Honda SFX robogó végkihajtást keresek megvételre. Elég lenne a bele is, de ha az nem megy akkor kompletten is érdekel! Esetleg azt tudja valaki hogy a Honda mely másik típusával egyezhet még? Minden segítséget köszönök!
A hajtáslánca eléggé el volt hanyagolva (13 milis szíj volt rákendácsolva, önindító szabadonfutó kiherélve, variátor nyomólap fogazása elnyalva, stb.) , így kapott egy új, gyárival egyező variátor szettet (38 milis csapszeggel) + egy önindító bendixet + egy 16,5 x 750-es szíjat.
A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja azt, hogy mióta bekerült az új variátor, szij és a bendix, azóta az önindítót is forgatja, ha berugnám a motort (magyarán az önindító szabadonfutó lapja és a nagy fogaskerék pereme, amire rá van tolva összeér). Összerakás után pár rugásig/forgásig még nem, de miután a szíj beül a variátorba (lemegy a csapszegig), utána forog az önindító is a motorral.
A suzuki-ról nem kellett levenni a hengerfejet. És ne mem úgy adják a suzuki-hoz a hengerfejtömítést mint a robogóhoz,hogy jobb esetben fóliában van. Ha kellett volna ,a suzukihoz hengerfejtömítés , benne lett volna a csomagban a gyártói leírás. ami tartalmazza a sorrendet nyomatékot pihentetési időt végső lehúzást ezt már álltalában fokban nem nm-ben. Ha nem szárazon kell összerakni, akkor még a kenőanyag is a csomagban van.
Én autószerelő vagyok, nem motorszerelő. így nem tudom a minarellinél mennyivel kell meghúzni a gyertyát. Amúgy sem szoktam a gyertyához nyomatékkulcsot használni.
Hány Nm -rel húzzam meg a hengerfej anyákat ? Mint már írtam nem tudom , azért kérdezem.
Valójában nem akkora mágia CDI-ket programozni, hiszen csak azt kell tudni, hogy mikor mekkora előgyújtást akarsz.
Hát, ez elég nagy baj. Pedig tudnod kéne, mert egy 400-as Suzuki, az erre utal. Ezt itt tanultam tőled.
Még én is tudom, hogy mennyi van előírva. Viszont te mindent jobban tudsz, szóval ezt is tudod. Nyolc Nm-rel kevesebb, mint a gyertya meghúzási nyomatéka.
Pontosítok , mert lovagolsz a szavakon a tudás hiánya miatt. Nem kompressziómérő, hanem porlasztó , porlasztócsúcs és injektor mérő és tesztelő műszer. Ami óra cserével alkalmas kompresszió mérésre is.
Mint írtam az előző gazdája levegőszűrő nélkül használta, és picit ciripelt a henger. Szétszedtem és a közepén a henger , és a dugattyú szoknyája eléggé elkopott a szűretlen levegőtől. Ezek eléggé befolyásolják a résvezérlést. A gyűrűk nem voltak annyira kopottak , így lett volna kompresszió. A teljes igazság az hogy a kompresszió mérőn a 200 bar-os óra van, ami 5-10 bar-os tartományban pontatlan. Macerás lett volna a kompresszor óráját rátenni főleg hogy nem egyező menet miatt kínlódni kellett volna a közbetéttel. egyszerűbb vol levenni a hengert , mert csak 6 agyát kellett lehajtani.
A kávézás előtt megírhattad volna a hengerfejanyák meghúzási nyomatékát.
Levezetem kőrbeírva kérdezem hogy ne keljen lovagolnod a szavakon. A hengerfej közepén van a gyújtógyertya. akkörül van egyenlő távolságra 4 db 10mm kulcsnyílású talpasanya (azt hiszem 7mm átmérővel), ezeknek hány Nm a maghúzási nyomatéka ,esetleg a meghúzási sorrendje?
Másképp a hengerfej anyákat milyen nyomatékkal (Nm) kell meghúzni ? Nincs a neten ?
Annyira tévedsz a belpiacos a suzuki 400-asom volt. Japán motor japán piacra. Miért nem olvasol figyelmesebben.
A minarelli 3kj egy tömegblokk, mindenhol ugyan az, még a kinai alkatrészek is pontosak és méret azonosak.
Tévedsz a karbiban 3 üzemagyag fúvóka van. Főfúvóka , alapjárati fúvóka, indító fúvóka. Sőt a szivatónak van egy üzemanyag aknálja is. De hogy kombináljuk a helyzetet van még benne 2 db féklevegő fúvóka is. Gondolom ismered a működési elvüket ?
