Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Ha eljön az idő, amikor tömegesen fognak kirúgni helyis sofőröket, az bizony az utasoknak fog fájni, mert akkor nem nagyon lesz mivel tömegközlekedni. Viszont az tényleg világhír lenne, hogy Pécsett sofőrfelesleg van.:-)
Ha itt létszám felesleg miatti elbocsájtás lesz nem csak az ország, de kb egész Európa minden pontjáról jönnek majd, hogy ezt hogy.
Legfeljebb nem havi 200+ órák lesznek, csak 180.
Hogy megéri e falujárózni? Ott legalább ki lehet szállni a buszból, az új kretyó sem olyan szar, nem kéccázasra kell ülni, bár akit kérdeztem, a C12-őt nem hiányolja a V7700 után. Pedig vannak vállalhatatlan szar autók (vagy csak "pinaszagú" :D ) de az is lehet, hogy a csuklós Conectohoz képest igényesebb csak a kocsi.
Európában - gondolom én - valahol a 110-130. helyen lehet lakosság számát tekintve.
A város nagyságához képest, a város közlekedési rendszere,
- feltártság,
- üzemidő,
- ellátottság,
- követési idők,
- stb.
valószínűleg valahol a 70.-80. helyen van.
Volt idő amikor 160 busz, köztük 90 csuklós szállította naponta az utasokat.
28 éve azt a rendszert, nagy többséggel leszavaztuk.
Nincsenek már 8 évente gyári új autóbuszok, nincs az a járatsűrűség.
Pécs is betagozódik a kapitalista elven működő, kb. 150.000 lelkes európai városok, utolsó harmadába, ha városi közlekedését nézzük, esetleg kicsivel előbbi pozícióba.
Valószínűleg a következő évtizedben a város autóbusz állományának átlagéletkora nem kúszik 10 év alá. Ez baj. De adottság. Pénzügyi, városvezetési adottság.
Ami meg a vonalhálózat esetleges leépítését illeti: Nem is az utasoknak fog fáj a legjobban, hanem azok a sofőröknek, akiket emiatt kirúgnak és mondjuk még a DDKK sem veszi át őket (és teljesen mindegy, hogy megmarad a Biokom-Tüke önállósága vagy marad minden a régiben)
A péklegény csinált kb egy milliárd mínuszt a taxiszolgáltatást végző vonalhálózatával. A bortönbüntetés elé néző táskahordóból lett közszereplő - a bredai ügyészség nagyon várja, ha a vádiratot lefordíják végre holllandról magyarra - a nagy buszbiznisszel 3.5 milliárd. Csak ez a városi adósság fele. A buszok állapota rohamosan romlik, nincs pénz javításra. Rövid távon sem tartható sokáig a menetrend. Főleg ha a létszámhiányt is számba vesszük - továbbá kb 50 tükesofőr is jelentkezett a DDKK-hoz - akkor hamarosan nagy vonalhálózat pusztítás lesz. A város számláit a kormány vezeti mert ezek a töketlenek még erre is alkalmatlanok. A választások után a döglött kutyát sem fogja érdekelni a választópolgár buszozása. A Tüke beépül a DDKK-ba és onnantól a központ mondja meg mi a jó a pécsieknek. Magyarország nagyvárosaiban szinte mindenhol minimális szolgáltatás van. Szóval nem akarom elvenni a kedvet, de hamarosan nagy változások lesznek. Hogy mik az függ a választásoktól is, de nyerjen bárki, le fog építeni az biztos ;-)
Ha van vállalkozó szellem, szedjük össze mondjuk a 10 és 4 évvel ezelőttihez képest. Beírom, ami így kapásól megvan, a többit szedjük össze, aztán majd lesz belőle egy táblázat. Így látatlanban erősen pozitív.
Ez a komment nem csak azért hülyeség, mert jelenleg egész korrekt a pécsi városi buszközlekedés, hanem azért is, mert a Tüke Busz (Biokom) elődjét pont olyan módszerekkel sikerült kitenni, mint a Suezt. Megjegyzem, hogy a mocskosszemétrohadék multi helyére jött a Tettye Forrásház, hiszen a vízszolgáltatás akkora biznisz, hogy mindenképp vissza kellett foglalni (csekély hárommilliárd volt a Sueznek fizetett kártérítés). Ilyen előzmények után a Tettyét csak komoly veszteségekkel sikerül a városnak üzemeltetnie, ami nem kis mértékben járult hozzá a Pécsen kialakult hiányhoz.
"mert szerintem utas szempontból (!) ami itt buszközlekedés címen folyik az már majdnem luxus"
Kérdés az, hogy melyik városrészben élő utasuk számára luxus. Mert vannak olyan városrészek, ahol mondjuk egymás hegyén hátán mennek a járatok, de vannak olyanok is, ahol mondjuk csak annyi érzékelhető a mostani vonalhálózatból, hogy van mondjuk közvetlen belvárosi vagy uránvárosi összeköttetés, de az, hogy több járat lenne az nem.
