Keresés

Részletes keresés

kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.21 0 2 15574

Igen, reed relé van az alján, úgy tudod lekapcsolni a motort mágneses térrel.

Egy kis mágnes is van az alváz különböző pontján attól függ milyen jármű, ez az úttestben lévő reed relét

vezérli, az meg az irányváltót.

Így meglehet oldani pl, hogy a busz bemenjen a buszmegállóöbölbe, ott megálljon, a többi jármű meg

továbbhaladjon.

Ezeket a finomságokat én kihagytam, nálam nem sok értelme lenne (kicsik a pályák).

Amelyiknél gyári car-systemes alvázat használtam fel ott megvannak, de nem használom.

 

Lehetőleg stabilra kell a pályát csinálni (sok, csiszolgatás és próba eredménye), hogy ne másszon le

a vezetőszálról. Persze baleset így is előfordulhat (por, kosz stb miatt), akkor valóban megy amerre lát.

Nálam úgy van kialakítva a pálya, hogy ne tudjon az asztalról leesni.

A hegyek gyomrában végig vezetőfal van az úttest szélein,

így max. végigmászik a fal mellett amíg

vissza nem talál, vagy keresztbe fordul és helybenjár.

A terepnél sem tud megszökni, a tereptárgyak is úgy vannak kialakítva.

 

A régi asztalról találtam néhány épülős fotót, itt már üzemel a car-systemes út, 

terelőfal a 3. képtől már fel van rakva, egy kicsit ott látszik.

 

 

 

Előzmény: szakmókus (15572)
somytomy Creative Commons License 2017.10.21 0 0 15573

Én úgy tudom, megy a feje után amíg fel nem akad az út szélén. Legalábbis egyszer láttam egy ilyen buszt az út szélén burnoutolni, amikor ez még nagyon új dolog volt.

Előzmény: szakmókus (15572)
szakmókus Creative Commons License 2017.10.21 0 0 15572

Nagyon hangulatos ez a modul!

 

A járművek megállítása a járművek alá szerelt reed relékkel történik? Ha letér a nyomvonalról a jármű,megáll vagy céltalanul tovább megy?

Létezik szabvány vagy általános előírás a gyári car-systemhez?

 

Városi közlekedésben egy trolibusz szintén látványos lehet,pláne ha az áramot valóban a felső vezetékről nyeri. Például egy ZIU troli.

Előzmény: kisfaludy1 (15569)
jelzo Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15571

 Nálam az elágazás így nézett ki. Volt beépítve egy plusz relé, hogy az összeütközést elkerüljem. Az feltétlen kellet, különben már két járműnél is elkerülhetetlen volt az ütközés.  

Előzmény: róbertke (15568)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15570

Egy kép a visszafordító dobozról.

Alul abba a kis keretlécbe beklaffan és rá kell csak húzni

a csavarokat. Utána erre megy rá a másik modul, ahol ez a rész kivágásra került a hegy gyomrában.

Így egyszerűbben összeállíthatóak a modulok, nem kell még itt is

a szinteket hangolgatni és akár különálló modulként is működik a car-system.

Előzmény: kisfaludy1 (15569)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15569

Szerintem egyszerűbb sima acéldróttal dolgozni már a horony miatt is.

Főleg ha nincs az embernek spéci szerszáma a horony bemarására. 

 

Valóban egy elágazás sokat dob a témán, szépen lehet vele variálni

a járműforgalmat.

Nálam a kis vékony szegmensasztaloknál nem igazán van hely bonyolultabb pályára, (nagyon erőltetett lenne a tájra)

meg én inkább csak díszítőelemként használom a car-systemet, hogy még több legyen a mozgás.

Kicsit így érdekesebbé téve a terepasztalt, mint a mozgó figurákkal.

A hegyekbe a két varázsdoboz azért van beépítve, hogy körbe-körbe járás illúzióját elvegye,

így inkább csak oda-vissza forgalomnak látszik az autók mozgása. 

Lehetett volna még ezt is variálni, hogy mindig más-más autót engedjen ki a varázsdoboz

az alagútból, de nem akartam ennyire megbonyolítani.

A két végen a leszedhető doboz jelenleg csak két sima visszafordító hurkot tartalmaz, de

fel lehetne csavarozni oda akármi mást is ha nagyon cifrázni szeretném.

Előzmény: szakmókus (15566)
róbertke Creative Commons License 2017.10.16 0 1 15568

Útkereszteződés útburkolat nélkül...

Előzmény: szakmókus (15566)
róbertke Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15567

Van aki szalagot épít be...

