztalt, de kontakt hibáim vannak. (a váltók polarizáltak, digit rendszer) A történet a következő: van egy Limit Dácsiám, nyögvenyelősen, döcögve, ugrálva, angol és egyéb váltókon teljesen megállva megy a pályámon. (ez a hiba még elmondható JC és Roco gépekről is)
Átvittem egy kedves barátom asztalára, ahol Roco sínből épült az asztal. A Dácsia gyönyörűen fut, legkisebb sebességgel sem akad, semmi gond. Kérdés: a Tillig sínen miért csinálja akkor másképp? Az asztalt rendszeresen sínradírozom, de lehet, hogy még lenne rajta valami kosz? Vagy valami kémiai anyag? Vagy egyszerűen a Roco sín nagyobb keresztmetszete miatt több áramot tud felvenni?
Teljesen el vagyok kenődve, mert a Tillig az egyik legszebb sín, de jelentősen rossz rajta játszani.
Tapasztalt esetleg már más is ilyet? Válaszokat előre is köszönöm!