Keresés

Részletes keresés

fürészes Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27120

Olajcsere tavasszal volt, most úgy vetem észre hogy ennek se sok van vissza hogy szimeringet cseréltem akkor láttam hogy  jól megvan kopva.Ha meglesz párba az új csiga, meg csapágyak, majd megnézem hogy fut e szépen a bronzkerék a függőleges csigával ,ezt nem értem hogy a fenébe gyártsák úgy le hogy még hézagolnom is keljen,a tengelyen a csapágy ütközésig rámegy akkor elméletileg futnia kéne? 

 

Előzmény: ali kis (27109)
Furak Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27119

Mennyi idő alatt kopott el? Van belőle 1:24-es és 1:28-as is. Jót tettél bele?

Előzmény: fürészes (27103)
Furak Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27118

Szia!

Én F600-asba Brisk N15YC-t használok.  Az vált be a legjobban, nekem, meg olcsó is, igaz nagyon ritkán kell cserélni ha nem eszi a gép az olajat.

Előzmény: Imperator23 (27117)
Imperator23 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27117

Robi 50-be

és Honda F-400-ba

 

milyen gyertyát érdemes tenni?

 

konkrétan típusra lennék kíváncsi. vagy Ngk vagy Brisk a favoritom. 

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27116

Ja látom ,az az igazság nekem briggs& stratton- ba van , arra kell nem hondára :-))

 

De a lényeg ezek az után gyártott szarok mindegy mibe teszed ha szar akkor szar!

Előzmény: lacbp (27114)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27115

Hát igen akkor meg lett a gondom fő okozója :-((

 

Sajnos!

 

Én még mondjuk max 1-1,5 órát járattam azóta a gépet de a leg elején a szakinál akivel szereltük a gépet szépen indult erős kompresszió ,stb....

És ott még nem is füstölt szinte semmit.

Haza hoztam rá raktam a helyére és rá csatoltam fűnyíró adapterre (mert van az is)

Nos a fűnyírás első percében már olaj füstös volt minden mint állat ,de arra gondoltam először hogy lehet a motort miközben hoztam haza lehet át folyt előre az olaj de majd ki járja magát , de fél óra után is ugyan úgy füstölt :-((

 

Szóval akkor tuti hogy az a rohadt olaj lehúzó a szar :-((

Előzmény: lacbp (27112)
lacbp Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27114

ugyan ez volt nálam is,... csak az eredetiek 32 évesek voltak....   ez az új meg 1 hónapot bírt!

 

ezért volt a kérdésem!

 

itt elvileg gyári fajtát adnak: http://www.kertigepalkatresz.hu/index.php?page=shop.browse&category_id=141&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1

 

de rákérdezek emailben!

Előzmény: Törölt nick (27113)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27113

mert nekem ilyen volt a régi!! amit le cseréltünk mert el koptak!

 

és ilyen lett az új:

 

És ugye itt az olajlehúzó 3 darabból áll.mint a képen is látszik.

Előzmény: Törölt nick (27111)
lacbp Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27112

A jelenség hasonló. Ugyan úgy ette az olajat, pedig szinte tökéletesen zártak a gyűrűk, jól is voltak betéve..

 

kompresszió, erő volt a motorban!

 

kb 2-3 üzemóra szenvedés után szétszedtem és az olajlehúzó teljesen el volt kopva. alig lógott ki a dugattyú hornyából!

 

Már gondoltam, hogy a szelepszárnál eszi.. de szinte teljesen jó max a kipufogó szelepnél kotyog picit, de az meg elenyésző... és ha eszi az olajat, akkor inkább a szívószelepnél szokta .

 

 

Előzmény: Törölt nick (27111)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27111

hali

 

Had kérdezzem meg mik a tapasztalatok mi volt a jelenség az általad írt 3 részes olajlehúzó gyűrűvel?

 

mert én sajnos pont ugyan ilyet kaptam csak :-((

 

És hiába lett minden ki cserélve a motorba (mármint olaj,szimering, karbiba membrán, stb...)

