Keresés

Részletes keresés

Ljubityel-2 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 96683

Szia "pg54" !

 

Köszönöm a linket, igen jó kis oldal.

Láthatod, hogy nem vagyok "totál" vasutas, mert ellenben tudtam volna róla.

Az oldal alapján úgy vélem a "Roco-GySEV-Ludmilla" az amelyik hasonlatosabbnak tűnik a valódihoz.

 

Az oldal keltette föl bennem a kérdést, létezik-e H0-léptékben GySEV festésű Flirt motorvonat ?

 

Érdekelne .

 

 

Üdv.,

 

-J-

 

Ljubityel-2

Előzmény: pg54 (96682)
pg54 Creative Commons License 2014.10.12 0 0 96682
Előzmény: Ljubityel-2 (96681)
Ljubityel-2 Creative Commons License 2014.10.11 0 0 96681

Kedves Topik-Társak !

 

Szeretném tudni, hogy a GySEV hány darab, és milyen pályaszámú "Ludmillával" közlekedik ?

Valamint a "H0" léptékű BRAWA vagy ROCO példány közül melyik az autentikusabb ?

Remélem van, ki tud segíteni.

 

Előre is köszönöm !

 

Üdvözlettel,

 

-J-

alias "Ljubitel-2"

m0L Creative Commons License 2014.10.11 0 0 96680

A legjobb!!!!

Előzmény: Váltógyártó (96678)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.10.11 0 0 96679

"Bár az is igaz, hogy tegnap öt asztalon generáloztam a váltókat..."

 

Hogy ne rongáljam a saját renomémat, ebből az ötből csak egy volt az enyém, ami persze a ROKAL hózentróger volt! :-)

Előzmény: Váltógyártó (96678)
Váltógyártó Creative Commons License 2014.10.11 0 0 96678

Második nap vége TEMOFESZT-en. Nem haladtam túl sokat az eltervezett melóval, de itt most nem is ez a cél. Az már biztos, hogy csak a nagy hózi lesz kész (ha kész lesz! :-) ). Bár most nem is ez a cél. Tegnap csak a két tősínt tudtam felrakni, ma meg a középső háromszögeket raktam fel. Bár az is igaz, hogy tegnap öt asztalon generáloztam a váltókat, ma pedig egy TT EW2 geometriájú váltót dobtam össze.

 

   

Előzmény: Váltógyártó (96653)
rocos Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96677

Tiszteletem az URAKNAK!

 

Ha rossz helyen járok,akkor előre is szeretnék bocsánatot kérni! Van egy Kleinbahn Gabs kocsim,és az iránt érdeklődnék,hogy hogyan tudnám szétszedni,mert szeretném kurz kinematikásra átalakítani. A segítséget előre is köszönöm szépen!

rezgaras Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96676

Most utánanéztem (gugli a barátod). Volt benne trafó, 2x240kW. A forralók pedig nem a kazánban voltak, hanem egy külön dobozban és egy villanymotoros pumpa keringette a vizet-gőzt. Ha kellett, be lehetett fűteni szénnel is.

 

http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/swisselec/swisselc.htm

 

Előzmény: tomlindudek (96675)
tomlindudek Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96675

Köszi! :-)

 

Off:

 

Hát, ha nem a füstcsövekbe szerelték, akkor tényleg kevés lehetett a forrfelület. Mekkora volt akkor Svájcban a vonali feszültség? Szerintem 10 és 25 kV között nem nagyon lehet merülőforralót csinálni. Nincsenek meg a megfelelő szigetelés távolságok.

 

On.

 

 

Előzmény: rezgaras (96674)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96674

Ez a mozdonyka Svájcban működött a 2.Vh. alatt. Addigra a svájci vasutak nagyrészt villamosítva voltak, főleg az 1.Vh. tanulságai nyomán (Svájcban egyáltalán nincs szénbánya, az 1Vh. alatt a szenet Németországból vásárolták, mivel a franciák nem adtak, kezdetben műszerekkel, később hadianyaggal fizettek, ami miatt a franciák a háború után Svájcot a vesztes országok közé akarták sorolni és - akár területek elcsatolásával - megbüntetni). Nem volt elég tolató mozdony, így egy pár kis gőzöst láttak el áramszedővel. A leírások szerint a fűtés úgy működött, "mint egy merülőforraló", ebből az a valószínű, hogy a fűtőelemet az állókazánba rakták be. Nem írnak sehol trafóról, tehát lehet, hogy a fűtőelemek egyszerűen sorba kötve a vonali feszültséget kapták. Alig egy párat építettek így át, nyilvánvaló, hogy egy igen rossz hatásfokú kényszermegoldás volt.

Előzmény: tomlindudek (96673)
tomlindudek Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96673

Ennél a villamosított gőzösnél, ami nyilván "olcsó" félmegoldás, hogyan oldották meg a fűtőszál bevezetését a kazánba? Ennek úgy van értelme, ha tűztér és füstcsövek sincsenek. Vagy a füstcsöveket kibélelték kerámiagyűrűkkel és abba húzták bele?