Előzmény: szakmókus (15566)
szakmókus Creative Commons License 2017.10.16 0 0 15566

A vezető huzal valamilyen speciális acél? Nekem a villanyszerelők által használt behúzó szalag jutna eszembe.

A mágnes látom csak egy darab van, én valamiért kettőre gondoltam, mivel a huzal (feltételezem lapos és nem körszelvény) élére van beágyazva az úttestbe. Lapjára fektetve gyengébb mágnes is követné a nyomvonalat persze körülményes a kanyarokban hajlítani.

 Érdekes lehet a technikai megoldása annak amikor elágazásnál a kamion egyenesen,a busz pedig mindig a másik irányba fordult.( Egy kiállításon láttam).

Egy járműnek is látványos lenne ha nem monoton körbe járna hanem más más útirányokat járna be "véletlenszerűen".

Előzmény: kisfaludy1 (15554)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15565

Gondolom a patakra gondolsz.

Az alja csónaklakk. 

A teteje modellvíz gél, a fodrozódásoknak.

https://www.flexmodell.hu/spd/AK8002/Ak-Interactive-Viz-hatasu-folyekony-gel-Atlatszo-2

 

 

Előzmény: BorKi (15562)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15564

Ha nincs mivel kipróbálni szerintem nem érdemes.

Később nagyobb macera a már felépített terepasztalon visszacsiszolgatni,

fúrni, faragni a kritikus részeket.

Előzmény: Törölt nick (15560)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.15 0 0 15563

 "lehet kapni kereskedelemben olyan modellt amibe alapból be van építve?"

 

Persze hogy lehet. Sok féle modellt árulnak, azokat is át lehet alakítani, kiszedni a

futóművet, hajtást, akkut stb. 

Most már vannak ilyenek is, amik csak a mozgatáshoz szükséges alkatrészeket tartalmazza összeszerelve,  bár sokkal így sem olcsóbb. 

https://vasutmodell.com/faller-163703-car-system-chassis-kit

https://vasutmodell.com/faller-161470-car-system-umbau-chassis

 

Néha a használt piacon is fel-fel bukkan néhány, már így is sikerült vennem és azt 

alakítottam át, de nagyon ritka.

 

Előzmény: Törölt nick (15559)
BorKi Creative Commons License 2017.10.14 0 0 15562

A víz valami gyanta szerű anyag?

Előzmény: kisfaludy1 (15558)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.14 -1 0 15561

Szép munka, nagyon jól érezhető a mondanivalója!

Előzmény: kisfaludy1 (15558)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.14 -1 0 15560

Tanulságos! Ahogy olvasom, tutira kell egy tesztjárgány, mert később csak problémám  lenne belőle. Izgalmas téma, de nagyon oda kell figyelni, mert semmit sem ér ha csak lefektetem a huzalt, azt jó napot!

Előzmény: kisfaludy1 (15554)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.14 -1 0 15559

Tanulságos, és közelebb visz a témához. Próbálom ráelemezni a projektemhez. Az acélhuzal lenne a kezdet, kérdés a általam készített kockakő burkolat kicsit módosításhoz szorul ott ahol az acélhuzal lenne lefektette. Ami ez után jön. jelenleg az elméleti szinten mozog, a járművek területen.  Kérdéseket vet fel, lehet kapni kereskedelemben olyan modellt amibe alapból be van építve? Abból kimenthető a lényeg, és az általam tervezett modellbe építhető, vagy kreáljak én magam ha a tananyagot magamévá tudtam tenni? Bocs a sok hülye kérdésért, de akad bőven. Ami a lényeg, néhány jármű mozgatása elég lenne, semmi digitális rájátszás, csak jól kiépített útvonalon 1-2 pálya ahol mindig visszatérne a jármű(vek)! 

Előzmény: kisfaludy1 (15553)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.13 0 4 15558

Köszi.

 

Igazából ez is modulokból áll még ha nem is a megszokott formában. 

A kis modellszobámba máshogy nem is férne el asztal, így a kényszer is szüli ezeket az L alakú

szegmensasztalokat amiket mostanában csinálok. Ez azért is olyan keskeny, mert 

a másik szintén L alakú asztal alá a lábai közé lett kitalálva. (egyenlőre az szétszedve a sarokban áll)

Igen a vágányzatot nem vittem túlzásba, tulajdonképpen egy sima kutyacsont alakú pálya

L alakban meghajlítva. A két végén lévő visszafordítoknál csak néhány helyen bukkan ki

a vasút, hogy ne legyen annyira illúzióromboló.