Mivel (nagyon helyesen) volt egy kis takarítás, nem igazán látom értelmét egy újabb ideböffentett hsznek. Legalább tudjuk meg hogy mi is a baj, mert szerintem utas szempontból (!) ami itt buszközlekedés címen folyik az már majdnem luxus, legalábbis a többi magyar megyeszékhelyhez képest. Persze mindenki arra akar jobbat, amerre lakik.
Más kérdés, hogy pénzügyi szempontból, járművek szempontjából, a vezéreket nem is említve, nagy valószínűség szerint fenntarthatatlan.
Kétlem, hogy a Hella ilyen hulladékokat gyártana, ami egy-két száz órán belül megfakul.
Sajnos pedig, de. Mióta gyakorlatilag, majdnem, az összes fényforrásuk Kínában készül iszonyat nagyot esett a HELLA lámpák minősége. (Én speciel már nem is nagyon erőltetem ezeket a fényforrásokat, ahol lehet, megpróbálok integrált lámpatestekkel dolgozni.)
Valóban nem értem, ahogy ebből levezetve azt sem, hogy miért nem elég egy akár "gyertyafény erejű" tompított napsütésben. De amikor pár hónaposok voltak a Credók, is lehetett hasonlóval találkozni. Kétlem, hogy a Hella ilyen hulladékokat gyártana, ami egy-két száz órán belül megfakul.
Személyeskedj csak, abban jó vagy. Alátámasztani a korábbi állításodat továbbra sem sikerült, csak terelsz. Pedig én még mindig várom a pávás választási plakátjaidat, amin fel van tüntetve a Veolia neve. :)
Azért ködlámpáznak mert a fényszórók vetítőlencséje elöregedett megfakult, gyakorlatilag gyertyafény erejü a tompított. De honnan tudná ezt egy álszlovák fejedelem akit nem zavar a valóság? Morvaország királya. Ki mondta, hogy a Veolia csicskult be? Te ;-)
Ennél nagyobb hiányosságuk sose legyen. Egyszerű esztétika. Engem momentán a kiégett, vagy rosszul beállított tompított jobban zavar. Az meg pláne, ha az agyhalottabbja a ködfényszóróra optikai tuningként tekint és képtelen a rendeltetése szerint használni.
Én semmit nem állítottam. Három számomra furcsa tényt soroltam föl. Te kombináltad össze a dolgot ;-) Ha lenne ilyen buli az azért érdekes lenne. Majd a Hollandok kiderítik.
Nem gondoltam, hogy Páva akkora ember, hogy egy olyan multinacionális vállalat, mint a Veolia, becsicskul és beáll mögé. :D Amúgy már csak azért is fantazmagória/hazugság (kinek, vérmérséklete szerint), amit állítasz, mert a törvény szerint választási plakáton csak a jelölőszervezetek lehetnek feltüntetve, kereskedelmi vállalatok nem, és ezért ilyenre soha nem is volt példa.
Kár, hogy jelen cikkben is leírt másik két korrupciógyanús ügyben (2000, 2008) nem ragadtál olyan szorgalmasan billentyűzetet, mint most. Megértem, az más kutya kölyke volt, az még bocsánatosabb bűn.
Rossz aki rosszra gondol :-) Biztos semmi jelentősége annak, hogy ezek a Volvók Hollandiában a Veolia buszai voltak. Puszta véletlen, hogy a Veolia üzemelteti a pécsi erőművet és ők a 2014 őszi polgármester választáson a választási plakát szerint Páva Zsolt polgármestert támogatták. Fantazmagória, kitaláció, és Soros...........
A VDL-ek meg már félre vannak állítva. Így, hogy egyáltalán nincsenek használva,de a forgalomból sincsenek kivonva,így biztos fizetve vannak utánuk a szokásos dolgok+műszakit is csináltak rájuk nem rég,ez nem veti fel a hanyag kezelést?
Magyarországon, 900 millió forint veszteségért nem szokás senkit leültetni, ha apárt embere.
Hát Istenem.
Megbotlott.
Van ilyen.
Majd kap egy városi cég igazgatói állást és ott ellehet sokáig ha csöndben van, nem beszél.
Ha pedig azt a 900 millió forintot megfelezte és legalább 400-500 milliót apártnak adott és csak 400 milliót tartott meg magának, még Országgyűlési vagy Európa parlamenti képviselő is lehet belőle.
------------
Pécs városa kapott 120 db (??) 10 éves használt autóbuszt.
Ráfáztak.
Ezek a buszok még sokba fognak kerülni Pécs városának.