 

Vajon milyen feszültségen üzemelt? 

 

Üdv.

Előzmény: Hernyofan (96670)
tomlindudek Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96672

Sziasztok!

 

Mindenkinek köszönöm a választokat. A korszak III-IV, vasúttársaság nincs, mert ezt egy ipari célra megvásárolt mozdonyka lesz. Az "asztal" egy kis méretű, max 150x40 cm-es iparterület lesz, amin tologatni lehet a kocsikat, ezért is kellene a rövid mozdony és dízel üzemű. (Na jó, idővel lehet gőzös is, de most dízelre vágyom)

 

Hernyofan!

 

Amit az ÖBB 1161-ről írtál, az pont jó lenne dízelben. :-) 

Látom, digi üzemben használod. Gondolom ott a lassú-menet nem is okozhat gondot a nagy tápfeszültség miatt. Te padló-vasutazol Piko sínekkel? Nem esnek könnyen szét?

 

A lentebb ajánlott dízelmozdonyok között van hasonló menettulajdonságokkal bíró példány?

 

És ha már tolatás. Melyik cég H0 kitérőit javasoljátok, amin simán átmennek lassan ezek a rövidke gépek? Kis ívű kitérő kell a kis asztal miatt. Csak rövid, 2 tengelyes kocsik lesznek. 

 

Kö I / Köf II tapasztalat senkinél?

 

 

Üdv.

Előzmény: Hernyofan (96666)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96671

Csodás ! Látom összeerőltetted az ízlésünket ! :-)

Előzmény: Hernyofan (96670)
Hernyofan Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96670

Gondolom, erre gondoltál:

 

 

:)

 

Kép forrása: http://www.railroad24.de/images_bilder/ECF0D3C-1307286590.jpg

Előzmény: kisfaludy1 (96669)
kisfaludy1 Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96669

Én már láttam, azoknak nagy kéménye van és csatlói. :-)

Előzmény: Hernyofan (96668)
Hernyofan Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96668

"A legfontosabb előnyös tulajdonságát kifelejtetted: ÁRAMSZEDŐJE is van!-:))"

 

Dehogy felejtettem. Azt írtam: tolatómozdony.

 

Láttál te már igazi, teljes értékű mozdonyt áramszedő nélkül?.... :))

 

Jujj, ezért mit fogok kapni.

Előzmény: Dampf (96667)
Dampf Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96667

Szia,

 

A legfontosabb előnyös tulajdonságát kifelejtetted: ÁRAMSZEDŐJE is van!-:))

Üdv

Előzmény: Hernyofan (96666)
Hernyofan Creative Commons License 2014.10.10 0 0 96666

Üdv!

 

Bár ez így elég tág fogalom, hogy tolatómozdony ( pl. milyen vasúttársaság, milyen vontatási nem, vagy melyik korszak érdekel, stb. ), én is javasolnék egyet:

 

 

Ez egy ÖBB 1161-es a Roco-tól. Egyszerűen imádom. Más modellező kollégák is megőrülnek érte - van olyan, akihez csak úgy mehetek vendégségbe, ha viszem magammal. Kezd gyanús lenni, hogy csak ezért hív... :)

Nagyon le van áttételezve, ezért száguldozni nem fogsz tudni vele, de nem is arra teremtették. Tolatgatni viszont, mint az álom. Baromi erős, stabilan fut, és simán húzom-tolom vele a 6 kocsis EC szerelvényeket. Nem kapar el, nem erőlködik, stabilan veszi a műanyag szívdarabbal megáldott Piko A váltókörzeteket is, bármilyen kesze-kuszák. Ráadásul a mozgó csatlórudak miatt még látványos is.

 

Kicsit nagyobb ugyan, de van egy Jägerndorfer 1163-asom is. Ez is elég tetszetős darab, de nincs ennyire leáttételezve, jóval fürgébb. Még nem teszteltem, hogyan viszonyul a lassú tolatásokhoz, de nem hinném, hogy gond lesz vele.

 

Nekem most az álmom egy 1064-es, ami egy hattengelyes vaddisznó. A tolatómozdonyok csimborasszója. Elvileg idén adja ki a Jägerndorfer, jövőre gondolom már lesz jó áron, akkor megcélzom. Nem tudom, mekkora tolatómozdonyban gondolkodsz, de ez kb. akkora, mint egy gigant. :)

 

 

Előzmény: tomlindudek (96661)
lacus117 Creative Commons License 2014.10.09 0 0 96665

Szia!

 

Sziasztok!

 

Nekem van egy FS214-esem az elég szépen fut lassan analóg üzemben, és nem nagyon akadt meg a váltókon, de majd holnap letesztelem... ;)

Van kezdő készletes verziója is.