 Rakok fel még néhány fotót:

 

Ez egy régebbi videó, mindig változik egy kicsit.

https://www.youtube.com/watch?v=snU9lr0cqDo

 

Előzmény: Mk45-2010 (15557)
Mk45-2010 Creative Commons License 2017.10.13 0 2 15557

FélOFF: Sokadik rátekintés után jobban megnéztem a képeidet. Egy ideje már a modulokban hiszek, a "klasszikus" terepasztalok nem hoznak lázba. De a tiéd nagyon jól néz ki! Nagyon szép a terepmunka, nincs "vurslihangulata" hogy még van 6 négyzetcenti, oda még tegyünk be egy körfűtőházat vagy egy olajfinomítót... Egyszerű vonalvezetésű, elegáns! Gratulálok, le a kalappal!

ON

Előzmény: kisfaludy1 (15554)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.13 0 4 15556

Amit lehet meghagytam a donor gépből,(tehát az alvázat is) és arra építettem rá a Car-Systemes kellékeket.

Ezek ilyen olcsó kis reklámautók, így bátran lehetett fúrni faragni.

 

Két ok miatt vetemedtem ilyesmire.

Az egyik, hogy a régebbi korszakokhoz nemigazán lehet car-systemes autót kapni.

A másik meg nem az EÜ-s fizetésemhez kalibrálták az árakat. Sajnáltam

30-40 ezer Ft-ot kiadni egy ilyen kis játékautóért.

 

A gumikereket és a kormányozható futóművet néhány ezer Ft-ért összevadásztam a vaterán.

(valami kínai koppintás lehet, de működik)

A motort és a hajtást az Ebay-n vettem azt is elfogadható áron.

Az akkukat egy helyi elektronikai boltban vásároltam, hordozható telefon akkupakkok szétvágva.

Postával, mindennel 12 ezer Ft-ból állt meg egy autó kb 2 éve.

 

 

Persze kell még festegetni, antikolni az majd a jövő zenéje lesz.

 

Sajnos az Opel Blitz  álló makett maradt a kis kedvenc T1-es Volkswagen kisbusszal együtt. Nem találtam hozzá megfelelő gumikereket, futóművet és hajtást.

Amik voltak azok mind nagyobbak, nem fér alá.

A Faller árul hozzávalót de olyan áron, hogy nem érdemes vele foglalkozni, legalább is nekem nem.

Előzmény: rezgaras (15555)
rezgaras Creative Commons License 2017.10.13 0 0 15555

Aztán hogy készítetted az "épített autókat"? Gyári alvázra raktál más felépítményt vagy magad készítetted az alvázat is? Jól látom, hogy van egy Opel Blitz is?

Előzmény: kisfaludy1 (15553)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.12 0 3 15554

Tehát kell a tesztautó, az acélszál és a rétegelt lemez alap.

A rétegelt lemezből kivágod az úttest vonalát. (Magát az úttestet egy kicsit domborúra szoktam csiszolni, így valóságszerűbb főleg az én korszakomban.) Én szakaszokat szoktam csinálni és 

összeillesztem a terepasztalon, de csak ideiglenesen csavarozom.

Ha minden stimmel akkor belerajzolom a vezetőszál nyomvonalát. (figyelve az oldal távolságokra, pótkocsis kanyarodás stb) Szabad-kézzel szoktam, hogy egy kicsit

csámborogjanak az autók, ne legyen olyan mintha sínen mennének.

Ha megvan a rajz visszaszedem a darabokat és kis dremelő koronggal belevágom a hornyot. (ezért van kisebb szakaszokból, így egyszerűbb vele dolgozni).

Utána mehet a helyére, esetleg még tűreszelővel megigazítom a hornyokat, hogy ne legyen sorja.

Fogom az acélszálat belenyomkodom a horonyba és mindjárt folyékony pillanatragasztóval tele is töltöm.

A fémionok hatásásra az rögtön bele köt a horonyba és így megyek tovább az acélszállal. 

Ha ez kész és szépen megkötött mindenhol, akkor átcsiszolom az egészet, hogy a vezetőszál felsőrésze

síkba legyen a rétegeltlemezzel. Ha belecsiszolsz az acélszálba az sem baj, csak arra vigyázz ki ne jöjjön.

Ha valahol mégis feljön csavarhúzóval visszanyomod és engedsz bele ragasztót.

Ha ez is megvan jöhet a mestertapasz. Spaknival felhordod szépen fedje az egész utat, de csak vékonyan.

Utána ezt is átcsiszolod, leportalanítod (porszívó, vizes szivacs stb). Ezután teszt !

Ahol kilép az autó a nyomvonalból ott még csiszolsz rajta, aztán megint teszt.

