Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.19 0 0 9118

izzításkor van 18 amper felvétele és ehhez illik megfelelő kábelt használni...azt hittem ez nem lehet hiba.halelujaaaa.....

Előzmény: Odin Master (9117)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.19 0 0 9117

Megy az Kline -on, azaz hirtelen Keyword2000 -en olvastam ki:) 3 hiba volt benne, ami miatt nem indult el, az az, hogy izzítás alatt a feszültség nagyon leesett és hibakódot írt - az error lockout reset jó volt minden esetben (sok esett a vezetékeken, ami kivezetett a tápegységből, cseréltem nagyobb keresztmetszetűre, most jó) de kifutott hibára mindig az alacsony feszültség miatt.

 

Egy ciklust le is fűtött, hibátlan:)

 

Előzmény: gibbonpitti (9116)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.19 0 0 9116

csak webo olvasóval tudod olvasni....kitalálták ezt a fiatal román mérnökök...  :)

Előzmény: Odin Master (9115)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.19 0 0 9115

Próbálkoztam kline-on keresztül csatlakozni, de nem találja az eszközt, kommunikációt mértem, próbálkozott csatlakozni. Csak battery volt a kályhán, el nem inditottam, van valamilyen speciális feltétel? Köszönöm

Előzmény: gibbonpitti (9114)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.19 0 0 9114

1x-i nem hinném,de sokszor ne gyakorlatozz vele.

 

a bnenya meg kiszárad belőle 1 nap alatt.

Előzmény: Odin Master (9113)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.19 0 0 9113

Köszi. Azért remélem egy próbálkozás nem bántotta a kazánt. A benzint hogyan tudom kiszellőztetni belőle?

Előzmény: gibbonpitti (9112)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.19 0 0 9112

csak tudd:a hűtésre elég érzékeny a vezérlője......ergo nem szereti ha megfőzik benne a vizet.pont ezért nem tanácsos nyitott rendszerben üzemeltetni,mert ott nyomás nélkül könnyen megforr a kazán felületén a víz és ugye a gázbubik már nem olyan jó hőelvonók.jó páran ezzel tették tacsara a kályhájukat.

 

ha sok elégetetlen üzemanyag van a kályhában akkor az túlságosan le tudja hűteni az izzítót ami egyben a lángőr is és azért azt hiszi a kályha h be sem indult a láng.

Előzmény: Odin Master (9110)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.18 0 0 9111

Kiegészítés: a részleteket összerakva, azért állt le (vagy vette vissza a teljesítményt tegnap) mert túlmelegedett a víz a kazánban. Sajnos a kezdetleges rendszerben nem indult el a keringetés rész pumpa fordulaton, holott előtte teljes fordulaton ment. Ma már egy teljes ejtő rendszerű vízkört építettem ki 20L vízzel. 

 

Holnap megpróbálom a diagnosztikát, délelőtt összerakok egy K - line interfészt, megnézem mit mond, illetve, hogy csak ott lehet e resetelni.

Előzmény: Odin Master (9110)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.18 0 0 9110

Szia,

 

igen leállt az AC, majd újra nekiállt az AC -t működtetni, de mivel nem volt túl profi a kiinduló vízköröm, így lekapcsoltam a kályhát, ami kiszellőztetett, majd leállt.

 

Azóta hiába próbálom beindítani, elindul lassan sokáig, majd gyorsra vált és kiszellőztet, vagy lassan megy rövid ideig és kiszellőztet gyorson relative kevés lassú járatás után.

 

Az AC -t abszolúte meg sem indítja. 

 

A próba vízkör azóta profi, vettem 4/2mm teflon csövet, feljárattam az AC -t, nincs buborék a körben.

 

Tegnap amikor begyújtott, akkor egyfajta sípoló hangot adott a kályha, és utána volt AC kapcsolás és gyújtás. Ma inkább csendben szellőztet.

 

Szoftvert találtam hozzá, látom egyvezetékes kommunikációt használ. Azt tudni lehet, hogy mileyn interfész kell neki? K busznak vagy LIN busznak nézem, egy soros K busz szintillesztő elég lehet? 

 

Mit lehet tudni az error lockról, lehet, hogy csak diagnosztika alatt törölhető? (Megtaláltam a SW menüjében).

 

Az előfordul, hogy sokáig járattam fel az üzemanyagot manuálisan és "bezabált"?

 

Köszi

Előzmény: gibbonpitti (9109)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.18 0 0 9109

kissé érthetetlen számomra a leirá:begyújtott majd visszavette az ac-t és utána megint begyújtott......a visszavette a leállítást jelenti?

 

mert ha elindult és fűtött is rendesen majd leállt akkor ott azért van baj...