 

Laci

Előzmény: pikoman (96662)
MTTP Creative Commons License 2014.10.09 0 0 96664

Tisztelt Mindenki,

 

Ma kicsit megkésve, de ismét felkerült a Temofeszt sorsolás. Ezúttal a kiállítás építése közben húztuk ki a szerencsés nyertest.

http://vasutmodelltv.hu/videos/temofeszt-toto-az-otodik-sorsolas-a-vasuttorteneti-parkbol/

Aki nem jut el a kiállításra, ők se búslakodjanak, nekik majd készül egy összefoglaló az eseményekről.

 

Üdv,

MTTP

pikoman Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96663

lásd...

 

Előzmény: tomlindudek (96661)
pikoman Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96662

Szia!

 

Azért van választék!

 

Szerintem nagyon aranyos, digi előkészített és világít is a Liliput 2060

Szintén nagyon kedves a Roco NS 200/300, bár nem előkészített és nem világít.

Hasonló a Roco FS 214

Ha igazán kicsit akarsz, akkor ott a Rivarossi akkus vagy normál traktorja.

 

Szerintem azt kell mérlegelned, hogy milyen a pálya és mire fogod használni. Általános tapasztalat, hogy a 2tengelyes gépek áramfelvétele nem tökéletes (a legkisebbeké pláne). Én digit-ben használok egy NS 200/300-at, de pufferkondenzátor beépítéssel, hogy ne akadozzon. Ezért inkább 3-4 tengelyest javasolnék általános tolatónak.

Ha komoly szerelvénye lesz, vagy emelkedő van a pályán, akkor egy fémkasztnis gép jobb lehet (brawa)

A továbbfejlesztési lehetőség is fontos lehet, pl. digitális előkészítés.

 

Üdv, Gábor

 

 

Előzmény: tomlindudek (96661)
tomlindudek Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96661

Sziasztok!

 

Szeretnék vásárolni egy HO kis tolatómozdonyt tolatási célokra. A választék nem túl nagy.

 

Van esetleg tapasztalatotok, mit érdemes beszerezni? Egyelőre analóg üzem.

 

Ismeritek esetleg a Piko Kö I-et? Milyen a hajtása? Tud szépen, lassan menni?

 

A Brawa Köf II-vel szemezek még. A leírása alapján szuper lehet. Sajnos csak rendelős, én pedig már játszani szeretnék. :-)

 

Más ötlet?  (III-IV korszak)

kmsze Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96660

tomlindudek Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96659

Sziasztok!

 

Az első linken a termékleírásban ilyen is van:

 

"- Exchangable side covers enable a minimum radius"

 

Itt ez lehet a megoldás a futókerék kérdésre.

 

Üdv.

Előzmény: rezgaras (96657)
MTTP Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96658

Üdv Mindenkinek!

 

Idén minden idők legnagyobb TT jelenléte lesz a Temofeszten. 240 méteres modulpálya egy részét a hazai B.TT.B. Klub Modul Szakosztálya adja. Sokat tanultunk a nagyoktól és cseppet sem szégyenkezünk a jelenlegi modulhálózatunkkal. Egy kis ízelítő a középméret helyzetéről modul szinten: http://vasutmodelltv.hu/videos/tt-modulozas-izelito-a-kozepmeret-fejlodesebol/

Az aktuális valóságot megszemlélhetitek a Temofeszten.:-)

 

MTTP

rezgaras Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96657

Gyakran attól függ, hogy rajta van-e a dugattyúrúd-védőcső. Ha előveszel egy CAD programot vagy hagyományosan vonalzóval, körzővel kiszerkeszted rájöhetsz, hogy nem lehet H0-ban olyan modellt szerkeszteni, aminél 700mm-es ívsugár alatt ne érne hozzá a futókerék a dugattyúrúd-védőcsőhöz. Emiatt vagy levehető kivitelben készítik el, vagy éppenséggel gumiból (!) és akkor hozzáér a kerék és eltolja. Vagy oda sem rakják.

 

De aki egy gyorsvonati gőzmozdonyt 380mm-es íven járat, úgy kell neki. :-((

 

Előzmény: SchefferJ (96649)
rezgaras Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96656

Ámerikában az ilyen rendezvényeken a hasonló bemutatókat "clinics"-nek nevezik és külön belépődíjat szednek... :-))

 

Előzmény: Váltógyártó (96653)
Rocky Mauntaineer Creative Commons License 2014.10.08 0 0 96655

Nem tudjátok, hogy Győrben a Märklin gyár építése  miatt bezárt Märklin bolt mikor nyit ki? A több mint egy éve megjelent Märklin gyári nyilatkozat szerint idén októberben, de nem úgy néz ki, hogy megnyílik....

Váltógyártó Creative Commons License 2014.10.07 0 0 96654

:-)

 

Előzmény: Váltógyártó (96653)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!