Ha tökéletesen működik jöhet rá az útfesték. Ha megszáradt megint teszt. :-) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=IGCMrMEhBwI

 

 

Előzmény: kisfaludy1 (15553)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.12 0 2 15553

Kezdésnek érdemes venned egy autót tesztelésre. (Acélszál az bármilyen megteszi, nem kell a gyári.)

Nem mindegy milyen mélyen van a vezetőszál.

Nálam az vált be, ha épphogy csak fedi a tapaszolás és a festés.

De, az autók paraméterei sem tök egyformák.

Van amelyik már elveszti a nyomvonalat ha egy picit lejjebb kerül a vezetőszál, van amelyik meg

inkább elkapar az emelkedőn ha túl fent van a drót. Olyan is van amelyik 

nem bírja azt a kis ívet amelyiket egy másik lazán bevesz. 

Ezeket a finomhangolásokat még utólag szoktam beállítani. Lehet variálni a mágnesen,

ha nagyon erősen fogja az utat, lepattintom és pill. ragasztóval

visszaragasztom néhány tized mm-rel feljebb. (a ragasztó vastagsága általában pont elég is a

korrekcióhoz) A szűk íveknél meg volt olyan járgány aminek egy kicsit reszelni kellett a futóművén és

a doblemezen, hogy be tudja venni a szűkebb íveket. Mondjuk nálam épített

autók futkosnak így nagyobb a szórás, de a gyári cuccok sem egyformák.

Így én azt választottam, hogy az első tesztautómhoz megcsináltam a pályát és azóta

ha építek egy újat ehhez hangolom az összes többit.

Előzmény: Törölt nick (15549)
róbertke Creative Commons License 2017.10.08 0 0 15552

Lemaradt a teljes műsor......

 

https://www.youtube.com/watch?v=2Uyuj3hNklI

Előzmény: Törölt nick (15550)
róbertke Creative Commons License 2017.10.08 0 0 15551
Előzmény: Törölt nick (15550)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.07 -1 0 15550

Figyelem! :)

Előzmény: róbertke (15548)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.07 -2 0 15549

Fenét, egész életemet felöleli a modellek, makettek világa! Csak tapasztalatom az, hogy nem igazán találkozik a kérdés és a felelet. Ami az volt, hogyan az első lépés? Lényeg, lassan eljutok a projektem olyan pontjához, ahol el kell dönteni, hogy adjak e lehetőséget néhány közúti jármű mozgatásához is. A jármű most" másodlagos, de számít a jövőre nézve. A lényeg, hogy a közút alapjaiba be e építem azt a bizonyos acélszálat, amiről már van kis fogalmam, de hogy milyen legyen, egy adott járműhöz arról fogalmam sincs. Ami biztos nem tudom milyen távolság a felszín és a drót között, és mennyire számít egy jármű súlya, persze gondolom a meghajtás növelhető, de az úton tartás az itt a lényeg, na meg az, hogy én egy saját gyártású kockakő burkolaton dolgozom, mivel a kereskedelemben kielégítő minőséggel nem találkoztam.  

Előzmény: kisfaludy1 (15547)
róbertke Creative Commons License 2017.10.03 0 0 15548

Keresd nyugodtan "jelzo" Topiktársat, ő eléggé jártas ebben a témában.

 

 

http://www.rmweb.co.uk/community/index.php?/topic/59430-experiments-with-faller-car-system/page-1 

Előzmény: Törölt nick (15542)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.02 0 3 15547

Mármint mit adsz fel, az érdeklődést ? Vagy ilyen hamar elfogyott a lendület ?

Ha vannak konkrét kérdéseid akkor tedd fel úgy, hátha lesz rá válasz.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (15546)
Törölt nick Creative Commons License 2017.10.01 -3 0 15546

Inkább feladom! De köszi! 

Előzmény: kisfaludy1 (15545)
kisfaludy1 Creative Commons License 2017.10.01 0 2 15545

Egy acélszál van beépítve az úttestbe. Hornyot vágunk a rétegelt lemezbe a nyomvonal mentén, majd beragasztjuk pill. ragasztóval az acélszálat, utána mestertapasszal simára tapaszoljuk az úttestet. Majd megy rá az aszfaltfesték.

Ezt a szálat követi a jármű, aminek kormány-összekötős futóműve van mint az igazinak és azon van egy réz kar mágnessel.

Ez a kis irídium mágnes tapad rá az acélszálra menetközben és annak megfelelően kormányoz.

A kis autókban hátsó meghajtás van motorral és akkuval. A kerekei gumiból vannak a tapadás miatt.

Ez az alapfelállás, ezt még lehet cifrázni útelágazással, megállókkal, vagy akár digi üzemmóddal.

Csak pénztárca kérdése. :-) 

 

Előzmény: Törölt nick (15542)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!