Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96593

BBÖ Krokodil, semmi köze az SBB Krokodilhoz.

Bővebben németül itt: 

http://de.wikipedia.org/wiki/BB%C3%96_1100

Előzmény: SchefferJ (96591)
Ljubityel-2 Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96592

Szia "hotto"

 

 

Úgy érzékelem, hogy te sem tudtál a gépről, amint én sem.

Nekem megtetszett, (élőben találkoztam is vele) nem tudtál meg valamit arról, hogy hol lenne beszerezhető ?

 

Üdv.,

 

Ljubityel-2

Előzmény: hotto (96542)
SchefferJ Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96591

Nagyon elmerültünk a Orient-expresszben... esetleg az előzményben megjelölt mozdonyról tud valaki valamit?

Előzmény: SchefferJ (96564)
róbertke Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96590

Lesz majd az is ... :)

Előzmény: somytomy (96589)
somytomy Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96589

A Panama-csatorna fölött van vasúti összeköttetés? :-)

Előzmény: róbertke (96587)
hegesztő89 Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96588

Üdv írtam mailt, láttam szép M41-eseket készítesz, vagy segítségre lenne szükségem vagy ha nem szívesen adsz tanácsot, rendelnék egy gépet.
Előzmény: Düsseldorfi (75150)
róbertke Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96587

Most már megvan a technikai lehetőség arra, hogy Londontól akár Pekingig egyazon hálókocsiban átszállás nélkül elutazhass. Már csak a Bering-szoroson kell egy hidat építeni, aztán lehet vonatozni végig Amerikán a Tűzföldig ...:-)))

Előzmény: rezgaras (96586)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96586

Több helyen is irják, hogy az Orient expressz menetiránya kemény politikai hátterű csatározások folyamán alakult. Az elején a vonalvezetés nem volt kérdés, hiszen Olaszországból a Balkán felé nem volt vasút, csak Magyarországon keresztül. Aztán a magyar fél azon dolgozott, hogy átterelje az expresszt Románia helyett Belgrád felé - ami logikus is volt, hiszen nem volt még híd a Dunán Románia és Bulgária között. De a Simplon irány rögtön felmerült a Simplon alagút megépítése után (1906), hiszen sokkal rövidebb! A Monarchia akkor minden befolyását bevetette, hogy megtartsa az expressz Bécs-Budapest menetirányát. Aztán az 1.Vh. után az Antant országok mindenképpen meg akarták kerülni a volt Központi Hatalmak országait, így lett a Somplon Orient a "standard" menetirány.

Előzmény: SchefferJ (96584)
CsRG Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96585

Üdv és köszönöm!

Előzmény: diesel 693. (96563)
SchefferJ Creative Commons License 2014.09.30 0 0 96584

Igen, ez azért sem valószínű, mert ha valaki Londonból Isztanbulba akar indítani vonatot és gyorsan akar odaérni, akkor nem a hegyeken át érdemes küldeni, hanem sík területen. Valószínű azért mert Párizs-Bécs-Budapest-Isztanbul irányban.

 

Jogos a kérdés, hogy mit nevezünk Orient-expressznek egyébként. (Én a London-Isztanbul és vissza irányban közlekedő rendszeres expresszjáratot értem ezalatt... persze tudom, hogy másfelé is mentek ilyen néven járatok)

 

 

Előzmény: rezgaras (96580)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96583

A szakirodalom tanulmányozása arra a következtetésre juttatott, hogy csak elhatározás kérdése, mit nevezünk Orient expressznek... :-))

 

Előzmény: róbertke (96582)
róbertke Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96582

96572 h.sz. képanyagát végigböngészted? 

Orient-Express train de luxe militaire",

SBB class A3/5, near Wettingen, Switzerland (SBB)

Előzmény: rezgaras (96580)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96581

Egyetértek. Csak annyit szerettem volna mondani, hogy a könyvek is sokszor hibás információt tartalmaznak.

Előzmény: SchefferJ (96574)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96580

Tudomásom szerint az Orient expressz nem járt a Gotthard alagúton.

Előzmény: róbertke (96578)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96579

A forrás hitelességét azért megkérdőjelezi, hogy mint tudjuk, a 109-es nem 231 (2'C 1', Pacific) hanem 230 (2'C). Bár lehet, hogy csak elgépelés.

 

De kérdőjeles a dátum is! Hiszen a 203-asokat nálunk gyakorlatilag nem használták az 1.Vh. után, ahogy Ausztriában a 106-osokat sem - pláne nem egy nehéz expressz vonathoz. A 206-osok is inkább az 1.Vh. előtt jártak. A 306-osokból pedig összesen 5 készült, azokból is kettő Budapesten és a DV-hez tartoztak. A másik három már az 1.Vh. előtt is leginkább a császári udvari vonatot továbbította és könnyű fürdővonatokat Karlsbadba (Karlovy Vary).