A fojtásról már nem vitázok, levontam a tanulságot.
Az 50-es robogók cdi nem számítógép vezérlésűek , így programozni sem lehet őket.
Amit a gyújtásképről és a fordulatszám korlátozásról írsz , nem értem de ne is fejtsd ki bővebben.
A quaddal kapcsolatban több napod volt, hogy megtaláld a hibát , de nem volt más ötleted csak annyi hogy rosszul csináltam valamit. Zylo ötletelt a gyújtás körül. ő volt aki jó helyen kapizsgált.
Zyló ötletére alapozva ,betettem egy üveggyertyát , és a motor nem torpant meg, az üzemagyag sem fogott el, és szék kék volt a robbanási ütem. A hengert vasárnap húztam le. Azért mert használtan vettem a quadot és lukas levegőszűrővel használta az előző gazdája.
Meglett a baja , sikerül kifognom két új de rossz gyertyát , amikkel a másik motor sem ment. De mivel szombaton lehúztam a hengert kicserélem.
A tőcsavarok meghúzási nyomatékánál tartunk jelenleg.
Fogalmazzunk pontosan . A dugattyú felső holtpontjában csökkenteni kell sűrítési teret. A hengerfejet nem lentebb tesszük , hanem esztergálunk el belőle, (ha komolyabb a géppark marunk vagy síkköszörülünk) vagy vékonyabb hengerfej tömítést használunk, ezzel megemeljük a sűrítési végnyomást.
De ha nem csinálunk semmit csak jobb minőségű üzemanyagot használunk akkor is nő a teljesítmény.
Ha ugyanabba a salgótarjáni sparheltba jobb minőségű fát rakunk ,jobban fog melegíteni. Na ezt is tanították az iskolába.
Látszik hogy az alapokat sem ismered, csak belekötsz egy lehet hogy nem a legpontosabb megfogalmazásba.
Egyébként a fényesebb szikra (ezdejómár:)) sokat segít nagy fordulaton (meg hogy beinduljon egyáltalán), de igazad van, nem ugyanott gyújtanak a tuning CDI-k.
Ráadásul a te blokkod, az a belpiacos licensze, az Európában sosem volt.
Most összezavarlak, de durván: abban a karburátorban két fúvóka van. Szóval eleve ott lenne szegény a keverék, ahová már ki sem forog. De ilyet csak a Piaggio használ a 25-ös korlátaihoz, a Minarellisek nem.
A Minarellit viszont nem a főfúvókával, hanem a levegőszűrővel és a főfúvókával fojtják.
Remélem érted, hogy akkor nincs elég levegő sem, hogy szegény legyen a keverék.
ÖÖÖ, szerintem több CDI-t programoztam, mint amennyit te a neten láttál, szóval, de fojtják vele. És nem csak a fordulatszám korlátozásával, a gyújtáskép sem ugyanaz.
Más ostobaság van még, amit szeretnél elmondani?:)
Ott én kérdeztem, hogy van-e fojtva, az volt a válasz, hogy nincs. Nekem ennyi elég, minek firtassam?
Amúgy cuki vagy, de tényleg, de ha az a quad az enyém lenne, akkor az elromlás után három órával már menne. Te meg azt sem tudod, hogy mi a baja.
Ne felejtsd el hogy a babettának állandó áttétele volt a 207-ig bezárólag. A végáttétellel kellett neki elindulni és csak a csúszó kuplung állt a rendelkezésére , vagy esetleg rásegítettél neki elindulni pedálozással. A LE teljesítménye sem indokolta hogy száguldozzon . Az 1,5 literes fogyasztás elég fojtás volt.
Nem méregettem a quadnál a kompressziót , lekaptam a hengert ,kopottnak ítéltem, rendeltem újat, most jött meg a hengerszett. Mennyivel húzzam meg a tőcsavar anyákat ?
"A nagyobb oktánszámú benzinnel nagyobb sűrítési nyomás érhető el."
Igen, de ahhoz alakítani kell a motoron. És mint ahogy mondtad, a dugattyú nem tesz meg hosszabb utat, így a hengerfejet kell "lejjebb" tenni. Egyébként nem fog nőni a sűrítési nyomás, és így nem is lesz nagyobb a teljesítmény. Ezeket egyébként már az alap iskolában tanítják.
A lóról leszálltam én is, nem akartam kioktató stílusú lenni.