Még se akar jó lenni kompresszió végülis van de a füst öklik a gépből ha el indítom :-((

 

nem lehet hogy ez a hiba?? a 3 részes olajlehúzó?? Mármint nálam?,

Előzmény: lacbp (27110)
lacbp Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27110

MOst néztem, hogy az agroforg már nem szolgál ki kisker részen :(

 

Hol érdemes a f400  g150-es motorjába gyűrűt venni?

ez a fajta lenne jó!:

 

 

 

 

 

 

ami most volt benne, annál az olajlehúzó 3 részből állt,

de szerintem ez egy hulladék..:

.

 

 

ali kis Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27109

Nem ártana néha olajat cserélni a hajtóműben. A kuplung alatti csapágynál juthat be szemét a hajtóműbe, ha nem zárt a csapágy. Másik gond, ha a csigatengely nem fut a csigával, nem központos. Úgy jöttem rá, hogy az olajcsere alkalmával túl sok bronz por volt az olajban. A bronzkerék nem központosan kopott, az egyik oldal felé volt bemaródás. Az alsó csapágyaknál kellett vissza hézagolni. Ez a 80-as évek közepén volt. Azóta fut rendesen. Jó az a bronzkerék, csak oda kell figyelni rá.

Előzmény: fürészes (27103)
Robi151.1 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27108

Köszönöm a választ!:)

 

Előzmény: Furak (27091)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27107
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27106

valami ilyenre gondolok:

 

  és a traki bírná szépen.

 

A kúp csigát meg ha lassú a gép nagyobb emelkedésűre aztán elég a kisebb fordulat is!

 

 

 

Nem kötekedni akarok csak tapogatózom :-)) melyik miért jobb rosszabb?(olcsóbb más kárán tanulni mint a sajáton )

 

Mert én a hidrósat bonyolultabbnak drágábbnak és értelmetlenebbnek tartom a kúpos egyszerűbb és épp úgy végzi a dolgát vagy nem?

Előzmény: Dutrás-pisti (27102)
studiod1 Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27105
Előzmény: fürészes (27103)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27104

:-))

 

hali pedig jónak tűnik. :-))

 

A traki kuplungra (ha tettél volna bele egy lassító áttételt esetleg egy rázkodás csillapító rugós köz darabot a kardánra???)nem bírta volna jobban?

 

Aztán meg allúlra egy ütközőt a kúp alá hogy a méterfa ne tudjon a kúppal együtt forogni??

 

Persze könnyű okosnak lenni tudom így távolról :-))

 

de azt mondod Nagyon el fáradtál (azért had kérdezzem meg a hidraulikusnál miért nem fáradsz el annyira??)

 

Ott ugyan úgy meg kell mozgatnod a fát!?? vagy nem??? sőt a kúposnál elég ha csak egyik felét emeled meg azaz elég a fele erő a hidrósnál meg fel kell emelned az egész rönköt az asztalára!! (vagyis nagyobb erőt kell ki fejtened! ) 

 

Akkor ezt a fárados dolgot nem értem?? Mert amúgy mind kettőt a traki hajtja!

 

Jó tudom most már hagyjuk :-)) Ne húzkodjam az oroszlán bajszát :-))

 

De őszinte leszek Én nagyon örülök neki hogy fel dobtad a témát ugyanis A nagyon közeli jövőben terveztem valamelyik fajta hasító el készítését , Bár nekem csak max villany motorral menne (Mert a trakimat eladtam pár éve(sajna) azóta is bánom. :-((

Előzmény: Dutrás-pisti (27102)
fürészes Creative Commons License 2016.04.27 0 0 27103

Szép jonapot kf04 also csiga meghajtást keresek, már 2 meghalt elkopott,másnál is csak ennyit bír?Ebből csak bronz létezik?

Dutrás-pisti Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27102

Helló,sziasztok!

Bocsi,egy kicsit elvittem a csapatott a fórum témától.Építettem én is kúpos hasított,de nekem nem jött be!A traktorom kuplungját tacsra vágta!90-es kúppal, majdnem 30 cm átmérőjű gombos akácfát hasogattam. Életemben, annyira nem fáradtam el!Utána döntöttem úgy,hogy építek egy hidraulikusat,ég és föld a különbség!

Itt a kúpos,még egyszer bocsi hogy más témában beszélgetünk.