 

Érdekes kérdés, hogy nálunk a 327-es húzta-e az Orient Expresszt (mármint az 1 Vh. előtt). Pl. a kelebiai pályán járhattak-e a 301-esek?

Előzmény: róbertke (96573)
róbertke Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96578

Az igaz, de a Gotthard alagútnál SBB A 3/5 gőzös vitte.

Előzmény: rezgaras (96568)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96577

első

Előzmény: GOLAZ111 (96576)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96576

Ez az eslő világháború előtti állapot lehet.

Előzmény: róbertke (96573)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96575

De az 1929 - ig nem úgy volt, hogy van egy sorozatszám és az egy adott mozdonysorozatra vonatkozik. A JDZ 126 már biztos, hogy 335 - ös. De mivel azt írja, hogy szerbeknél 126, az nem tudom milyen sorozat. És a többi részen mi vitte?

Előzmény: róbertke (96573)
SchefferJ Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96574

Én források tekintetében inkább a klasszikus módot választom. Egy könyvet megszerkeszteni, kiadni komolyabb munkának érzem még mindig, mint egy Wikipediás oldalra beírni valamit (amit hallottam valakitől, aki már látott olyan embert aki... ) aztán másvalaki meg átírja, mert úgy gondolja, hogy neki van igaza...

Előzmény: rezgaras (96570)
róbertke Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96573

Francia fórumról ollóztam ki a két világégés között ezeket a gépeket használták (zárójelben a gép Francia megfelelője)

Lista: 

EL (Alsace-Lorraine allemande de la frontière à Strasbourg): S9 et S10 (230), S12 (231)
Bade: (Strasbourg - Stuttgart) IVe (230)
Wurtemberg: Type C (231)
Bavière: S2/5 (221), S3/6 (231) y compris les "hautes sur pattes"
Autriche: types 106, 206, 306 (220); type 108 (221); type 109 (231); type 310 (132)
Hongrie: jusqu'à Budapest: types 203 (221); type 301 (231) - Après Budapest: type 327 230)
Serbie: types 121 à 126 (131)
Bulgarie: série 27? (240)
Turquie de 1914: séries 56 à 60 (230) et 71 à 74 (131)

Bizony az Osztrákok használták a 109 -est is.

Előzmény: rezgaras (96569)
róbertke Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96572
Előzmény: rezgaras (96570)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96571

Ez talán a szlovénokat érdekelte egy nagyon kicsit. Most nem akarok ezzel humorizálni, de szerintem a '22 - '23 - ig vitte 323, 109 és talán még tehervonati mozdonyok is. Később a 01 - es vihette leginkább.

Előzmény: rezgaras (96569)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96570

Légy óvatos a könyvekkel. Tele vannak hibás információval. Ha összehasonlítod az Wikipedia Orient expressz cikkeit német, angol és francia nyelven, ott is sok különbséget találsz.

 

Előzmény: SchefferJ (96565)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96569

A Wikipedián is 323-ast írnak, de nekem ez egy kicsit furcsa, hiszen az nem expressz vonati, de még csak nem is gyorsvonati mozdony. A 109-es inkább esélyes. Meg fogom nézni, de arra tippelek, hogy a jugók nemigen kaptak a déli vasúti expresszvonat mozdonyokból, mert a DV mozdonyok felosztásánál ügyeltek arra, hogy többnyire a helyi igazgatóságok gépeit kapták meg az örökös államok. Megnézem a 110-est.

 

Előzmény: GOLAZ111 (96566)
rezgaras Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96568

Még egy érdekesség. Azt írják, hogy a Simplon alagút megnyitásakor, 1906-ban nem állt még rendelkezésre a svájci 3 fázisú mozdony, ezért a Valtellina vonalról vettek kölcsön mozdonyokat. Ezek pedig csak a Ganz mozdonyok lehettek. Igaz, az Orient expresszt nem húzhatták, mert ekkor még nem volt Simplon Orient.

 

Előzmény: SchefferJ (96565)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96567

1938 - tól volt DRG mozdony, de ugyanott járt, ahol korábban.

Előzmény: SchefferJ (96564)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96566

 

323 - as húzhatta. De 109 - es is és 327 - es is, és 01 - es is. A '30 - as évektől pedig 05 és 06 is.

Előzmény: rezgaras (96562)
SchefferJ Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96565

Elég jól körbejárjuk a témát... :)

 

Mindesetre megrendeltem egy Orient-expresszről szóló könyvet, mert eléggé felpiszkálta az érdeklődésemet...

Előzmény: rezgaras (96562)
SchefferJ Creative Commons License 2014.09.29 0 0 96564

Egy olyan kérdésem lenne a nagyérdeműhöz, hogy a képen látható krokodilról nem találok semmi infót DRG/DRB-nél, csak az BBÖ-nél és természetesen az SBB-nél. Mivel van ilyen modell, gondolom szolgálatban állt a DRB-nél... ki mit tud róla?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!