Előzmény: Odin Master (9108)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.17 0 0 9108

Sziasztok,

 

elindítottam a kályhát, de nem kapott elsőre időben benzint. (Thermotop C). A leírások alapján valószínű error lock out -ba került.

 

Erre találtam egy leírást, hogyan lehet törölni ezt, végre is hajtottam a folyamatot, de nem működött, végül lehúztam a kályháról a fő tápkábelt (amin a +12V -ot kapja) és bekapcsoltam óráról, majd 3 másodperc múlva visszadugtam, amire elindult magától és elkezdte egy idő után a benzinpumpát is működtetni, begyújtott. 

 

Ami furcsa volt, hogy begyújtott, majd visszavette az AC-t, és megint megpróbált begyújtani, megint sikerült neki, melegítette a vizet rendesen, de mivel nem nagyon keringette a vizet, ezért lekapcsoltam az órával (1533), lehűtötte magát, és kikapcsolt.

 

(Furcsa volt, hogy a vizet a próbapadon gyönyörűen keringette, amíg nem indult meg a kazán, ezek után lassabban, ez normális?)

 

Innen nem tudom megint rávenni arra, hogy elinduljon az AC, elindul keringetéssel, kis szellőztetéssel, majd gyors szellőztetésre kapcsol és lekapcsol kb, 2 perc alatt. 

 

A kályha jó, megbízható, előtte jól ment, szerintem és rontottam el valamit.

 

Tudnátok segíteni, hogy még mindíg lock outban van, vagy megint, és onnan hogyan tudom kivenni? 

 

Elsőre azt rontottam el, hogy vele akartam a benzint felszívatni, de az idő kevés volt neki, nem tudtam, hogy kézzel kell felszívatni, de egy injektor teszterrel gyorsan 2 Hz -es jellel felszívattam a benzint.

 

Köszönöm a segítséget!

 

(feltöltöttem z error lockout reset procedúrát , amit követtem.)

 

gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.17 0 0 9107

csak a 4/2-es jó,különben szarakodik az ac....

Előzmény: Odin Master (9106)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.16 0 0 9106

Köszi, a kérdés a keresztmetszet, arról lehet tudni valamit? PE csövem van, de sima benzincső belső átmérő 5mm -el jó lehet? 

Előzmény: kicsizs (9105)
kicsizs Creative Commons License 2014.08.16 0 0 9105

A csöveknél -ha jól tudom- a pneumatikus csövek is megfelelnek. Amit mi használunk a gépeknél, az simán bírja a zsírt-olajat és nem aranyárban vannak... arra kell számítani, hogy 10 év körül eléggé elöregszik :)

Előzmény: Odin Master (9104)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.16 0 0 9104

Szia, megvan a kályha, tervezem a beszerelést. Kérdésem az lenne, hogy üzemanyag csőnek megfelel e a gumi alapú 5mm belső átmérőjű üzemanyagcső, vagy ragaszkodni kell a szállított mennyiségek miatt a 2mm belső, 5mm külső átmérőjú nem tudom milyen, talán üzemanyagálló PVC / Teflon csövekhez? Ha igen, tudtok abban segíteni, hogy ez hol lehet beszerezni? Illetve milyet keressek?

 

(Az 5mm gumi szimpatikusabb lenne kötések szempontjából, mert ha jól látom ha a műanyag csöveket használja a gyári rendszer, akkor az a gumiba van beledugva, és szorítva perem nélkül.)

 

Köszönöm.

Előzmény: gibbonpitti (9102)
norbi0325 Creative Commons License 2014.08.13 0 0 9103

Bocs nem voltam gépközelbe ... de azt hiszem kielégítő válaszokat kaptál :))

 

................ nem vagyok Eber párti ,van Webo kályhám is :))    Egyik sem örök életű..

Kinek a pap  kinek a papné :))

 

 

Előzmény: Odin Master (9092)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.11 0 0 9102

indulásnál és leállásnál kis halovány füst van,ez normális.

 

diaggal ki lehet olvasni hányszor izzított és mennyi üzemórát ment.

 

és amig kapja a 12v-ot addig megy...ha 24 órában akkor addig fűt.

Előzmény: Odin Master (9100)
kicsizs Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9101

Ha nem ereszt olyan nagyon , akkor ne tekerd rá a beöntőre a kupakot!

Nem lesz benne nyomás és nem is nyomja ki a vizet, max ereszt kicsit... feltéve, hogy nem repedt el a cső...

Előzmény: Törölt nick (9093)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9100

Köszi, a motort ismerem, ilyet építettem be a vizes intercoolerembe:)

 

A kályha postás lenne, így nem nagyon tudom kipróbálni, muszáj az eladó becsületében bíznom. ha jól értem, hasonlóan egy benzinmotorhoz, szépen, füst nélkül kell járnia, esetleg induláskor a dúsítás miatt lehet füst?