Előzmény: Törölt nick (27095)
ali kis Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27101

Igaz, egy hete tetted fel a kérdést. Most találtam egy RK 02 hajtóművet, ha még érdekel.

http://www.jofogas.hu/pest/RK_02_rotacios_kapa__briggs___48385927.htm?first=1

Előzmény: Törölt nick (26950)
ali kis Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27100

Igazad van. Nem ajánlom senkinek. Megépítettem a KF 04-hez. A sima fákat szépen hasítja, de a csomós, göcsörtös fába beletörik a bicskája. Legtöbbször az ékszíj csúszik meg.

Nem beszélve arról, hogy fárasztóbb mint a hidraulikus. Baleset veszélyes is. Ha 20 mázsa fát szét kell hasítani a Briggs motor felbosszantja az összes szomszédot.

Vettem egy hidraulikust, ez csendesebb egyszerűbb jobb.

Előzmény: studiod1 (27096)
albertjani Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27099

Veszélyes gép, de csak meg kell tanulni bánni vele. (ha a kúp belekap a fába, már nem fogdossuk :)  )

 

Prototípusomról egy videó, legelső próbálkozások, itt még 3kW-os motor van rajta, azóta le lett csrélve 5,5kW-osra, és a kúp alá is került egy "ék"

 

www.youtube.com/watch?v=2Q_y5DLariU

Előzmény: studiod1 (27096)
Luximen Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27098

Köszi. Megnéztem a videókat a youtuben. Gratula.

Előzmény: Dutrás-pisti (27094)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27097

??? Miért???

Előzmény: studiod1 (27096)
studiod1 Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27096

Isten ments a kúpos hasítótól.

Előzmény: Törölt nick (27095)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27095

:-)))

 

Fasza a hasítód de ha bele gondolsz azért létezik ennél egyszerűbb hasító is ami sokkal kevesebb alkatrészt kíván és ha romlik is kisebb a kiadás.

 

1verzió: Dutrás pisti + nagy hasító fejsze  :-))) (az a baj ennek a verziónak sok a fogyasztása az a sok sör  :-)))))  )

2 es verzió: kocsmából viszek pár kannás boros embert aki hasítja mint állat pár literér :-))) (veszélyei: agyon verik kezük lábuk pár óra alatt aztán még rád mérgesek)

3 verzió : a szuper kis trakid mögé egy rám egyszerű kúpos hasítót raksz amit a kardán hajt (itt szinte 0 hiba kopik az anyag esetleg csapágyai)

 

Előzmény: Dutrás-pisti (27094)
Dutrás-pisti Creative Commons License 2016.04.26 0 1 27094

Helló Luximen!

A videó portálon dobtam egy like-ot,aztán utána gondolkodtam,hogy ide is írhattam volna neked.

Én is szeretem az egyszerű dolgokat.Olcsó és könnyen javítható!

A méterfa hasítom is így készül nekem is.Nincs túl bonyolítva,ha baj van könnyen javítható.

Ezen a videón nincs festve,de a lényeg látszik.

Előzmény: Luximen (27092)
kobold62 Creative Commons License 2016.04.26 0 1 27093

Én is szoptam egy alkalommal ezzel a problémával. :-) Kimostam a tankot, kitakaritottam a karbit, azóta pöpec a szerkezet. Ne tudd meg, hogy mi volt a tankban.

Előzmény: lójusz (27088)
Luximen Creative Commons License 2016.04.26 0 1 27092

Üdv mindenkinek.

Sajnos a kis kertekben, lucernásokban nem mindig éri meg gépesíteni egyes munkafolyamatokat.

Mint ahogy létezik kézi tolikapa, úgy van kézi bálázó is.

Íme a mai munkám gyümölcse.

https://www.youtube.com/watch?v=z90NlQSZO0Y

 

Furak Creative Commons License 2016.04.26 0 0 27091

Szia! 

Rá lehet tenni szerezned kell hozzá egy váltót meg a motor és a váltó közé való kuplungházat vagy nem tudom mi a pontos neve.

Itt egy kép bekereteztem az adott alkatrészt: 

 

Ezen a fórumon lehet tudnak pontos infókat adni erre szakosodtak: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9207102

Előzmény: Robi151.1 (27085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!