Vót ilyen az aldiban nyáron Workzone. Megvettem, most vágtam vele lábazatot, nagyon fasza kis cucc. Vizes, viszi a követ mint a vajat, nem porol, csak utána el kell mosni a gépet, meg a teknőjét, az telemegy lisztfinomságú porral, de az se porol, mert a víz alatt marad.
Simán le lehet rakni felesbe fűzve is, mondom, ékelni kell lerakáskor, és akkor a görbeség megszűnik. A folyosón így, felesbe átfedve lett lerakva, mégis tökéletesen sík, sima az egész, nincs domborulat, nincs fog, nem állnak ki a sarkok, nem állnak mélyebben.
Mondom: ÉKELNI KELL (Pl a Raimondi ékelő rendszerrel), és akkor szép.
Nekem volt egyszer egy agymenésem, és csináltam egy szép padlómozaikot a fürdőbe.
Minden lapot rombuszra kellett vágni. Tehát négy oldalán vágtam mindet. 240 vágás négy négyzetméteren :)
Na erre már vettem vizes gyémántos vágógépet, valami nyócezer volt, vagy hogy. Mint egy körfűrész, csak gyémánttal. Na arra alkottam egy kalodát, abba fogtam a lapokat, és azt toltam a steller mellett. Így viszonylag gyorsan megvolt a fűrészelés.
Már csak azért is,mert ugye az ember nem álldogálhat az ajtóval szembeni oldalon amíg megköt a ragasztó, hogy ki tudjon jönni.. :-)
Én műkedvelőként kicsapom a legnagyobb derékszögű síkidomot (kiszorozva a sorok+fugák méretével) ami befér úgy, hogy körbe-körbe az egésznél kisebb, de normális méretű széle legyen, ne 1-2 centi. Akkor aztán már belefér ha valami nem derékszögű (sosem az), vagy nem pont akkora lett a fuga. A széleit másnap, utoljára ki lehet szabogatni.
De igazából ha jól osztod ki a burkolást akkor nem is kell 1 cm-es csíkot vágni.
Pont ezt akartam mondani én is. Nincs annál csúnyább, mint amikor a munka szélén ott éktelenkedik egy 1 centis "pótlás".
Már egy 1-2 m2 munkánál is lehet annyit játszani a fugákból, hogy ilyesmire ne kerüljön sor.
Apropó: lehet már volt róla szó, de én itt errefelé megdöbbenek a csemperakási-szokáson, hogy rendszerint az ajtótól kezdenek egész-lappal. Mert hogy állítólag ezt így kell.
Ahonnan én jöttem, ott meg pont az a trend, hogy az ajtóval szembeni, legelőszőr látható szembe-sarokkal kell kezdeni - hogy ott legyen egész-lapos a munka - és a kevésbé látható sarkokban (és főleg az ajtófélfa mellett) lehet töredék-lappal dolgozni.
Na mindegy, ízlés dolga ez is. Én minden esetre a szembe-sarokban kezdem mindig és semmiképp nem az ajtónál :-)))
Nekem 2 csempevágó volt a kezemben, egy áruházi, párezer Ft-os bádogtalpas szar ....és egy profi, öntvén-alapú, komoly masina (profitól)
Legnagyobb megdöbbenésemre, a vacak-verzió úgy vágott, mint a kisangyal - ám az annál 5x nehezebb és vélhetően 10x drágábbal viszont csak kínlódtam.
Járólapot viszont (főleg a jó rücsköset) meg kizárólag flexxel szabok - gyémánttárcsával.
Erre készítettem én is egy vezető-készséget amit a barkácsasztalra rögzíthetek - és ha pl. 10-20 darab egyforma méret kell (mert így adta ki valamelyik szélen, akkor csak ütközőig nyomom és juhééé, nem kell agyaljak minden vágásnál a mérettel.
Várjál, azt el is felejtettem mondani, hogy később nekem nagy lap vágásához kellett, és akkor két 30x30-as zártszelvényt felcsavaroztam egy sima bútorlapra, és az lett végül a lapja. A mai napig azzal megy. A barátomnál van most éppen, de legalább ötszáz négyzetmétert végigvágtunk már vele...
Érdekes gondolat. Bár egy ilyen darab ALU lap nem olcsó, de a komolyabb csempevágókat én 50e Ft + áron látom, illetve a nagyobb méretű csempéket vágni tudók még sokkal többe kerülnek.
Két húzott 12-es köracél, 10mm vastag alu alaplapon. A kocsi, a végtartók csövekből meg laposvasakból hegesztve. tolni kell. A kereket meg lehet venni barkácsáruházban, pótkerékként.
De elmondom, hogy a legjobb vágást pici üvegvágókerékkel értük el.
Azért szetetem ezt a fórumszálat mert itt mindenki ért valamihez .Sok olyan van ahol otthon érzem magamat vagyis rám se b@sznak. :) De itt nem volt sose olyan problémám amire választ nem kaptam volna. A neten mikor utánanézek dolgoknal nem tudhatom hogy az agyondícsért cucc nem e pont a gyártó által ,,felbérelt,, blogger írása aki ezért pénzt kapott , vagy egy kamu oldal hírdetése ahol megvettem a ,,svájci,. órát.
Szerintem nem hátrány ha néha van az asztalosság mellett egy kis vasmunka, villanyszerelés, építkezés stb.
A csempézés is egy szép munka szerintem a sarkalatos pontja egy jó csempevágó olyat szeretnék venni amelyikkel egy cm es csíkot is le tudnék szépen törni . Milyet javasolsz vegyek?
Lassan már úgy érzem a fűrdőbe magamat mintha a vonatállomáson lennék a 90 es évek elején.
szögkerben nem adtak? én eddig ott mindig kaptam ha pont kellett hülye méret. 16, 13, nem is tudom mi még. 19-esem egy ilyen laposfúró van, amit 20asból reszeltem.
Kicsit el vagyok tűnve, lassan megpróbálok ismét feltámadni, de lenne egy kérdésem:
Szeretnék venni egy forstner fúrót 19mm méretben. Ilyet sehol se találok, viszont épp ez a méret kéne. Érdemes keresgélnem vagy halott keresés alapban?
Ezt mindenképp itthon venném, mert viszonylag sürgős.
90*16 lapnál ha un. kötésbe akarod rakni akkor az eltolás nem lehet nagyobb mint a lap hosszának 30%-a, ezt általában jelölik is a csomagoláson.
Sajnos az ilyen hosszú lapok már kicsit görbék, így ha feles kötésbe rakod akkor nagyon ki fogja dobni a domborulatot és nagyok lesznek a "fogak".
Halszálkában rakni (amit te fenyőfának hívsz) nagyon nehéz, ahhoz tényleg nagy gyakorlattal rendelkező mester kell.
A dilatációnál mindig azt vedd figyelembe, hogy ha az aljzat beton dilatálva van akkor a burkolatot is dilatálni kell. Méghozzá természetesen a dilatáció felett pontosan (max. 2cm lehet az eltérés).
Tehát nem a burkolat rakásmintája határozza meg a dilatációt hanem az aljzat.
(Én burkoltam már egybe 120 nm vasalt aljzatbetonra.
Nincs olyan flexibilis ragasztó ami nem fagyálló.
Azt mindenképpen fontold meg, hogy a ragasztón nem illik spórolni, vedd meg magadnak maximálisan megengedhetőt. Itt tényleg igaz az ár érték arány.
Ha bármiben segíthetek keress nyugodtan privátban. (ez ugye mégis csak egy asztalos fórum)