 

Visszatérve az évjáratra, sajnos a benzines kályhák nagy része bőven tíz év feletti, így még ha Svájci is volt, mint írtad, egy 2009 -es talán jobban bírja, persze ez csak feltevés. (Nincs esetleg bennük valamiféle ciklus számláló ami diagnosztikán olvasható?)

 

A kályha ha jól értelmezem egy +12V -al indítható el, kérdésem, hogy addig megy, amíg a +12V az SW lábon jelen van?

 

Köszönöm.

Előzmény: gibbonpitti (9099)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9099

a legjobb konstrukció ami szerintem eddig készült valaha....de pont a vízszivattyú szeret meghalni.nem sima kefés motor hanem a forgórésze fix mágnes és az álló van 8 db elektromágnesre felosztva.mindezt egy nyomtatott áramkörös okosság vezérli azért h ha hideg a víz akkor lassabban forog ha meleg akkor gyorsabban.nem az a kérdés megáll-e hanem h mikor.ha nyáron 2-3 hetente végigfűtesz egy ciklust vele akkor nem nagyon van vele gond.én csak ezekkel foglalkozom és a szervízelés annyira kevés h alig futok bele.

 

minden van hozzá csak nem olcsón....lévén luxuscikk.

Előzmény: Odin Master (9097)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9098

van 90fokos könyök rézből.....itthon van vagy 150huf.

Előzmény: Törölt nick (9096)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9097

Értem, köszi. Alkatrész van ehhez a típushoz amúgy? Alapvetően, ha jó a kályha akkor mint típus, megbízható? Nekem szimpatikus a külső vízpumpa is.

Előzmény: gibbonpitti (9094)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9096

Köszönöm a valaszt. Egy egyenes reszen ez nem is lenne kerdes, betoldottam volna egy csövet, ra ket bilinccsel es kesz.

 

A lyuk sajnos par centivel a felfogatas (bilincs) utan egy 90 fokos szük hajlatban van. :-( Ide nem tudok csövet betoldani.

 

gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9095

nem épp szakmunka de bevált:cső elvág és keresel bele egy réz 18mm-es csövet,ilyet használnak a házakban vízre-fűtésre,és egyszerűen beletoldod két bilincs segítségével.hazáig jó lesz......

Előzmény: Törölt nick (9093)
gibbonpitti Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9094

az évjárat vajmi keveset mond,a fűtési ciklusok száma a mérvadó elsősorban.hiába fiatal pl. ha mondjuk svájc magas hegyei között szolgált és a gazdája használta is akkor elég sokat ment ellentétben mondjuk egy németalföldivel.

 

mielőtt kifizeted próbáld ki hogyan indul.....füst pl. sokat elárul az állapotáról.

Előzmény: Odin Master (9092)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9093

Sziasztok!

 

Nem egeszen allofütes tema, de megis csak a hütövizkör.

Lyukas hütövizcsövet lehet valahogy provizorikusan javitani? Kilyukadt egy csö az olajhütön, es el kellene jutnom az autoval valahogy Magyarorszagra az autoval.

 

Valaszokat köszönöm!

Odin Master Creative Commons License 2014.08.10 0 0 9092

Szia,

 

Találtam egy egy Webasto Thermotop C kályhát, komplett. Megnéztem a dokumentációját, elvileg indítható analóg módon, megfelelő lenne. 

 

A bekötése is egyértelműnek tűnik.

 

A véleményedet szeretném kikérni, amennyiben lehetséges: A kályha 2009 -es, benzines, érdemes vele foglalkoznom? Mármint van bármilyen gyermekbetegsége, futásból adódó esetleges hibája, amiatt nem érdemes vele esetleg foglalkoznom? 

 

Esetleges kiemelkedő típushiba amire érdemes figyelnem? (Tudom, te Eberspacher párti vagy, de hátha tudsz segíteni, vagy a többiek.

 

Állófűtésnek szeretném a téli napokra.

 

A CAN buszos kályháknak nem lehet emulálni a buszt? Tudni esetleg mit vár a buszon?csak indítójelet vagy valamilyen folyamatos információt? 

 

Köszönöm válaszodat.

 

Előzmény: norbi0325 (9087)
csabais Creative Commons License 2014.08.09 0 0 9091
Előzmény: kicsizs (9089)
Odin Master Creative Commons License 2014.08.09 0 0 9090

Köszi, kicsi  a világ:)

Előzmény: norbi0325 (9087)
kicsizs Creative Commons License 2014.08.09 0 0 9089

Engem érdekelne egy, ha tudsz küldeni róla valamit priviben... köszi

Előzmény: csabais (9083)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!