Eszembe jutott egy dolog, ami már régóta motoszkál bennem...
Ha az -elvileg a gyárban beszerelt- kieg. fűtés úgy van bekötve, hogy az a kisnyomású gázolaj szivattyú előre menő ágába van bekötve, akkor azzal lesznek problémák???
A fűtés üa. pumpájára gondolok itt, mert láttam, hogy nem tanácsoljátok, az oda helyezését...
Valahogy meg kéne oldanom, hogy a tankból szívja, rögtön a tanknál?... a bibi csak annyi, hogy ahhoz a tankot le kéne vennem, mert nem lehet fentről hozzáférni...
szeretném beszerelni Webasto Thermotop C Benzines fűtésemet. Minden készen áll, egy kérdés az üzemanyag bekötése. Van T idomom a 8mm üzemanyagcső megcsapolásához, amely a visszafolyó ágba kerülne, a nyomásszabályozó után. Kérdésem az lenne, hogy jó az,ha a motortérben megcsapolom a visszafolyó ágat, amely egyenesen megy a tankba, és mindig benzinben áll, nyomás nélkül, vagy a tank előtt kell megcsapoljam? Amit nem tudok, bár próbáltam és asztalon működik, hogy a kályha benzinpumpa képes e felszívni a visszafolyó ágon keresztül a benzint, ami kb. 2m a tank és a megcsapolási pont között (8mm belső átmérő).
Utólag szeretnék beszereltetni egy vizes állófűtést. Tudtok nekem ajánlani valakit, akinek esetleg vannak bontott vagy új állófűtései, és akár be is szerelné? Elsősorban pesti szerelő érdekelne, de ha tudtok megbízható embert máshol, akkor megoldanám az eljutást is. Az autó egy 2003-as IV-es Renault Grand Espace, 1.9 dci motorral.
sztem amikor bejött újként a webónál a venturi kályha akkor hirtetelen nyugdíjazták a régi ttop-okat és ez ment a helyükre,de elég hamar 1-1.5 év alatt,rájöttek h nem jó konstrukció.a merci még perelte is a webót emiatt....én kiszornám és raknék helyette egy jobbat.... :)
Hát őszinte leszek,nem láttam még ilyent BMW-ben... Ha ez is olyan megbízhatatlan mint a Touran-okban van,akkor nem sok reményt látok az "olcsó" javításra..:-(
Nem tartom kizártnak az izzítógyertya hibát,de azoknak nem szokott gondjuk lenni.
Ki kellene olvasni a gyári Webasto géppel,és hátha többet tudnánk meg arról az erőműről..
Megy az Kline -on, azaz hirtelen Keyword2000 -en olvastam ki:) 3 hiba volt benne, ami miatt nem indult el, az az, hogy izzítás alatt a feszültség nagyon leesett és hibakódot írt - az error lockout reset jó volt minden esetben (sok esett a vezetékeken, ami kivezetett a tápegységből, cseréltem nagyobb keresztmetszetűre, most jó) de kifutott hibára mindig az alacsony feszültség miatt.
Próbálkoztam kline-on keresztül csatlakozni, de nem találja az eszközt, kommunikációt mértem, próbálkozott csatlakozni. Csak battery volt a kályhán, el nem inditottam, van valamilyen speciális feltétel? Köszönöm
csak tudd:a hűtésre elég érzékeny a vezérlője......ergo nem szereti ha megfőzik benne a vizet.pont ezért nem tanácsos nyitott rendszerben üzemeltetni,mert ott nyomás nélkül könnyen megforr a kazán felületén a víz és ugye a gázbubik már nem olyan jó hőelvonók.jó páran ezzel tették tacsara a kályhájukat.
ha sok elégetetlen üzemanyag van a kályhában akkor az túlságosan le tudja hűteni az izzítót ami egyben a lángőr is és azért azt hiszi a kályha h be sem indult a láng.
Kiegészítés: a részleteket összerakva, azért állt le (vagy vette vissza a teljesítményt tegnap) mert túlmelegedett a víz a kazánban. Sajnos a kezdetleges rendszerben nem indult el a keringetés rész pumpa fordulaton, holott előtte teljes fordulaton ment. Ma már egy teljes ejtő rendszerű vízkört építettem ki 20L vízzel.
Holnap megpróbálom a diagnosztikát, délelőtt összerakok egy K - line interfészt, megnézem mit mond, illetve, hogy csak ott lehet e resetelni.
igen leállt az AC, majd újra nekiállt az AC -t működtetni, de mivel nem volt túl profi a kiinduló vízköröm, így lekapcsoltam a kályhát, ami kiszellőztetett, majd leállt.
Azóta hiába próbálom beindítani, elindul lassan sokáig, majd gyorsra vált és kiszellőztet, vagy lassan megy rövid ideig és kiszellőztet gyorson relative kevés lassú járatás után.
Az AC -t abszolúte meg sem indítja.
A próba vízkör azóta profi, vettem 4/2mm teflon csövet, feljárattam az AC -t, nincs buborék a körben.
Tegnap amikor begyújtott, akkor egyfajta sípoló hangot adott a kályha, és utána volt AC kapcsolás és gyújtás. Ma inkább csendben szellőztet.
Szoftvert találtam hozzá, látom egyvezetékes kommunikációt használ. Azt tudni lehet, hogy mileyn interfész kell neki? K busznak vagy LIN busznak nézem, egy soros K busz szintillesztő elég lehet?
Mit lehet tudni az error lockról, lehet, hogy csak diagnosztika alatt törölhető? (Megtaláltam a SW menüjében).
Az előfordul, hogy sokáig járattam fel az üzemanyagot manuálisan és "bezabált"?
elindítottam a kályhát, de nem kapott elsőre időben benzint. (Thermotop C). A leírások alapján valószínű error lock out -ba került.
Erre találtam egy leírást, hogyan lehet törölni ezt, végre is hajtottam a folyamatot, de nem működött, végül lehúztam a kályháról a fő tápkábelt (amin a +12V -ot kapja) és bekapcsoltam óráról, majd 3 másodperc múlva visszadugtam, amire elindult magától és elkezdte egy idő után a benzinpumpát is működtetni, begyújtott.
Ami furcsa volt, hogy begyújtott, majd visszavette az AC-t, és megint megpróbált begyújtani, megint sikerült neki, melegítette a vizet rendesen, de mivel nem nagyon keringette a vizet, ezért lekapcsoltam az órával (1533), lehűtötte magát, és kikapcsolt.
(Furcsa volt, hogy a vizet a próbapadon gyönyörűen keringette, amíg nem indult meg a kazán, ezek után lassabban, ez normális?)
Innen nem tudom megint rávenni arra, hogy elinduljon az AC, elindul keringetéssel, kis szellőztetéssel, majd gyors szellőztetésre kapcsol és lekapcsol kb, 2 perc alatt.
A kályha jó, megbízható, előtte jól ment, szerintem és rontottam el valamit.
Tudnátok segíteni, hogy még mindíg lock outban van, vagy megint, és onnan hogyan tudom kivenni?
Elsőre azt rontottam el, hogy vele akartam a benzint felszívatni, de az idő kevés volt neki, nem tudtam, hogy kézzel kell felszívatni, de egy injektor teszterrel gyorsan 2 Hz -es jellel felszívattam a benzint.
Köszönöm a segítséget!
(feltöltöttem z error lockout reset procedúrát , amit követtem.)